Ισχυρό brand name

Ισχυρό brand name: μονόδρομος για τις επιχειρήσεις

Ισχυρό brand name: Mονόδρομος η δημιουργία του για τις επιχειρήσεις

Μπορεί το μικρό συγκριτικά μέγεθος της ελληνικής αγοράς να αποβαίνει προβληματικό για μια σειρά επιχειρήσεων που επιθυμούν την επέκταση των δραστηριοτήτων τους, όμως αυτό δεν συνεπάγεται ότι η μικρή αγορά αποτελεί κατ’ ανάγκην τροχοπέδη για την ανάπτυξη. Το γεγονός αυτό επισημαίνει μεταξύ άλλων στην O.K. ο Klaus Wertenbroch, Asso-ciate Professor of Marketing στο πανεπιστήμιο INDEAD της Γαλλίας, ο οποίος ήταν ο βασικός ομιλητής στο σεμινάριο του ALBA με θέμα «Strategic Brand Manage-ment».

Ποιος είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στη διαδικασία επιλογής ενός προϊόντος που επηρεάζει τον καταναλωτή;

Χωρίς αμφιβολία, η παγκοσμιοποίηση έχει αυξήσει κατακόρυφα τις επιλογές που έχει ο σύγχρονος καταναλωτής. Ως εκ τούτου, η δημιουργία ενός ισχυρού bra-nd name, το οποίο συνεπάγεται ουσιώδη προνόμια για την ομάδα ή τις ομάδες των καταναλωτών στις οποίες η εταιρεία στοχεύει, αποτελεί μονόδρομο στην προσπάθεια των επιχειρήσεων να ξεχωρίσουν μέσα από το πλήθος και να «αιχμαλωτίσουν» την προσοχή των καταναλωτών. Με λίγα λόγια, η επωνυμία του προϊόντος, το brand, είναι το δόλωμα μέσω του οποίου η εταιρεία συνδέεται με τους καταναλωτές

Ποιος ο ρόλος των συναισθημάτων στην τελική απόφαση των καταναλωτών και πώς μπορούμε να «μετρήσουμε» ποιο είναι τελικά το κριτήριο εκείνο που βαραίνει περισσότερο;

Οι καταναλωτές διακατέχονται από πληθώρα συναισθημάτων όταν προσπαθούν να αγοράσουν κάτι. Συχνά, έχοντας να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο επώνυμα προϊόντα αισθάνονται ένα είδος σύγκρουσης στη διαδικασία λήψης απόφασης, ή μπορεί να μαντεύουν σε έναν βαθμό τα συναισθήματα που πιστεύουν ότι θα τους δημιουργηθούν, όταν τελικώς προτιμήσουν ένα συγκεκριμένο προϊόν που σκοπεύουν να αγοράσουν. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα μιας μάρκας σαπουνιού στη Βρετανία που συνδέεται με αγαπημένες αναμνήσεις που όλοι έχουμε από την παιδική μας ηλικία. Το γεγονός αυτό δίνει ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στο συγκεκριμένο προϊόν καθώς αυτό προκαλεί όμορφες αναμνήσεις στον καταναλωτή, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα που παραμένουν απλώς αδιάφορα.

Πόσο συχνά επενδύουν οι εταιρείες στην έρευνα στον τομέα της διαδικασίας λήψης αποφάσεων των καταναλωτών, με στόχο να εκτιμήσουν τις επιπτώσεις που αυτή έχει στο marketing plan;

