Επίτευξη των εταιρικών σας στόχων σύμφωνα με τον κανόνα 80-20

Επίτευξη των εταιρικών σας στόχων

Επίτευξη των εταιρικών σας στόχων σύμφωνα με τον κανόνα 80-20

Εταιρικοί στόχοι και κανόνας του 80-20

Ποτέ δεν είναι αργά για να επανεξετάσετε τις προηγούμενες επιδόσεις και τους εταιρικούς σας στόχους που έχουν σχέση με την ιστοσελίδα σας και κατόπιν να θέσετε νέους στόχους δημιουργώντας ένα σχέδιο για να τους πετύχετε.

Υπάρχει ένας απλός και αποτελεσματικός τρόπος να γίνει αυτό; Επιτρέψτε μου να προσπαθήσω να απαντήσω σε αυτήν την ερώτηση με την αρχή ή κανόνα 80-20.

Τι είναι η αρχή ή κανόνας 80-20;

Σύμφωνα με την αρχή 80-20, περίπου το 80% των αποτελεσμάτων προέρχεται από το 20% των αιτιών στις περισσότερες περιπτώσεις. Με απλά λόγια, το 80% του αποτελέσματος οποιασδήποτε δραστηριότητας προέρχεται από το 20% του συνόλου των προσπαθειών.
Η αρχή αυτή βασίζεται στη θεωρία του Vilfredo Pareto, Ιταλού οικονομολόγου, κοινωνιολόγου και φιλόσοφου, ο οποίος το 1897 παρατήρησε ότι 80% του πλούτου στην Ιταλία (και σε κάθε χώρα που μελέτησε στη συνέχεια) κατεχόταν από 20% του πληθυσμού. Η θεωρία του Pareto για την προβλέψιμη ανισομερή κατανομή έχει έκτοτε συσχετιστεί με σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής.

Εάν είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης, μπορεί να παρατηρήσετε ότι το 80% των πωλήσεων προέρχεται από το 20% των πελατών, ή το 80% των πωλήσεων πραγματοποιείται από το 20% του προσωπικού.
Η αναλογία μπορεί να είναι λίγο διαφορετική? θα μπορούσε να είναι 90-10 ή 70-30, σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά το γεγονός είναι ότι υπάρχει και ισχύει αυτή η αναλογία.

Έτσι, ας δούμε πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον κανόνα 80-20, για την επίτευξη των στόχων μας για την επιχείρησή μας φέτος. Έχουμε δει ότι υπάρχουν τέσσερα σημαντικά πεδία όπου ξοδεύουμε το χρόνο μας περισσότερο.

1) Αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα μας

Ο απώτερος στόχος κάθε επιχείρησης είναι να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της. Στην περίπτωση των εταιρειών που πωλούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες απευθείας από την ιστοσελίδα τους, η ιστοσελίδα τους είναι η μόνη πηγή για την οποία ο πελάτης γνωρίζει για την επιχείρηση.

Δείτε πως θα αποκτήσετε περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας

Το Google Analytics είναι ένα χρήσιμο εργαλείο που μας λέει για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας. Μπορείτε να αφιερώσετε κάποιο χρόνο μαθαίνοντας πώς να το χρησιμοποιήσετε και να εγκαταστήσετε πραγματικά χρήσιμες αναφορές.

Αν δείτε και το δικό σας Google Analytics της εταιρείας σας πιθανόν να δείχνει ότι σχεδόν το 70 με 75% της κίνησης μας ήρθε από την αναζήτηση στα φυσιολογικά αποτελέσματα.

Πώς να εφαρμόσετε αυτό για την επιχείρησή σας:

Εγκατάσταση του Google Analytics για την ιστοσελίδα σας και αρχίζετε να παρακολουθείτε την ενότητα Απόκτηση. Ενημερωθείτε για τις τρεις πρώτες παραπομπές (referrers)  που στέλνουν επισκεψιμότηατα στον ιστοχώρο σας, ποίες είναι οι κορυφαίες λέξεις-κλειδιά και τα ερωτήματα αναζήτησης που σας φέρνουν το καλύτερο αποτέλεσμα.

Απλά επικεντρωθεί σε αυτά τα σημεία πηγές και διαθέστε το 80% του χρόνου σας για τη βελτίωσή τους. Δεν χρειάζεται να μάθετε τα πάντα σχετικά με το Google Analytics. Αυτά τα δεδομένα 20% θα σας δώσουν το 80% των αποτελεσμάτων.

