Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google(SEO)

ALL POSTS

Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google(SEO) – Google Ranking Factors

Το πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσετε κατανοώντας πραγματικά τα κίνητρα της Google και τον τρόπο λειτουργίας της, ώστε να μπορέσετε να διαμορφώσετε την προσέγγισή σας στο περιεχόμενο και τη στρατηγική SEO προκειμένου να καταταγείτε όσο ποιό ψηλά γίνεται.

Μακάρι το SEO να ήταν τόσο απλό όσο ένας κατάλογος παραγόντων κατάταξης που εφαρμόζει η Google στον αλγόριθμό της.

Μακάρι το SEO να ήταν τόσο απλό όσο το να έχει η Google έναν αλγόριθμο.

Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι μέρες που οι μηχανές αναζήτησης λειτουργούσαν σε ένα βασικό επίπεδο, όπου το γέμισμα με λέξεις-κλειδιά στο κείμενο των ιστοσελίδων σας και ο όγκος των συνδέσμων (backlinks) ήταν προφανώς άμεσοι παράγοντες που επηρέαζαν την κατάταξη.

Τα τελευταία 25 χρόνια, το SEO έχει γίνει ένας ολοένα και πιο σύνθετος και διαφοροποιημένος κλάδος.

Οι παράγοντες κατάταξης διαφέρουν ανάλογα με τον κλάδο και τη λέξη-κλειδί(keywords).

Υπάρχει μόνο μία βεβαιότητα σχετικά με το SEO: όσο περισσότερα γνωρίζετε, τόσο περισσότερο συνειδητοποιείτε ότι δεν γνωρίζετε.

Δεν υπάρχει επίσημο σχέδιο ή λίστα ελέγχου των παραγόντων κατάταξης της Google που μπορείτε να ακολουθήσετε. Αλλά, αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες ή σήματα που η Google θεωρεί σημαντικά για την κατάταξη των σελίδων.

Οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google στους οποίους πρέπει να εστιάσει κάθε επαγγελματίας SEO

1. Περιεχόμενο υψηλής ποιότητας

Το πρώτο στάδιο της κατάταξης είναι η κατανόηση του ερωτήματος του χρήστη.

Το δεύτερο στάδιο είναι η αντιστοίχιση του ερωτήματος με το περιεχόμενο μιας σελίδας.

Από το πώς λειτουργεί η αναζήτηση: “Τα συστήματά μας αναλύουν το περιεχόμενο για να εκτιμήσουν αν περιέχει πληροφορίες που μπορεί να είναι σχετικές με αυτό που αναζητάτε”.

Εφόσον ο ιστότοπός σας είναι τεχνικά αρκετά καλός ώστε να ανιχνεύεται και να αποδίδεται, το ποιοτικό περιεχόμενο εξακολουθεί να αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα παράγοντα κατάταξης.

Το περιεχόμενο είναι το κλειδί όχι μόνο για την κατάταξη, αλλά και για την εμπειρία του χρήστη και τη μετατροπή.

Ο Gary Illyes από την Google το συνοψίζει αυτό λέγοντας: “Χωρίς περιεχόμενο δεν είναι κυριολεκτικά δυνατή η κατάταξη. Αν δεν έχετε λέξεις στη σελίδα δεν πρόκειται να καταταγείτε. Κάθε ιστότοπος θα έχει κάτι διαφορετικό ως τους 2 ή 3 κορυφαίους παράγοντες κατάταξης”.

Το διαδίκτυο είναι κυριολεκτικά χτισμένο από σελίδες περιεχομένου.

Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness

Αλλά τι είναι το υψηλής ποιότητας περιεχόμενο; Εν ολίγοις, μπορεί να οριστεί καλύτερα ως περιεχόμενο που ακολουθεί τα σήματα Ε-Ε-Α-Τ και αποδεικνύει(Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness):

  • Εμπειρία
  • Αυθεντικότητα
  • Συνάφεια
  • Αξιοπιστία

Αναπόσπαστο μέρος του περιεχομένου είναι οι λέξεις-κλειδιά και οι λέξεις στη σελίδα. Κυκλοφορούν θεωρίες ότι οι λέξεις-κλειδιά είναι πλέον παρωχημένες και δεν χρειάζονται πλέον για την κατάταξη. Όμως, σε ένα θεμελιώδες επίπεδο, οι λέξεις-κλειδιά εξακολουθούν να έχουν σημασία.

