Social meedia και επιχειρήσεις

Social media και επιχειρήσεις. Γιατί πρέπει να τα χρησιμοποιούν

Η αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα της εταιρείας είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν σήμερα οι επιχειρήσεις.

Η επιτυχία μιας ιστοσελίδας εξαρτάται από την ποσότητα και την ποιότητα της κυκλοφορίας και των μετατροπών που συγκεντρώνει. Είναι το σύγχρονο εικονικό κατάστημα ή γραφείο για την επιχείρησή σας στο διαδίκτυο.

Αν ο ιστότοπός σας δεν κατάφερνε να προσελκύσει τις σωστές προοπτικές για τους σωστούς λόγους, ποιος θα ήταν ο σκοπός του για την ύπαρξή του;

Παρόλο που υπάρχει η Google και η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) οι οποίοι είναι σημαντικοί παράγοντες στην εξίσωση, υπάρχουν τόσες πολλές άλλες πλατφόρμες που θα μπορούσαν να έχουν τεράστιο αντίκτυπο στην επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας – όταν γίνουν σωστά.

Αυτές οι άλλες πλατφόρμες, είναι τα κοινωνικά μέσα (social media) και μπορούν να σας βοηθήσουν είτε έχετε μια καλή ιστοσελίδα με πλούσιο περιεχόμενο αλλά δεν έχετε την κατάλληλη επισκεψιμότητα, είτε έχετε μια καλή επισκεψιμότητα αλλά θέλετε να την αυξήσετε και άλλο.

Γιατί;

Γιατί τα social media είναι τεράστια

Όχι μόνο από τον αριθμό των χρηστών που συγκεντρώνονται σε ένα μόνο μέρος, αλλά και λόγω των δυνατοτήτων τους – τόσο στη δωρεάν μορφή όσο και επί πληρωμή – για να βρείτε ποιοτικούς πελάτες, όπου ουσιαστικά κανένα άλλο εργαλείο δεν μπορεί να το κάνει.

Εξετάστε αυτά τα στατιστικά στοιχεία:

  • Πέρυσι, τα 5 πιο γνωστά κοινωνικά δίκτυα είχαν 31% αύξηση των εσόδων τους .
  • Το 69% των ενηλίκων χρησιμοποιεί τουλάχιστον έναν (ορισμένες φορές και δύο) ιστοτόπους κοινωνικής δικτύωσης .
  • Το 77% των απόφοιτων πανεπιστημίων χρησιμοποιεί το Facebook .
  • Το 74% των χρηστών του Twitter ακολουθούν τις μικρές επιχειρήσεις  για να λάβουν ενημερώσεις προϊόντων .
  • Το 60% των αγοραστών που είναι συνδεδεμένη με μία μάρκα είναι πιθανότερο να αγοράζουν από αυτές τις μάρκες έναντι ανταγωνιστών – ακόμη και σε υψηλότερη τιμή αγοράς.
  • Οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων μεταξύ των επιχειρήσεων είναι κατά 10% πιο πιθανό να λάβουν υπόψη τις μάρκες που οι καταναλωτές γνωρίζουν και νιώθουν συνδεδεμένοι (στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης).
  • Το 81% των υπεύθυνων για τη λήψη αποφάσεων B2B χρησιμοποιούν κοινότητες και ιστολόγια σε απευθείας σύνδεση για να βοηθήσουν στη λήψη αποφάσεων αγοράς : από αυτούς, το 74% χρησιμοποιεί το LinkedIn και το 42% χρησιμοποιεί το Twitter.

Το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνετε

Ανεξάρτητα από την πλατφόρμα στην οποία βρίσκεστε ή τον στόχο της στρατηγικής μάρκετινγκ, ακολουθήστε αυτές τις συμβουλές για να κατευθύνετε την κυκλοφορία στον ιστότοπο της εταιρίας με πιο έξυπνο τρόπο.

