Γνωρίστε το LinkedIn και δείτε τι μπορεί να σας προσφέρει

Το Linkedin πρόκειται για ένα αμιγώς επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο. Σε αυτό μπορούν να γραφτούν και να διατηρούν προφίλ ιδιώτες και εταιρίες, αλλά το προφίλ των ιδιωτών είναι επαγγελματικά. Ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 από τον Ρέιντ Χόφμαν, αλλά ξεκίνησε επίσημα στις 5 Μαΐου του 2003. H έδρα της εταιρίας είναι στη Σίλικον Βάλεϊ και έχει γραφεία σε όλο τον κόσμο.

Το προφίλ περιλαμβάνει στοιχεία βιογραφικά όπως επαγγελματική εμπειρία, τρέχουσα και προηγούμενες θέσεις εργασίας, σπουδές και μόρφωση γενικότερα, καθώς και ικανότητες και άλλες σχετικές πληροφορίες. Ο στόχος του δικτύου αυτού είναι να δημιουργήσει δίκτυο επαφών μεταξύ επαγγελματιών και επαγγελματικών ομάδων. Εκτός από τα ατομικά προφίλ, μπορούν να δημιουργηθούν ομάδες (groups) με βάση κοινά επαγγελαμτικά ενδιαφέροντα.

Σύμφωνα με την Πανελλήνια ετήσια Έρευνα του 2012 για τη συμπεριφορά των χρηστών των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου- ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, πάνω από 511.291 χρήστες του LinkedIn βρίσκονται στη Ελλάδα

Οι χρήστες μπορούν να συνδεθούν ακολουθώντας άλλα προφίλ, εντασσόμενοι σε ομάδες. Οι δυνατότητες διάδρασης περιλαμβάνουν ανταλλαγή μυνημάτων, δημοσιεύσεις κειμένου (posts) σχολιασμό δημοσιεύσεων (comments) που μπορούν να υποστηρίξουν συζητήσεις, δήλωση ότι αρέσει μια δημοσίευση και κοινοποίησή της (like and share). Τα μέλη μπορούν επίσης να γράψουν συστάσεις (recommendations) για άλλα μέλη, να τους αποδώσουν διάφορες δεξιότητες (endorse skills), να ζητήσουν από ένα μέλος να τους συστήσει σε ένα άλλο (introduce) κ.α. Ανάλογα με τη δραστητριότητα των μελών και την απήχησή τους το Linkedin προβάλλει τα άτομα που έχουν την μεγαλύτερη «επιρροή» (top influencers).

Διαδήμιση στο Linkedin

Δεδομένου του επαγγελματικού του χαρακτήρα το Linkedin αποτελεί πολύ καλό μέσο επικοινωνίας με επαγγελματίες. Διαφημιστικές καταχωρήσεις μπορούν να εμφανιστούν σε διάφορα σημεία της σελίδας με την μορφή τίτλων, εικόνων, κειμένου και συνδέσμων. Επίσης το LinkedIn εμφανίζει στη σελίδα του χρήστη προτάσεις ατόμων, ομάδων εταιριών και νέων που μπορεί να τον ενδιαφέρουν και προτείνει διάφορα επιπλέον προγράμματα στοχευμένης διαφήμισης. Επειδή είναι καθαρά επαγγελματικό και τα μέλη του είναι επώνυμα το LinkedIn θεωρείται πιο αξιόπιστο και εμπνείει περισσότερο εμπιστοσύνη από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Κατά συνέπεια, οι διαφημίσεις αλλά και όλες οι υπόλοιπες επικοινωνιακές ενέργειες τείνουν να έχουν υψηλότερη αποτελεσματικότητα.

Πέρα από τις διαφημίσεις μέσω του LinkedIn οι εταιρίες μπορούν να αναζητούν συνεργάτες (στελέχη, προμηθευτές) να εντοπίζουν δυνητικούς πελάτες, να προσεγγίζουν και να επικοινωνούν άμεσα με τους πελάτες τους, ν´απαντούν σε ερωτήσεις, να κοινοποιούν εταιρικά νέα και να προωθούν τα προϊόντα τους μέσω της εταιρικής τους σελίδας. Ειδικότερα η δημιουργία ομάδων επαγγελματικού ενδιαφέροντος και οι συζητήσεις σε θέματα ενδιαφέροντος του χώρου τους μπορούν να τους φέρουν ιδέες και να υποστηρίξουν ένα προφίλ αξιοπιστίας και εγκυρότητας στο αντικείμενό τους.

Από την πλευρά τους και οι επαγγελματίες ως άτομα χρησιμοποιούν το Linkedin για να αναζητήσουν εργασία, να δημιουργήσουν ομάδες επαγγελματικού ενδιαφέροντος και να συνδεθούν και να αλληλεπηδράσουν με άλλους επαγγελματίες.

Δείτε ακόμη:

Social Media: Ποιά είναι η καλύτερη πλατφόρμα για εσάς

Η σημασία της δημιουργίας Facebook Page για την επιχείρησή σας

Μοιραστείτε το άρθρο