Η συμπεριφορά των καταναλωτών και ο ρόλος της αναζήτησης στο διαδίκτυο

Πώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούν την αναζήτηση

Ο υπεραπλουστευμένος πλέον τρόπος αναζήτησης με την πληκτρολόγηση λέξεων-κλειδιών σε μια μηχανή αναζήτησης άλλαξε οριστικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εργάζονται, διασκεδάζουν και διαχειρίζονται τις εργασίες τους στην καθημερινή τους ζωή. Οι καταναλωτές δεν σερφάρουν απλά στο διαδίκτυο. Η ζωή τους είναι συνυφασμένη με αυτό, καθώς αναζητούν συνεχώς κάθε είδους πληροφορία, όπως γενικές γνώσεις, προσφορές, αλλά και κορυφαίες επωνυμίες. Σύμφωνα με τα δεδομένα της Google, κάθε μήνα πραγματοποιούνται πάνω από 100 δισεκατομμύρια αναζητήσεις στις υπηρεσίες της Google.

Τι θέλουν οι καταναλωτές

Όταν οι καταναλωτές νιώθουν ότι θέλουν ή χρειάζονται κάτι, π.χ. ένα προϊόν, διακοπές, μια οικογενειακή δραστηριότητα, μια πληροφορία, το πρώτο πράγμα που σκέφτονται να κάνουν είναι αναζήτηση. Καθημερινά, οι καταναλωτές στρέφονται στην αναζήτηση σε στιγμές που επιθυμούν να μάθουν κάτι, να πάνε κάπου, να κάνουν κάτι ή να αγοράσουν κάτι. Αναζητούν από τον υπολογιστή στο σπίτι και από το κινητό ή το tablet όταν βρίσκονται καθ’ οδόν.

Οι επαγγελματίες του μάρκετινγκ μπορούν να αξιοποιήσουν κάθε μία από αυτές τις αναζητήσεις, για να επηρεάσουν τις αποφάσεις και τις προτιμήσεις των αγοραστών. Αν κάποιος αναζητά ένα είδος προϊόντος ή υπηρεσίας που προσφέρετε και εσείς έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα, τότε είναι πολύ πιθανό να προτιμήσει εσάς. Οι εταιρείες και οι επωνυμίες που μπορούν να προσελκύσουν αποτελεσματικά τους καταναλωτές και να καλύψουν τις ανάγκες τους είναι εκείνες που θα έχουν κέρδος.

Χρήση της αναζήτησης για τοπικές εταιρίες

Οι περισσότεροι καταναλωτές αναζητούν συνήθως πράγματα κοντά τους, όπως ένα κοντινό εστιατόριο ή το πλησιέστερο κατάστημα στη γειτονιά τους για να αγοράσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν. Ως εκ τούτου, 4 στους 5 καταναλωτές θέλουν οι εταιρίες που θα εμφανιστούν μπροστά τους (φυσιολογικά ή από διαφημίσεις) να είναι προσαρμοσμένες σε τοπικό επίπεδο, π.χ. βάσει της πόλης, του ταχυδρομικού κώδικα ή της γύρω περιοχής (πηγή).
Σύμφωνα με μια μελέτη, τα μισά από τα άτομα που κάνουν τοπική αναζήτηση από το smartphone τους, και το 34% των ατόμων που κάνουν την ίδια αναζήτηση από τον υπολογιστή ή το tablet τους, επισκέπτονται ένα κατάστημα μέσα στην ίδια ημέρα (πηγή). Στη συνέχεια, έχοντας τα στοιχεία που χρειάζονται για το προϊόν, μεταβαίνουν στο φυσικό κατάστημα για να κάνουν την αγορά.

Οι καταναλωτές μάλιστα υποστηρίζουν ότι κάνουν αναζήτηση καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας αγοράς ενός προϊόντος, από τη στιγμή που θα το σκεφτούν έως ότου το αγοράσουν, αλλά και αφού το αγοράσουν (πηγή).

Αναζήτηση από κινητά

Τα smartphone αποτελούν ολοένα και πιο σημαντικό εργαλείο στην πολυάσχολη καθημερινή ζωή μας, όχι μόνο επειδή προσφέρουν δυνατότητα επικοινωνίας αλλά και επειδή παρέχουν τη δυνατότητα εύρεσης και αγοράς προϊόντων και υπηρεσιών.

Είναι λογικό λοιπόν οι διαφημίσεις για κινητά να είναι πολύ σημαντικές για τους διαφημιζόμενους. Παράλληλα, βάσει μελετών, επιβεβαιώνεται ότι οι καταναλωτές είναι δεκτικοί σε αυτού του είδους διαφημίσεις. Σύμφωνα με το 59% των ατόμων, οι διαφημίσεις στα κινητά είναι χρήσιμες (πηγή), ενώ το 56% των χρηστών smartphone, αφότου είδε μια διαφήμιση, έκανε αναζήτηση μέσω κινητού (πηγή). Το 73% των αναζητήσεων σε κινητά οδηγεί σε πρόσθετες ενέργειες και μετατροπές (πηγή).

Χρήση αναζήτησης για προώθηση επωνυμίας

Όταν κάποιος κάνει αναζήτηση για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, περιμένει ότι οι επωνυμίες θα του προσφέρουν τη σωστή λύση τη στιγμή που τη χρειάζεται.

Είτε είστε μικρή επιχείρηση είτε παγκόσμια επωνυμία, θα πρέπει να είστε κοντά στους καταναλωτές σας ολοκληρωτικά και με συνέπεια, παρέχοντας σχετικές πληροφορίες και απρόσκοπτη εμπειρία αγοράς που ευχαριστεί τους αγοραστές. Για να κάνετε όλα τα παραπάνω, θα πρέπει να σκεφτείτε πώς μπορεί να αναζητούν την επωνυμία ή το κατάστημά σας.

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δωρεάν εργαλεία όπως το Google Trends για να κάνετε ένα πρόγραμμα δράσης, να επιβεβαιώσετε κάποια πρόβλεψη και να κάνετε μια βαθύτερη έρευνα. Αν μπορείτε να εστιάσετε σε αυτό που χρειάζονται οι καταναλωτές τη στιγμή που το ψάχνουν, να διασφαλίσετε ότι θα είστε στη διάθεση του καταναλωτή τη στιγμή που κάνει μια αναζήτηση για εσάς και να παρέχετε μια όμορφη αγοραστική εμπειρία, θα δείτε ότι η επωνυμία σας θα αρχίσει να αποκτά την αφοσίωση και την προτίμηση του κοινού.

Ελάτε σε επαφή μαζί μας για να προσελκύσουμε αποτελεσματικά τους υποψήφιους πελάτες σας και να έχετε κέρδος από την ιστοσελίδα σας.

πηγή άρθρου: Google

Μοιραστείτε το άρθρο