Βασικές αρχές του email marketing

Βασικές αρχές του email marketing

Η αποστολή ενημερωτικών δελτίων και ειδικών προσφορών σε πελάτες μέσω email παίζει σημαντικό ρόλο σ’ ένα σωστό πλάνο marketing, γιατί θεμελιώνει και χτίζει σχέσεις με τους πελάτες σας, δεν κοστίζει πολύ και λειτουργεί εξίσου καλά και στις κινητές συσκευές.

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε τα εξής:

  • απόκτηση λίστας επαφών
  • στόχευση κοινών με βάση τα ενδιαφέροντα τους
  • οικοδόμηση σχέσεων με πελάτες

Όπως και σε κάθε εργαλείο marketing έτσι και το πρώτο βήμα στο email marketing θα πρέπει να είναι ο ορισμός των στόχων. Για ποιό λόγο δηλαδή θέλετε να το χρησιμοποιήσετε. Για να προβάλετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας και να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες ή μήπως σκέφτεστε κάποια προωθητική ενέργεια, όπως για παράδειγμα να μοιράσετε ένα κουπόνι που θα οδηγήσει τουλάχιστον σε ένα ικανοποιητικό αριθμό πωλήσεων.

Όποιοι και αν είναι οι στόχοι σας ξεκινήστε την λίστα με άτομα που ήδη έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για όσα προσφέρετε. Και το μόνο που χρειάζεται είναι να αποκτήσετε τα email τους. Πως; Ένας τρόπος είναι απλά να τους τα ζητήσετε.

Ας υποθέσουμε ότι έχετε μια εταιρία που διοργανώνει εκδρομές. Ζητείστε από τους πελάτες που συμμετέχουν στις εκδρομές σας να σας δώσουν το email τους για να τους στέλνετε εκπτώσεις και ειδικές προσφορές. Αν έχετε site φτιάξτε μία φόρμα και παροτρύνετε τους επισκέπτες να εγγράφονται σε αυτή ηλεκτρονικά. Λάβετε υπόψη ότι οι χρήστες πρέπει να σας δώσουν άδεια για να τους στέλνετε εμπορικά emails καθώς η νομοθεσία πολλών χωρών απαιτεί την συναίνεσή τους.

Ωραία έχετε αρχίσει να δημιουργείτε μία λίστα ατόμων που επιθυμούν να λαμβάνουν τα email σας. Τώρα ας σκεφτούμε τους τρόπους με τους οποίους το email marketing μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε τους στόχους σας.

Κατ´αρχάς μην κουράζετε τους πελάτες με ένα μεγάλο email και μην στέλνετε πολλά διαδοχικά μηνύματα. Αρχίστε πάντα με ένα φιλικό «Γεια σας» και μία σύντομη εισαγωγή στη συνέχεια συμπεριλάβετε λίγες πληροφορίες σχετικά με την επιχείρησή σας και τις υπηρεσίες σας. Δηλαδή τις εκδρομές που διοργανώνεται. Σε αυτό το σημείο  μπορείτε να τους κάνετε μία ή δύο ερωτήσεις για να μάθετε τι είναι αυτό που τους ενδιαφέρει.

Όταν θα έχετε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες σας θα μπορείτε να στέλνετε ειδικές προσφορές ή περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

Για παράδειγμα:

Αν γνωρίζεται ότι μια ομάδα πελατών σας πήγε εκδρομή στα Μετέωρα τότε μπορείτε να τους στείλετε πληροφορίες για εκδρομές σε άλλους θρησκευτικούς προορισμούς όπως η Τήνος ή η Πάτμος και γιατί όχι στείλτε τους και μία προσφορά για έκπτωση 20%.

Πολύ σημαντικό είναι να γνωρίζεται πως οι πελάτες σας προτιμούν να λαμβάνουν τα νέα σας. Για παράδειγμα, θέλουν να λαμβάνουν email από εσάς σε εβδομαδιαία ή σε μηνιαία βάση. Καταγράψτε όλα τα στοιχεία που μπορείτε να συγκεντρώσετε για τους πελάτες σας σε μία βάση δεδομένων των επαφών σας για να φτιάξετε το αρχείο που θα σας χρησιμεύσει σε μελλοντικές καμπάνιες.

Τέλος ζητήστε μέσω email σχόλια για την εμπειρία τους. Απλά εφ´όσον το κάνετε αυτό πρέπει να είστε έτοιμοι να τους απαντήσετε άμεσα. Γνωρίζοντας τι πήγε καλά και τι όχι μπορείτε να προσφέρετε λύσεις σε κάποιο πρόβλημα που προέκυψε ή απλώς να τους ευχαριστήσετε.

Αυτό είναι όλο. Το email marketing είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αναπτύξετε σχέσεις με υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας

Μοιραστείτε το άρθρο