Τι είναι ο χρόνος παραμονής

ALL POSTS

Τι είναι “ο χρόνος παραμονής” και γιατί είναι τόσο σημαντικός για το SEO

Τι είναι ο χρόνος παραμονής και γιατί πρέπει να δώσετε μεγάλη σημασία παρακολουθώντας τα στατιστικά του site ή τους eshop σας.

Υπάρχει το on-page optimization και το off-page SEO, και μέσα σε όλα αυτά, υπάρχει μια πληθώρα στοιχείων που πρέπει να ελέγξετε και να τα βελτιώσετε.

Κατά καιρούς έχουν ακουστεί πολλά από τους ειδικούς πάνω στο SEO για το τι βελτιώνει την κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Κάποιοι λένε ότι είναι οργανική επισκεψιμότητα, ενώ άλλοι λένε ότι είναι μια αύξηση στην κατάταξη λέξεων-κλειδιών. Άλλοι ισχυρίζονται ότι το ποσοστό εγκατάλειψης ή οι σελίδες ανά συνεδρία είναι αυτά που θα πρέπει να εστιάσουμε πρωταρχικά.

Και τώρα η HubSpot κυκλοφόρησε ένα πρόσφατο άρθρο που μιλούσε για τη σημασία του “χρόνου παραμονής” ενός επισκέπτη στην ιστοσελίδα σας.

Στην πραγματικότητα, γνωρίζουμε ότι η ανάλυση όλων αυτών των μετρήσεων είναι κρίσιμη για την λήψη των καλύτερων αποφάσεων για τη βελτιστοποίηση της ψηφιακής μας κατάστασης. Προσπαθήσατε όλο το χρονικό διάστημα για να διασφαλίσετε ότι έχετε μια γενική υγιή ιστοσελίδα που μπορούν να βρουν οι άνθρωποι που ψάχνουν για τα προϊόντα σας ή τις υπηρεσίες που πουλάτε.

Έχετε σκεφτεί όμως τι συμβαίνει αφού ο χρήστης κάνει κλικ στο αποτέλεσμα αναζήτησης;

Το σημείο που εστιάζει η HubSpot “στο χρόνο παραμονής δηλαδή ενός επισκέπτη” είναι ότι η επιτυχία του SEO δεν σταματάει μόνο όταν κάποιος φτάσει στον ιστότοπό σας. Τα αποτελέσματα ή οι απαντήσεις που τους παρέχετε εξακολουθούν να χρειάζονται. Αν δεν επαρκούν, ο χρήστης θα βρει αυτό που χρειάζονται κάπου αλλού.

Τι είναι ο χρόνος παραμονής;

Σύμφωνα με το περιοδικό Search Engine Journal , “Η διάρκεια παραμονής είναι η χρονική περίοδος που ένα άτομο ξοδεύει κοιτάζοντας μια ιστοσελίδα αφού έχει κάνει κλικ σε μια σύνδεση σε μια σελίδα SERP (Search engine results page), έως ότου ξανά κάνει κλικ στα αποτελέσματα αυτά.

Όλοι το έχουμε κάνει. Αν ψάχνουμε για μια απάντηση σε μια συγκεκριμένη ερώτηση και δεν τη βρίσκουμε στο πρώτο αποτέλεσμα στο οποίο κάνουμε κλικ, θα επιστρέψουμε στα αποτελέσματα αναζήτησης για να βρούμε μια καλύτερη πηγή.

Ως καταναλωτές, γνωρίζουμε ότι θέλουμε την καλύτερη απάντηση στην ερώτησή μας και γνωρίζουμε ότι το θέλουμε αμέσως. Όμως, ως επαγγελματίες, συχνά το ξεχνάμε αυτό να το λύσουμε όταν έρθει η στιγμή να δημιουργήσουμε το περιεχόμενό μας.

Ευτυχώς, η παρακολούθηση του χρόνου παραμονής μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της συνάφειας του περιεχομένου της σελίδας, βελτιώνοντας έτσι τη συνάφεια ενός δικτυακού τόπου στα μάτια της Google.

Στην πραγματικότητα, ο χρόνος εγκατάλειψης έχει γίνει ένας τόσο σημαντικός παράγοντας για το  SEO που αξιόπιστες πηγές λένε ότι θα αποκτήσει μεγάλη σημασία στη στρατηγική του SEO για το 2020.

Σύμφωνα και με άλλες πηγές αναφέρουν ότι φέτος τα άρθρα θα γίνουν μακρύτερα από το κανονικό επειδή ο χρόνος παραμονής αυξάνεται όταν ο χρήστης ξοδεύει περισσότερο χρόνο ανάγνωσης . Και όταν αυξάνεται ο χρόνος παραμονής, η Google ανταμείβει αυτές τις σελίδες με περισσότερη οργανική κίνηση.
Με το παραπάνω σκεπτικό, είναι σημαντικό να αρχίσετε να παρακολουθείτε αυτήν τη μέτρηση για τον δικό σας ιστότοπο.

Πώς να αναλύσετε και να μετρήσετε το χρόνο παραμονής

Εδώ είναι τα κακά νέα: ο χρόνος παραμονής δεν είναι μια μέτρηση SEO που μπορείτε να μετρήσετε απευθείας χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο τρίτου μέρους όπως το Google Analytics. Δυστυχώς, μόνο οι μηχανές αναζήτησης έχουν πρόσβαση σε αναφορές όπως αυτό.

Τα καλά νέα? Υπάρχουν και άλλες μετρήσεις που μπορείτε να μετρήσετε για να πάρετε μια ιδέα για το ποια είναι η χρονική περίοδος παραμονής σας και υπάρχουν επίσης μερικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε το χρόνο παραμονής σας.

