Youtube

Youtube – Αποτελεσματικό κανάλι προβολής και προώθησης

Το Youtube είναι σήμερα ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια για την προβολή και προώθηση της επιχείρησής σας.

Όπως αναφέρθηκε και σε άλλα μας άρθρα, το awareness του brand ενός eshop στους καταναλωτές, αποτελεί τον εναλλακτικό στόχο μιας στρατηγικής Digital Marketing. Η αναγνωρισημότητα του brand μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αύξηση της επισκεψημότητας και των online πωλήσεων. Ειδικά στην περίπτωση ηλεκτρονικών καταστημάτων, όπου δεν συνοδεύονται από ένα γνωστό όνομα στο ευρύ καταναλωτικό κοινό, η ανάγκη για ενίσχυσης της αναγνωρισημότητας και διάδοσης του brand είναι μεγάλη.

Ο πλέον αποδοτικός τρόπος για την ενίσχυση ενός brand είναι η συνδυαστική χρήση εικόνας και ήχου, δηλαδή των video. Η χρήση του video στη διαφήμιση, ειδικά εάν είναι προσεγμένο και με έξυπνο concept, προκαλεί έντονα συναισθήματα στους θεατές και συμβάλλει στην αναγνωρισημότητα του brand.

Youtube το πιο αποδοτικό εργαλείο

Το πλέον αποδοτικό εργαλείο στο χώρο του Digital, το οποίο χρησιμοποιεί τα οφέλη του video είναι το YouTube. Μέσω του YouTube επιτυγχάνεται η προβολή διαφημιστικών video στους χρήστες, τη στιγμή που περιηγούνται σε αυτό και παρακολουθούν άλλα video. Πέρα όμως από διαφημιστικό εργαλείο, το YouTube χρησιμοποιείται και σαν Social Media Channel καθώς προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας ενός επίσημου καναλιού στο οποίο κάθε brand – eshop, ανεβάζει video είτε προιοντικά είτε με σχετικό περιεχόμενο και στο οποίο οι χρήστες εγγράφονται για να ενημερώνονται για τις νέες αναρτήσεις.

Τα διαφημιστικά video που προβάλλονται στο YouTube, συνίσταται να έχουν μικρή διάρκεια, της τάξεως 20 με 25 sec, γιατί τα μεγαλύτερα σε διάρκεια εκνευρίζουν τους χρήστες και τους προδιαθέτουν αρνητικά ως προς το brand. Ούτως ή άλλως και ο τρόπος χρέωσης συνδέεται άμεσα με τη διάρκεια του διαφημιστικού μηνύματος.

Το μεγάλο πλεονέκτημα του YouTube είναι ότι ο διαφημιζόμενος χρεώνεται μόνο όταν ο χρήστης αλληλεπιδράσει με το video που παρακολουθεί.

Συγκεκριμένα:

1) Για διαφημιστικά video έως 30 sec, ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν ο χρήστης δει όλο το spot μέχρι το τέλος, πχ. εάν το video είναι 25 sec και ο χρήστης δει τα 22 sec και κάνει skip, τότε ο διαφημιζόμενος δε χρεώνεται.

2) Για διαφημιστικά video άνω των 30 sec, ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν ο χρήστης δει τα πρώτα 30 sec του spot ανεξαρτήτως εάν θα το δει μέχρι το τέλος, πχ. εάν το video είναι 35 sec και ο χρήστης δει τα 29 sec και κάνει skip, τότε ο διαφημιζόμενος δε χρεώνεται.

Στόχευση χρηστών στο Youtube

Η μεθοδολογία στόχευσης χρηστών είναι η ίδια όπως και στο GDN, με τη μόνη διαφορά ότι αντί για site υπάρχουν τα video. Συγκεκριμένα ισχύουν τα κριτήρια κατηγοριοποίησης των χρηστών και στόχευσής του είναι τα εξής:

1) Ενδιαφέροντα: Αναλόγως του ιστορικού περιήγησης, των sites που επισκέπτονται, των αναζητήσεων τους καθώς και του είδους των video που παρακολουθούν, οι χρήστες ταξινομούνται από τον αλγόριθμο της Google σε λίστες με διάφορα ενδιαφέροντα, π.χ. News, Economy, Fashion, Family. Οι λίστες αυτές ανανεώνονται συνέχεια, προκειμένου να αντιπροσωπεύουν σε real time τα ενδιαφέροντα των χρηστών.

2) Video Topics: Στοχεύονται χρήστες που τη στιγμή προβολής της διαφήμισης βλέπουν video, τα οποία αφορούν ή αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένο θέμα.

3) Contextual: Στοχεύονται χρήστες που τη στιγμή προβολής της διαφήμισης βλέπουν video, τα οποία περιέχουν στον τίτλο τους συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά, που συνδέονται με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες των διαφημιζομένων eshop.

4) Δημογραφικά: Φύλο & ηλικία των χρηστών

5) Geolocation: Στόχευση χρηστών που βρίσκονται σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή της Ελλάδος. Η χρέωση γίνεται ανά view και κυμαίνεται συνήθως από 0,02 € έως 0,04 € ενώ το benchmark για ένα ικανοποιητικό CVR είναι γύρω στο 17%. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι και ο ορισμός του Frequency Cap, δηλαδή της συχνότητας στην οποία ένας χρήστης εκτίθεται στο διαφημιστικό video. Συνήθως, ειδικά σε καμπάνιες που κρατάνε κατά μέσο όρο 20 με 30 ημέρες, συνίσταται το Frequency Cap να είναι 2, προκειμένου με το ίδιο budget να επιτευχθεί έκθεση σε μεγαλύτερο κοινό.

Τέλος όταν υλοποιείται μια καμπάνια στο YouTube, υπάρχει ένα ειδικό πεδίο το οποίο καταγράφει το ποσοστό της διάρκειας του video που βλέπουν οι χρήστες και που το εγκαταλείπουν. Με τον τρόπο αυτό αξιολογείται και ποιοτικά το video και εάν κρίνεται απαραίτητο γίνονται βελτιωτικές κινήσεις.

Η ρύθμιση και η υλοποίηση YouTube Campaigns γίνεται μέσω της online πλατφόρμας της Google το AdWords στην ενότητα Online Video.

Μοιραστείτε το άρθρο