Καλύτερη ιστοσελίδα

Καλύτερη ιστοσελίδα: 3 ερωτήσεις που θα πρέπει να κάνετε

3 ερωτήσεις που θα πρέπει να θέσετε στον εαυτό σας για να δημιουργήσετε μία καλύτερη ιστοσελίδα

Μόλις έχετε αποφασίσει να δημιουργήσει ένα δικτυακό τόπο, μπορεί να είναι δελεαστικό να έχετε μία νέα και όμορφη ιστοσελίδα με υπέροχα γραφικά, χρώματα και εικόνες που ονειρευόσασταν. Αλλά προτού να ξεκινήσετε, θα προσπαθήσω να σας πείσω να κρατήσετε για λίγο την υπομονή σας και να δούμε μαζί ορισμένα πράγματα.

Πριν από την διαδικασία του σχεδιασμού των ιστοσελίδων σας θα χρειαστεί να απαντήσετε σε πολλἐς ερωτήσεις που θα πρέπει να σας κάνουν. Εδὠ δεν θα χρειαστεί κάτι τέτοιο και ούτε θα σας κουράσουμε.

Εάν έχετε το χρόνο να απαντήσετε σε τρία βασικά ερωτήματα, θα έχετε πολύ περισσότερη άνεση στα επόμενα βήματα, για να δημιουργήσετε μια καλύτερη ιστοσελίδα.

Τι γίνεται αν έχετε ήδη ένα δικτυακό τόπο;

Κανένα πρόβλημα, μπορείτε ακόμα να απαντήσετε σε αυτά τα ερωτήματα, και να χρησιμοποιηθούν αυτές οι απαντήσεις για να προσαρμόσετε το site σας.

Ξεκινάμε λοιπόν με τις τρείς κορυφαίες ερωτήσεις

1. Ποιο είναι το κοινό μου;

Συμβουλή: Η απάντηση που θα δώσετε δεν είναι «όλοι.»

Μόλις γνωρίσετε τα διαφορετικά ακροατήρια σας, το περιεχόμενο, ο τόνος, και η δομή της ιστοσελίδας σας θα αρχίσει να μπαίνουν στις σωστές βάσεις τους. Πριν να προχωρήσετε και πείτε «ναι ναι ναι, ξέρω ποιό είναι το κοινό μου, από όπου και οι πελάτες μου,» βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις:

  • Ξέρουν ποιος είσαι;
  • Πόσο γνωρίζουν ήδη για την επιχείρησή σας ή τα προϊόντα σας;
  • Τι τους ενδιαφέρει περισσότερο;
  • Τι είδους εικόνα θέλετε να μεταφέρουν;

Μπορείτε επίσης να έχετε διαφορετικά ακροατήρια-για παράδειγμα, ένα ακροατήριο θα μπορούσε να είναι οι τωρινοί πελάτες σας και το άλλο μπορεί να είναι οι δυνητικοί πελάτες. Και οι δύο αυτές κατηγορίες πελατών θα έρθουν στην ιστοσελίδα σας ψάχνοντας για διαφορετικές πληροφορίες. Αναγνωρίζοντας τη διαφορά, και τον αντίστοιχο σχεδιασμό, θα σας βοηθήσει να βεβαιωθείτε ότι και τα δύο ακροατήρια βρήκαν αυτό που έψαχναν γρήγορα και εύκολα.

2. Πως θα προσελκύσετε το κοινό σας στην ιστοσελίδα σας;

Το βασικότερο συστατικό για την επιτυχία μας είναι η συγγραφή και διανομή του κατάλληλου περιεχομένου (inbound marketing). Περιεχόμενο τέτοιο που να λύνει τα πιθανά προβλήματα του κοινού μας και να απαντά στις ερωτήσεις τους.

Βέβαια το σωστό περιεχόμενο δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά από μόνο του χωρίς την κατάλληλη διανομή του μέσα από τα κανάλια στα οποία συχνάζει το κοινό μας (social media, ενημερωτικά sites, αθλητικά sites, blogs, forum κ.α.).

Άλλες πηγές προσέλκυσης κοινού είναι:

  1. Μηχανές αναζήτησης μέσω της διαδικασίας (SEO)
  2. Διαφημίσεις στην Google (AdWords)
  3. Aποστολή email (email marketing)
  4. Προώθηση και προβολή στα social media

3. Ποια είναι τα κορυφαία πράγματα που οι επισκέπτες θα πρέπει να είναι σε θέση να κάνουν όταν έρχονται στην ιστοσελίδα μου;

Αφού έχετε απαντήσει στην πρώτη ερώτηση σχετικά με το κοινό σας, θα είστε σε θέση να προχωρήσουμε στο τι είναι αυτό που θέλετε πραγματικά να κάνουν στην ιστοσελίδα σας.

Για το σχεδιασμό μιας ιστοσελίδας είναι απαραίτητος ο καθορισμός των βημάτων που θα οδηγήσουν τον επισκέπτη προς τον τελικό στόχο, είτε δηλαδή την αγορά αγαθού (ηλεκτρονικά καταστήματα), είτε την καταγραφή στοιχείων, είτε τις συχνές επισκέψεις και συνδρομές (σελίδες περιεχομένου). Η καθοδήγηση του επισκέπτη μέσω βημάτων ονοάζεται «χοάνη μετατροπής» (conversion funnel) καθώς μέσα από την περιήγηση στην ιστοσελίδα μετατρέπει τον επισκέπτη σε αγοραστή είτε σε πιστό επισκέπτη.

Η χοάνη μετατροπής περιγράφει την επιθυμητή συμπεριφορά ενός επισκέπτη από την είσοδό του έως την μετατροπή του. Για καθένα από τους τύπους των επισκεπτών μπορεί να ορισθεί διαφορετική διαδρομή. Η καθοδήγηση του επισκέπτη από το ένα βήμα της χοάνης μετατρπής στο επόμενο γίνεται με την τοποθέτηση σε κάθε σελίδα συνδέσμων οι οποίοι κατευθύνουν τον επισκέπτη προς τις επιθυμητές σελίδες.

Ο σχεδιασμός ξεκινάει από την ιστοσελίδα υποδοχής (συνήθως αρχική σελίδα) αλλά μπορεί να ξεκινά και από άλλες ιστοσελίδες (landing pages). Αν η σελίδα υποδοχής δεν είναι σωστά σχεδιασμένη το 90% των επισκεπτών δεν θα προχωρήσει παραπέρα. Αυτοί οι επισκέπτες όχι μόνο δεν θα επισκεφθούν ξανά την ιστοσελίδα αλλά θα διαδώσουν την κακή τους εμπειρία 5 φορές περισσότερο από ότι αν είχαν μείνει ικανοποιημένοι.

Σας ευχόμαστε κάθε επιτυχία στο νέο σας ξεκίνημα. Για οτιδήποτε χρειαστείτε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας

Μοιραστείτε το άρθρο