Aλλαγές στη διαφήμιση μέσω Google Adwords

Aλλαγές στη διαφήμιση μέσω Google Adwords και τι σημαίνουν αυτές οι αλλαγές για τις εταιρίες και τους marketers.

Με τόσες πολλές επιχειρήσεις να εξαρτώνται από την διαφήμιση και επισκεψιμότητα που τους προσφέρει η Google, οποιαδήποτε αλλαγή που γίνεται ταράζει το ψηφιακό τοπίο του μάρκετινγκ, ειδικά δε όταν είναι τόσο μεγάλη όσο στην τελευταία της ενημέρωση για τη διάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης στην επιφάνεια εργασίας και τις διαφημίσεις που προβάλλονται.

Οι αλλαγές αυτές που πραγματοποίησε η Google είναι οι παρακάτω:

• Έχει αφαιρεθεί η δεξιά στήλη των διαφημίσεων από τα αποτελέσματα αναζήτησης.
• Έχει προστεθεί μια τέταρτη διαφήμιση στο κέντρο πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης.(πριν ήταν τρείς)
• Οι διαφημίσεις με καταχωρίσεις προϊόντων (Google Shopping) θα εξακολουθούν να εμφανίζονται στη δεξιά στήλη και μόνο για κάποιες κατηγορίες προϊόντων.

Η αλλαγή της Google στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης έγινε στις 18 Φεβρουαρίου. Αυτή η αλλαγή είναι μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο που οι χρήστες όσο και οι διαφημιστές θα αλληλεπιδρούν με τη μηχανή αναζήτησης και μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχουμε δει εδώ και χρόνια.

Παρακάτω, βλέπουμε πώς προβάλλονταν μέχρι τώρα οι διαφημίσεις Google σε μια σελίδα αποτελεσμάτων της. Όπως φαίνεται και στην εικόνα, οι διαφημίσεις που σχετίζονταν με την εκάστοτε αναζήτηση ενός χρήστη, προβάλλονταν στην κορυφή των αποτελεσμάτων, στη δεξιά πλευρά και στο τέλος των αποτελεσμάτων.

 

Και δείτε για την ίδια αναζήτηση πως φαίνεται σήμερα:

 

Οπτικά η αλλαγή αυτή είναι σημαντική. Αλλά περισσότερο σημαντικές θα είναι οι αλλαγές και οι συνέπειες για τους διαφημιστές και τις εταιρείες που εξαρτώνται από την μηχανή αναζήτησης.

Τι σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις;

Είναι πάρα πολύ νωρίς ακόμη να πούμε για την ακριβή επίδραση που θα έχει για τις επιχειρήσεις η αλλαγή αυτή, αλλά υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα στοιχεία για εμάς να κάνουμε κάποιες ενημέρωσεις και προβλέψεις.

1. Το Adwords click-through rates θα αυξηθεί για τις τέσσερις κορυφαίες διαφημίσεις (αλλά θα έχει πτώση για τις θέσεις πέντε +)

Με τη νέα διάταξη, οι τέσσερις κορυφαίες διαφημίσεις θα κυριαρχήσουν στο επάνω μέρος τμήμα σχεδόν όλων των αναζητήσεων.

Αυτό θα ωθήσει προς τα κάτω τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, ακόμη περισσότερο.

2. Το κόστος ανά κλικ θα αυξηθεί

Με έως και επτά θέσεις διαφήμισης στη δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης, στο παρελθόν οι μικρότεροι διαφημιστές είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους και να πετύχουν περίπου ένα 5% των κλικ – με χαμηλότερο κόστος ανά κλικ για κάθε όρο αναζήτησης.

Με τη νέα διάταξη αυτή η ευκαιρία ουσιαστικά χάθηκε.

