Δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ

ALL POSTS

Δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ για την επιτυχία της επιχείρησής σας

Πριν ξεκινήσετε να εμπορεύεστε τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα σας, είναι απαραίτητη η δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ και η κατάστρωση ενός σχεδίου δράσεων .

Μια αποτελεσματική στρατηγική μάρκετινγκ και ένα σχέδιο δράσεων θα πρέπει να περιλαμβάνει:

Α. Τον στόχο ή τους στόχους σας
Β. Την αγορά που απευθύνεστε και θέλετε να τους προσελκύσετε
Γ. Τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θα προσφέρετε στην αγορά σας
Δ. Τις δραστηριότητες μάρκετινγκ που πρόκειται να εφαρμόσετε για να πετύχετε τους στόχους σας.

Η στρατηγική προσέγγιση στο μάρκετινγκ που θα εφαρμόσετε, θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους στόχους σας και να δείτε μια υψηλότερη απόδοση στην επένδυσής σας.
Η δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ για να έχει επιτυχία χρειάζεται να υπάρχει μία κατάστρωση και ένα σχέδο δράσεων. Παρακάτω θα δούμε πως μπορούν να γίνουν αυτ.

1 Επιλέξτε την θέση σας στην αγορά

Όταν πρόκειται για την δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ, το πρώτο βήμα είναι να επιλέξετε την τοποθέτησή σας στην αγορά.

Αυτό σημαίνει ότι επιλέγετε μια αγορά-στόχο ή μια εξειδικευμένη αγορά, επιλέγοντας έναν εξειδικευμένο τομέα και προσαρμόζοντας την πρότασή σας, ώστε να είναι καλύτερη ή διαφορετική από τους ανταγωνιστές σας.

Πολλές μικρές επιχειρήσεις φοβούνται να το κάνουν αυτό, καθώς πιστεύουν ότι θα μειώσει τόσο το μέγεθος των διαθέσιμων ευκαιριών αγοράς όσο και των εσόδων τους.
Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Ένα μήνυμα μάρκετινγκ που μιλάει άμεσα στην αγορά-στόχο σας, θα είναι πιο πιθανό να ακουστεί και να ξεχωρίσει στους ιδανικούς πελάτες σας.

Όταν ειδικεύεστε σε μια δραστηριότητα, θα γίνει γνωστή στο κοινό σας κάτι το οποίο είναι σπουδαίο για να οικοδομήσετε την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη με τους ιδανικούς πελάτες σας.

Και όταν διαφοροποιείτε την πρότασή σας δίνετε την ευκαιρία να προσθέσετε αξία και να ορίσετε μια υψηλή τιμή
.
Ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωστοποιήσετε τη θέση της αγοράς σας είναι μέσω μιας μοναδικής πρότασης αξίας.

Εργαστείτε για την ανάπτυξη μιας σύντομης φράσης που επικοινωνεί με την αγορά-στόχο σας, τις λύσεις που παρέχετε και τι σας κάνει καλύτερο ή διαφορετικό από τους ανταγωνιστές σας.

2 Διεξαγωγή έρευνας αγοράς στόχου

Η διεξαγωγή εμπεριστατωμένης έρευνας αγοράς είναι το κλειδί για την προσέλκυση της στοχευμένης αγοράς σας και την ανάπτυξη ελκυστικών προσφορών προς αυτή.
Η έρευνα θα σας δώσει επίσης ιδέες για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και τις φοβίες που έχουν οι πελάτες σας. Αυτό θα σας δώσει τη δυνατότητα να σχεδιάσετε καλύτερες λύσεις που θα ξεπεράσουν αυτούς τους παράγοντες.

Εκτός από την έρευνα της αγοράς-στόχων σας, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ελέγξετε τον ανταγωνισμό σας.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα τους, σημειώστε τους τύπους υπηρεσιών και των προσφορών που παρέχουν και ανακαλύψτε τι λένε οι άλλοι για τον ανταγωνισμό σας μέσα στο διαδίκτυο και τα social media.

3 Κατασκευή μιας σπουδαίας ιστοσελίδας

Σήμερα, ένα μεγάλο κομμάτι των πελατών σας είναι πιθανό να σας “επισκέπτονται” και μέσω της ιστοσελίδας σας. Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό να προσφέρετε μια σπουδαία πρώτη εντύπωση και να τους βοηθήσετε να βρουν εύκολα και γρήγορα αυτό που θέλουν.