Όπως αναφέρει η Google, “Το πιο βασικό μήνυμα ότι οι πληροφορίες είναι σχετικές είναι όταν το περιεχόμενο περιέχει τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με το ερώτημα αναζήτησης. Για παράδειγμα, με τις ιστοσελίδες, αν αυτές οι λέξεις-κλειδιά εμφανίζονται στη σελίδα ή αν εμφανίζονται στις επικεφαλίδες ή στο σώμα του κειμένου, οι πληροφορίες μπορεί να είναι πιο σχετικές”.

Μια σελίδα πρέπει να προσδιορίζει με σαφήνεια περί τίνος πρόκειται, ώστε να αποφεύγεται κάθε ασάφεια και να κατατάσσεται.

Μπορείτε να δείτε ακόμη: Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing

Χρήσιμο περιεχόμενο

Το σύστημα χρήσιμου περιεχομένου της Google, που ξεκίνησε το 2022, επικεντρώνεται στην παροχή του καλύτερου περιεχομένου στον χρήστη.

Το κίνητρο της Google είναι το περιεχόμενο να επιδεικνύει πραγματική εμπειρία, η οποία επιστρέφει στην παροχή της καλύτερης εμπειρίας για τον αναγνώστη: “περισσότερο περιεχόμενο από ανθρώπους, για ανθρώπους”.

Το σύστημα ενημερώνεται συνεχώς και το 2023 έχουμε περάσει από αρκετές επαναλήψεις ενημερώσεων.

Η Google δηλώνει: “ενώ το περιεχόμενο που δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του επισκέπτη δεν θα έχει την ίδια απόδοση”.

Μερικές από τις κατευθυντήριες γραμμές για το χρήσιμο περιεχόμενο, οι οποίες όλες υπογραμμίζουν το Ε-Ε-Α-Τ, περιλαμβάνουν:

  • Μην απομακρύνεστε από το κύριο θέμα σας.
  • Επιδείξτε εμπειρία από πρώτο χέρι.
  • Μην συνδυάζετε πολλαπλά θέματα σε έναν ιστότοπο.

Το E-E-A-T δεν είναι παράγοντας κατάταξης, αλλά είναι σημαντικός

Και πάλι, δεν είναι ένα άμεσο σύστημα κατάταξης, αλλά η Εμπειρία, η Συνάφεια, η Αυθεντικότητα και η Αξιοπιστία – E-E-A-T – είναι μια εξαιρετικά σημαντική έννοια SEO που όλοι οι δημιουργοί περιεχομένου πρέπει να λαμβάνουν υπόψη.

Οι κατευθυντήριες γραμμές της Google για τους Βαθμολογητές Ποιότητας Αναζήτησης ήταν κάποτε ένα στενά φυλασσόμενο έγγραφο στη Google που τελικά διέρρευσε στο διαδίκτυο. Τώρα η Google δημοσιεύει ανοιχτά το έγγραφο ως παράδειγμα του τι αναζητούν οι Βαθμολογητές Ποιότητας της όταν αξιολογούν χειροκίνητα τους ιστότοπους.

Το E-E-A-T αποτελεί μέρος των κατευθυντήριων γραμμών των Quality Search Raters Guidelines της Google και δεν αποτελεί τόσο παράγοντα κατάταξης, αλλά είναι μια κατευθυντήρια γραμμή.

Το E-E-A-T αποτελείται από μια σειρά βελτιωτικών σημάτων που υπογραμμίζουν όλα όσα προσπαθεί να επιτύχει η Google με την καλύτερη εμπειρία του χρήστη και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το ποιοτικό περιεχόμενο είναι ένας κρίσιμος παράγοντας κατάταξης και δεν υπάρχει καλύτερο σχέδιο για να σας πει πώς να το επιτύχετε αυτό από τις κατευθυντήριες γραμμές E-E-A-T. Η οικοδόμηση μιας αξιόπιστης φήμης ως ειδικού σε έναν τομέα υποστηρίζει τον στόχο της Google και παρέχει μια καλή εμπειρία χρήστη.

2. Εμπειρία Σελίδας

Η εμπειρία της σελίδας προκάλεσε αναταράξεις στην κοινότητα όταν αφαιρέθηκε από τη σελίδα των συστημάτων κατάταξης της Google: “Τα βασικά συστήματα κατάταξης της Google επιδιώκουν να επιβραβεύουν το περιεχόμενο που παρέχει καλή εμπειρία σελίδας”.

core web vitals metrics

Η εμπειρία σελίδας αναπτύχθηκε το 2021. Πριν από αυτό, τα Core Web Vitals (CWVs) είχαν τονιστεί ως σημαντικός παράγοντας κατάταξης.

