Ποια social media είναι κατάλληλα για τη δική σας επιχείρηση;

Πέρα από τα πολύ δημοφιλή social media που όλοι γνωρίζουμε υπάρχουνε και άλλα μικρότερα και πιο εξειδικευμένα που μπορούν να αποδειχθούν πολύτιμα για την επιχείρησή σας. Επίσης νέα social media «ξεφυτρώνουν» καθημερινά στο ψηφιακό τοπίο.

Παρακάτω θα δούμε μια επισκόπηση των σημαντικών social media και της σημασίας τους για εσάς και θα εξετάσουμε τα εξής:

  • τα διάφορα είδη social media που υπάρχουν
  • την κατανόηση της δομής τους
  • τους καλύτερους τρόπους να συμμετέχετε σε αυτά

Θα δούμε λοιπόν μαζί ποια από όλα αυτά να επιλέξετε. Αρχικά θα τα ταξινομήσουμε σε κατηγορίες. Ας ξεκινήσουμε με ορισμένα από τα μεγαλύτερα social media για παράδειγμα το facebook, το twitter, το google plus, και το linkedin. Γνωρίζεται ότι μόνο το facebook έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες ανά την υφήλιο; Αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ πιθανόν οι υπάρχοντες και οι μελλοντικοί σας πελάτες να βρίσκονται ήδη σε αυτά. Γιατί λοιπόν να μην βρίσκεται εκεί και η επιχείρησή σας. Υπάρχουν όμως και άλλα social media που αφορούν σε συγκεκριμένα θέματα ή σε κοινό που αναζητά πιο εξειδικευμένο περιεχόμενο.

Δείτε ακόμη: Παρουσίαση στο Facebook-ποιά είναι τα βήματα που θα πρέπει να κάνουμε

Για παράδειγμα σκεφτείτε το tripadvisor για κριτικές ταξιδιών. Κάντε μία έρευνα για να δείτε αν υπάρχει κάτι ανάλογο για τον δικό σας κλάδο. Και μολονότι οι επισκέπτες εδώ μπορεί να είναι λιγότεροι μπορεί να είναι ακριβώς εκείνοι που θέλετε να προσελκύσετε. Σημαντικό είναι επίσης να λαμβάνετε υπόψη σας και το σκοπό των social media. Για παράδειγμα ορισμένα χρησιμοποιούνται για προσωπικούς λόγους, άλλα για να μοιραζόμαστε και να κοινοποιούμε περιεχόμενο και άλλα για επαγγελματική δικτύωση.

Ας το δούμε λίγο περισσότερο και πιο αναλυτικά

Σε αυτά που χρησιμοποιούνται για προσωπικούς λόγους συνήθως οι χρήστες διατηρούν επαφή με φίλους και συγγενείς. Μήπως αυτά δεν αφορούν την επιχείρησή σας; Όχι την αφορούν. Βλέπετε οι άνθρωποι συζητούν για προϊόντα και υπηρεσίες όπου και αν βρίσκονται. Οπότε καλό θα είναι να έχει και η επιχείρησή σας παρουσία εκεί. Απλά οι ενημερώσεις σας θα πρέπει να είναι ανάλαφρες, ενδιαφέρουσες και να μην θυμίζουν παραδοσιακές διαφημίσεις.

Ας πάμε τώρα στα  social media που αφορούν σε κοινοποίηση περιεχομένου. Το περιεχόμενο μπορεί να είναι πληροφορίες, γεγονότα, video, εικόνες, κριτικές κ.α. Για παράδειγμα ένα κατάστημα με είδη σπιτιού μπορεί να αναρτήσει ένα video στο youtube με συμβουλές διακόσμησης ή φωτογραφίες στο pinterest με ωραία διακοσμημένα σπίτια.

Τα social media για επαγγελματική δικτύωση στοχεύουν στον επιχειρηματικό κόσμο και προσελκύουν άτομα που θέλουν να δικτυωθούν να βρουν εργασία ή να κάνουν προσλήψεις. Εδώ σίγουρα δεν θα πουλήσετε είδη σπιτιού και διακόσμησης αλλά μπορείτε να βρείτε τον επόμενο υπάλληλο που θα προσλάβετε. Από την άλλη αν έχετε μία επιχείρηση που πουλάει προϊόντα ή υπηρεσίες σε άλλες επιχειρήσεις π.χ λευκά είδη σε ξενοδοχεία εδώ ακριβώς θα πρέπει να διαφημιστείτε γιατί εδώ βρίσκονται συγκεντρωμένοι χιλιάδες δυνητικοί πελάτες σας.

Τελικά αυτό που έχει σημασία είναι να κατανοήσετε την φιλοσοφία κάθε δικτύου και των ατόμων που συχνάζουν εκεί.

Τα μεγάλα social media όπως το facebook, το twitter, το linkedin, το google plus και το youtube έχουν δισεκατομμύρια χρήστες. Υπάρχουν όμως και μικρότερα δίκτυα που ασχολούνται ακριβώς με αυτό που κάνετε και έχουν χρήστες με μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το αντικείμενό σας.

Επιλέξτε ποια από αυτά ταιριάζουν περισσότερο στην επιχείρησή σας. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να δείτε πως οι χρήστες συμπεριφέρονται σε αυτά. Αυτό θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε καλύτερα πως να τους προσεγγίσετε και έτσι να προωθήσετε την επιχείρησή σας.

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας ελάτε στην WEBONE

Μοιραστείτε το άρθρο