internet users

Στο μυαλό των Internet users

Internet users – χρήστη, χρήστη είσαι on;

Από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, η Ελλάδα είχε με 42% το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό διείσδυσης του Ίντερνετ – στη διόλου τιμητική κορυφή βρέθηκε η Ρουμανία με 32%. Φαντάζει απογοητευτικό το ποσοστό, ειδικότερα αν συγκριθεί με αυτό της Ολλανδίας (85%) ή της Σουηδίας (83%), ωστόσο η πραγματικότητα δεν είναι τόσο άσχημη. Και αυτό γιατί οι περίπου 4 εκατ. συμπατριώτες μας που είναι συνδεδεμένοι, αποδεικνύονται ιδιαίτερα φανατικοί χρήστες.

Το 76% δηλώνει ότι «σερφάρει» το λιγότερο 6 ημέρες την εβδομάδα και μάλιστα το 46% των ελλήνων users παραδέχεται ότι περνά τουλάχιστον 3 ώρες στα «κύματα» του διαδικτύου – στη δεύτερη θέση πίσω από το Βέλγιο. Άρα, μπορεί να είναι ακόμα σχετικά λίγοι στη χώρα μας, όμως οι έλληνες άποικοι του διαδικτύου είναι ιδιαίτερα ενεργοί και αφοσιωμένοι στο Ίντερνετ.

Searching ergo sum

Πολύς λόγος γίνεται -και δικαίως- για την ανάγκη επένδυσης των brands στο search engine optimization ή συντομογραφία SEO, όμως, παραδόξως, το ποσοστό των ελλήνων users που έχουν χρησιμοποιήσει μηχανή αναζήτησης είναι χαμηλότερο από αυτό κάθε άλλης συμμετέχουσας χώρας (!). Έστω και έτσι, πάντως, αποδεικνύονται λάτρεις του searching, αφού η Ελλάδα, ανεξαρτήτως search topic, βρίσκεται μονίμως στο Top 3 – και στην κορυφή για θέματα ειδησεογραφίας, προσωπικού και επαγγελματικού ενδιαφέροντος, καθώς και για λόγους που αφορούν στο προφίλ τους.

Όπως φανερώνει δε η έρευνα, το 36% εξ αυτών στρέφεται στις μηχανές αναζήτησης αρκετές φορές την ημέρα, ενώ το 69% εμπιστεύεται τα αποτελέσματα που λαμβάνει από αυτές. Όσο για τον αριθμό των αποτελεσμάτων τα οποία τσεκάρουν έπειτα από κάθε αναζήτηση, το 67% των χρηστών σταματά στα 20 – με το 39% του συνόλου να σταματά το πολύ στα 10 αποτελέσματα.

Περί (online και μη) Διαφήμισης

Το 79% των Ελλήνων θεωρεί ότι οι διαφημίσεις έχουν αυξηθεί σε σχέση με πριν λίγα χρόνια και το 77% δηλώνει ευθαρσώς ότι συχνά κάνουν ζάπινγκ όταν προβάλλονται διαφημίσεις στην τηλεόραση. Επίσης, το 72% -υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη- αναγνωρίζει ότι η online διαφήμιση είναι λιγότερο ενοχλητική από αυτήν που προβάλλεται στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα.

Πάντως, το 39% των χρηστών αποφεύγει τα sites που είναι γεμάτα διαφημίσεις και το 47% πιστεύει ότι δεν παρατηρεί πια τις online διαφημίσεις – υποσυνείδητα, όμως; Περισσότερο δε από κάθε άλλο λαό, θεωρούν χρήσιμες τις προτάσεις που βασίζονται σε προηγούμενες αγορές τους (70%).

Σε ό,τι αφορά το χαρακτηριστικό που εκτιμούν πιο πολύ οι Έλληνες σε μια online διαφήμιση, αυτό είναι κυρίως το έξυπνο δημιουργικό (1η θέση με 56%). Επίσης, είναι σχεδόν διπλάσιο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο το ποσοστό των Ελλήνων που εστιάζει στις διαφημίσεις που συνοδεύονται από ήχο ή/και κίνηση.

Αντιθέτως, δεν δίνουν τόσο μεγάλη σημασία -τουλάχιστον όχι τόση όσο οι ευρωπαίοι συνάδελφοί τους- στο κατά πόσο μια διαφήμιση παρέχει ενδιαφέρουσα πληροφορία (48%) ή είναι διασκεδαστική (37%).

Το ερημικό νησί και ο «Wilson»

Εν είδει επιλόγου, ιδού τι απάντησαν οι έλληνες συμμετέχοντες στο ερώτημα «Αν έπρεπε να ζήσετε σε ένα ερημικό νησί, ποιο είναι το μέσο που θα σας έλειπε περισσότερο;». Το 9% απάντησε «το κινητό τηλέφωνό μου», ενώ το ίδιο ποσοστό έλαβε και η τηλεόραση. Όμως, το μέσο που θα λείψει πιο πολύ από τους έλληνες users είναι μακράν το Ίντερνετ με ποσοστό 43% – μάλιστα, είναι το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη.

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Μπορεί οι Έλληνες «ναυαγοί» να είναι εθισμένοι με τα κινητά τηλέφωνα και να έχουν αναπτύξει εδώ και δεκαετίες μια στενή σχέση (αγάπης και μίσους) με την Τηλεόραση, όμως, εν έτει 2009, η καρδιά τους είναι αφοσιωμένη στο Ίντερνετ, ο δικός τους «Wilson» είναι το Ίντερνετ. Μήπως ήρθε, λοιπόν, η ώρα να αδράξουν τα brands την ευκαιρία και να «αγκαλιάσουν» με ακόμα μεγαλύτερη θέρμη αυτό το μέσο;

πηγἠ: marketingweek

Μοιραστείτε το άρθρο