Web marketing: Πλεονεκτήματα σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα

Τι είναι το web marketing

Το Web Marketing ή Online Marketing πρόκειται για το Marketing προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Θεωρείται ότι έχει ευρύ πεδίο εφαρμογής διότι δεν αφορά μόνο το marketing μέσω της εταιρικής ιστοσελίδας. Επίσης περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες marketing που γίνονται μέσω e-mail, social media, μηχανών αναζήτησης αλλά και ιστοσελίδων τρίτων.

Ας δούμε αναλυτικά ποιά είναι τα πλεονεκτήματα του web marketing σε σχέση με τα παραδοσιακά μέσα

Μείωση κόστους

Η δαπάνη προβολής μέσω του διαδικτύου είναι ελάχιστη σε σχέση με την δαπάνη που θα πρέπει να καταβληθεί στα παραδοσιακά μέσα προβολής για να φτάσει το μήνυμα στον ίδιο αριθμό ατόμων. Επιπλέον η στόχευση της καμπάνιας μας στο διαδίκτυο είναι σαφώς πιο αποτελεσματική αφού μέσω διαφόρων εργαλείων του μπορεί κανείς να στοχεύσει, όχι μόνο το ηλικιακό κοινό του, αλλά και εκείνους που έχουν πραγματικά ενδιαφέρον για την υπηρεσία ή το προϊόν που προσφέρετε.

Απόλυτα μετρήσιμα μεγέθη

Ένα από τα μειονεκτήματα των παραδοσιακών τρόπων είναι ότι δεν μπορούμε να έχουμε ακριβείς μετρήσεις για το πόσοι χρήστες είδαν ή διάβασαν το διαφημιστικό μας μήνυμα. Στο internet τα πράγματα είναι διαφορετικά, γιατί μπορούμε να δούμε με μεγάλη ακρίβεια στοιχεία για την συμπεριφορά των χρηστών. (βλέπετε περισσότερα για το google analytics)

Το web marketing λοιπόν μπορεί να παρέχει στοιχεία όπως πόσοι χρήστες επισκέφτηκαν μια συγκεκριμένη ιστοσελίδα, από ποιά πηγή έφτασαν εκεί, πόση ώρα κάθισαν, πόσα κλικς έκανα και σε ποιούς συνδέσμους. Οι μετρήσεις αυτές (google analytics το καλύτερο δωρεάν εργαλείο) μπορούν να γίνουν όχι μόνο πάνω στο website αλλά και για τα στατιστικά στοιχεία της facebook page μας όπως επίσης και για email campaign.

Σήμερα με το web marketing δεν υπάρχει το θέμα της αναμονής για τη διαθεσιμότητα των στατιστικών στοιχείων. Είναι όλα διαθέσιμα άμεσα και μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις σε πραγματικούς χρόνους. Έτσι υπάρχει η δυνατότητα άμεσης εκτίμησης των αποτελεσμάτων των προωθητικών ενεργειών.

Δυνατότητα συγκεκριμένης στόχευσης κοινού

Μία από τις επιδιώξεις του marketer είναι η όσο το δυνατό πιο συγκεκριμένη στόχευση των προωθητικών μηνυμάτων στο κοινό του. Η στόχευση αυτή μπορεί να βασίζεται σε δημογραφικά στοιχεία (ηλικία, τόπος διαμονής), ή στα ενδιαφέροντα των χρηστών (χόμπι, προτιμήσεις, status) οπότε σε αυτή την περίπτωση μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική κυρίως μέσω των social media και ειδικά του facebook. Δεύτερη μεγάλη κατηγορία είναι η στόχευση καταναλωτών με βάση της αναζητήσεις τους. Σε αυτή την περίπτωση το κατάλληλο εργαλείο για τον Marketer είναι η μηχανές αναζήτησης και κυρίως η Google.

Brand Engagement και πιστότητα

Μέσω του διαδικτύου, οι marketers έχουν πλέον τα εργαλεία να δημιουργήσουν μια κατάλληλη παρουσία να πετύχουν τον πολυπόθητο στόχο, δηλαδή να κάνουν καταναλωτές να εμπλακούν και να υπάρχει αλληλεπίδραση με το brand ή την επιχείρηση σε συστηματική βάση. Έτσι θα δημιουργηθεί μια μόνιμη σχέση εμπιστοσύνης και πιστότητας μεταξύ τους.

Ευκολία αναπροσαρμογής της στρατηγικής

Ένα συμπέρασμα που προκύπτει από τα προαναφερθέντα πλεονεκτήματα είναι η δυνατότητα γρήγορης αναπροσαρμογής της στρατηγικής μιας καμπάνιας. Με τα τόσα πολλά και άμεσα στατιστικά στοιχεία που υπάρχουν διαθέσιμα είναι εμφανές τι είναι πιο αποτελεσματικό σε μια τρέχουσα καμπάνια και συνεπώς οι ενέργειες θα πρέπει να ενταθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Σημαντικό επίσης είναι η άμεση κατανόηση για το ποιες ενέργειες οι οποίες βρίσκουν ανταπόκριση και άρα γρήγορα πρέπει να επαναπροσδιοριστούν ή να γίνουν άμεσες διορθωτικές ενέργειες και αλλαγές. Συμπερασματικά λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι ο marketer μπορεί να θέσει στόχους και να χρησιμοποιήσει τα εργαλεία του web marketing για να μετρήσει κατά πόσο έχουν επιτευχθεί αυτοί οι στόχοι. Αυτό πλέον γίνεται πολύ άμεσα μέσω του real time analytics όπου ο χρήστης βλέπει άμεσα κατά πόσο οι ενέργειες του μετατράπηκαν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Όλα αυτά βεβαίως προϋποθέτουν ότι έχει γίνει στρατηγικός σχεδιασμός της καμπάνιας με τέτοιο τρόπο ώστε να οδηγήσει το χρήστη να κάνει μία συγκεκριμένη ενέργεια.

 

Το target group σας είναι στο διαδίκτυο:

 

Η ανάπτυξη τη επιχείρησή σας περνάει μέσα από το web marketing

 

Μοιραστείτε το άρθρο