Στρατηγική επανασχεδιασμού του ιστοχώρου σας

Στρατηγική επανασχεδιασμού του ιστοχώρου σας

Πώς να αναπτύξετε μια στρατηγική επανασχεδιασμού του ιστοχώρου σας

Ωραία λοιπόν θέλετε να επανασχεδιάσετε τον ιστοχώρο σας . Ένας επανασχεδιασμός μπορεί να είναι μια τεράστια επιτυχία – ή μία συνολική αποτυχία. Το αν θα εξελιχθεί σε επιτυχία ή αποτυχία εξαρτάται από ορισμένους παράγοντες που θα δούμε αναλυτικά παρακάτω. Κάθε επανασχεδιασμός θα πρέπει να ξεκινάει με ένα σαφές ξεκάθαρο ορισμό των στόχων που θέλουμε να πετύχουμε.

Συχνά είναι το φαινόμενο εταιριών οι οποίες δαπανούν μεγάλα ποσά για να προσελκύσουν επισκέπτες στις ιστοσελίδες τους χωρίς να πετύχουν να τους μετατρέψουν σε πελάτες και να αποσβέσουν την επένδυσή τους. Αυτό οφείλεται στον κακό σχεδιασμό των ιστοσελίδων και στη χαμηλού επιπέδου εξυπηρέτηση. Αποτέλεσμα, οι επισκέπτες φεύγουν.

Για να σας βοηθήσουμε έχουμε δημιουργήσει ένα χρήσιμο οδηγό που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης κάθε ιστοχώρου για να υλοποιήση έναν επιτυχημένο επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας του. Ο οδηγός αυτός θα σας επιτρέψει να παρακολουθείτε την στατηγική που έχετε χαράξει και την πρόοδό του επανασχεδιασμού σε κάθε στάδιό του.

Έχουμε εντοπίσει επτά βήματα για τον επανασχεδιασμό του ιστοχώρου σας τα οποία είναι:

  • στρατηγική
  • σχέδιο (πλάνο ενεργειών)
  • γραφιστικός σχεδιασμός
  • κατασκευή ιστοχώρου
  • βελτιστοποίηση ιστοσελίδων
  • έναρξη λειτουργίας
  • ανάλυση

Κανένα από τα επτά στάδια δεν θα είναι αποτελεσματικό χωρίς να δωθεί η απαραίτητη έμφαση στο πρώτο στάδιο την στρατηγική. Ας μπούμε σε λεπτομέρειες για το τι θα πρέπει να εξετάσετε κατά το στάδιο της στρατηγικής ώστε να μπορείτε να ξεκινήσετε έναν επανασχεδιασμό του ιστοχώρου σας που θα καταλήξει να είναι μια τεράστια επιτυχία και όχι μια συνολική αποτυχία.

Βήμα 1: Αξιολόγηση των στατιστικών του site σας και μεθοδική μελέτη στοιχείων κίνησης

Πριν ξεκινήσετε να προγραμματίζεται τον επανασχεδιασμό του ιστοχώρου σας δείτε και αξιολογήστε την απόδοση του ιστοχώρου σας μέσα από τα στατιστικά επισκεψιμότητας:

  • Αριθμό επισκέψεων / επισκεπτών / μοναδικούς επισκέπτες (μηνιαίος μέσος όρος)
  • Το ποσοστό εγκατάλειψης (μηνιαίος μέσος όρος)
  • Χρόνος επισκέπτη στον ιστοχώρο σας (μηνιαίος μέσος όρος)
  • Απόδοση λέξεων-φράσεων (από την άποψη της κατάταξης, της επισκεψιμότητας, και της παραγωγής επισκεπτών σε πελάτες)
  • Αριθμός των εισερχόμενων links
  • Συνολικός αριθμός των νέων αιτήσεων ενδιαφέροντος / υποβολές (ανά μήνα)
  • Συνολικό ποσό των πωλήσεων που παράγονται (ανά μήνα)
  • Συνολικός αριθμός σελίδων στο ευρετήριο των μηχανών αναζήτησης
  • Συνολικός αριθμός σελίδων που λαμβάνουν επισκεψιμότητα

Αν δεν έχετε πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες, τότε σας προτείνουμε την προσθήκη του Google Analytics για την καλύτερη παρακολούθηση και απόδοση της ιστοσελίδας σας.

