Ηλεκτρονικό εμπόριο και προκλήσεις

Ηλεκτρονικό εμπόριο και προκλήσεις σήμερα

Ηλεκτρονικό εμπόριο και προκλήσεις

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο τελικός πελάτης δεν έρχεται σε άμεση και προσωπική επαφή με το φυσικό κατάστημα. Αντίθετα μέσα από το εικονικό περιβάλλον που δημιουργείται από τον browser και από τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, ο πελάτης έρχεται σε επαφή με την ηλεκτρονική εμφάνιση του καταστήματος. Επιπλέον, καθώς η διαδικασία της πώλησης ολοκληρώνεται μέσα στο ηλεκτρονικό κατάστημα, ανακύπτουν διάφορα ζητήματα που χαρακτηρίζονται ως προκλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Ο δείκτης μετατροπής (conversion rate) ενός επισκέπτη σε αγοραστή στο ψηφιακό περιβάλλον αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας ενός ηλεκτρονικού καταστήματος και είναι σημαντικός γιατί:

  • Ο δείκτης μετατροπής δείχνει την ικανότητα της ιστοσελίδας να μετατρέψει επισκέπτες σε πελάτες.
  • Η αύξηση του ποσοστού μετατροπής δεν απαιτεί αύξηση της κίνησης της ιστοσελίδας και επομένως επιπλέον διαφημιστικές δαπάνες. Επίησης μειώνει το κόστος απόκτησης πελατών.
  • Το αποτέλεσμα της αύξησης του ποσοστού μετατροπής είναι μόνιμα και δεν εξαρτώνται από την διάρκεια κάποιου διαφημιστικού προγράμματος προβολής της εταιρίας.

Σε κάθε περίπτωση, κύρια θέση στην βελτίωση του δείκτη μετατροπής έχουν:

  • Η απλοποίηση και ευχρηστία του συστήματος πλοήγησης στο εικονικό κατάστημα, ώστε να μην απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις προκειμένου ένας επισκέπτης να εντοπίσει τα προϊόντα που τον ενδιαφέρουν.
  • Όμορφος και ελκυστικός γραφιστικός σχεδιασμός (look & feel), ώστε ο δικτυακός επισκέπτης να αισθάνεται άνετα και οικεία στο ηλεκτρονικό κατάστημα. Επιπλέον, αποτελεί ισχυρό και αποτρεπτικό παράγοντα μετάβασης του επισκέπτη σε ανταγωνιστικά καταστήματα (ένα κλικ μακριά βρίσκεται ο ανταγωνιστής).
  • Η ασφάλεια του περιβάλλοντος των συναλλαγών, καθώς διαπιστώνεται ότι οι δικτυακοί επισκέπτες φοβούνται να καταγράψουν κρίσιμα προσωπικά στοιχεία τους (π.χ. αριθμοί πιστωτικών καρτών).
  • Η απλοποίηση των διαδικασιών συναλλαγών, ώστε ο ηλεκτρονικός καταναλωτής να νιώθει οικεία με αυτές ανεξάρτητα από τις γνώσεις που έχει σε θέματα πληροφορικής και διαδικτύου.

Η ανάπτυξη ισχυρής καταναλωτικής εμπιστοσύνης (consumer loyalty) αποτελεί άλλη μία σημαντική πρόκληση στο περιβάλλον των ηλεκτρονικών  αγορών. Πράγματι καθώς ο καταναλωτής έχει την δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει αυτά να αναπτύσσουν στρατηγικές για την επίτευξη σχέσεων μαζί του προκειμένου να τον αποτρέψουν από την μετάβαση σε κάποιο ανταγωνιστή.

Επιπρόσθετα η ανάπτυξη ισχυρής εμπορικής επωνυμίας αποτελεί μια εξίσου σημαντική στρατηγική που ενισχύει το αίσθημα ασφαλείας του ηλεκτρονικού καταναλωτή.

Τέλος, σημαντική πρόκληση αποτελεί η ικανότητα της ηλεκτρονικής επιχείρησης να ολοκληρώνει τις διαδικασίες πώλησης έγκαιρα και έγκυρα.

Ελάτε μαζί μας για να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε μία ολοκληρωμένη στρατηγική κατά την κατασκευή των ιστοσελίδων σας και να χτίσουμε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που θα σας αποφέρει κέρδη και όχι χάσιμο χρημάτων.

Δείτε ακόμη:

Κατασκευή ηλεκτρονικού καταστήματος

Eshop: Προτάσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

Μοιραστείτε το άρθρο