Χτίσε την online παρουσία της επιχείρησής σου σε 7 βήματα

ALL POSTS

Χτίσε την online παρουσία της επιχείρησής σου σε 7 βήματα

Χτίσε την online παρουσία της επιχείρησής σου σε 7 βήματα, είτε ξεκινάς τώρα την επιχείρησή σου, είτε διαθέτεις πολυετή εμπειρία στον κλάδο στον οποίο ειδικεύεσαι, ένα είναι βέβαιο: για να καθιερωθείς στο χώρο σου και να αποκτήσεις σταθερές σχέσεις με τους πελάτες σου, είναι απαραίτητο να ενισχύσεις την εταιρική σου παρουσία διαδικτυακά.

Στην εποχή του internet και της πληροφόρησης, εκτός από το να ξεχωρίζεις από τον ανταγωνισμό, είναι επιτακτικό να παρέχεις όλες τις πληροφορίες που μπορεί να ζητήσει κάποιος σχετικά με την υπηρεσίες ή τα προϊόντα σου και μέσω του διαδικτύου.

1. Κατοχύρωσε domain name και φτιάξε το επαγγελματικό σου email

Το πρώτο βήμα για να αρχίσεις να κτίζεις την online παρουσία σου, είναι η επιλογή και κατοχύρωση ενός domain, που θα αντικατοπτρίζει τις υπηρεσίες και τον προσωπικό χαρακτήρα της επιχείρησής σου. Φρόντισε να επιλέξεις προσεκτικά το domain name σου, έτσι ώστε να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό και να είναι εύκολο στην απομνημόνευση, για να εξασφαλίσεις ότι θα εντυπωθεί στον τελικό χρήστη. Καλό θα ήταν να αναφέρεις το όνομα της επιχείρησής σου στο domain, ώστε να είναι ξεκάθαρο: ένα απλό παράδειγμα είναι το www.yourbusiness.gr

Φιλοξενία Ιστοσελίδων 

Μαζί με την κατοχύρωση του domain name και την επιλογή ενός πακέτου hosting, αποκτάς και τη δυνατότητα δημιουργίας ενός ή και περισσότερων εταιρικών emails, της μορφής [email protected], μέσω των οποίων θα επικοινωνείς με τους πελάτες σου. Τα εταιρικά emails σου εξασφαλίζουν ένα σοβαρότερο και πιο επαγγελματικό πρόσωπο, ενώ παράλληλα διαβεβαιώνουν έμμεσα τους πελάτες σου ότι το email συνδέεται άρρηκτα με τη δραστηριότητα της επιχείρησης, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων.

2. Απόκτησε το εταιρικό σου site

Το website είναι αυτό που έρχεται να προβάλλει την παρουσία της επιχείρησής σου διαδικτυακά και επομένως απαιτεί πολλή από την προσοχή σου, για να υλοποιηθεί σωστά. Για να κάνεις την καλύτερη δυνατή επιλογή σε αυτό το βήμα, πρέπει να κοιτάξεις εσωτερικά στην επιχείρησή σου και να καθορίσεις τις απαιτήσεις του site σου.

Ένα δυναμικό site με δεδομένα που χρειάζονται συχνές ανανεώσεις (π.χ. ένα e-shop), έχει πολύ διαφορετική υλοποίηση σε σχέση με ένα site που το περιεχόμενό του δεν αλλάζει συχνά (στατικό).

Μέσα στα 10 πρώτα δευτερόλεπτα ένας online επισκέπτης έχει αποφασίσει αν θα παραμείνει στη σελίδα που μόλις επισκέφθηκε.

Για να κρατήσεις τους επισκέπτες στο site σου, ο web designer και ο developer με τους οποίους θα συνεργαστείς, θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για να διεκπεραιώσουν τις ανάγκες σου και προσπάθησε να εξασφαλίσεις ότι δεν υστερούν σε γνώσεις και ενημέρωση σε σχέση με τα τελευταία τεχνολογικά trends, που αφορούν στο design και την κατασκευή ιστοσελίδων.

