Εξαγωγές και internet marketing

Εξαγωγές και internet marketing: Aυξήστε τις με τη βοήθεια του

Εξαγωγές και internet marketing

Μάθετε πώς μια σωστά μελετημένη και προσεγμένη Internet Marketing στρατηγική θα σας βοηθήσει να προσελκύσετε νέους πελάτες από τη διεθνή αγορά και να εκπληρώσετε τους εξαγωγικούς σας στόχους.

Η διεθνοποίηση των οικονομικών σχέσεων και η καλπάζουσα οικονομική κρίση στην Ελλάδα, έχουν καταστήσει επιτακτική την εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων. Επίσης αναγνωρίζεται από όλους ότι το internet ως εργαλείο  marketing έχει την δυνατότητα να προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες μέσω της χρήσης του.

Οι εξαγωγές ειδικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις σήμερα είναι μονόδρομος και σημαντικός τομέας στον οποίο στηρίζουν την ανάπτυξη ή ακόμα και την ύπαρξή τους. Το Internet Marketing αποτελεί ένα εξαιρετικά σημαντικό πεδίο στο οποίο πρέπει να δραστηριοποιηθούν με επιτυχία, ώστε να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με έρευνες το 89% των καταναλωτών πραγματοποιεί έρευνα προϊόντων στο διαδίκτυο (συγκεντρώνει πληροφορίες, ελέγχει τιμές, εναλλακτικούς προμηθευτές) πριν κάνει την αγορά του. Η πλειονότητα της κίνησης στο διαδίκτυο γίνεται μέσα από τις μεγάλες εμπορικές μηχανές αναζήτησης, το Google, το Bing και το Yahoo. Παρά το γεγονός ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να δημιουργήσουν επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας, οι μηχανές αναζήτησης είναι η κύρια μέθοδος της αναζήτησης για τους περισσότερους χρήστες του Διαδικτύου.

Όταν στοχεύεις σε μία ξένη αγορά με άλλες κοινωνικές και πολιτισμικές συνήθειες, άλλη γλώσσα, άλλη θρησκεία, άλλες προτεραιότητες και ανάγκες, άλλο ανταγωνισμό, και άλλες συνήθειες πιστεύετε ότι αρκεί μία μετάφραση για να προσεγγίσετε το κοινό σας;

3 σημαντικά συστατικά για την επιτυχία στις εξαγωγές σας

Α. Εύρεση και προσέλκυση στοχευμένου κοινού (επισκεπτές που μας ενδιαφέρουν)

Β. Μετατροπή επισκεπτών σε πελάτες

Γ. Μέτρηση της απόδοσης και αύξηση του ROI (επιστροφή της επένδυσης, return on investment)

Ας δούμε αναλυτικά πως μπορούν να επιτευχθούν τα παραπάνω

A. Εύρεση και προσέλκυση στοχευμένου κοινού (επισκεπτών)

Τεχνικές inbound marketing:

  • δημιουργία εξαιρετικού και μοναδικού περιεχομένου
  • βελτιστοποίηση περιεχομένου για τις αναζητήσεις στις μηχανές (SEO)
  • προώθηση και διανομή του περιεχομένου στα social media, newsletter, δελτία τύπου, ενημερωτικά δελτία κ.α.

B. Μετατροπή επισκεπτών σε πελάτες

Μόλις προσελκυστούν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, το επόμενο βήμα είναι να μετατραπούν σε υποψηφίους πελάτες συγκεντρώνοντας τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Τουλάχιστον, θα χρειαστείτε τις διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους. Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι το πιο πολύτιμο συστατικό για να είστε σε σύνδεση μαζί τους. Προκειμένου να γίνει αυτό θα πρέπει να τους προσφέρετε κάτι σε αντάλλαγμα! Αυτό μπορεί να γίνει με τη μορφή δωρεάν περιεχομένου, όπως τα ebooks και διάφορες χρηστικές πληροφορίες μέσα από τις landing pages οι οποίες θα είναι ενδιαφέρουσες και πολύτιμες για τον καθένα τους.

Γ. Μέτρηση της απόδοσης και αύξηση του ROI

Η αξιολόγηση της απόδοσης της ιστοσελίδας πραγματοποιείται μέσω της ανάλυσης των ενδιαφερόντων και της συμπεριφοράς των επισκεπτών με τους δείκτες απόδοσης.

Ορισμένοι από τους πλέον διαδεδομένους δείκτες ανάλυσης που αφορούν στην μέτρηση της συμπεριφοράς των χρηστών επισκεπτών σε έναν ιστοχώρο είναι:
  • Unique visitors (αριθμος μοναδικών επισκεπτών)
  • Average time on site (μέσος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα)
  • Bounce rate (είναι το ποσοστό των ανθρώπων που επισκέπτονται μια σελίδα μέσα στον ιστότοπο σας και ακολούθως φεύγουν)
  • Keywords (λέξεις φράσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τις μηχανές αναζήτησης)
  • New visitor (νέοι επισκέπτες)
  • Page views (αριθμός σελίδων που είδαν στον ιστοχώρο)
  • Returning rate (αριθμός επισκεπτών που επιστρέφουν)
  • Time on site (ο χρόνος που ένας χρήστης παραμένει στο site)
  • Traffic source (πηγές από τις οποίες προήλθε η επισκεψιμότητα)
  • Direct traffic (επισκέψεις που πληκτρολόγησαν απευθείας το URL)
  • Reffering sites (επίσκεψη μετά από κλικ σε σύνδεσμο από διαφορετικό site)

Σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο σκληρός ανταγωνισμός, η επιτυχία ανήκει σε αυτούς που αποδεικνύουν την ικανότητά τους να ενταχθούν και να δράσουν στο διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον μέσω του διαδικτύου.

Μοιραστείτε το άρθρο