Επίσης θα πρέπει να επενδύσετε έτσι ώστε στην ιστοσελίδα σας να υπάρχουν φωτογραφίες υψηλής ποιότητας. Μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά η ποιότητα των φωτογραφιών σας!

10 αρχές για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο

Επίσης, εάν η συγγραφή των κειμένων “copywriting”  δεν είναι το δυνατό σας σημείο, τότε η απασχόληση ενός ειδικού στην συγγραφή των κειμένων σας θα φέρει τεράστιο ανταγωνιστικό προβάδισμα.

Μετά την κατασκευή της ιστοσελίδας σας χρειάζεστε επισκεψιμότητα.

Ιδέες και προτάσεις για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας

4 Σχεδιάστε ένα ισχυρό brand name

Όταν πρόκειται για την επωνυμία της επιχείρησής σας, αναπτύξτε μια στρατηγική μάρκετινγκ και ένα σχέδιο που να περιλαμβάνει:

  • Δήλωση αποστολής
  • Προσωπική ιστορία
  • Ένα λογότυπο και σήμα

Η δήλωση της αποστολής σας δηλώνει ποιον θέλετε να βοηθήσετε με την επιχείρησή σας και γιατί.

Είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι της μάρκας σας, καθώς είναι ένας τρόπος για να οικοδομήσετε μια ισχυρότερη σύνδεση με την αγορά-στόχο σας.

Η δημοσιοποίηση της προσωπικής σας ιστορίας είναι ένας άλλος πολύ καλός τρόπος για να δημιουργήσετε μια σύνδεση με το ακροατήριό σας.

Μπορεί να είναι δύσκολο να γράψετε και να μιλήσετε για τον εαυτό σας, οπότε φροντίστε να ζητήσετε βοήθεια εάν την χρειάζεστε.

Συμπεριλάβετε τόσο την δήλωση της αποστολής σας όσο και μια προσωπική ιστορία σας στη σελίδα «Προφίλ» του ιστότοπού σας.

Το λογότυπό σας είναι το τελευταίο κομμάτι της επωνυμίας σας, που περιλαμβάνει την οπτική ταυτότητα και τις αξίες σας.

Σχεδιάστε ένα επαγγελματικό λογότυπο και επιλέξτε την γραμματοσειρά, τις εικόνες και την παλέτα χρωμάτων που θα χρησιμοποιήσετε.

Επίσης, σκεφτείτε 4-5 λέξεις που θα χρησιμοποιούσατε για να περιγράψετε τις αξίες της μάρκας σας.

Αυτές οι αξίες θα καθοδηγήσουν τον τόνο και την παρουσία του εμπορικού σήματος της επιχείρησής σας, καθώς επίσης θα σας βοηθήσουν στη δημιουργία και την δομή του περιεχομένου.

5 Γράψτε ένα σχέδιο μάρκετινγκ που περιλαμβάνει τους στόχους σας

Ένα σχέδιο μάρκετινγκ δεν πρέπει να είναι περίπλοκο ή μεγάλο.

Επίσης ένα σχέδιο μάρκετινγκ πρέπει να έχει τους στόχους σας (τι θέλετε να επιτύχετε), τις δραστηριότητες που πρόκειται να αναλάβετε για να φέρετε τα αποτελέσματα που θέλετε, για να μπορείτε κατόπιν να μετρήσετε και να παρακολουθήσετε την απόδοσή σας.

Όταν έχετε ένα σχέδιο που είναι μετρήσιμο, καθιστά πολύ πιο εύκολη την διαδικασία να παρακολουθείτε την απόδοσή σας.

Σας παρέχει μια ευκαιρία να αναθεωρήσετε τι δουλεύει και τι όχι. Στη συνέχεια, μπορείτε να κάνετε ρυθμίσεις για να βελτιώσετε την απόδοσή σας.

6 Δημιουργήστε μια πλατφόρμα περιεχομένου

Το περιεχόμενο είναι ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο μάρκετινγκ για την επιχείρησή σας, είτε είναι γραπτό, είτε ακουστικό είτε οπτικό.
Υπάρχουν δύο τύποι περιεχομένου που μπορείτε να δημιουργήσετε – το βασικό σας περιεχόμενο και το διαφημιστικό σας περιεχόμενο.
Το βασικό σας περιεχόμενο το δημιουργείτε  για να παρουσιάσετε την εμπειρία σας και να τοποθετήσετε την εταιρία σας ως αυθεντία.
Ενώ το διαφημιστικό περιεχόμενο σας βοηθάει να αυξήσετε την εμπλοκή με τους πελάτες σας και την κοινότητά σας.