Επίσης, είναι απαραίτητο να συνυπολογίσεις στο σχεδιασμό της ιστοσελίδας σου και μια mobile version γι’ αυτήν αφού, όπως έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν, τα mobile-friendly sites, εκτός από το να εξασφαλίζουν εύκολη πλοήγηση μέσω κινητών συσκευών, τείνουν να ανεβαίνουν όλο και περισσότερο στα αποτελέσματα των αναζητήσεων, μετά το σχετικό update στον αλγόριθμο της Google. Τέλος, φρόντισε να αποφύγεις την υπερβάλλουσα πληροφορία.

Τα βασικά στοιχεία ενός site συνήθως είναι:

  • Μία προσεγμένη ιστοσελίδα (Προφίλ) με πληροφορίες για την εταιρία
  • Σελίδες στις οποίες παρουσιάζονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της επιχείρησης, σχεδιασμένες έτσι ώστε να βελτιστοποιείται η εμπειρία του χρήστη και να εξοικονομείται ο πολύτιμος χρόνος του,
  • Μία φόρμα μέσω της οποίας ο χρήστης μπορεί να επικοινωνήσει για την επίλυση ενδεχόμενων προβλημάτων
  • Μία σελίδα με συμβουλές και χρήσιμες πληροφορίες,
  • links προς τα κοινωνικά δίκτυα μέσω των οποίων μπορεί να αλληλεπιδράσει ο χρήστης

Μέσα από αυτές τις κατηγορίες μπορούν να καλυφθούν επαρκώς όλα όσα θα ζητήσει ο πελάτης, χωρίς να αποθαρρυνθεί από ένα site φορτωμένο με πληθώρα άχρηστων πληροφοριών.

3. Καθόρισε τη niche αγορά σου

Μια επιχείρηση που ίσως να υστερεί σε μέγεθος, δεν είναι απαραίτητα μη ανταγωνιστική απέναντι στις μεγαλύτερες του κλάδου της. Αντίθετα, αναπληρώνοντας σε τεχνογνωσία, είναι πιθανό να παρέχει υπηρεσίες πολύ ανώτερης ποιότητας απ’ ότι ένας πλήρως αυτοματοποιημένος κολοσσός. Το κλειδί για να πετύχει κάτι τέτοιο μία μικρή επιχείρηση, είναι να καθορίσει τη niche αγορά στην οποία θα απευθυνθεί. Με τον όρο “niche αγορά” εννοούμε ένα συγκεκριμένο κομμάτι από το ευρύτερο target group της αγοράς, στο οποίο απευθύνονται τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες μιας επιχείρησης, με απώτερο σκοπό να καλύψουν συγκεκριμένες ανάγκες.

Η επιλογή αυτού του μέρους της αγοράς γίνεται αναλύοντας τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών και κρίνοντας σε ποιους από αυτούς είναι προτιμότερο να απευθυνθεί η επιχείρηση, με βάση τη συμβατότητα των προϊόντων/υπηρεσιών της και τις ανάγκες των πελατών.

Στις μέρες μας, που ο καθένας μπορεί να βρει οτιδήποτε θελήσει online, το ζητούμενο για μία επιχείρηση δεν είναι να παρέχει δέκα μέτριες υπηρεσίες. Το στοίχημα είναι να επικεντρωθεί και να εξειδικευτεί σε μια υπηρεσία/προϊόν και να μπορέσει να είναι ο καλύτερος πάροχός της.

Για να επιλέξεις τη niche αγορά στην οποία θα επικεντρωθείς, μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα εργαλεία, όπως το Keyword Planner, για να επιλέξεις τα κατάλληλα keywords που ταιριάζουν στο site αλλά και στις αναζητήσεις των χρηστών που συνθέτουν τους δυνητικούς πελάτες σου. Έτσι μπορείς να καθορίσεις με ακρίβεια σε ποιες αναζητήσεις επιθυμείς να εμφανίζεσαι υψηλότερα.

4. Πρόσφερε πολύτιμο περιεχόμενο

Ο δρόμος για να χτίσεις εμπιστοσύνη και engagement γύρω από το brand σου, περνάει από το content marketing. Ο πιο άμεσος τρόπος να το πετύχεις, είναι να δημιουργήσεις ένα blog μέσα στο site σου το οποίο θα παρέχει στους υπάρχοντες αλλά και τους δυνητικούς πελάτες, όλες τις πληροφορίες που ίσως να αναζητήσουν γύρω από το αντικείμενό σου. Νέα, ανακοινώσεις, συμβουλές, νέες υπηρεσίες κλπ, είναι θέματα που θα φέρουν επισκεψιμότητα, αλλά και θα κάνουν τους χρήστες να επιστρέψουν για περισσότερες πληροφορίες.

