Μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης ή Search Engine Marketing

Μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης ή Search Engine Marketing

Οι παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης μεταδίδουν μηνύματα σε ένα ευρύ φάσμα κοινού που μπορεί να ενδιαφέρεται για το προϊόν σας ή και όχι. Το marketing μηχανών αναζήτησης, όμως, στοχεύει και πετυχαίνει την καρδιά του κοινού σας. Όσους δηλαδή αναζητούν ενεργά τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Σε αυτό το άρθρο μας, θα δούμε τα εξής:

  • τι είναι το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης – SEM
  • πώς λειτουργεί
  • τι το κάνει τόσο αποτελεσματικό

Ας δούμε πως μπορείτε να διαφημιστείτε στις μηχανές αναζήτησης το λεγόμενο search engine marketing ή SEM, πως δουλεύει και γιατί είναι τόσο σημαντικό;

Ας υποθέσουμε ότι προετοιμάζεται τον γάμος σας που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη και αναζητάτε φωτογράφο. Πηγαίνετε στην ιστοσελίδα της Google και πληκτρολογείτε την λέξη φράση «φωτογράφος γάμου Θεσσαλονίκη»

 

Η σελίδα αποτελεσμάτων θα σας προσφέρει πολλές επιλογές.

 

Αυτά που βλέπετε στο κύριο μέρος της σελίδας (περιοχή 2) ονομάζονται οργανικά αποτελέσματα και για να εμφανιστεί μία επιχείρηση σε αυτά δεν πληρώνει τίποτα. Απλά η μηχανή αναζήτησης θεωρεί ότι αυτά τα site αντιστοιχούν σε αυτό που ζητήθηκε.

Τώρα κοιτάξτε την κορυφή της σελίδας (περιοχή 1) που έχει πάλι αποτελέσματα τα οποία είναι πληρωμένες διαφημίσεις.  Το SEM σας δίνει αυτό το χώρο για να διαφημιστείτε, αλλά όχι στα τυφλά. Η διαφήμισή σας εμφανίζεται μόνο σε πελάτες που πραγματοποιούν σχετική αναζήτηση δηλαδή στην περίπτωσή μας όταν κάποιος ψάχνει φωτογράφο γάμου στην Θεσσαλονίκη.

Με αυτό τον τρόπο έχετε στοχεύσει ακριβώς σε ενδιαφερόμενους πελάτες και το σημαντικότερο ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στην διαφήμισή του. Δηλαδή αν η διαφήμιση εμφανίζεται αλλά δεν κάνει κανείς κλικ σε αυτή δεν χρεώνεστε. Για το λόγο αυτό και ονομάζονται διαφημίσεις χρέωσης ανά κλικ. Δηλαδή ένας φωτογράφος γάμων στην Θεσσαλονίκη θα εμφανίζεται σε ανθρώπους που θέλουν να παντρευτούν στη Θεσσαλονίκη και θα πληρώνει μόνο αν ο χρήστης κάνει κλικ στην διαφήμιση. Αυτή είναι και η μεγάλη διαφορά αν συγκρίνετε το SEM με τις παραδοσιακές διαφημίσεις σε περιοδικά ή πινακίδες δρόμου όπου πληρώνεται για να σας βλέπουν πολλοί άνθρωποι είτε θέλουν φωτογραφίες γάμου είτε όχι. Αντίθετα το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης στοχεύει σε ζευγάρια που οργανώνουν τον γάμο τους στη Θεσσαλονίκη και την συγκεκριμένη χρονική στιγμή θέλουν να προσλάβουν φωτογράφο και όχι σε όσους απλά έτυχε να ανοίξουν ένα περιοδικό.

Τώρα γνωρίζεται γιατί το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης ή SEM λειτουργεί τόσο καλά.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι το SEM είναι μία πολύ αποδοτική επιλογή για την επιχείρησή σας. Είναι απλό αλλά αποτελεσματικό. Πετυχαίνετε τους χρήστες στην σωστή στιγμή που ψάχνουν κάποιον σαν εσάς και πληρώνεται μόνο αν κάποιος κάνει κλικ.

Δείτε ακόμη:

AdWords ίσως η καλύτερη μορφή διαφήμισης στο διαδίκτυο

Google Adwords κάθε κλικ και ένας υποψήφιος πελάτης

Μοιραστείτε το άρθρο