Θέτουμε ρεαλιστικούς στόχους για το SEO

Μήπως η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (Search Engine Optimization) σας φαίνεται λίγο πολύπλοκη; Για να διευκολυνθείτε βάζετε σαφείς στόχους και στη συνέχεια μετράτε την πρόοδό σας βήμα-βήμα.

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε γιατί είναι σημαντικοί οι στόχοι, θα εξετάσουμε πως να ορίζεται την επιτυχία, πως θα την μετράτε και ποια εργαλεία βοηθάνε. Έτσι θα ξέρετε τι από ότι δοκιμάσατε πέτυχε και τι όχι έτσι ώστε να μπορείτε να κάνετε διορθωτικές κινήσεις.

Ας ξεκινήσουμε προσδιορίζοντας τους στόχους SEO

  • Τι προσπαθείτε να επιτύχετε στο διαδίκτυο;
  • Πως ορίζεται την επιτυχία;

Ας υποθέσουμε ότι είστε ο ιδιοκτήτης μιας εταιρίας που πουλάει βιολογικά προϊόντα. Θέλετε να πουλάτε βιολογικά προϊόντα σε όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες. Θέλετε επίσης να προσφέρετε ενδιαφέρον περιεχόμενο στους πελάτες σας μέσα από το site σας, ώστε να χτίσετε μία διαχρονική σχέση μαζί τους ευελπιστώντας ότι θα σας επισκέπτονται συχνά οπότε και θα αγοράζουν περισσότερα βιολογικά προϊόντα.

Μόλις προσδιορίσατε τρεις (3) επιχειρηματικούς στόχους. Ο πρώτος λέγεται μετατροπές και είναι το να μετατρέψετε τους επισκέπτες του site σας σε πελάτες. Ο δεύτερος λέγεται πιστότητα και είναι το να κάνετε τους επισκέπτες να δεθούν μαζί σας και να αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας και ο τρίτος λέγεται επέκταση και είναι το να αποκτήσετε νέους πελάτες.

Αυτούς τους στόχους πρέπει να του μετράτε. Για παράδειγμα έχετε επιλέξει την λέξη-κλειδί βιολογικό ελαιόλαδο. Το site σας εμφανίζεται ψηλά στην κατάταξη αλλά δεν πουλάτε γιατί πιθανόν οι χρήστες που αναζητούν βιολογικό ελαιόλαδο θέλουν να μάθουν περισσότερα για τα θρεπτικά συστατικά του ελαιολάδου και όχι για να αγοράσουν. Τι μπορείτε να κάνετε. Αλλάξτε την λέξη-κλειδί σε αγορά βιολογικού ελαιολάδου.

Ας θυμηθούμε τους στόχους SEO που λέγαμε νωρίτερα.

Ξεκινάμε με τις μετατροπές. Μετρήστε τον αριθμό των επισκεπτών που μεταβαίνουν στο site σας και τελικά αγοράζουν από εσάς. Μετρήστε επίσης και ενδιάμεσες ενέργειες που μπορεί να οδηγήσουν σε πωλήσεις όπως είναι η εγγραφή τους σε ένα newsletter.

Για να έρθουμε τώρα και στην πιστότητα. Παρατηρήστε με ποιό περιεχόμενο αλληλεπιδρούν περισσότερο οι επισκέπτες σας. Αφήνουν σχόλια; Σας ακολουθούν στα social media;

Τέλος θα δούμε την επέκταση. Πόσες φορές η επιχείρησή σας εμφανίζεται στα αποτελέσματα και πόσο συχνά οι χρήστες κάνουν κλικ για να μπούνε μέσα;

Το ερώτημα είναι τώρα πως θα τα παρακολουθήστε όλα αυτά;

Τα εργαλεία analytics και webmasters σας δίνουν όλες αυτές τις πληροφορίες που χρειάζεστε και μάλιστα δωρεάν. Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing, Google, Yandex έχουν τέτοια εργαλεία. Έτσι μπορείτε να μάθετε ένα σωρό πληροφορίες:

  • Ποιες λέξεις κλειδιά εμφανίζουν το site σας ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.
  • Σε ποια sites υπάρχουν links προς το site σας.
  • Πόσοι επισκέπτες κάνουν κλικ σε αυτά τα links για να συνδεθούν με εσάς;
  • Ποιες σελίδες του site σας ωθούν τους χρήστες σε αγορά;
  • Ποιο περιεχόμενο δεν αποδίδει;
  • Πως οι επισκέπτες που προέρχονται από τα οργανικά αποτελέσματα γίνονται πελάτες;

Με βάση όλες αυτές τις παραπάνω πληροφορίες προσαρμόστε την στρατηγική σας για να πετύχετε τους στόχους σας SEO.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε πως για να ελέγξετε την απόδοση του site σας στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης πρέπει να θέτετε στόχους. Για να μετρήσετε την επιτυχία η την ανάγκη βελτίωσης πρέπει να παρακολουθείται την απόδοσή σας και για τον λόγο αυτό υπάρχουν τα κατάλληλα εργαλεία (Google analytics).

Δείτε ακόμη:

H επιλογή των σωστών λέξεων-κλειδιών βασική παράμετρος του SEO

Η διαδικασία του SEO που ακολουθούμε

Η σημασία ενός αποδοτικού πλάνου SEO (Search Engine Optimization)

Μοιραστείτε το άρθρο