Η μορφή του βασικού περιεχομένου μπορεί να περιλαμβάνει ένα blog, μια σειρά βίντεο, ένα podcast, ένα βίντεο στο Facebook ή το LinkedIn, ειδικές εκδηλώσεις, σεμινάρια online, ένα ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενημερωτικές συναντήσεις ή παρουσιάσεις.

Εάν δεν είστε σίγουροι για το περιεχόμενο που πρέπει να δημιουργήσετε, εξετάστε δύο πράγματα:

Πρώτον, ποιο είδος περιεχομένου θα είναι το πιο εύκολο για την αγορά-στόχο σας να παρακολουθήσει;

Δεύτερον, τι είδους περιεχόμενο πρόκειται να απολαύσετε δημιουργώντας το και έχετε τον χρόνο να παράγετε με συνέπεια;

Αν μισείτε το γράψιμο ή έχετε περιορισμένο χρόνο, τότε η αλήθεια είναι ότι θα είστε λιγότερο σε θέση να παράγετε εβδομαδιαία άρθρα στο blog σας.

Η συνέπεια είναι το κλειδί στην περίπτωσή μας, οπότε επιλέξτε μια κατάλληλη μορφή για τη δημιουργία μιας βασικής βάσης για τη στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου.

Το διαφημιστικό περιεχόμενο περιλαμβάνει τις δημοσιεύσεις στα κοινωνικά μέσα που προωθούν το βασικό σας περιεχόμενο και τις υπηρεσίες που πουλάτε.

Γιατί το Content Marketing είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας

7 Αναπτύξτε τη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας

Tο Email Marketing παραμένει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την απόκτηση υποψηφίων πελατών για μία εταιρεία.

Η αποστολή email είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς διαύλους επικοινωνίας. Υπερτερεί σε σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα, όσον αφορά την επικοινωνία με μελλοντικούς και τωρινούς πελάτες.

Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι μόνο το 25% των υποψηφίων πελατών που επισκέπτονται το website σας είναι πιθανό να γίνουν αγοραστές, ενώ μόλις το 50% από αυτούς είναι εν δυνάμει αγοραστές, χωρίς να σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να αγοράσουν.

Πώς όμως θα προετοιμάσετε τους υποψήφιους πελάτες σας, ώστε να αγοράσουν από το website ή το κατάστημά σας;

Φυσικά, με το Email Marketing!

Έρευνες δείχνουν ότι τα στοχευμένα ενημερωτικά e-mail προς τους υποψήφιους πελάτες μιας εταιρείας έχουν από 4 έως 10 φορές περισσότερη ανταπόκριση σε σύγκριση με τα τυχαία, μεμονωμένα e-mails που στέλνονται χωρίς καμία στόχευση.

8 Συλλέξτε μαρτυρίες από τους πελάτες σας

Kαθώς ο υποψήφιος πελάτης σας είναι έτοιμος να αγοράσει έχει αναπτυχθεί ένα πολύ υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης με την εταιρία σας.

Βοηθάει πάρα πολύ σε αυτό οι μαρτυρίες από προηγούμενους πελάτες για να τους δώσει την εμπιστοσύνη ότι πήραν τη σωστή απόφαση.

Η εφαρμογή μιας στρατηγικής συλλογής μαρτυριών πελατών είναι απαραίτητη για μια επιχείρηση.

Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας είναι να αποφασίσετε πού θέλετε να δημοσιεύσετε τον κατάλογο αυτό.

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες στα κοινωνικά δίκτυα (social media) που διατίθενται σήμερα, γι ‘αυτό επιλέξτε την πλατφόρμα που επισκέπτεται περισσότερο η αγορά-στόχος σας και ζητήστε από τους πελάτες σας να σας αφήσουν μια σύσταση εκεί.

Από τα παραπάνω βλέπουμε ξεκάθαρα πως η δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ είναι το Α και το Ω για την επιτυχία της επιχείρησή σας.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας για τη δημιουργία στρατηγικής μάρκετινγκ που θα εφαρμόσουμε για την δική σας επιχείρηση για να έχετε πωλήσεις και κέρδη.

Επίσης για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες πάνω στην Προώθηση ιστοσελίδων Κατασκευής ιστοσελίδων & Κατασκευής eshopDigital Marketing (SEO, Social Media Marketing E-mail marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Η έδρα μας είναι στην Θεσσαλονίκη αλλά μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε σε κάθε σημείο της Ελλάδας.

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!