δημιουργία συνδέσμων links

Δημιουργία συνδέσμων (links) στο site σας. Παράγοντας επιτυχίας στο SEO

Η δημιουργία εισερχόμενων συνδέσμων αποτελεί ζωτικής σημασίας διαδικασία για τη βελτιστοποίηση της κατάταξης των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα όλων των μηχανών αναζήτησης, είτε αυτές δίνουν αξία σε ποιότητα και δημοσιότητα, είτε αποκλειστικά στην ποσότητα των συνδέσμων αυτών. Ανεξάρτητα από τη φιλοσοφία της εκάστοτε μηχανής αναζήτησης, ο αλγόριθμος PageRank εκφράζει πετυχημένα την πιθανότητα ένας τυχαίος χρήστης να καταλήξει σε μία ορισμένη ιστοσελίδα. Υπάρχουν πέντε διαφορετικές στρατηγικές κατασκευής συνδέσμων, οι οποίες ακολούθως αναλύονται κατά σειρά προτεραιότητας.

Α. Φυσική απόκτηση συνδέσμων links

Πρόκειται για την πρώτη και κύρια στρατηγική δημιουργίας εισερχόμενων συνδέσμων, τη μόνη ενδεχομένως κοινώς αποδεκτή, η οποία έχει τα καλύτερα συγκριτικά αποτελέσματα αλλά, παράλληλα, δεν αφήνει πολλά περιθώρια τεχνικής βελτιστοποίησης. Περιλαμβάνει τη δημιουργία φρέσκου, αυθεντικού, ποιοτικού κι ενδιαφέροντος περιεχομένου το οποίο οι επισκέπτες ενός ιστοτόπου θα θελήσουν να διαδώσουν στους φίλους τους, στους επισκέπτες των προσωπικών τους σελίδων, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης(social media), σε φόρουμ συζητήσεων και τα επιστημονικά τους άρθρα (ως αναφορές).

Μάλιστα, υπάρχει μία ιδιαίτερα τετριμμένη φράση στη βιομηχανία του SEO ή Search Engine Optimization που λέει ότι το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς (“content is king”), την οποία πρώτος διατύπωσε ο Bill Gates, ιδρυτής της Microsoft.

Μία τακτική που συχνά ακολουθείται είναι η δημιουργία θεματικού περιεχομένου, όπως, για παράδειγμα, είναι οι κριτικές τέχνης ή προϊόντων και υπηρεσιών, επιστημονικά άρθρα ή άρθρα ερμηνευτικής δημοσιογραφίας πάνω στα πιο πρόσφατα νέα, χρήσιμοι ταξιδιωτικοί οδηγοί, συνταγές και συμβουλές.

Τέλος, για την ενίσχυση του βαθμού PageRank της αρχική σελίδας ενός ιστοτόπου που, πολλές φορές, είναι και το ζητούμενο, συνίσταται η κατασκευή χρήσιμων πρόσθετων εφαρμογών κι εργαλείων, όπως πρόσθετων πρόγνωσης καιρού, θεματικών αριθμομηχανών, πρόσθετων ελέγχου διαθεσιμότητας εισιτηρίων, ενσωματωμένων στην αρχική σελίδα.

Στην κατηγορία της φυσικής απόκτησης συνδέσμων, εντάσσεται και η τεχνική της προσθήκης κοινωνικού σελιδοδείκτη (social bookmarking). Οι κοινωνικοί σελιδοδείκτες επιτρέπουν στους χρήστες του Διαδικτύου να αποθηκεύσουν, όπως οι σελιδοδείκτες των φυλλομετρητών, αλλά και να μοιραστούν τους αγαπημένους τους συνδέσμους. Τέτοιες διαδικτυακές υπηρεσίες που προσφέρουν την προβολή κοινωνική σελιδοδεικτών είναι οι Digg, Technorati, StumbleUpon που εντάσσονται στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (social networks). Σε αυτή την κατεύθυνση, είναι πλέον σύνηθες να κατασκευάζεται και να ενσωματώνεται σε ορισμένες σελίδες μία γραμμή εργαλειών στην οποία δίνεται η δυνατότητα δημοσίευσης της διεύθυνσης URL και του περιεχομένου της σελίδας.

Η διαδικασία του social bookmarking αποτελεί μία πολύ σημαντική τεχνική βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης (Social Media Optimization).

Β. Δημιουργία εισερχόμενων συνδέσμων

Πρόκειται για μία τεχνική βελτιστοποίησης που είναι ηθικά αμφισβητήσιμη, καθώς χειραγωγεί την ιδιότητα της φυσικής διασύνδεσης του Διαδικτύου και τη φιλοσοφία της θεώρησης του συνδέσμου ως αντικειμενικής ψήφου από μία σελίδα σε μία άλλη.

