SEO για το eshop σας-Πως θα κατακτήσετε τις πρώτες θέσεις

SEO για το eshop σας

SEO για το eshop σας-Πως θα κατακτήσετε τις πρώτες θέσεις

Το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών, όταν πραγματοποιεί online έρευνα αγορών, δεν εισέρχεται απευθείας σε ένα eshop αλλά πληκτρολογεί στις μηχανές αναζήτησης τη λέξη φράση– κλειδί (keyword) σχετικά με το προϊόν που τον ενδιαφέρει. Τα προτεινόμενα αποτελέσματα αποκαλούνται οργανικά και στην ουσία δεν είναι πληρωμένα, όπως στις διαφημίσεις της Google Search Ads μέσα από την πλατφόρμα AdWords.

Στην Ελλάδα, η μηχανή αναζήτησης της Google είναι αυτή που χρησιμοποιείται από τους χρήστες, σε ποσοστό άνω του 95%. Τη στιγμή που ο χρήστης χρησιμοποιεί τη μηχανή αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο keyword, ο αλγόριθμος αναζήτησης υπολογίζει τις σελίδες που θεωρητικά ταιριάζουν περισσότερο στο χρήστη και τις παρουσιάζει. Η σειρά με την οποία εμφανίζονται είναι αποτέλεσμα μιας σειράς κριτηρίων(αλγόριθμος Google).

Μηχανές αναζήτησης: Δείτε πως λειτουργούν
PageRank: Μέθοδος αξιολόγησης ιστοσελίδων από την Google

Το μεγαλύτερο ποσοστό των χρηστών επισκέπτεται μόνο την πρώτη σελίδα αποτελεσμάτων ενώ οι σελίδες που εμφανίζονται στις πέντε πρώτες θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων προσελκύουν άνω του 90% των χρηστών. Άρα είναι πολύ σημαντικό για ένα eshop να εμφανίζεται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζητήσεων σχετικών με αυτό λέξεων – κλειδιών.

Βασικός στόχος κάθε eshop

Βασικός στόχος κάθε eshop είναι να κατακτήσει την κορυφή των οργανικών αποτελεσμάτων στις αναζητήσεις σχετικών λέξεων – κλειδιών, προκειμένου να αυξάνει συνεχώς την επισκεψιμότητά του. Η τεχνική για τη συνεχή βελτίωση της θέσης ενός eshop στα οργανικά αποτελέσματα αναζητήσεων, ονομάζεται Search Engine Optimization, SEO. Η διαδικασία κατάκτησης υψηλών θέσεων στην κατάταξη των μηχανών αναζήτησης είναι αδιάκοπη και δυστυχώς τα αποτελέσματα των ενεργειών αυτών δεν αποτυπώνονται άμεσα αλλά τουλάχιστον σε ένα χρονικό διάστημα τριών μηνών. Οι ενέργειες που γίνονται για το SEO, χωρίζονται σε τρία στάδια:

1. Έρευνα και ομαδοποίηση των λέξεων–κλειδιών

2. On-site optimization: Βελτιστοποίηση του eshop

3. Οff-site optimization: Σύνδεση eshop με άλλες ιστοσελίδες

Έρευνα – ομαδοποίηση λέξεων-κλειδιών:

Σύμφωνα με πολλούς ερευνητές, πρέπει προτού ξεκινήσει η διαδικασία για το SEO, να προηγείται πάντα η έρευνα και ο εντοπισμός των λέξεων–κλειδιών. Μια λέξη – κλειδί, αποκαλούμενο και ως keyword, αποτελεί τη λέξη ή φράση με την οποία συνδέεται το eshop και εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν την πληκτρολογούν οι χρήστες.

Αποτελεί δε μια πολύπλοκη διαδικασία καθώς η επιλογή των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών, στις οποίες θα εστιαστεί το SEO, αποτελεί σημαντικό κριτήριο επιτυχίας. Το πρώτο μέρος αφορά τον έλεγχο της κατάταξης των λέξεων-κλειδιών που ενδιαφέρουν άμεσα. Μέσω διαφόρων εργαλείων, το κυριότερο είναι το Google Keyword Tool, προσδιορίζεται το μέγεθος των αναζητήσεων των συγκεκριμένων λέξεων-κλειδιών είτε σε επίπεδο ημέρας είτε μήνα.

Παράλληλα προτείνονται και κάποιες άλλες λέξεις που συνδέονται. Έτσι εντοπίζονται οι πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά, με τις περισσότερες αναζητήσεις και σε αυτές εστιάζεται το SEO. Στη συνέχεια οι λέξεις-κλειδιά μέσω των διαδικασιών On-site & Off-site optimization, ενσωματώνονται στο site. Σε δεύτερη φάση, αφότου έχει ξεκινήσει και η λειτουργία του eshop, αναλύεται η αποτελεσματικότητα των λέξεων-κλειδιών, οι οποίες είχαν επιλεγεί αρχικά. Στην ουσία αναλύεται η συμπεριφορά των επισκεπτών, που αναζήτησαν κάποια συγκεκριμένη λέξη-κλειδί και εισήλθαν στο eshop μέσω των οργανικών αποτελεσμάτων. Η ανάλυση αυτή αφορά το χρόνο παραμονής του στο eshop, τις σελίδες που είδε κατά μέσο όρο ο κάθε χρήστης και φυσικά τις online αγορές που έγιναν. Η ανάλυση αυτή γίνεται μέσω της πλατφόρμας Google Analytics. Συνεπώς η διαδικασία του SEO συνεχίζεται και εστιάζεται στις λέξεις-κλειδιά, που κρίνονται αποδοτικότερες σύμφωνα με την παραπάνω ανάλυση.

Σε επόμενο άρθρο μας θα δούμε τις δύο παραπάνω διαδικασίες On-site & Off-site optimization.

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας ελάτε στην WEBONE

Μοιραστείτε το άρθρο