Πλεονεκτήματα από την κατασκευή eshop για απ´ευθείας πωλήσεις

Η χρήση του διαδικτύου σήμερα ως εργαλείου και καναλιού πώλησης οδηγεί μια εταιρία στην παράκαμψη των μεσαζόντων και της άμεσης πώλησης στον τελικό πελάτη-αγοραστή. Για εταιρίες που υπάρχουν και λειτουργούν ήδη με τον παραδοσιακό τρόπο, μια αεροπορική εταιρία, ένας παραγωγός αγροτικών προϊόντων, μια βιοτεχνία ρούχων, ένα ξενοδοχείο η απόφαση είναι στρατηγικού χαρακτήρα. Στην παραδοσιακή αγορά εταιρίες όπως η Cocomat ή η Bofrost είναι παραδείγματα τέτοιας στρατηγικής επιλογής άμεσης πώλησης μέσω ιδίων καταστημάτων ή απ´ευθείας στον τελικό πελάτη τους. Στο σημερινό περιβάλλον των αγορών, με τη δυναμική που έχουν πλέον επιφέρει οι ψηφιακές τεχνολογίες, παρέχονται στον παραγωγό πολύ ισχυρά κίνητρα για την άμεση πώληση μέσω του διαδικτύου με την κατασκευή ενός eshop. Ας τα δούμε αναλυτικά ποιό κάτω:

  • όλο και περισσότεροι καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με το διαδίκτυο και οι αγορές μέσω του διαδικτύου αναπτύσονται ραγδαία.
  • οι πελάτες της εταιρίας, τουλάχιστον ένα μέρος τους αγοράζουν ηδη τα προϊόντα της στο διαδίκτυο μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων.
  • η εταιρία είναι ήδη γνωστή, έχει πελατεία, άρα η προσέλκυση επισκεπτών αγοραστών στο ηλεκτρονικό της κατάστημα απαιτεί σχετικά μικρή προσπάθεια και επένδυση.
  • η ανάπτυξη και κατασκευή ενός eshop έχει σχετικά μικρό κόστος.
  • η εταιρία μπορεί να καρπωθεί το περιθώριο κέρδους των μεσαζόντων.
  • πέραν τον εσόδων από τις πωλήσεις, η επιχείρηση επιτυγχάνει μέσα από το ηλεκτρονικό της κατάστημα και άλλους σημαντικούς στόχους: ενδυνάμωση της εικόνας της και της παρουσίας της στην αγορά, άμεση επαφή με τον πελάτη που επιτρέπει συλλογή στοιχείων, δημιουργία και αποτελεσματική διαχείριση σχέσης μαζί του και δυνατότητα πολλών ενεργειών άμεσου μάρκετινγκ.

Όμως παρά τα σημαντικά αυτά κίνητρα, η ανάληψη από μια επιχείρηση μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος, όλων των ρόλων των ενδιάμεσων δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν έχει αποδειχθεί πάντα επιτυχημένη. Έδω θα πρέπει να τονιστεί ακόμη ότι οι λειτουργίες αποθήκευσης, μεταφοράς και διανομής των προϊόντων από τον τόπο παραγωγής τους στα χέρια του τελικού αγοραστή απαιτούν καταμερισμό και εξειδίκευση των ενεργειών μεταξύ παραγωγού και διανομέα.

Κατά την γνώμη μας κάθε εταιρία πριν την ενασχόλησή της με το διαδίκτυο και την κατασκευή eshop θα πρέπει να κάνει τα παρακάτω βήματα:

  1. στόχους που θέλει να πετύχει
  2. ανάλυση (δυνάμεις αδυναμίες) και τον βαθμό ετοιμότητάς της (ως προς τις ψηφιακές απαιτήσεις)
  3. σε ποιές αγορές στοχεύει και αναλόγως
  4. να χαράξει την κατάλληλη στρατηγική επίτευξης τον στόχων της
  5. να δημιουργήσει ένα πλάνο δράσεων τακτικής internet marketing μέσα σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα (χρονοδιάγραμμα υλοποίησης)

Δείτε ακόμη:

Δημιουργία eshop και πως μπορείτε να έχετε κέρδος απ´αυτό

Eshop: Προτάσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις σας

Μοιραστείτε το άρθρο