Αρχές πελατοκεντρικού σχεδιασμού ιστοσελίδων

Αρχές πελατοκεντρικού σχεδιασμού ιστοσελίδων

Πελατοκεντρικός σχεδιασμός ιστοσελίδων

Στο διαδίκτυο τίποτε δεν είναι στατικό, έτσι και ο σχεδιασμός των ιστοσελίδων οφείλει να προσαρμόζεται ανάλογα με την εξέλιξη, τους επισκέπτες και των ανταγωνισμό. Παρακολουθώντας τα στατιστικά στοιχεία του ιστοχώρου η εταιρία μπορεί να βλέπει κατά πόσο οι επισκέπτες σταματούν στην αρχική σελίδα, ποιές είναι οι πιο συνήθεις διαδρομές, χρόνο που περνούν σε κάθε σελίδα κ.α στοιχεία τα οποία προσφέρουν χρησιμότατες ενδείξεις για δυσκολίες, πιθανές ελλείψεις ή δυσλειτουργίες του site. Τέλος η παρακολούθηση των ανταγωνιστών για τον εντοπισμό επιτυχημένων πρακτικών βοηθούν σημαντικά στην συνεχή βελτίωση του σχεδιασμού του site.

Ας δούμε τις βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν ένα site το οποίο θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο και δομημένο με βάση τον επισκέπτη πελάτη του.

 

  • Σχεδιασμός απλός και διαισθητικός. Η εύκολη κατανόηση είναι κέρδος χρόνου για τον επισκέπτη, η «κοινή λογική» τον βοηθάει να βρίσκει πιο άμεσα αυτό που θέλει.
  • Για τυποποιημένες κλασικές λειτουργίες, χρήση τυποποιημένων εικονιδίων και συμβολισμών (π.χ. καλάθι αγορών, υπογράμμιση λέξεως με διαφορετικό χρώμα για να υποδηλώσουμε σύνδεσμο – links). Η επιδίωξη πρωτοτυπίας σε βασικά στοιχεία μπορεί να φέρει αρνητικά αποτελέσματα.
  • Συνέπεια και ομοιογένεια από την μία σελίδα στην άλλη. Η λογική πλοήγησης ή διεξαγωγή οποιασδήποτε διαδικασίας (αναζήτηση, συμπλήρωση στοιχείων σε φόρμες) πρέπει να είναι η ίδια.
  • Το κείμενο αποτελεί προτιμότερο μέσο πλοήγησης από τα γραφικά. Φορτώνεται γρηγορότερα, είναι πιο συμβατό και άμεσα κατανοητό.
  • Αποφυγή της κατάχρησης συνδέσμων (links). Οι πάρα πολύ συχνοί, ενσωματωμένοι στο κείμενο σύνδεσμοι μειώνουν την ευχέρεια ανάγνωσης, η δυνατότητα για τον επισκέπτη να μπορεί να πάει από οποιαδήποτε σελίδα σε οποιαδήποτε άλλη οδηγεί σε μεγάλη πολυπλοκότητα.
  • Συστηματική και ουσιαστική δυνατότητα «βοήθειας» στο χρήστη και κατά το δυνατόν σε διάφορες μορφές (FAQ, Help, τηλεφωνική υποστήριξη)
  • Πολλές και συνεχείς δοκιμές, με διαφόρους χρήστες, διαφορετικούς browsers.

Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον αντιληφθεί ότι η παροχή μιας ποιοτικής εμπειρίας στον επισκέπτη χρήστη του ιστοχώρου αποτελεί ένα ουσιαστικό σταθερό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η εμπειρία του επισκέπτη είναι αυτή που δημιουργεί την εντύπωση που έχει ο χρήστης για όσα έχει να του προσφέρει η εταιρία, η εμπειρία του επισκέπτη είναι αυτή που διαφοροποιεί την εταιρία από τους ανταγωνιστές της και η εμπειρία του επισκέπτη είναι αυτή που καθορίζει αν ο πελάτης θα μείνει πιστός στην εταιρία.

Δείτε ακόμη:

Κατασκευή ιστοσελίδων: Γνωριμία με τους βασικούς πυλώνες για την εμπειρία του χρήστη

Κατασκευή ιστοσελίδων βασισμένη στην εμπειρία του χρήστη

Μοιραστείτε το άρθρο