Βήμα 2: Καθορίστε τους στόχους σας που θέλετε να πετύχετε

Κατά τον επανασχεδιασμό, θα πρέπει να υπάρχει πάντα ένας καλός λόγος για τον οποίο το κάνετε. Μιλάμε με πολλούς ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και ακούμε συχνά διάφορα όπως «δεν μου αρέσει πλέον» ή «ο ανταγωνιστής μου έκανε ακριβώς έναν επανασχεδιασμό στον ιστοχώρο του.» Οι λόγοι αυτοί απλά δεν είναι αρκετά καλοί. Να θυμάστε: Δεν είναι μόνο για το πώς φαίνεται το site σας, αλλά μάλλον πώς λειτουργεί. Να είστε πολύ σαφείς σχετικά με το γιατί κάνετε τον επανασχεδιασμό και δέστε αυτούς τους στόχους με μετρήσιμα αποτελέσματα. Στη συνέχεια, δώστε τους στόχους σας στην ομάδα που θα επανασχεδιάσει τον ιστοχώρο σας. Εξετάστε τα παρακάτω δεδομένα με γνώμονα τους στόχους για τη δική σας ιστοσελίδα:

  • Η αύξηση του αριθμού των  επισκεπτών
  • Μείωση ποσοστού εγκατάλειψης
  • Η αύξηση του χρόνου στο χώρο του ιστοχώρου σας
  • Αύξηση του αριθμού των νέων αιτήσεων ενδιαφερομένων
  • Η αύξηση του συνολικού ποσού των πωλήσεων που δημιουργούνται
  • Ενίσχυση τις τρέχουσας κατάταξης SEO για σημαντικές λέξεις-κλειδιά

Βήμα 3: Καθορισμός Branding & των μυνημάτων σας

Πριν ξεκινήσετε να σχεδιάζετε την νέα ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να είναι απολύτως σαφές το επιθυμητό branding σας, τα μηνύματά σας, και την μοναδική πρόταση αξίας που θα προσφέρετε στους επισκέπτες σας, έτσι ώστε να υπάρχει συνέπεια σε ολόκληρη την ιστοσελίδα σας. Ένας νέος επισκέπτης θα πρέπει να καταλάβει αμέσως τι κάνετε, γιατί πρέπει να μείνει στην ιστοσελίδα σας,  τι του προσφέρεται δηλαδή,  και να μην φύγει και πάει στους ανταγωνιστές σας.

Χρησιμοποιήστε σαφή, περιεκτική γλώσσα, και αποφύγετε τη χρήση εξειδικευμένης ορολογίας για τα μυνήματά σας.

Βήμα 4: Σε ποιούς απευθύνεται η ιστοσελίδας σας;

Η ιστοσελίδα σας είναι για τους επισκέπτες – πελάτες σας και δεν είναι μόνο για σας.

Για παράδειγμα, εάν είστε ένας διευθυντής μάρκετινγκ σε ένα ξενοδοχείο, μπορείτε να στοχεύσετε πέντε διαφορετικές κατηγορίες υποψηφίων αγοραστών (personas): έναν ανεξάρτητο επαγγελματία ταξιδιώτη, ένα διευθυντή εταιρίας, μία εταιρία που δημιουργεί events, μια οικογένεια που θέλει διακοπές, και ένα ζευγάρι που σχεδιάζει τη δεξίωση του γάμου τους.

Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσδιορίσει με σαφήνεια τις κατηγορίες των αγοραστών σας, ώστε να μπορείτε να διαμορφώσετε την ιστοσελίδα σας (επανασχεδιασμό) και την στρατηγική σας γύρω από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας που έχουν την μεγαλύτερη σημασία για εσάς.

Είναι το κοινό-στόχο σας,  ως μέρος του επανασχεδιασμού της ιστοσελίδας σας; Μήπως το branding και το περιεχόμενό σας δεν ευθυγραμμίζονται με αυτό το κοινό; Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα, θα σας βοηθήσει να χτίσετε τον επανασχεδιασμό του ιστοχώρου σας με επιτυχία.

Βήμα 5: Βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης

Αν κανείς δεν έρχετε στο site σας, τότε πώς μπορείτε να αυξήσετε στον ιστοχώρο σας νέους επισκέπτες, μετατροπές, ή τις πωλήσεις; Εδώ είναι μερικές συμβουλές για το σχεδιασμό της νέας ιστοσελίδα σας με το μυαλό μας να είναι στο SEO(search engine optimization):

Τι είναι το Search Engine Optimization (S.E.O.)

Γιατί το Search Engine Optimization είναι μια αναγκαιότητα για την επιχείρηση

Βήμα 6: Ανάλυση του Ανταγωνισμού

Να είστε ενήμεροι των δυνατών και αδύνατων σημείων τους.

Στη συνέχεια, ρίξτε μια ματιά στις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας, και να λάβετε υπόψη του τι σας αρέσει – και τι όχι. Αυτό δεν έχει ως στόχο να τους αντιγράψετε, αλλά μάλλον για να σας βοηθήσει να συνειδητοποιήσετε τι μπορείτε να κάνετε καλύτερα. Μόλις διεξάγετε την ανάλυσή σας, να κάνετε μια λίστα με τα στοιχεία ενδιαφέροντος τονίζοντας κάποια σημεία που επιδέχονται βελτίωση και τι μπορείτε να κάνετε με διαφορετικό τρόπο από ό, τι οι ανταγωνιστές σας.

Βήμα 7:  Έλεγχος, Διορθώσεις, Αλλαγές, Ανάλυση νέων δεδομένων

Για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας ελάτε στην WEBONE

Μοιραστείτε το άρθρο