Διαφοροποίηση και τοποθέτηση προϊόντος στην αγορά

ALL POSTS

Διαφοροποίηση και τοποθέτηση προϊόντος στην αγορά

Διαφοροποίηση και τοποθέτηση προϊόντος στην αγορά

Η διαφοροποίηση και η αποτελεσματική τοποθέτηση ενός προϊόντος στην αγορά είναι κρίσιμα στοιχεία για την επιτυχία μιας επιχείρησης.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις λειτουργούν κάτω από άκρως ανταγωνιστικές συνθήκες οι οποίες επιβάλλουν μία συνεχή προσπάθεια διαφοροποίησης των προϊόντων τους προκειμένου να αποκτήσουν ένα διαρκές ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Υπάρχουν διάφορες μεταβλητές οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να διαφοροποιηθεί μία επιχείρηση από τον ανταγωνισμό. Αυτές αναλύονται σε πέντε επιμέρους διαστάσεις:

Διαφοροποίηση προϊόντος, υπηρεσίας, προσωπικού, καναλιού και εικόνας οι οποίες αναλυτικά περιγράφονται.

Προϊόν: Χαρακτηριστικά, επιδόσεις, συνεπή λειτουργία, ανθεκτικότητα, αξιοπιστία, δυνατότητα επισκευής, στυλ, σχέδιο (design)

Υπηρεσία: Ευκολία παραγγελίας, παράδοση, εγκατάσταση, εκπαίδευση πελατών, συμβουλευτική προς πελάτες, υποστήριξη και επισκευή.

Προσωπικό: ικανότητες, διακριτικότητα, αξιοπιστία, φερεγγυότητα, ανταπόκριση, επικοινωνία.

Κανάλι: κάλυψη, εξειδίκευση, επιδόσεις

Εικόνα: Σύμβολο, γραπτά και οπτικοακουστικά μέσα, ατμόσφαιρα, εκδηλώσεις

Στοχευμένη επικοινωνία

Αφού επιλεγούν οι αγορές-στόχοι και προσδιοριστούν οι μεταβλητές διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό, το επόμενο βήμα είναι να επικοινωνηθούν στην αγορά-στόχο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος (ή επιχείρησης). Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της τοποθέτησης (Positioning), η οποία υποδεικνύει στην αγορά την αξία του προϊόντος και επιτρέπει στην αγορά-στόχο να αξιολογήσει αυτό που προσφέρεται σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ο όρος “τοποθέτηση” (positioning) ανήκει στους Αμερικάνους διαφημιστές Al Ries και Jack Trout οι οποίοι αναφέρθηκαν στη δημιουργία μίας ξεχωριστής εικόνας/θέσης για το προϊόν στο μυαλό του πελάτη/καταναλωτή υποστηρίζοντας ότι:

Η τοποθέτηση δεν στηρίζεται στο προϊόν αυτό καθ´αυτό. Η τοποθέτηση στηρίζεται στο πως τοποθετείς το προϊόν στο μυαλό του υποψήφιου αγοραστή.

Το positioning θα πρέπει να αναπτύσσεται αφού έχει προσδιοριστεί η ταυτότητα της μάρκας (brand identity) και η πρόταση αξίας της (value proposition).

Επιπλέον θα πρέπει να δείτε τα παρκάτω σχετικά με την διαφοροποίηση και τοποθέτηση του προϊόντος σας

Συνεχής Καινοτομία: Συνεχίστε να βελτιώνετε και να εξελίσσετε το προϊόν σας βασιζόμενοι στα σχόλια και τις ανάγκες των πελατών σας. Η συνεχής καινοτομία μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε το προϊόν σας ανταγωνιστικό στην αγορά.

Διαχείριση Επωνυμίας: Η επωνυμία του προϊόντος σας και η εικόνα της επιχείρησής σας είναι σημαντικές για την επιτυχή τοποθέτηση στην αγορά. Φροντίστε να δημιουργήσετε μια θετική επωνυμία και μια ισχυρή εικόνα μάρκας.

Τέλος, η επιτυχής τοποθέτηση ενός προϊόντος στην αγορά απαιτεί συνεχή παρακολούθηση των ανταγωνιστών, των τάσεων της αγοράς και των αναγκών των καταναλωτών, καθώς και την προσαρμογή των στρατηγικών σας ανάλογα.

Ελάτε μαζί μας για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες Προώθησης ιστοσελίδων Κατασκευής ιστοσελίδων  Κατασκευής eshop και προώθησηςDigital Marketing (SEO, SEM, Social Media Marketing, Inbound Marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Η έδρα μας είναι στην Θεσσαλονίκη αλλά μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε σε κάθε σημείο της Ελλάδας.

Μπορείτε να δείτε ακόμη:

Επίτευξη των εταιρικών σας στόχων σύμφωνα με τον κανόνα 80-20

Πως θα γίνει η εταιρία σας η πρώτη επιλογή του πελάτη;

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!