H επιλογή των σωστών λέξεων φράσεων

ALL POSTS

H επιλογή των σωστών λέξεων φράσεων βασική παράμετρος του SEO

Η επιλογή των σωστών λέξεων φράσεων (keywords) είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της βελτιστοποίησης των μηχανών αναζήτησης (SEO).

Ας δούμε ένα παράδειγμα για να το καταλάβετε και ας υποθέσουμε ότι κάποιος ψάχνει για αγροτουριστικές δραστηριότητες.

Τι μπορεί να γράψει στην αναζήτηση;

  • Αγροτουρισμός
  • ζωή στο αγρόκτημα
  • μάζεμα ελιάς
  • τρύγος

Αν προσφέρεται τέτοιες δραστηριότητες πρέπει να γνωρίζεται με ποιες λέξεις-κλειδιά και φράσεις σας αναζητούν οι χρήστες.

Ιδανικά θα πρέπει να εντάξετε όσες περισσότερες λέξεις κλειδιά και φράσεις των χρηστών μπορείτε στο site σας. Αν δεν το κάνετε αυτό οι επισκέπτες μπορούν να ψάχνουν κάτι ενώ εσείς μιλάτε για κάτι άλλο. Μπορεί να εννοείτε το ίδιο πράγμα αλλά να μην συμπέσετε ποτέ.

Όταν επιλέγετε τις λέξεις-κλειδιά να λαμβάνεται υπ´όψη σας τρία πράγματα:

A. Τη συχνότητα χρήσης μιας λέξης ή φράσης. Το προφανές είναι να συμπεριλάβετε ως λέξεις-κλειδιά τις πιο συχνές φράσεις που πληκτρολογούν οι χρήστες. Να θυμάστε όμως αυτές τις λέξεις τις χρησιμοποιούν και όλα τα άλλα  sites. Άρα θα είναι δύσκολο να διαφοροποιηθεί και να αναδειχθεί η επιχείρησή σας.

B. Θα πρέπει να λαμβάνεται υπ´όψη σας τον ανταγωνισμό. Όταν οι χρήστες πληκτρολογούν τις ποιό συνηθισμένες λέξεις-κλειδιά συνήθως την μερίδα του λέοντος στα αποτελέσματα αναζήτησης την παίρνουν τα μεγάλα και καθιερωμένα sites. Υπάρχουν όμως μεγάλες ευκαιρίες και για τα νέα sites. Αν τώρα ξεκινάτε, αναζητήστε λέξεις-κλειδιά με λίγο μικρότερο ανταγωνισμό. Υπάρχουν χιλιάδες φράσεις με χαμηλό όγκο αναζητήσεων που θα μπορούσατε να τις κάνετε δικές σας.

Οι λέξεις αυτές ονομάζονται περιγραφικές λέξεις-κλειδιά του SEO. Ας δούμε ένα παράδειγμα πάνω σ´αυτό. Μπορεί η λέξη «τρύγος» να έχει πολύ ανταγωνισμό αλλά η φράση «τρύγος σταφυλιών στην ορεινή Χαλκιδική» να είναι ένα καλό παράδειγμα περιγραφικής φράσεως κλειδί η οποία μπορεί να σας προσφέρει πιο άμεσα αποτελέσματα στο SEO. Το συμπέρασμα είναι ότι και οι ποιό μικρές επιχειρήσεις μπορούν να έχουν καλή κατάταξη αν χρησιμοποιήσουν περιγραφικές λέξεις κλειδιά.

Ακόμη θέλουμε:

  1. Οι λέξεις φράσεις μας που θα επιλέξουμε να έχουν αναζητήσεις
  2. Να έχουν επισκεψιμότητα (και τι σημαίνει αυτό: για παράδειγμα η λέξη φράση μετατροπή των μιλίων σε χιλιόμετρα έχει πολλές αναζητήσεις κάθε ημέρα αλλά καθόλου επισκεψιμότητα γιατί έχει βγάλει η google ένα εργαλείο και όλοι το χρησιμοποιούν αυτό)

Γ. To τελευταίο που θα πρέπει να λάβετε υπόψη είναι η συνάφεια. Οι λέξεις-κλειδιά που επιλέγετε θα πρέπει να αντιστοιχούν με μεγάλη ακρίβεια σε αυτά που προσφέρετε. Αν κάποιοι επισκέπτονται την ιστοσελίδα σας αναζητώντας τρύγο ενώ εσείς προσφέρετε συγκομιδή ελιάς, τότε πολύ απλά θα φύγει. Βεβαιωθείτε λοιπόν ότι οι λέξεις-κλειδιά σας ταιριάζουν με τις προθέσεις των χρηστών-επισκεπτών του site σας.

Σε όλες τις ενέργειες του SEO να θυμάστε πάντοτε τον χρυσό κανόνα. Το site σας απευθύνεται πάνω απ´όλα στους ανθρώπους που το επισκέπτονται και όχι στις μηχανές αναζήτησης. Για το λόγο αυτό δεν θα πρέπει να φορτώνεται με πολλές λέξεις-κλειδιά τις σελίδες σας. Η άσκοπη επανάληψή τους δυσχεραίνει το έργο των μηχανών αναζήτησης.

Αυτά θα πρέπει λοιπόν να λαμβάνεται υπ´όψη σας όταν επιλέγετε τις λέξεις-κλειδιά.

Την συχνότητα, τον ανταγωνισμό και την συνάφεια.

Αν τα συνυπολογίσετε τα τρία παραπάνω τότε είστε στον σωστό δρόμο για ένα επιτυχημένο SEO

Σε κάθε περίπτωση η ομάδα μου και εγώ είμαστε εδώ για να λύσουμε κάθε απορία σου σχετικά με το SEO του website σου και θα χαρούμε πολύ να κάνουμε και ένα review της σελίδας σου προκειμένου να σε συμβουλέψουμε για τα επόμενα βήματα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας το ζητήσεις.

Δείτε ακόμη:

Γιατί η ιστοσελίδα μου χρειάζεται το SEO

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!