Αρχές και συμβουλές χρηστικότητας σε website

Αρχές και συμβουλές χρηστικότητας σε website

Να ξέρετε που οι άνθρωποι εστιάζουν την προσοχή τους και να τους δώσουμε αυτό που περιμένουνε.

Oι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι να βλέπουν τα πράγματα με έναν ορισμένο τρόπο στο διαδίκτυο. Αν το site σας δεν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε και να κάνετε μια προσπάθεια να καταλάβετε πως θέλουν τα πράγματα να είναι στην ιστοσελίδα.

Συμβουλή: Δημιουργήστε τις φόρμες σας απλές και λογικές

Αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε φόρμες στις ιστοσελίδες σας θα πρέπει να τις έχετε όσο ποιό απλές γίνεται. Παρακάτω σας δίνουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές λειτουργικότητας και ευχρηστίας στην δημιουργία φορμών για την καταχώρηση των στοιχείων των επισκεπτών σας.

1. Απλή και σύντομη διαδικασία. Οι σελίδες καταγραφής στοιχείων που είναι μεγαλύτερες από την οθόνη συνήθως εγκαταλείπονται.

2. Διαχωρισμός των αναγκαίων πληροφοριών από τις συμπληρωματικές.

3. Σεβασμός στις συμβάσεις. Ο αστερίσκος σηματοδοτεί τα υποχρεωτικά πεδία.

4. Να ζητείται μόνο η απαραίτητη πληροφορία. Κάθε επιπλέον πληροφορία αυξάνει τον αριθμό εγκατάλειψης.

5. Να ζητείται η σύμφωνη γνώμη των χρηστών-επισκεπτών για την αποστολή μηνυμάτων.(newsletter)

6. Εμφανής πολιτική προστασίας προσωπικών δεδομένων.

7. Τοποθέτηση ετικετών πάνω από τα σημεία καταγραφής.(γρήγορη συμπλήρωση φόρμας)

8. Αφαίρεση περιττών πληροφοριών που αποσπούν την προσοχή

8. Εμφανή και σαφή μηνύματα λάθους.

9. Επιβεβαίωση της σωστής καταχώρησης των στοιχείων και αποστολή ηλεκτρονικού ευχαριστήριου μηνύματος.

10. Προσοχή στην υπερβολή της χρήσης «captcha» (Το όνομα αποτελεί ακρωνύμιο για τo Completely AutomatedPublic Turing test to tell Computers and Humans Apart που πρακτικά περιγράφει ένα είδος αυτόματου τεστ με την δυνατότητα να ξεχωρίζει αν ο χρήστης είναι άνθρωπος ή μηχανή)

Αρχές τυπογραφίας στον ιστοχώρο σας

Από μελέτες που έχουν γίνει σχετικά με τις αρχές τυπογραφίας που πρέπει να ακολουθήσετε στον ιστοχώρο σας έχουμε τις παρακάτω συμβουλές-οδηγίες.

1. Χρησιμοποιήστε γραμματοσειρές serif ή sans-serif για το κυρίως μέρος της σελίδας και τους τίτλους.

2. Καλές επιλογές επίσης για τους τίτλους είναι οι γραμματοσειρές Georgia, Arial, Helvetica.

3. Καλές επιλογές επίσης για το κυρίως μέρος του κειμένου είναι οι γραμματοσειρές, Georgia, Arial, Verdana, Lucida Grade.

4. Το πιο δημοφιλές μέγεθος γραμματοσειράς για επικεφαλίδες είναι ένα εύρος μεταξύ 18 και 29 pixels.

5. Το πιο δημοφιλές μέγεθος γραμματοσειράς για το κυρίως μέρος της σελίδας είναι ένα εύρος μεταξύ 12 και 14 pixels.

6. Η αναλογία μεταξύ του μεγέθους της γραμματοσειράς που θα είναι στο πάνω μέρος της ιστοσελίδας (header) και του κυρίου σώματος = 1.96

7. Αναλογία μεταξύ ύψος γραμμής (εικονοστοιχεία) και μέγεθος γραμματοσειράς κυρίως μέρους (pixels) = 1.48.

8. Αναλογία μεταξύ μήκους γραμμής (εικονοστοιχεία) και ύψος της γραμμής (εικονοστοιχεία) = 27.8.

9. Το διάστημα μεταξύ των παραγράφων (pixels) και του ύψους της γραμμής (εικονοστοιχεία) = 0.754.

10. Ο βέλτιστος αριθμός των χαρακτήρων ανά γραμμή θα πρέπει να είναι μεταξύ 55 και 75, αλλά μεταξύ 75 και 85 χαρακτήρες ανά γραμμή είναι ο πιο δημοφιλής.

Δείτε ακόμη:

Βασικές αρχές πελατοκεντρικού σχεδιασμού ιστοσελίδων

5 πράγματα που θα πρέπει να βρίσκονται στην αρχική σελίδα

Μοιραστείτε το άρθρο