1. Ορίστε έναν στόχο σας

Δεν μπορείτε απλά να βουτήξετε τυφλά σε μια στρατηγική χωρίς να προσδιορίσετε πρώτα τι είναι αυτό που θέλετε να επιτύχετε.

Η επισκεψιμότητα είναι ο στόχος, ναι, αλλά πόσο και σε ποιο χρονικό πλαίσιο; Θέλετε οι άνθρωποι να συμπληρώσουν τη φόρμα επικοινωνίας σας, αλλά ποιοι οδηγοί σκοπεύετε;

Αυτά τα είδη ερωτήσεων είναι γιατί πρέπει να σιγουρευτείτε ότι οι στόχοι σας είναι SMART .

smart

Θα σας βοηθήσουμε με το παρακάτω παράδειγμα.

Αντί:

«Θέλω περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα της εταιρείας μου».

Προσπαθήστε:

«Θέλω να αυξήσω τους μοναδικούς επισκέπτες από την κοινωνική μέσα κατά 20% σε 3 μήνες » .

Ο δεύτερος στόχος είναι …

Συγκεκριμένος: όχι μόνο «επισκεψιμότητα ιστότοπου» γενικά, αλλά συγκεκριμένα μοναδικοί επισκέπτες από την κοινωνική επισκεψιμότητα.

Μέτρηση:  ο αριθμός των επισκεπτών, μετράται εύκολα στο Google Analytics ή σε παρόμοιο λογισμικό, για να διασφαλιστεί ότι ο στόχος μπορεί να παρακολουθείται για την πρόοδο. Εάν η μέτρηση στόχου δεν ήταν αναγνωρισμένη και δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, δεν θα υπήρχε τρόπος να προσδιοριστεί η επιτυχία ή η αποτυχία.

Επίτευξη: απλά η αύξηση των μοναδικών επισκεπτών χωρίς πεπερασμένο αριθμητικό ποσό θα έκανε τον στόχο ουσιαστικά ατελείωτο. Με τη συγκεκριμένη αύξηση κατά 20% περισσότερους επισκέπτες από την αρχή της χρονικής περιόδου (και όχι όσο το δυνατόν περισσότερο), επιτυγχάνεται ή χάνετε τον στόχο σας.

Ρεαλιστική: μια μέτρια αύξηση της τάξης του 20% σε 3 μήνες είναι αρκετά εφικτή, ενώ μια τεράστια αύξηση κατά 90% περισσότεροι επισκέπτες σε αυτό το χρονικό πλαίσιο πιθανότατα δεν είναι.

Χρονική ευαισθησία: έχετε ένα ποσό στόχου που πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το τέλος της τρίμηνης περιόδου. Αυτό σας βοηθά να κρατήσετε το χρονοδιάγραμμά σας και να ορίσετε το χρονικό πλαίσιο που απαιτείται για να το θεωρήσετε επιτυχές.

2. Βρείτε το κοινό σας

Αφού μάθετε ποιος είναι ο στόχος σας, τώρα είναι η ώρα να ορίσετε το κοινό σας.

Μάθετε ποιος θα είναι ο ιδανικός  πελάτης σας.

Όσο περισσότερο γνωρίζετε για το κοινό σας, τόσο πιο πιθανό θα είστε σε θέση να τα προσεγγίσετε στο σωστό μέρος και την κατάλληλη στιγμή στο διαδίκτυο.

Επομένως, ποια είναι μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να αναρωτηθείτε για να μάθετε ποιος είναι το ακροατήριό σας;

Ακολουθούν μερικές ερωτήσεις που μπορούν να σας οδηγήσουν στη σωστή κατεύθυνση.

