Κατασκευή ιστοσελίδων και A/B testing: Τι είναι και πώς να τα χρησιμοποιήσετε

Η ουσία ενός επιτυχημένου eshop ή ιστοσελίδας είναι η αποδοτικότητα της, το πόσες πωλήσεις σας φέρνει, πόση αναγνωρισιμότητα, πόσο καλά λειτουργεί, πόσο ευχαριστημένοι είναι οι χρήστες σας από την πλοήγησή τους, κλπ. Πώς όμως θα μετρήσετε την αποδοτικότητα αυτή; Πως θα βρείτε αν οι αλλαγές που πρόσφατα κάνατε σας ωφελούν, αν το νέο σας προϊόν αρέσει, αν τα κουμπιά CTAs σας αποδιδουν; Η απάντηση είναι με την εφαρμογή των Α/Β testings. Ας τα δούμε αναλυτικά.

Κατασκευή ιστοσελίδων και Α/Β testing – Τι είναι τα A/B testing?

Με τον όρο Α/Β testing εννοούμε τον έλεγχο της αποδοτικότητας των αλλαγών που έχουμε κάνει στην ιστοσελίδα μας, και πώς επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την συνολική μας εικόνα.

Πως γίνεται το A/B testing?

Πρώτα απ όλα καθορίζουμε το τι θέλουμε να ελέγξουμε; Τα CTAs; Φόρμες επικοινωνίας; Downloads; Επισκεψιμότητα; Αφού λοιπόν βρούμε ακριβώς τι μας ενδιαφέρει να τεστάρουμε αν αποδίδει δημιουργούμε διαφορες παραλλαγές ώστε να βρούμε ποια είναι αποδεδειγμένα η καλύτερη! Αλλάζουμε χρώματα, σχέδια, γραμματοσειρές κλπ μέχρι να βρούμε τι δουλεύει καλύτερα, που αντιδρούν οι επισκέπτες με τον τρόπο που θέλουμε εμείς, και όταν βρούμε την εκδοχή που μας ταιριάζει την εφαρμόζουμε για να απογειώσουμε τις πωλήσεις μας.

Πάρτε για παράδειγμα ένα eshop με ρούχα. Τί μας ενδιαφέρει περισσότερο απ όλα; Οι πωλήσεις.
Άρα θα πειραματιστούμε με το κουμπί προσθήκη στο καλάθι και την σελίδα στην οποια αγοράζουν οι πελάτες μας. Θα πειραματιστούμε με το μέγεθος του κουμπιού αγοράς, τα χρώματα της σελίδας, τον τρόπο παρουσίασης των ρούχων μας, την σαφήνεια του CTA κλπ. Παρακολουθώντας στην συνέχεια την πορεία της επισκεψιμότητας στις σελίδες που θέλουμε, τα στατιστικά στοιχεία όπως πχ το conversion rate, το χρόνο παραμονής των επισκεπτών κλπ μπορούμε να καταλάβουμε τι μας φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα και να το εφαρμόσουμε πλέον μόνιμα.

A/B testing

Ποιοί παράγοντες επηρεάζουν την επιτυχία του Α/Β testing στην κατασκευή των ιστοσελίδων?

1) Πρώτα απ όλα θα πρέπει για να πειραματιστούμε με μια σελίδα να υπάρχει μια σταθερά που είμαστε πλήρως σίγουροι ότι αρέσει στο κοινό μας ώστε να διαπιστώσουμε πως λειτουργούν οι αλλαγές που κάνουμε γύρω από την σταθερά αυτή. Δηλαδή, αν για παράδειγμα ξέρουμε σίγουρα πως το περιεχόμενο, κείμενα, κλπ μιας σελίδας αρέσει στο κοινό μας τότε επικεντρωνόμαστε στις αλλαγές στα χρώματα και στα CTAs.

2) Θα πρέπει να έχετε μια σημαντική επισκεψιμότητα για να κανετε Α/Β testing, δεν έχει νόημα να γίνει αν έχετε ελάχιστους επισκέπτες γιατί δεν θα έχετε αξιόπιστα και αξιόλογα αποτελέσματα.

Θα πρέπει να έχετε σαφείς στόχους που θέλετε να μετρήσετε όπως πχ το conversion rate και όχι γενικούς στόχους.
Τα A/B testing θα σας βοηθήσουν πολύ στο να πάρετε τις σωστές αποφάσεις που θα σας βελτιστοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τα αποτελέσματα του ιστότοπου σας.

Επειδή όμως η λειτουργικότητα, η αρτιότητα της κατασκευής της ιστοσελίδας σας ,η ευκολία στη χρήση και η άριστη δομή της παίζουν καταλυτικό ρόλο στην απόδοση του ιστότοπου σας, πρέπει να εμπιστευτείτε την κατασκευή της ιστοσελίδας σας στους ειδικούς.

Στην WEBONE με την πολυετή μας εμπειρία, τα εξειδικευμένα μας στελέχη και την προσήλωση μας στο λεπτομερή σχεδιασμό και κατασκευή της ιστοσελίδας ή του eshop σας, είμαστε σε θέση να σας παρέχουμε την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, τα πιο σύγχρονα εργαλεία και να σας βοηθήσουμε να πετύχετε κάθε σας εταιρικό στόχο φέρνοντας στην επιχειρηση σας το μέλλον του web design.

Ελάτε σε επαφή μαζί σας σήμερα για την κατασκευή της ιστοσελίδας ή του eshop σας, που απλά φέρνουν κέρδη, γρήγορα οικονομικά και αποτελεσματικά.

Μοιραστείτε το άρθρο