2) Search Engine Optimization (SEO)

Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί για το πώς να βελτιστοποιήσετε το site σας για το Google και άλλες μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν ειδικές ιστοσελίδες που μιλούν μόνο για τις τεχνικές SEO. Αλλά πραγματικά χρειάζεστε όλα αυτά τα πράγματα;

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, το 20% από αυτές τις συμβουλές δίνει το 80% των αποτελεσμάτων, όταν πρόκειται για την κατάταξη και στη Google και εν συντομία μερικά σημαντικά στοιχεία:

  • Συμπεριλάβετε τη λέξη-κλειδί στο URL της σελίδας, τον τίτλο και την περιγραφή meta description
  • Συμπεριλάβετε δύο ή τρεις εισερχόμενες και εξερχόμενες συνδέσεις (links)
  • Γράψτε τουλάχιστον 1500 λέξεις πρωτότυπο περιεχομένο
  • Χρησιμοποιήστε ένα καλό σύστημα διαχείρισης περιεχομένου που οργανώνει τις σελίδες και τους φακέλους του site τακτοποιημένα έτσι ώστε να γίνει εύκολο για το Google

Πώς να εφαρμόσετε αυτό για την επιχείρησή σας

Χρησιμοποιήστε το WordPress για το blogging ή τη δημιουργία ιστοσελίδα της επιχείρησής σας. Εγκαταστήστε το plugin WordPress SEO από Yoast, το οποίο θα σας δείξει πώς να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό σας για το SEO με λίγα απλά βήματα.

3) Μάρκετινγκ περιεχομένου

Το μάρκετινγκ περιεχομένου ή αλλιώς inbound marketing έχει γίνει μια απαραίτητη δραστηριότητα, όταν πρόκειται για την προώθηση της ιστοσελίδας σας με ελάχιστο προϋπολογισμό. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις επιλέγουν μάρκετινγκ περιεχομένου για να πετύχουν τους εταιρικούς τους στόχους.

Μια καλή εκστρατεία μάρκετινγκ περιεχομένου περιλαμβάνει τακτικές αναρτήσεις στο blog της εταιρίας, ανάρτηση περιεχομένου στο SlideShare, δημιουργώντας infographics, δημοσιεύοντας στο LinkedIn, στα social media και ούτω καθεξής.

Πώς μπορούμε να εφαρμόσουμε τον κανόνα 80-20 εδώ; Ας πάμε πίσω στο Google Analytics.

Υπάρχουν στο analytics ειδικές αναφορές όπου μπορούμε να δούμε την αποτελεσματικότητα όλων των αναρτήσεων και δημοσιεύσεων που κάναμε στα διάφορα μέσα και μπορούμε να δούμε για παράδειγμα ποιο άρθρο μας μας έφερε περισσότερη επισκεψιμότητα, ποιο infographic άξιζε και το μοιραστήκανε.

Πώς να εφαρμόσετε αυτό για την επιχείρησή σας

Παρατηρήστε προσεκτικά τα δεδομένα απόκτησης των επισκεπτών σας και επικεντρωθείτε μόνο στην κορυφή ενός ή δύο που σας βοήθησαν στο παρελθόν. Αν είναι ένα blog post σχετικά με ένα συγκεκριμένο θέμα που εξακολουθεί και σας φέρνει επισκεψιμότητα, τότε θα πρέπει να γράψετε περισσότερα για αυτό το θέμα. Αν το Facebook είναι μια κορυφαία πηγή τότε θα πρέπει να δώσετε περισσότερη βαρύτητα και χρόνο σ´αυτό το μέσο. Ναι, μπορείτε ακόμη και να προχωρήσετε και να διαγράψετε το λογαριασμό της εταιρείας σας στο Instagram αν αυτό δεν έχει δημιουργήσει μία ικανοποιητική κίνηση στο site σας.

4) Social Media

Έχω δει τις επιχειρήσεις που ανοίγουν έναν λογαριασμό σε κάθε διαθέσιμο κοινωνικό δίκτυο . Κατόπιν, θα τοποθετήσετε το ίδιο περιεχόμενο σε όλα αυτά τα δίκτυα (social media). Κάθε δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο όπως το Facebook, το Twitter, Pinterest ή το Tumblr έχει το δικό του κοινό. Θα πρέπει να επενδύσετε το χρόνο σας μόνο στην κοινότητα που ταιριάζει στην προσωπικότητα των πελατών σας.

Για παράδειγμα, εάν προσφέρετε υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις, το LinkedIn θα σας δώσει τα μέγιστα αποτελέσματα. Πραγματικά δεν είναι υποχρεωτικό να έχετε παρουσία σε όλες αυτές τις περιοχές. Πηγαίνετε για δύο έως τρεις περιοχές κοινωνικών δικτύων που χρησιμοποιούνται από το 80% των πελατών-στόχων σας και προετοιμάστε το σωστό κοινωνικό πρόγραμμα μέσων μαζικής ενημέρωσης.

Πώς να εφαρμόσετε αυτό για την επιχείρησή σας

Αυτοματοποιήστε τα κοινωνικά σας μηνύματα  με εργαλεία όπως HootSuite. Το δωρεάν πρόγραμμα σας επιτρέπει να διαχειριστείτε έως και τρία κοινωνικά προφίλ, και μπορείτε να προγραμματίσετε τις αναρτήσεις σας για το μέλλον.

Συμπέρασμα

Ο κανόνας 80-20 είναι ισχυρό εργαλείο και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να μειώσετε το κόστος και να βελτιωθεί η παραγωγικότητά σας. Στην πράξη  μπορεί να γίνεται 70-30 60-40 ή ακόμα και 90-10, αλλά θα πρέπει να προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε αυτή την αναλογία και να βρούμε ευκαιρίες για να επωφεληθούν από αυτή.

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας ελάτε στην WEBONE

Μοιραστείτε το άρθρο