Social listening: Τι είναι και οι 8 λόγοι για τους οποίους το χρειάζεται άμεσα η επιχείρησή σας

Τα social media είναι το μέσο που συνδέει δισεκατομμύρια χρήστες ανα τον κόσμο, και κάθε μέρα μεταβάλλονται, εξελίσσονται και νέες τάσεις και εργαλεία δίνονται στην υπηρεσία των ιδιωτών και των επαγγελματιών. Ένα από τα πιο σύγχρονα εργαλεία που ήρθε για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να καταλάβουν καλύτερα το καταναλωτικό τους κοινό και να τους παρέχουν έτσι τη μεγαλύτερη ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων, είναι το social listening. Γιατί είναι τόσο σημαντικό;

Παρακάτω ας δούμε τα 8 κύρια πλεονεκτήματα του social listening:

1 ) Με το social listening έχετε τη δυνατότητα να μετρήσετε την αποδοτικότητα των καμπανιών σας σε social media, content marketing, digital marketing, πωλήσεις.

Πως μπορείτε να μετρήσετε την αποδοτικότητα σας; Με ποια κριτήρια;

Χρησιμοποιήστε διάφορους παράγοντες ως κριτήρια, όπως για παράδειγμα ποσα likes πηρατε, πόσα shares, και κατά πόσο γίνεται συζήτηση γύρω από το brand σας. Δείτε για παράδειγμα άλλους παράγοντες όπως, αρέσουν τα άρθρα σας ή όχι; Μήπως είναι ώρα να αρχίσετε να χρησιμοποιείτε video ή το στατικό content είναι καλύτερο για την ιστοσελίδα σας; Πως αντιδρούν οι follower σας στη νέα σας καμπάνια και σλογκαν? Πόσο χρόνο παραμένουν στην ιστοσελίδα σας?

Ο σκοπός δηλαδή είναι βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα να βρείτε τι δουλεύει καλύτερα για εσάς και να επικεντρωθείτε σε αυτό.

2 ) Σας δίνει τη δυνατότητα να μετρήσετε, να ελέγξετε και να διαχειριστείτε την φήμη και την εικόνα της εταιρίας σας.

Για παράδειγμα, ας πούμε πως ανεβάζετε ένα Facebook post, ή ένα άρθρο το οποίο μετά από κάποια ώρα αντιλαμβάνεστε πως για κάποιο λόγο αρχίζετε και δέχεστε αρνητικά σχόλια ή παράπονα. Με το social listening έχετε τη δυνατότητα να αντιληφθείτε εγκαίρως την κατάσταση αυτή και ή να αποσύρετε την ανάρτηση, ή να τη βελτιώσετε ή να διαχειριστείτε τα σχόλια των follower σας κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αντίστοιχα ισχύει και στην αντίθετη περίπτωση, μπορεί μια ανάρτηση σας να σημειώσει τεράστια επιτυχία, κι έτσι με την έγκαιρη απάντηση στα θετικά σχόλια που λαμβάνετε να κερδίσετε τα μέγιστα στην εταιρική σας αναγνωρισιμότητα.

3 ) Με το social listening έχετε τη δυνατότητα να κερδίσετε την απόλυτη εμπιστοσύνη του κοινού σας .

Στο μυαλό του κόσμου ένα brand δεν είναι παρά ένας απρόσωπος οργανισμός που νοιάζεται μόνο για τις πωλήσεις και τίποτα παραπάνω. Δώστε την ευκαιρία στο κοινό σας να σας γνωρίσει και να καταλάβει πως εσείς διαφέρετε. Πως? Βλέποντας ότι άλλοι followers σας εμπιστεύονται. Με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό?

Βρείτε ποιοι είναι οι κορυφαίοι σας fan κι επιβραβεύστε τους, μιλήστε μαζί τους δημόσια, ευχαριστείστε τους, αλληλεπιδράστε μαζί τους, προτρέψτε τους να πουν τη γνώμη τους για την εταιρία σας και κερδίστε το σεβασμό και την εμπιστοσύνη του κοινού σας που θα δει αληθινούς ανθρώπους να μιλάνε με αληθινές εταιρίες, κι οχι απρόσωπα brand.