Δώσε έμφαση στην ποιότητα τόσο του άρτιου γραπτού λόγου, όσο και της αξιοπιστίας στην πληροφορία που παρέχεις. Αν ο αναγνώστης βρει αυτό που ζητάει στο blog σου, έχεις διπλό όφελος: κερδίζεις την εμπιστοσύνη του, αυξάνοντας τις πιθανότητες να σε επισκεφθεί ξανά με μια νέα αναζήτηση, ενώ παράλληλα μειώνεις το bounce rate, αφού ο χρήστης θα μείνει στο blog σου για να το συμβουλευτεί σχετικά με το θέμα που ερευνά.

Καθόρισε μία στρατηγική για τη δημοσίευση του περιεχομένου σου, όπως τα θέματα που θέλεις να καλύψεις, τις κατηγορίες στις οποίες αυτά θα εμπίπτουν, αλλά και τη συχνότητα με την οποία θα δημοσιεύεις και προσπάθησε να ακολουθείς το πρόγραμμα. Η συνέπεια και η ποιότητα θα είναι οι σύμμαχοί σου στη δημιουργία ενός επιτυχημένου blog!

Παράλληλα, μπορείς να εκμεταλλευτείς τα οφέλη του email marketing, για να παρέχεις το κατάλληλο περιεχόμενο στους πελάτες σου. Όταν αναφερόμαστε στο email marketing, δεν εννοούμε τα εμπορικά, διαφημιστικά emails που λαμβάνει κάθε τόσο ο καθένας από εμάς. Πρόκειται για μία στρατηγική που στοχεύει στην ενίσχυση των σχέσεων της επιχείρησής σου με τους πελάτες της.

Το περιεχόμενο που θα μοιραστείς μέσω email μπορεί να αφορά σε προϊόντα, υπηρεσίες και προσφορές, σε εταιρικά νέα στα οποία θα παρουσιάζεις τις εξελίξεις και τα νέα προϊόντα που προσφέρεις, ή να είναι αμιγώς εκπαιδευτικό. Τι κερδίζεις; Πιστούς επισκέπτες του site σου και σταδιακά πιστούς πελάτες.

Αν, για παράδειγμα, κάποιος τακτικός πελάτης σου έχει καιρό να αγοράσει από εσένα, ένα προσωποποιημένο email μπορεί να αναθερμάνει τη σχέση σας και να οδηγήσει σε μία νέα παραγγελία. Με το εκπαιδευτικό περιεχόμενο, αντίστοιχα, του παρέχεις κίνητρα να απευθυνθεί σε σένα, όταν θα χρειαστεί βοήθεια.

5. Στόχευσε στην τοπική αγορά

Όπου κι ένα δραστηριοποιείται μια επιχείρηση, το σημείο αναφοράς είναι ο τόπος στον οποίο έχει τη βάση της. Πιθανόν σε αυτήν την περιοχή να βρίσκεται και η πλειονότητα των πελατών της. Διαθέτεις πολλές επιλογές για την στόχευση των διαφημίσεών σου σε συγκεκριμένες τοποθεσίες (location targeting), τόσο μέσα από το fan page σου στο Facebook, όσο και από την πλατφόρμα του Google AdWords. Μελέτησε και εκμεταλλεύσου σωστά τα παραπάνω εργαλεία, για να δεις τις πωλήσεις σου να ανεβαίνουν.

Αξιολόγησε το περιεχόμενο σου και δες αν ανταποκρίνεται στην τοπική αγορά και κοινωνία. Αν συμμετέχεις σε κάποιο τοπικό event, σπεύσε να το αναφέρεις και προσκάλεσε τους πελάτες σου για μία δια ζώσης γνωριμία. Ενίσχυσε την κοινωνική ευθύνη της επιχείρησής σου, συμμετέχοντας σε φιλανθρωπικά δρώμενα της πόλης όπου έχεις τη βάση σου και μοιράσου την εμπειρία στα social κανάλια σου. Το μόνο που χρειάζεται για να δείξεις το ενδιαφέρον σου για τα τοπικά events, είναι η δημιουργικότητα.

