Google: Διαγραφή αποτελεσμάτων αναζήτησης

Google: Διαγραφή αποτελεσμάτων αναζήτησης

Βροχή τα ελληνικά αιτήματα στην Google για διαγραφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης.

Από τον περασμένο Μάιο, οπότε τέθηκε σε ισχύ η απόφαση του ευρωπαϊκού δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία ο καθένας μας, υπό κάποιες προϋποθέσεις, έχει το δικαίωμα να απαιτήσει από τις μηχανές αναζήτησης να αφαιρεθούν συγκεκριμένα αποτελέσματα αναζήτησης, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο Ευρωπαίοι κατέκλυσαν την Google με σχετικά αιτήματα. Μόνο τον πρώτο μήνα ισχύος της απόφασης, περισσότεροι από 70.000 χρήστες έσπευσαν να ζητήσουν από την Google να διαγράψει συγκεκριμένους συνδέσμους που τους αφορούσαν, κρίνοντας ότι οι πληροφορίες που περιέχονται σε αυτούς «είναι ακατάλληλες, έχουν πάψει να ισχύουν ή είναι υπερβολικές». Πλέον, η εταιρεία έχει θέσει στη διάθεση των χρηστών σχετική ηλεκτρονική φόρμα, την οποία ο καθένας μπορεί να συμπληρώσει προκειμένου να υποβάλει αίτημα κατάργησης συνδέσμων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, εκατοντάδες είναι οι Έλληνες που έχουν επίσης επικαλεστεί το «δικαίωμα στη λήθη».

Διευκρινίζεται, πάντως, ότι οι μηχανές αναζήτησης έχουν υποχρέωση να διαγράψουν μόνο τα σχετικά αποτελέσματα, όχι την πηγή τους. Τα δυσφημιστικά κείμενα εξακολουθούν, δηλαδή, να βρίσκονται online, απλώς δεν προκύπτουν με μια απλή αναζήτηση. Αυτή ήταν και η πρώτη γραμμή υπεράσπισης της Google, ότι δηλαδή δεν είναι η ίδια υπεύθυνη για τα προσωπικά δεδομένα που εμφανίζονται στις σελίδες της.

Μολονότι η εξέλιξη έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από μεγάλο μέρος του πληθυσμού, που είδαν σε αυτή μια νίκη του κινήματος υπέρ της προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο Ιντερνετ, έχουν εκφραστεί και αμφιβολίες για το κατά πόσον αυτού του είδους η παρέμβαση είναι τελικά προς το συμφέρον μας. «Μήπως έτσι “ρετουσάρουμε” το παρελθόν σε τέτοιο βαθμό, που θα ξαναγράψουμε την Ιστορία;», είναι το ερώτημα που τίθεται.

Αντιδράσεις
Σε κάθε περίπτωση, η συζήτηση ζωηρεύει, με τους υπερασπιστές του δικαιώματος στη λήθη από τη μία πλευρά και αυτούς του δικαιώματος στην ενημέρωση και στην έκφραση από την άλλη. Ηδη καταγράφονται αντιδράσεις από δημοσιογράφους που δεν βρίσκουν πια τα άρθρα τους στις αναζητήσεις, με πιο γνωστή την υπόθεση οικονομικών συντακτών του BBC, που είδαν παλαιότερο άρθρο τους για τον πρώην πρόεδρο της επενδυτικής εταιρείας Merrill Lynch, Σταν Ο’ Νιλ, να εξαφανίζεται.

Δείτε ακόμη: Google: οι δημοφιλείς αναζητήσεις στην Ελλάδα το 2014

Μοιραστείτε το άρθρο