Οι κύριοι δείκτες απόδοσης(KPIs), όπως ο μέσος χρόνος στη σελίδα (average time on page) και η διάρκεια της περιόδου σύνδεσης(session duration ), μπορούν να εξεταστούν για να κατανοηθεί καλύτερα η δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα στην ιστοσελίδας σας. Το ποσοστό εγκατάλειψης (Bounce rate) είναι επίσης χρήσιμο στοιχείο.

Ο μέσος χρόνος στη σελίδα είναι απλά ο χρόνος που ένας επισκέπτης ξοδεύει σε μία από τις σελίδες σας, κατά μέσο όρο. Είναι διαφορετικό από το χρόνο παραμονής, επειδή παρακολουθεί επίσης άτομα που έρχονται στις σελίδες σας από άλλες πηγές εκτός από το SERP, όπως για παράδειγμα από τα social media ή από ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Η διάρκεια της περιόδου σύνδεσης περιγράφει πόσο καιρό κάποιος δαπανά στον ιστότοπό σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι σε μία ή περισσότερες σελίδες, και πάλι, μπορεί να μην έχουν έρθει από το SERP, οπότε δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε και χρόνος παραμονής.

Το ποσοστό εγκατάλειψης είναι το ποσοστό των επισκεπτών που επισκέπτονται μόνο μία από τις σελίδες σας και στη συνέχεια φεύγουν από τον ιστότοπό σας χωρίς να συνεχίσουν να διερευνούν πρόσθετες σελίδες και συνδέσμους.

Όλοι αυτοί οι δείκτες KPIs μπορούν να προβληθούν στο Google Analytics, ώστε να μπορέσουμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα.

Ένας καλός μέσος χρόνος στη σελίδα είναι 2-3 λεπτά και θα θελήσετε να στοχεύσετε για το ίδιο χρονικό διάστημα, όταν πρόκειται για τη διάρκεια της συνεδρίας. Ένα μέσο ποσοστό εγκατάλειψης είναι οπουδήποτε μεταξύ 40-55%.

Γνωρίζοντας αυτούς τους αριθμούς, μπορείτε να αρχίσετε να βλέπετε εάν ο χρόνος παραμονής σας είναι καλός ή όχι.

Για παράδειγμα, εάν έχετε έναν μεγάλο μέσο χρόνο στη διάρκεια της σελίδας και της περιόδου σύνδεσης, αλλά το ποσοστό εγκατάλειψης για συγκεκριμένες σελίδες είναι εξαιρετικά υψηλό, μπορείτε να υποθέσετε ότι αυτές οι σελίδες χρειάζονται κάποια εργασία όσον αφορά το περιεχόμενο ή τα μηνύματα και μπορείτε να δημιουργήσετε μια προτεραιότητα στρατηγική για τη βελτίωσή τους.

Μην ξεχνάτε – κατά την εξέταση αυτών των αριθμών στο Google Analytics, φιλτράρετε ανά πηγή (οργανικά), ώστε να μπορείτε να δείτε τις αναφορές για επισκέψεις από το SERP συγκεκριμένα.

Πως θα αυξήσετε τον χρόνο παραμονής και θα τον εντάξετε στη γενική στρατηγική του SEO σας

Εάν θέλετε να αρχίσετε να βελτιώνετε το χρόνο παραμονής σας, θα πρέπει να δοκιμάσετε μερικές από τις ακόλουθες τακτικές:

  • Δημιουργήστε στα κείμενά σας μια εισαγωγή που οι επισκέπτες δεν μπορούν να σταματήσουν να διαβάζουν.
  • Βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι ευκολοδιάβαστο με τη χρήση σύντομων προτάσεων και τεχνικών τεμαχισμού του περιεχομένου.
  • Προσθέστε όμορφα και εντυπωσιακά γραφικά όπου χρειάζεται.
  • Απαντήστε σε μια ερώτηση ή ερώτημα αναζήτησης.
  • Συμπεριλάβετε εσωτερικούς συνδέσμους για να κρατήσετε τους ανθρώπους στον ιστότοπό σας.
  • Βεβαιωθείτε ότι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας είναι αποδεκτή (το 40% των χρηστών θα εγκαταλείψει μια ιστοσελίδα εάν διαρκεί περισσότερο από τρία δευτερόλεπτα )
  • Βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι βελτιστοποιημένος για κινητά

Αν βελτιώσετε με επιτυχία το χρόνο παραμονής του ιστότοπού σας, θα αρχίσετε να βλέπετε τον μέσο χρόνο στη σελίδα και την διάρκεια της περιόδου σύνδεσης να αυξάνεται, ενώ το ποσοστό εγκατάλειψης να μειώνεται (φυσικά από οργανικές πηγές).

Όπως αναφέραμε και προηγουμένως, η Google επιβραβεύει ιστότοπους με υψηλούς χρόνους παραμονής, οπότε μην χάνετε χρόνο για την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής SEO που πιστεύουμε θα σας βοηθήσει πολύ για να κατακτήσετε τις πρώτες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Σε κάθε περίπτωση η ομάδα μου και εγώ είμαστε εδώ για να λύσουμε κάθε απορία σου σχετικά με το SEO του website σου ή του eshop σου και θα χαρούμε πολύ να κάνουμε και ένα review της σελίδας σου προκειμένου να σε συμβουλέψουμε για τα επόμενα βήματα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας το ζητήσεις.

Μπορούμε επίσης για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες πάνω στην Προώθηση ιστοσελίδων Κατασκευής ιστοσελίδων & Κατασκευής eshopDigital Marketing (SEO, Social Media Marketing, E-mail marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Η έδρα μας είναι στην Θεσσαλονίκη αλλά μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε σε κάθε σημείο της Ελλάδας.

Δείτε ακόμη:
Seo tips για το 2022

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!