Τα πέντε επίπεδα στην κατασκευή ιστοσελίδων

Τα πέντε επίπεδα στην κατασκευή ιστοσελίδων

Γνωριμία με τα στοιχεία – Τα πέντε επίπεδα στην κατασκευή ιστοσελίδων

Οι περισσότεροι άνθρωποι κάποια στιγμή στην ζωή τους έχουν αγοράσει ένα βιβλίο από το διαδίκτυο. Η εμπειρία τους είναι σε γενικές γραμμές η ίδια κάθε φορά που επισκέπτονται τον ιστότοπο, βρίσκουν το βιβλίο που θέλουν (χρησιμοποιώντας μία μηχανή αναζήτησης ή ανατρέχοντας σε κάποιο κατάλογο), δίνουν τον αριθμό της πιστωτικής ή χρεωστικής τους κάρτας και την διεύθυνσή τους και ο ιστότοπος επιβεβαιώνει ότι θα γίνει η αποστολή του βιβλίου.

Αυτή η ξεκάθαρη και τακτοποιημένη εμπειρία είναι στην πραγματικότητα αποτέλεσμα μιας σειράς αποφάσεων άλλων μικρών και άλλων μεγάλων που αφορούν την εμφάνιση του ιστοτόπου, τη συμπεριφορά του και το τι επιτρέπει στο χρήστη να κάνει. Οι αποφάσεις αυτές χτίζονται η μία πάνω στην άλλη και επηρεάζουν όλες τις πτυχές της εμπειρίας του χρήστη. Αν διαχωρίσουμε τα επίπεδα αυτής της εμπειρίας θα αρχίσουμε να κατανοούμε πως λαμβάνονται αυτές οι αποφάσεις.

Το επίπεδο της επιφάνειας

Στην επιφάνεια αυτό που βλέπει ο χρήστης είναι μια σειρά από ιστοσελίδες, οι οποίες αποτελούνται από εικόνες και κείμενο. Σε κάποιες από αυτές τις εικόνες μπορεί να πατήσει με το ποντίκι και να εκτελέσει κάποιες λειτουργίες, όπως να μεταφερθεί στο καλάθι των αγορών του. Κάποιες άλλες είναι απλές απεικονίσεις όπως η φωτογραφία του εξώφυλλου ενός βιβλίου ή το λογότυπο της ίδιας της τοποθεσίας του ιστού.

Το επίπεδο του σκελετού

Κάτω από την επιφάνεια αυτή βρίσκεται ο σκελετός της τοποθεσίας του ιστού: η διάταξη των κουμπιών, των ετικετών, των φωτογραφιών και των ενοτήτων του κειμένου. Ο σκελετός σχεδιάζεται με σκοπό τη βελτιστοποίηση της διευθέτησης αυτών των στοιχείων ώστε να κάνουν τη μέγιστη δυνατή εντύπωση και να είναι αποτελεσματικά. Θα πρέπει δηλαδή ο χρήστης να μπορεί να βρει εύκολα και γρήγορα το καλάθι των αγορών του όταν το χρειάζεται.

Το επίπεδο της δομής

Ο σκελετός είναι μια συγκεκριμένη έκφραση μιας πιο αφηρημένης δομής της τοποθεσίας του ιστού. Ο σκελετός μπορεί να καθορίζει την θέση των στοιχείων της διασύνδεσης του χρήστη στην σελίδα του ελέγχου των αγορών του. Η δομή θα καθορίζει με ποιόν τρόπο οι χρήστες θα φτάνουν σε αυτή την σελίδα και που θα μπορούν να πάνε αφού ολοκληρώσουν ότι έχουν να κάνουν εκεί. Ο σκελετός μπορεί να καθορίζει την διευθέτηση των στοιχείων της πλοήγησης που επιτρέπουν στους χρήστες να ανατρέξουν στις κατηγορίες των βιβλίων. η δομή θα καθορίζει ποιές θα είναι αυτές οι κατηγορίες.

Το επίπεδο της εμβέλειας

Ο δομή καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο συναρμολογούνται τα διάφορα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες του ιστοχώρου. Το ποια θα είναι αυτά τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες καθορίζει την εμβέλεια του ιστοτόπου. Κάποιοι ιστότοποι που πωλούν βιβλία δίνουν την δυνατότητα στους χρήστες να αποθηκεύσουν τις διευθύνσεις που έχουν χρησιμοποιήσει για να τις χρησιμοποιήσουν ξανά στο μέλλον. Το ερώτημα αν αυτό το χαρακτηριστικό ή οποιοδήποτε χαρακτηριστικό θα περιλαμβάνεται στον ιστοχώρο αφορά την εμβέλεια.

Το επίπεδο της στρατηγικής

Η εμβέλεια καθορίζεται ουσιαστικά από την στρατηγική του ιστοχώρου. Η στρατηγική αυτή αντανακλά όχι μόνο όσα οι ιδιοκτήτες του ιστοχώρου θέλουν να αποκομίσουν απ´αυτόν αλλά και όσα θέλουν να αποκομίσουν οι χρήστες. Στην περίπτωση του παραδείγματος του βιβλιοπωλείου, κάποιοι από τους στρατηγικούς στόχους είναι αρκετά προφανείς: Οι χρήστες θέλουν να αγοράσουν βιβλία και εμείς θέλουμε να τα πουλήσουμε. Κάποιοι άλλοι στόχοι είναι ίσως πιο δύσκολο να διατυπωθούν.

Δείτε ακόμη:

Στρατηγική επανασχεδιασμού του ιστοχώρου σας

Internet Marketing Strategy

 

Μοιραστείτε το άρθρο