Στη συνέχεια, τα CWVs έγιναν μέρος κάτι μεγαλύτερου σε μια συλλογική ομάδα “σημάτων” που συνθέτουν την εμπειρία σελίδας – ουσιαστικά εξακολουθεί να είναι ένας παράγοντας κατάταξης, αλλά μέρος μιας ομάδας παραγόντων που είναι πλέον γνωστή ως “εμπειρία σελίδας”.

Για να καταλάβετε γιατί αυτό έχει σημασία, πρέπει να καταλάβετε όλα όσα θέλει να επιτύχει η Google.

Η Google θέλει να προσφέρει μια καλή εμπειρία χρήσης. Δεν αντικατοπτρίζει καλά το προϊόν της αν προβάλει σελίδες που αργούν πολύ να φορτώσουν, δεν φορτώνονται καλά σε ορισμένες συσκευές ή καλύπτονται από μεγάλες διαφημίσεις που εμποδίζουν τους χρήστες να φτάσουν στη σελίδα.

Η Google αναφέρει: “Τα βασικά συστήματα κατάταξης της Google επιδιώκουν να επιβραβεύουν το περιεχόμενο που παρέχει καλή εμπειρία σελίδας”.

Η εμπειρία σελίδας επικεντρώνεται σε τέσσερα βασικά σήματα:

  • HTTPS
  • Ταχύτητα σελίδας
  • Φιλικότητα προς κινητά
  • Core web vitals.

Η εμπειρία της σελίδας είναι σημαντική, αλλά όχι ο πιο κρίσιμος παράγοντας. Σε ορισμένες περιπτώσεις, δεν εφαρμόζεται στην κατάταξη, αλλά είναι πιο κρίσιμος όταν υπάρχουν δύο σελίδες που διεκδικούν τη θέση τους.

Όπως εξηγεί ο John Mueller: “Εάν όλο το περιεχόμενο είναι πολύ παρόμοιο στη σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης, τότε πιθανώς η χρήση της εμπειρίας σελίδας βοηθάει λίγο στο να καταλάβουμε ποιες από αυτές είναι γρήγορες σελίδες ή λογικές σελίδες όσον αφορά την εμπειρία του χρήστη και ποιες από αυτές είναι κάπως λιγότερο λογικές σελίδες για να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης”.

Η Google θέλει να παρέχει το καλύτερο προϊόν στην αγορά και αυτό είναι ένα κρίσιμο μέρος του SEO που έχει παραβλεφθεί. Η εστίαση στο κίνητρο της Google και η συνεργασία με αυτό θα σας δώσει καλύτερα αποτελέσματα για την κατάταξη από οτιδήποτε άλλο.

3. Σύνδεσμοι – Links

Οι παράγοντες κατάταξης για μια ιστοσελίδα και οι σύνδεσμοι πάνε μαζί.

δημιουργία συνδέσμων links

Από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η Google, οι επαγγελματίες του SEO χρησιμοποιούν συνδέσμους για να βελτιώσουν τις κατατάξεις. Και η Google καταπολεμά το spam των συνδέσμων για να προσπαθήσει να βελτιώσει τα αποτελέσματά της.

Πολλοί επαγγελματίες του SEO πιστεύουν ότι οι σύνδεσμοι καταργούνται ως παράγοντας κατάταξης. Σε μια δημοσκόπηση του 2022 από τη Marie Haynes, το 44% των επαγγελματιών SEOs που απάντησαν πίστευαν ότι η δημιουργία συνδέσμων είναι λιγότερο αποτελεσματική τώρα σε σύγκριση με πριν από μερικά χρόνια.

Στις πρώτες ημέρες της Google, οι σύνδεσμοι έγιναν γρήγορα η πιο αξιοποιημένη τεχνική spam για την κατάταξη. Χρειάστηκε να φτάσει η Google μέχρι το 2012 και τη θρυλική ενημέρωση Penguin για να εξαλείψει τους συνδέσμους χαμηλής ποιότητας και από τότε προσπαθεί να υποβαθμίσει τη σημασία των συνδέσμων.

Ωστόσο, η πρώτη φορά που ένας εκπρόσωπος της Google δήλωσε online ότι οι σύνδεσμοι αποτελούν παράγοντα κατάταξης ήταν το 2016. Σε ένα Q&A με τον Ammon Johns και άλλους, ο Ανώτερος Στρατηγός Ποιότητας Αναζήτησης της Google Andrey Lipattsev δήλωσε ότι τα 3 κορυφαία σήματα κατάταξης είναι “Περιεχόμενο, Σύνδεσμοι, RankBrain”.

