Η σημασία ενός αποδοτικού πλάνου SEO (Search Engine Optimization)

Θα εξετάσουμε βήμα προς βήμα πως θα μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αποδοτικό πλάνο SEO.

Ας πάρουμε για παράδειγμα μία εταιρία που παράγει και συσκευάζει βιολογικό ελαιόλαδο και θέλει να το κάνει γνωστό σε υποψηφίους πελάτες.

1. Βήμα – Εύρεση λέξεων – κλειδιών (δηλαδή τι αναζητούν οι πιθανοί πελάτες)

Πέρα από τις αυτονόητες λέξεις φράσεις «βιολογικό ελαιόλαδο», βιολογικά προϊόντα» ψάξτε για οτιδήποτε μοιάζει σχετικό. Για παράδειγμα «βιολογική διατροφή», ή «συνταγές με βιολογικό ελαιόλαδο». Βρείτε όσο το δυνατόν περισσότερες λέξεις φράσεις. Η διαδικασία αυτή θα πρέπει να επαναλαμβάνεται τουλάχιστον μία φορά το χρόνο.

2. Βήμα – Χρησιμοποιούμε αυτές τις λέξεις στο site μας.

Δημιουργούμε το κατάλληλο περιεχόμενο με βάση τις λέξεις φράσεις που έχουμε βρει. Ιδανικά θα ήταν για κάθε λέξη φράση να υπάρχει και μία ιστοσελίδα που το περιεχόμενο θα αναφέρεται στη λέξη αυτή. Μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα τσεκάρουμε την κατάταξη του site μας.

3. Βήμα – Δημιουργούμε links (συνδέσμους) από άλλα sites.

Για παράδειγμα μπορούμε να προσκαλέσουμε «food blogers» για μία γευστική δοκιμή του βιολογικού μας ελαιολάδου, ευελπιστώντας σε μία αναφορά στο blog τους για την εταιρία μας και την ιστοσελίδα μας. Κατόπιν φτιάξτε μία λίστα με όλες τις ενέργειες που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε το  SEO.

4. Βήμα – Θέτουμε προτεραιότητες

Ορίστε ρεαλιστικές προθεσμίες ώστε να εργάζεστε συστηματικά με βάση το πλάνο σας καθ´όλη την διάρκεια του έτους. Το SEO πλάνο χρειάζεται αναπροσαρμογή με την πάροδο του χρόνου. Για παράδειγμα όταν εισάγεται ένα νέο προϊόν ή μία νέα δραστηριότητα ή όταν επανασχεδιάζεται την ιστοσελίδα σας.

Επίσης να θυμάστε ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μένουν αδρανείς αλλά αποκτούν συνέχεια νέες λειτουργίες. Τελευταία έχουν προσθέσει στον αλγόριθμό τους νέες λειτουργίες για κινητά και κινητές συσκευές (mobile responsive).

Δείτε περισσότερα για τον σχεδιασμό ιστοσελίδων με responsive design

Τέλος αλλάζουμε το πλάνο μας αν βλέπετε ότι δεν έχει αποτελέσματα. Αν δείτε στα στατιστικά σας (Google Analytics) ότι δεν έχετε επισκεψιμότητα από τα οργανικά αποτελέσματα τότε σίγουρα χρειάζεται ανανέωση. Αν από την άλλη έχετε μεγάλη επισκεψιμότητα αλλά δεν πετυχαίνετε πωλήσεις μπορεί να χρειάζονται άλλες αλλαγές όπως για παράδειγμα παροτρύνσεις και κίνητρα στον επισκέπτη πελάτη σας.

Μην ξεχνάτε να ελέγχεται τακτικά τα αποτελέσματά σας και να εστιάζεται στους τομείς που πρέπει να βελτιώσετε. Με αυτόν τον τρόπο διαμορφώνεται ένα σωστό και αποδοτικό πλάνο SEO.

Μπορείτε τώρα να πάρετε μία ΔΩΡΕΑΝ ανάλυση SEO για το site σας.

Δείτε ακόμη: Η διαδικασία του SEO που ακολουθούμε

Μοιραστείτε το άρθρο