  • Είναι η βάση πελατών σας ένα τοπικό κοινό;
  • Τι συμβαίνει σε εθνικό επίπεδο ή ακόμα και σε όλο τον κόσμο;
  • Είναι η βάση πελατών σας ως επί το πλείστων άντρες συνήθως ηλικίας 30-40;
  • Ή πωλείτε ένα προϊόν που απευθύνεται σε μητέρες με παιδιά ηλικίας 3-6 ετών;
  • Ποια είναι η δημογραφική τους κατάσταση, η συμπεριφορά τους, τι τους αρέσει και τι όχι;

3. Επιλέξτε τη σωστή πλατφόρμα κοινωνικών μέσων

Μόλις έχετε καθορίσει το κοινό σας, είναι πλέον καιρός να επιλέξετε την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων που θα χρησιμοποιήσετε για τις εκστρατείες μάρκετινγκ.

Η κατανόηση της πλατφόρμας κοινωνικών μέσων που θα χρησιμοποιηθεί για το μάρκετινγκ μπορεί να είναι η αρχή ή διακοπή της επιτυχίας σας.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να σημειωθεί ότι κάθε πλατφόρμα κοινωνικών μέσων εξυπηρετεί το δικό της σκοπό και μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σας με διαφορετικούς τρόπους.

Ακολουθεί μια γρήγορη επισκόπηση των πλατφορμών που ταιριάζουν καλύτερα στην επιχείρησή σας:

social media platform

4. Δημιουργία περιεχομένου

Η δημιουργία του περιεχομένου σας μπορεί να είναι το πιο δημιουργικό και διασκεδαστικό μέρος της διαδικασίας μάρκετινγκ.

Αν και αυτή η διαδικασία μπορεί να είναι αρκετά δύσκολη για ορισμένους, είναι πάντα σημαντικό να ικανοποιήσετε με το περιεχόμενό σας το κοινό σας.

Η ποιότητα του βίντεό σας και των γραφικών στο περιεχόμενο σας μπορεί να είναι ο καθοριστικός παράγοντας της αλληλεπίδρασης πολλών χρηστών με την εταιρεία σας.

Η σύνταξη άρθρων, η δημιουργία ενημερωτικού περιεχομένου και η εμπορική προώθηση της επιχείρησής σας με βίντεο και φωτογραφία μπορούν να σας βοηθήσουν στη διαδικασία.

Για το B2C, η δημιουργία περιεχομένου μπορεί να περιστρέφεται γύρω από το προϊόν, την υπηρεσία ή την εμπειρία σας.

Το βίντεο μάρκετινγκ είναι πολύ δημοφιλές μεταξύ των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης και είναι γνωστό για τη λήψη προσοχής.

Στην πραγματικότητα, το 87% των online marketers χρησιμοποιούν βίντεο μάρκετινγκ.

5. Δημιουργήστε το κοινό σας και βελτιστοποιήστε συνεχώς την εκστρατεία σας

Βεβαιωθείτε ότι η σελίδα των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης έχει δημιουργηθεί με όλες τις πληροφορίες που μπορεί να χρειαστεί ένας δυνητικός πελάτης ή πελάτης σας.

Μόλις ξεκινήσετε την εκστρατεία μάρκετινγκ, είναι σημαντικό να παραμείνετε δραστήριοι στην κοινότητα, ώστε ο ψηφιακός κόσμος να μην ξεχάσει το όνομά σας.

Πολλά κοινωνικά δίκτυα ενδέχεται να καταργήσουν τη σελίδα σας αν είστε αδρανείς για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Μην ξεχνάτε να βελτιστοποιείτε συνεχώς κατά τη διάρκεια των αλλαγών στις πλατφόρμες.

Εάν μια ανάρτηση πήγε πολύ καλά, τότε τη σημειώστε και δείτε αν μπορείτε να εφαρμόσετε μερικές από τις ίδιες μεθόδους που χρησιμοποιήσατε.

Συμπέρασμα

Η ενασχόληση και η εμπλοκή της εταιρίας σας στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι μια πολύ αποδοτική στρατηγική για την αύξηση των πελατών από τις προσπάθειες μάρκετινγκ που κάνετε, αλλά είναι σημαντικό να τροφοδοτείτε τους λογαριασμούς σας με φρέσκο, αυθεντικό και συναρπαστικό περιεχόμενο.

Μοιραστείτε το άρθρο