Πως μπορείτε να γίνεται γνωστοί σε τοπικό επίπεδο

Σε αυτό το άρθρο θα σας δείξουμε πώς να προσεγγίσετε τους πελάτες που βρίσκονται κοντά σας και πως μπορείτε να γίνεται γνωστοί σε τοπικό επίπεδο, είτε έχετε ένα εστιατόριο ή ένα καφέ είτε παρέχετε μια υπηρεσία.

Κάποιοι ονειρεύονται να κάνουν την επιχείρησή τους γνωστή σε όλο τον κόσμο και άλλοι πάλι έχουν στόχο να γίνουν σημείο αναφοράς στην γειτονιά τους και στις γύρω περιοχές. Όσο μακριά ή κοντά και αν φτάνουν τα όνειρά σας το διαδίκτυο μπορεί να σας βοηθήσει να τα κάνετε πραγματικότητα.

Ας ξεκινήσουμε δίνοντας έναν ορισμό για την τοπική επιχείρηση, ώστε να ξέρουμε όλοι ότι μιλάμε για το ίδιο πράγμα. Μπορεί να είναι ένα κατάστημα ενοικίασης ποδηλάτων, ένα καφέ, ένα εστιατόριο. Και πελάτες τέτοιων επιχειρήσεων συνήθως μένουν σε γειτονικές περιοχές αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι και τουρίστες που βρέθηκαν στην πόλη και θέλουν για παράδειγμα να φάνε κάπου ή να πιούνε έναν καφέ. Παλιά οι επιχειρήσεις αυτές βάζαν καταχώρηση σε εκείνον τον ογκώδη τηλεφωνικό κατάλογο με τα χιλιάδες ονόματα. Κάποιος που ενδιαφερόταν για ποδήλατο ξεφύλλιζε τις σελίδες, εντόπιζε τα καταστήματα της περιοχής και ίσως έκανε μία βόλτα για να δει με τα μάτια του τα ποδήλατα που τον ενδιέφεραν.

Στις μέρες μας οι άνθρωποι βρίσκουν τα πάντα από την άνεση του σπιτιού τους με laptop, κινητά τηλέφωνα ή tablets και ακόμα μπορούν να αγοράσουν ένα ποδήλατο εύκολα και γρήγορα.

Αν λοιπόν κάποιοι δυνητικοί πελάτες που βρίσκονται εκείνη την στιγμή στην γειτονιά σας ψάχνουν αυτό που εσείς προσφέρετε δεν είναι μια θαυμάσια ιδέα να μάθουν για εσάς;

Ας δούμε λοιπόν πως δουλεύει η αναζήτηση σε τοπικό επίπεδο. Για παράδειγμα ένας τουρίστας ψάχνει να βρει ποδηλατάδικο στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Τι κάνει λοιπόν πληκτρολογεί στο κινητό ή το tablet του την λέξη  «ποδηλατάδικο Θεσσαλονίκη» και του εμφανίζεται μια λίστα με τοπικά αποτελέσματα και μάλιστα αναφέρουν και διεύθυνση, τηλέφωνο, ώρες λειτουργίας και που ακριβώς βρίσκονται. Αν ο χρήστης (τουρίστας) ψάχνει από ένα smartphone τότε θα μπορεί να κλικάρει κατευθείαν πάνω στο τηλέφωνο και να καλέσει απ´ευθείας το κατάστημα ή να αφήσει τον χάρτη του κινητού του να τον οδηγήσει μέχρι εκεί.

Ας φέρουμε αυτό το παράδειγμα στα μέτρα σας και πάμε να δούμε τώρα πως εσείς θα χτίσετε μια σωστή παρουσία στο διαδίκτυο σε τοπικό επίπεδο. Το πρώτο και πιο βασικό είναι να μπορεί να σας βρει κανείς εύκολα. Αν έχετε κατάστημα σιγουρευτείτε ότι γράφετε την διεύθυνσή σας, ότι έχετε έναν χάρτη με οδηγίες για το πως μπορεί κάποιος να σας βρει και φυσικά τον αριθμό τηλεφώνου και τις ώρες λειτουργίας σας. Ωστόσο υπάρχουν και άλλες πολύ συγκεκριμένες ενέργειες που μπορείτε να κάνετε ώστε να μετατρέψετε όσους βρίσκονται κοντά σας σε πελάτες.