4 ) Ανακαλύψτε νέες ιδέες.

Ακούστε τι λένε οι follower σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, βρείτε τί είναι αυτό που θα ήθελαν να βελτιωθεί και αλλάξτε το. Πιστεύετε πως έχουν κάποια ιδέα για ένα προϊόν ή υπηρεσία που δεν είχατε σκεφτεί έως σήμερα; Ακόμα καλύτερα, υλοποιήστε την και βρεθείτε ένα βήμα μπροστά απο τον ανταγωνισμό σας παρέχοντας ταυτόχρονα τη βέλτιστη ποιότητα στους πελάτες σας.

5 ) Παρακολουθήστε με το social listening τον ανταγωνισμό σας.

Δείτε τί κάνουν οι ανταγωνιστές σας, πως φέρεται το κοινό τους, είναι ευχαριστημένο ή οχι; Μήπως κάνουν κάτι που εσείς παραλείπετε να κάνετε; Αναλύστε τον ανταγωνισμό σας βρείτε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του και οργανώστε ανάλογα τη στρατηγική σας έχοντας διαμορφώσει το δικό σας ξεχωριστό USP βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα.

6 ) Βρείτε νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Πάντα θα υπάρχει κάτι νέο που πιθανότατα δεν έχετε σκεφτεί μέχρι σήμερα. Ακούστε λοιπόν τους δικούς σας followers και των ανταγωνιστών σας, και βρείτε τι ειναι αυτό που τους λείπει; Τι είναι αυτό το καινούριο που θέλουν να δουν; Ποια ανάγκη έχει προκύψει που ακόμα δεν έχει καλυφθεί από τους ανταγωνιστές σας; Βρείτε τα κενά και εκμεταλλευτείτε τα.

7 ) Βρείτε νέους πελάτες με το social listening.

Πολλές εταιρείες είναι πάγια τακτική να παρακολουθούν τα σχόλια στα social media των ανταγωνιστών τους και όταν δουν δυσαρεστημένο πελάτη να προσπαθούν να τον προσεγγίσουν προσφέροντας τις δικές τους λύσεις και προϊόντα έναντι των ανταγωνιστών τους.

8 ) Θέτετε αξιόπιστους στόχους.

Σας βοηθά να θέτετε αξιόπιστους εταιρικούς στόχους για τη social media στρατηγική σας βασισμένοι σε πραγματικά δεδομένα και όχι σε εικασίες.

Και πως γινεται πρακτικα το social listening?

Σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση είναι το monitoring. Δηλαδή η στατιστική παρακολούθηση των ενεργειών σας και η απόδοσή τους. Παρακολουθείτε σε σχετικά live χρόνo τι likes, share, comments, reshares έχετε και πόσο ποιοτικά είναι για το brand σας.

Η δεύτερη φάση είναι το engagement. Η ζωντανή αλληλεπίδραση με το κοινό σας, ένας διάλογος ο οποίος χτίζει σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σας, αυξάνει το conversion, και ενισχύει πολύ σημαντικά το brand awareness σας.

Το social listening είναι ένα πολύτιμο εργαλείο στα χέρια σας που θα σας βοηθήσει να χτίσετε τις βάσεις για την πιο ισχυρή και αποδοτική σας στρατηγική social media marketing.

Στην WEBONE με την πολυετή μας εμπειρία, τα εξειδικευμένα μας στελέχη και την προσήλωση μας στο λεπτομερή σχεδιασμό της προβολής σας στα social media, είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε για εσάς τη στρατηγική marketing που θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις και την εταιρική σας αναγνωρισιμότητα.

Ελάτε στη WEBONE για να κατασκευάσουμε μαζί την επόμενη επιτυχημένη στρατηγική σας.

Μοιραστείτε το άρθρο