Πέρα από τη ροή του PageRank, ένας από τους λόγους που οι σύνδεσμοι είναι σημαντικοί είναι ότι η Google συνήθως βρίσκει σελίδες μέσω της ανίχνευσης, και διασχίζει τις σελίδες μέσω των συνδέσμων.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μια σελίδα χωρίς εισερχόμενους ή εσωτερικούς συνδέσμους μπορεί να είναι δύσκολο να καταταγεί, καθώς δεν την βρίσκει η Google μέσω συνδέσμων προκειμένου να την ανιχνεύσει και να την ευρετηριάσει. Το ενδεχόμενο απουσίας συνδέσμων υπογραμμίζει τη σημασία της υποβολής ενός sitemap, το οποίο λέει στη Google ποιες σελίδες θέλετε να ευρετηριαστεί.

Η εσωτερική σύνδεση όχι μόνο βοηθά τη Google να ανιχνεύσει και να ευρετηριάσει όλες τις συνδεδεμένες σελίδες στον ιστότοπό σας – βοηθά επίσης στη διασύνδεση θεματικών ομάδων, η οποία είναι μια πολύτιμη στρατηγική περιεχομένου SEO.

Αυτό που είναι σημαντικό είναι ότι δεν είναι όλοι οι σύνδεσμοι ίσοι και η Google εστιάζει στην ποιότητα ενός μεμονωμένου συνδέσμου και όχι στον όγκο των συνδέσμων.

Ο John Mueller δήλωσε: “Ο αριθμός των συνδέσμων μπορεί να ήταν σημαντικός παράγοντας κατά τις πρώτες ημέρες του PageRank, αλλά η Google δίνει προτεραιότητα σε πιο χρήσιμες μετρήσεις για την αξιολόγηση των συνδέσμων σήμερα”.

Οι σύνδεσμοι δεν έχουν τον ίδιο αντίκτυπο όπως τις πρώτες ημέρες, όταν ήταν δυνατή η κατάταξη με μεγάλο όγκο εισερχόμενων συνδέσμων χαμηλής ποιότητας. Σήμερα, η συνάφεια και η ποιότητα του συνδέσμου έχουν σημασία.

Οι σύνδεσμοι καλής ποιότητας εξακολουθούν να επηρεάζουν την κατάταξη και πολλοί επαγγελματίες του SEO θα έλεγαν ότι εξακολουθούν να μετράνε.

Σε αυτό το σημείο, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι και οι εισερχόμενοι σύνδεσμοι εξακολουθούν να θεωρούνται παράγοντας κατάταξης.

Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας “οι 3 κορυφαίοι παράγοντες κατάταξης της Google(SEO)

Το κύριο πράγμα που πρέπει να αποκομίσετε από αυτό το άρθρο είναι ότι η κατάταξη και η ορατότητα στο SERP δεν είναι μια απλή εφαρμογή του “εδώ είναι ένας κατάλογος παραγόντων κατάταξης με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε”.

Είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους αυτός ο κλάδος είναι ένας τόσο συναρπαστικός και προκλητικός χώρος εργασίας.

Όλα αυτά που είπαμε παραπάνω, παρόλο που δεν υπάρχει ένα σαφές σύνολο παραγόντων κατάταξης της Google που μπορείτε να ακολουθήσετε, επιβειαβαιώνουν ότι υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες και σήματα που είναι σημαντικό να γίνουν σωστά για να επιτύχετε την καλύτερη δυνατή κατάταξη.

Ξεκινήστε κατανοώντας πραγματικά τα κίνητρα της Google και τον τρόπο λειτουργίας της. Στη συνέχεια, μπορείτε να αρχίσετε να καταλαβαίνετε πώς να διαμορφώσετε την προσέγγισή σας στο περιεχόμενο και τη στρατηγική SEO προκειμένου να καταταγείτε.

Στην σημερινή εποχή, η προώθηση της ιστοσελίδας σας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google είναι κρίσιμη για την επιτυχία σας. Η WEBONE είναι εδώ για να προσφέρει τις υπηρεσίες SEO που χρειάζεστε.

Το SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί τον πυρήνα της στρατηγικής μας. Με την εμπειρία και τη τεχνογνωσία μας, στοχεύουμε να βελτιώσουμε την θέση της ιστοσελίδας σας στα πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης της Google.

Επικοινωνήστε μαζί μας σήμερα για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις υπηρεσίες μας και να ξεκινήσετε το όμορφο ταξίδι προς την κορυφή της Google που θα σας φέρει πελάτες και κέρδη!

 

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!