Ας δούμε παρακάτω τις ενέργειες που θα πρέπει να κάνετε αναλυτικά:

1. Καταχώρηση της επιχείρησή σας σε διαδικτυακές λίστες και καταλόγους

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να συνδεθείτε με πελάτες είναι να καταχωρίσετε την επιχείρησή σας σε τοπικούς διαδικτυακούς καταλόγους.

Οι διαδικτυακές λίστες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις μπορούν να συνδεθούν με δυνητικούς πελάτες στην περιοχή τους. Ας δούμε το πρώτο βήμα τι θα πρέπει να καταχωρήσετε. Όταν λέμε να καταχωρήσετε την επιχείρησή σας εννοούμε να συμπεριλάβετε βασικές πληροφορίες, όπως το όνομα της επιχείρησης, την διεύθυνση και τον αριθμό τηλέφωνου. Σημειώστε ότι κάποιοι διαδικτυακοί κατάλογοι προϋποθέτουν να έχετε φυσικό κατάστημα για να δεχτούν να σας συμπεριλάβουν. Πάμε τώρα να δούμε ένα ένα τα στοιχεία καταχώρησης. Το όνομα της επιχείρησής σας όπως θέλετε να εμφανίζεται παντού στο διαδίκτυο, την οδό ή την ταχυδρομική σας διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου σας. Να θυμάστε ότι θα πρέπει να είστε συνεπής με το όνομα της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα αν στην επιγραφή μπροστά από το κατάστημά σας αναγράφεται «Ποδηλατάδικο Θεσσαλονίκη» τότε καταχωρήστε παντού το κατάστημά σας με αυτό ακριβώς το όνομα και όχι με κάποιο άλλο. Για την διεύθυνση θα χρειαστείτε μία φυσική διεύθυνση ή μια τοποθεσία και για τους αριθμούς τηλεφώνου θα πρέπει να είναι πλήρεις και να έχουν κωδικό περιοχής και χώρας.

2. Που πρέπει να γίνει η καταχώρηση

Υπάρχουν πάρα πολλοί κατάλογοι για να επιλέξετε αλλά θα ξεκινήσουμε από τους προφανείς. Πρώτα απ´όλα θέλετε η επιχείρησή σας να εμφανίζεται στις μηχανές αναζήτησης, όπως το Yahoo, το Bing και το Google. Όλες αυτές οι μηχανές αναζήτησης έχουν και τοπικές εκδόσεις καθώς και τοπικούς καταλόγους για επιχειρήσεις. Που αλλού θα μπορούσατε να κάνετε καταχώρηση; Σε τοπικά διαδικτυακά ευρετήρια για επιχειρήσεις, στα social media, σε sites με κριτικές που συνήθως εστιάζουν σε ένα επαγγελματικό κλάδο. Για παράδειγμα sitew με κριτικές ξενοδοχείων.

3. Διαχείριση τοπικού προφίλ

Αν και κάθε διαδικτυακός κατάλογος έχει την δική του διαδικασία εγγραφής και επαλήθευσης οι περισσότεροι δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο. Κατά την εγγραφή εκτός από όνομα, διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου πρέπει να βάλετε και κάποιες επιπλέον πληροφορίες για την επιχείρησή σας, όπως ώρες λειτουργίας, φωτογραφίες από τον χώρο σας ή ακόμα και βίντεο. Ίσως επίσης σας ζητηθεί να εντάξετε την επιχείρησή σας και σε μια κατηγορία. Ορισμένες φορές οι κατάλογοι για να σιγουρευτούν ότι είστε όντως ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης ζητάνε και επαλήθευση. Πως; Στέλνοντάς σας με email έναν κωδικό. Αφού ολοκληρωθεί και η επαλήθευση θα μπορείτε να ενημερώνεται και να διαχειρίζεστε την καταχώρησή σας αν πάσα στιγμή. Η καταχώρηση είναι η πρώτη εικόνα της επιχείρησής σας και άρα πρέπει να είναι συνεπής και ενημερωμένη.

Για να ολοκληρώσουμε.

Θέλετε να συνδεθείτε με πελάτες που βρίσκονται κοντά σας; Φροντίστε να βρίσκεστε στις μεγαλύτερες μηχανές αναζήτησης, σε sites με ευρετήρια για επιχειρήσεις, στα social media και σε sites με κριτικές. Η παρουσία σας εκεί είναι ο καλύτερος τρόπος για να συνδεθείτε με πελάτες που βρίσκονται κοντά σας.

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας και αν θέλετε και η δική σας επιχείρηση να προσεγγίζει τους πελάτες που είναι κοντά σας ελάτε σε επαφή μαζί μας.

Μοιραστείτε το άρθρο