Τέλος, ζήτησε από τους πελάτες σου να γράψουν μία αξιολόγηση για την εξυπηρέτηση και το προϊόν/υπηρεσία που έλαβαν και πρόβαλλέ την στο site σου. Η καλύτερη διαφήμιση είναι ένας ακόμη ικανοποιημένος πελάτης.

6. Διατήρησε ενεργή παρουσία στα social media

Τα social media αποτελούν το γρηγορότερα αναπτυσσόμενο κομμάτι του online marketing και ο σκοπός σου είναι να τα εκμεταλλευτείς όσο γίνεται πιο αποτελεσματικά. Μπορείς να επιλέξεις ανάμεσα στη δημιουργία ενός Facebook page, ενός Twitter προφίλ, ενός λογαριασμού στο Google+ ή να εκμεταλλευτείς τις δυνατότητες που σου παρέχει το Pinterest και το LinkedIn.

Δεν χρειάζεται να τα χρησιμοποιήσεις όλα. Κάνε μια μικρή έρευνα και εντόπισε ποιο μέσο είναι το καταλληλότερο για την προώθηση της επιχείρησής σου. Δώσε εκεί το μεγαλύτερο βάρος, χτίζοντας ένα community γύρω από το brand σου, αποτελούμενο από τα άτομα που έχουν άμεσο ενδιαφέρον γι’ αυτό.

Η παρουσία σου στα social media πρέπει να είναι τακτική, όχι όμως, υπερβολική. Δώσε την απαραίτητη πληροφορία στον χρήστη, αλλά φρόντισε να του δώσεις και τον κατάλληλο χρόνο για να την αφομοιώσει, πριν προχωρήσεις στην επόμενη. Μπορεί να βρίσκεσαι στο στοιχείο σου όσον αφορά στο αντικείμενο της επιχείρησης, σκέψου, όμως, ότι ο πελάτης υστερεί σε γνώσεις – γι’ αυτό, άλλωστε, απευθύνεται σ’ εσένα – και χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να επεξεργαστεί μία πληροφορία.

Φτιάξε ένα πλάνο για τις δημοσιεύσεις στα social media, με άξονα και τα blog posts που ανεβάζεις. Έτσι θα έχεις μια συνεχή παρουσία στην οποία θα μπορούσαν να παρεμβληθούν και ανακοινώσεις από την επικαιρότητα, νέες υπηρεσίες που παρέχεις ή κάποια εταιρικά νέα.

7. Κάνε απλή τη διαδικασία της online αγοράς

Φαντάσου ότι το e-shop σου είναι ένα φυσικό κατάστημα. Τι θα ζητήσει ο πελάτης από αυτό; Πρώτα απ’ όλα θα σε ρωτήσει αν έχεις αυτό που ζητάει. Μερίμνησε να διαθέτεις ένα search πεδίο, ώστε ο επισκέπτης να μπορέσει να βρει ευκολότερα το προϊόν που αναζητά.

Αφού δώσεις αυτήν την ευκολία στον πελάτη, φρόντισε να του παρέχεις και όλη την απαραίτητη πληροφορία που θα συνοδεύσει το προϊόν: προδιαγραφές, διαστάσεις ή φωτογραφίες όπου αυτό είναι απαραίτητο. Παράλληλα, καλό είναι να έχεις ξεκάθαρα call-to-action buttons που θα καθοδηγούν το χρήστη στη διαδικασία της αγοράς: αφού έχει βρει αυτό που αναζητά, πρότρεψέ τον να αγοράσει άμεσα, με κουμπιά όπως “Άμεση Αγορά” ή “Buy Now”.

Τέλος, απλοποίησε τη φόρμα παραγγελίας, ζητώντας μόνο τα απαραίτητα στοιχεία του πελάτη, ώστε να μην τον κουράσεις με περιττές ερωτήσεις.

Ελάτε μαζί μας επίσης για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες Κατασκευής ιστοσελίδων στη Θεσσαλονίκη & Κατασκευής eshopDigital Marketing (SEO, SEM, Social Media Marketing, Inbound Marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Δείτε ακόμη:

Κατασκευή ιστοσελίδων με το WordPress. Γιατί να το προτιμήσετε!
Κατασκευή ιστοσελίδων: 10 ιδέες για μοντέρνο web design

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!