3. Αύξηση της επισκεψιμότητας για τα κορυφαία οργανικά αποτελέσματα

Ενώ η αρχική μας σκέψη ήταν ότι η αλλαγή αυτή θα έχει αρνητικές επιπτώσεις για την κυκλοφορία από τα οργανικά αποτελέσματα (βλέπε SEO), τα πρώτα στοιχεία δείχνουν το αντίθετο. Η αλλαγή αυτή θα φέρει αύξηση στην οργανική κυκλοφορία για ιστοσελίδες που κατατάσσονται στις πρώτες θέσεις.(και στροφή πιθανόν των μικρών εταιριών που δεν θέλουν να ξοδέψουν τεράστια ποσά σε διαφήμιση)

Παρά το γεγονός ότι η Google έχει προσπαθήσει όλα αυτά τα χρόνια να κάνει τους ανθρώπους να κάνουν κλικ στις διαφημίσεις, υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο ποσοστό των ανθρώπων που αγνοούν τις διαφημίσεις και μετακινούνται προς τα κάτω για τα οργανικά αποτελέσματα.

[pullquote align=»full» cite=»» link=»» color=»» class=»» size=»»]Μια μελέτη από την Advanced Web Ranking το 2014 διαπίστωσε ότι σε επιτραπέζιους υπολογιστές, το 17,2% των κλικ πήγε σε διαφημίσεις – με 11,69% από αυτά με τις τρεις πρώτες διαφημίσεις και 5,51% στις διαφημίσεις στη δεξιά πλευρά. Τα υπόλοιπα κλικ πήγε στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης[/pullquote]

Η πρόσφατη αλλαγή σημαίνει ότι το 5,51% της κίνησης που προηγουμένως έκαναν κλικ σε μια διαφημίσεις στη δεξιά πλευρά της αναζήτησης, θα πρέπει τώρα να κάνετε κλικ τα 4 πληρωμένες διαφημίσεις στην κορυφή, ή τα οργανικά αποτελέσματα.

Εδώ είναι ένας πίνακας που δείχνει το κλικ μέσω του ποσοστού των διαφορετικών θέσεων διαφήμισης πριν από αυτή την αλλαγή:

 

Αυτά τα στοιχεία μας δείχνουν ότι περίπου 2 έως 2,69% από αυτά τα κλικ θα πάει στη νέα διαφήμιση στη θέση τέσσερα, ενώ το υπόλοιπο 2,82% – 3,51% της κίνησης πρόκειται για τα οργανικά αποτελέσματα.

Αυτό μπορεί να μην ακούγεται πολύ, αλλά για έναν όρο αναζήτησης ο οποίος έχει 10.000 αναζητήσεις το μήνα είναι επιπλέον 282 επισκέπτες κάθε μήνα κάνοντας κλικ στα οργανικά αποτελέσματα. Τα περισσότερα από αυτή την επιπλέον κίνηση θα πάνε στην κορυφή λίγα αποτελέσματα, που σημαίνει ότι είναι ακόμη πιο πολύτιμη για να είναι σε αυτά τα σημεία.

Φυσικά, κάθε όρος αναζήτησης είναι διαφορετικός. Πλέον θα υπάρχουν πολλοί παράγοντες, όπως το είδος της αναζήτησης, το είδος της διαφήμισης, τον αριθμό των επεκτάσεων κ.λπ., τα οποία θα επηρεάσουν τα ποσοστά αυτά.

Επειδή υπάρχουν τώρα μόνο τέσσερα σημεία διάθεσης για να διαφημιστείτε στη Google Adwords, ο ανταγωνισμός πρόκειται να γίνει έντονος, πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος θα ανεβεί. Για να μπορέσετε να συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε το Google Adwords ως ένα κερδοφόρο κανάλι μάρκετινγκ θα πρέπει να μάθετε πως να δημιουργείτε επιτυχημένες καμπάνιες. Ταυτόχρονα θα πρέπει να χαράξετε μια στρατηγική πολλαπλών καναλιών για την αύξηση της επισκεψιμότητας (π.χ. social media μάρκετινγκ, marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, SEO).

Ελάτε σε επαφή μαζί μας σήμερα για να σας δείξουμε πως μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε τις καμπάνιες σας στο Google AdWords για να βγάλετε περισσότερα χρήματα και περισσότερους πελάτες.

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας ελάτε στην WEBONE

Μοιραστείτε το άρθρο