Μία ασφαλής και θεμιτή, κατά τα πρότυπα των μηχανών αναζήτησης, τεχνική είναι η κατασκευή ενός ξεχωριστού blog, ή αντίστοιχου θεματικού χώρου ως υποτομέα (sub-domain) του ιστοχώρου (π.χ. blog.site.com ή press.site.com), στον οποίο να περιγράφονται νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, να ανακοινώνονται δελτία τύπου του οργανισμού ή της ψηφιακής επιχείρησης ή να διεξάγονται διαγωνισμοί και να συνδέουν προς διάφορες σελίδες του κεντρικού ιστοτόπου.

Αντίθετα, η δημιουργία ξεχωριστών ιστοσελίδων για την αναπαραγωγή του περιεχομένου του αρχικού ιστοτόπου, η εσωτερική (on-page) βελτιστοποίηση αυτών και η κατασκευή εξερχόμενων συνδέσμων προς τον αρχικό ιστότοπο θεωρείται ανήθικη τεχνική βελτιστοποίησης. Συν τοις άλλοις, η τεχνική αυτή ενέχει τον κίνδυνο ποινής στα αποτελέσματα αναζήτησης για διπλότυπο περιεχόμενο.

Στην κατηγορία της δημιουργίας εισερχόμενων συνδέσμων εντάσσεται, γενικά, ένα άλλο μεγάλο μέρος της βελτιστοποίησης των ιστοσελίδων στα Social Media και Social Networks. Το κομμάτι αυτό αφορά στην αξιοποίηση των εξερχόμενων συνδέσμων που δύναται ο χρήστης να προσθέσει στη σελίδα του σε αυτά, όπως, για παράδειγμα, το Facebook, το Twitter, το LinkedIn κ.α., καθώς όλες οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί έχουν τη δυνατότητα εκπροσώπησης σε αυτά, μία ή περισσότερες φορές. Προφανώς, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι η ύπαρξη ή μη του γνωρίσματος rel = “no follow” στους εξερχόμενους από αυτά συνδέσμους καθώς και η αξία που αποδίδει ή μπορεί να αποδώσει σε αυτούς η κάθε μηχανή αναζήτησης, ανά περιόδους, στα μέσα αυτά. Για παράδειγμα, το Facebook ανέκαθεν τοποθετούσε ένα «τείχος» που το καθιστούσε αόρατο και δεν επέτρεπε στις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν το περιεχόμενο στις σελίδες των χρηστών του, εφόσον οι ανιχνευτές των μηχανών δε διαθέτουν προσωπική σελίδα, άρα ούτε και το δικαίωμα προβολής του περιεχομένου. Αντίθετα, παραδείγματα social media που δεν αφαιρούν την αξία των συνδέσμων (κάνοντας χρήση του rel = “no follow”) είναι τα παρακάτω:

  • www.digg.com
  • www.technorati.com
  • www.Slashdot.org
  • www.furl.net
  • www.reddit.com
  • http://del.icip.us
  • www.stumbleupon.com
  • www.flickr.com

Η συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν αποδίδει μόνο σε επίπεδο συνδέσμων και PageRank, αλλά και σε επίπεδο κίνησης και επισκεψιμότητας, καθώς πολλές ψηφιακές επιχειρήσεις δρουν αποκλειστικά μέσω αυτών.

Τέλος, συνίσταται η συμμετοχή και εκπροσώπηση μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού που δραστηριοποιείται στο Διαδίκτυο σε διάφορα σχετικά blogs ή microblogs και forum, με την προσθήκη σχολίων και δημοσιεύσεων σε αυτά. Στα σχόλια και τις δημοσιεύσεις, ο διαχειριστής ενός ιστοτόπου δύναται να προσθέσει συνδέσμους για την υποστήριξη των θέσεών του, την προώθηση υπηρεσιών και προϊόντων σχετικών στα οποία συμμετέχει. Στην ίδια κλίμακα, είναι δυνατή και η συμμετοχή σε σελίδες wiki (όπως το Wikipedia, ή άλλα εξειδικευμένα wikis), το περιεχόμενο των οποίων μπορεί να υποστεί επεξεργασία από οποιονδήποτε, ενώ μπορούν να προστεθούν σχετικοί σύνδεσμοι στα διάφορα άρθρα αυτών.

Δημιουργία συνδέσμων (links) στο site σας. Μέρος Β´

Μοιραστείτε το άρθρο