Οι μεγάλες εταιρείες καταναλωτικών ειδών, όπως η Unilever, η Procter & Ga-mble, η Nestle, και η Altria (πρώην Philip Morris), επενδύουν σημαντικά ποσά στην έρευνα των συναισθημάτων του καταναλωτή, προκειμένου να είναι καλύτερα προετοιμασμένες, ώστε να προβλέψουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα πως ο καταναλωτής θα ανταποκριθεί στα νέα χαρακτηριστικά ενός ήδη γνωστού προϊόντος, τη νέα τιμολογιακή πολιτική κ.λπ. Πέρα όμως από τις εταιρείες αυτές, που είναι ήδη γνωστές ως marketers οικείων καταναλωτικών αγαθών, και οι μικρότερες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε παρεμφερείς κλάδους σταδιακά συνειδητοποιούν ότι ο δρόμος για το πορτοφόλι του καταναλωτή περνά μέσα από την ανάλυση του τρόπου με τον οποίο εκείνος επιλέγει, αποφασίζει και χρησιμοποιεί το προϊόν. Ως εκ τούτου, κάνουν ετήσιες έρευνες αγοράς προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσουν το σκεπτικό των καταναλωτών.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις

– Ποια είναι η γνώμη σας για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τις προσπάθειές τους να ανταγωνιστούν στο διεθνές περιβάλλον; Πώς μπορούν να πετύχουν και πόσο εύκολο είναι για μια μικρή χώρα, όπως η Ελλάδα, να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον;
– Οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι και τόσο διαφορετικές από τις αντίστοιχες άλλες χωρών. Ωστόσο, η εγχώρια αγορά είναι σχετικά μικρή. Αυτό συνεπάγεται ότι αναγκαστικά δραστηριοποιούνται σε μικρότερη κλίμακα συγκριτικά με τις αυξημένες πωλήσεις που καλούνται να καταγράψουν προκειμένου να υποστηρίξουν ένα επώνυμο προϊόν.
Ενδεικτικό παράδειγμα είναι οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, οι οποίες δεν διαθέτουν κάποια συμμαχία με μια άλλη διεθνή αεροπορική εταιρεία, γεγονός που θα διευκόλυνε την επέκταση του δικτύου διεθνών δρομολογίων τους. Ως αποτέλεσμα, είναι δυσκολότερο για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές να εισχωρήσουν στις μεγάλες, διεθνείς αγορές. Την ίδια στιγμή όμως, μια μικρή εγχώρια αγορά δεν είναι κατ’ ανάγκη πρόβλημα.
Μέσα από την κατάλληλη τοποθέτηση του προϊόντος στην αγορά και τη σωστή στόχευση στο κατάλληλο καταναλωτικό κοινό, οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν πολύ κερδοφόρες, μικρές αγορές (niche markets).

Υπάρχουν πολλές μικρές χώρες που αποτελούν τη βάση πολύ επιτυχημένων επιχειρήσεων.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Σιγκαπούρης, μιας χώρας με λιγότερους από 4 εκατομμύρια κατοίκους, η οποία όμως διαθέτει μία από τις πλέον αξιόλογες και κερδοφόρες αεροπορικές εταιρείες. H Singapore Airlines πέτυχε να γίνει leader στην αγορά, εστιάζοντας ακούραστα στη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών, είτε αυτό αφορά την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών, την συνέπεια των δρομολογίων ή την ικανοποίηση της πελατείας της σε κάθε ευκαιρία συναναστροφής του πελάτη με το προσωπικό της εταιρείας. Όλες αυτές οι εμπειρίες συνδέονται με την επωνυμία του προϊόντος (brand name).

Συνοψίζοντας, αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι η άρτια καθορισμένη στρατηγική branding είναι το στοιχείο που βοηθάει τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, είτε πρόκειται για την Ελλάδα είτε οποιαδήποτε άλλη χώρα, να ξεχωρίσουν, να κατακτήσουν την κορυφή, να μεγιστοποιήσουν την κερδοφορία τους και παράλληλα να «αιχμαλωτίσουν» μια μεγάλη μερίδα ευχαριστημένων πελατών.

Δείτε τις υπηρεσίες μας που μπορούμε να σας προσφέρουμε για την ανάπτυξη του δικού σας brand name

πηγή: kathimerini.gr

Μοιραστείτε το άρθρο