Ξέρετε τι βλέπουν οι άνθρωποι σε ένα website

Ξέρετε τι βλέπουν οι άνθρωποι σε ένα website;

Ξέρετε τι βλέπουν οι άνθρωποι σε ένα website

Είναι σημαντικό να γνωρίζεται που εστιάζουν οι επισκέπτες σας και να τους δώσετε αυτό που θέλουν.

Oι άνθρωποι είναι συνηθισμένοι να βλέπουν τα πράγματα με έναν ορισμένο τρόπο στο διαδίκτυο. Αν το site σας δεν ανταποκρίνεται σε αυτές τις προσδοκίες, τότε θα πρέπει να σκεφτείτε και να κάνετε μια προσπάθεια να καταλάβετε πως θέλουν τα πράγματα να είναι στην ιστοσελίδα.

Οι περισσότεροι άνθρωποι εκπαιδεύονται για να διαβάζουν από αριστερά προς τα δεξιά, επειδή έτσι λειτουργεί η γλώσσα τους.

Αυτό ισχύει και για δικτυακούς τόπους, καθώς οι άνθρωποι περιμένουν να δουν τα σημαντικά στοιχεία του δικτυακού σας τόπου στα αριστερά.

Στην πραγματικότητα, ξοδεύουν περισσότερο από δύο φορές χρόνο κοιτάζοντας την αριστερή πλευρά της ιστοσελίδας.

Επίσης, το πάνω μέρος της ιστοσελίδας σας είναι πολύ βασικό όπου οι επισκέπτες μπορούσαν να περάσουν έως και 80% του χρόνου τους.

Στην δεξιά πλευρά της οθόνης ο χρήστης έχει συνηθίσει να βρίσκει σημεία δράσης, όπως εγγραφή σε newsletters, εγγραφή εισόδου σε ηλεκτρονικό κατάστημα, φόρμα εγγραφής κ.α.

Κρατώντας αυτό κατά νου, οι συμβατικές διατάξεις λειτουργούν καλύτερα δηλαδή:

  • To λογότυπο θα πρέπει να τεθεί σε περίοπτη θέση στην κορυφή-αριστερά της ιστοσελίδας και να υπάρχει σύνδεσμος(link) στην αρχική σελίδα σας.
  • Το βασικό μενού πλοήγησης είναι καλύτερα να βρίσκετε στην κορυφή .
  • Η αναζήτηση θα πρέπει επίσης να είναι προς τα πάνω, είτε στην αριστερή είτε στην δεξιά πλευρά της ιστοσελίδας.

Όλα τα στοιχεία μίας ιστοσελίδας δεν έχουν την ίδια σημασία. Τα σημαντικά στοιχεία τοποθετούνται σε θέσεις που γίνονται άμεσα αντιληπτά.

Για κάθε ιστοσελίδα θα πρέπει να τίθεται η ερώτηση: Ποιά ενέργεια θέλουμε να πραγματοποιήσει ο επισκέπτης; Αν υπάρχουν πολλές ενέργειες τότε τις αξιολογούμε και τις κατατάσσουμε βάσει των επιδιωκόμενων στόχων.

Για παράδειγμα αν σε μία ιστοσελίδα υπάρχουν ενέργειες προβολής και αγοράς ενός προϊόντος και εγγραφής σε ένα ενημερωτικό δελτίο (newsletter), φυσικά προτεραιότητα έχει η αγορά.

Πόσες πληροφορίες σε μία ιστοσελίδα;

Σε μία δημοσίευση ο George Α. Miller διατύπωσε τη θεωρία ότι η ανθρώπινη μνήμη μπορεί να συγκρατήσει μέχρι 7(+/-2)στοιχεία πληροφοριών. Στην βιβλιογραφία υπάρχουν απόψεις οι οποίες προτείνουν κανόνες σχεδιασμού και κατασκευής ιστοσελίδων που βασίζονται στην παραπάνω θεωρία. Οι κανόνες αυτοί περιορίζουν σε 7 τον αριθμό των συνδέσμων, επιλογών μενού.

Οι επικριτές της θεωρίας είναι πολλοί. Το κυριότερο επιχείρημά τους είναι ότι ο επισκέπτης δεν χρειάζεται να θυμάται την ακριβή δομή της ιστοσελίδας για να βρει αυτό που θέλει γιατί έχει την πληροφορία συνεχώς μπροστά του.

Δεν υπάρχουν κανόνες σχετικά με ποιός από τους παραπάνω τρόπους πλοήγησης πρέπει να ακολουθηθεί αλλά υπάρχουν ορισμένες βασικές συστάσεις για την πλοήγηση (navigation)

  • Η πλοήγηση να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή.
  • Η πλοήγηση να είναι η ίδια σε όλες τις σελίδες
  • Σε περίπτωση που έχετε περισσότερα από ένα μενού, είναι σημαντικό να τα ομαδοποιήσετε λογικά και να τα κρατήσετε χωριστά, έτσι ώστε οι επισκέπτες να καταλαβαίνουν εύκολα που βρίσκεται η πληροφορία που αναζητούν.

Ο κανόνας των τριών κλικ

Σύμφωνα με αυτόν τον κανόνα ο σχεδιασμός και η κατασκευή μίας ιστοσελίδας είναι πετυχημένος, όταν ο επισκέπτης έχει πρόσβαση σε οποιοδήποτε περιεχόμενο με τριά κλικ.

Για την κατασκευή του eshop σας και της ιστοσελίδας σας ελάτε στη WEBONE

Δείτε ακόμη:

Σχεδιασμός του περιεχομένου σε έναν ιστοχώρο

Βασικές αρχές πελατοκεντρικού σχεδιασμού ιστοσελίδων

Μοιραστείτε το άρθρο