Οι τρεις 3 πυλώνες της online στρατηγικής

Οι τρεις πυλώνες της online στρατηγικής για την κατασκευή ιστοσελίδων

Ας δούμε παρακάτω ορισμένες σκέψεις μας πάνω στους τρεις αυτούς πυλώνες-άξονες.

Κοινότητα – Χρήστες

Είναι το Α και το Ω κάθε επιχειρηματικής προσπάθειας. Όπως στον φυσικό κόσμο έτσι και στο internet η πιο αξιόπιστη στρατηγική για μακροπρόθεσμη ευημερία της επιχείρησης είναι η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών (στην περίπτωσή μας ως πελάτες μπορούν να θεωρηθούν οι χρήστες-επισκέπτες του website). Με άλλα λόγια η χάραξη της online στρατηγικής θα πρέπει να ξεκινάει με αυτά τα ερωτήματα:

  • Έχει το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρουμε αξία για τον χρήστη;
  • Είναι κάτι χρήσιμο και πρωτότυπο;
  • Λάβαμε υπόψη την ικανοποίηση του χρήστη όταν σχεδιάζαμε τον δικτυακό τόπο μας;

Αν η απάντηση είναι είναι αρνητική τότε μάλλον χρειάζεται να αναθεωρήσουμε την απόφαση να δραστηριοποιηθούμε στον χώρο του web.

Επιχειρηματικό μοντέλο

Παράλληλα με την ικανοποίηση των χρηστών, θα πρέπει να προσεγγίσουμε το εγχείρημα από την επιχειρηματική σκοπιά: Σκοπεύουμε να κερδίσουμε χρήματα από αυτήν την προσπάθεια; Με ποιόν τρόπο; Εδώ τα πράγματα σκουραίνουν καθώς στο internet υπάρχουν μόνο 2-3 τρόποι για να βγάλει ένα site χρήματα άμεσα: Πρώτος και πιο διαδεδομένος τρόπος είναι η τοποθέτηση διαφημίσεων σε κάποια σημεία του site. Υπάρχουν φυσικά διάφορες μορφές διαφήμισης οι οποίες δεν θα αναλυθούν εδώ. Ο δεύτερος τρόπος για να βγάλει ένας δικτυακός τόπος χρήματα είναι η πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών. Σε αυτή την περίπτωση μιλάμε για ηλεκτρονικό εμπόριο οπότε μπαίνουν μέσα θέματα πληρωμής, ασφάλειας, παράδοσης και άλλα πολλά που χρειάζονται πολλή σκέψη. Ο τρίτος και πιο σπάνιος τρόπος είναι η προσφορά περιεχομένου ένατνι κάποιου αντιτίμου, δηλαδή η πληρωμή συνδρομής για την πρόσβαση σε πληροφορία υψηλού επιπέδου. Τονίσαμε την λέξη άμεσα γιατί η παρουσία στο internet μπορεί να αποφέρει έμμεσα χρηματικά οφέλη. Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η προσέλκυση νέων πελατών στην εταιρία ή το κατάστημα λόγω του εταιρικού website που παρέχει πλήθος πληροφοριών σε κάθε ενδιαφερόμενο και υποψήφιο πελάτη. Συνεπώς ακόμα και αν το site δεν αποσκοπεί στο άμεσο κέρδος υπάρχουν ζητήματα επιχειρηματικής φύσεως που θα πρέπει να διευθετηθούν κατά την χάραξη της στρατηγικής. Αυτά έχουν να κάνουν με την επίτευξη των στόχων επισκεψιμότητας, την ενδυνάμωση των σχέσεων με τους υπάρχοντες πελάτες και άλλα.

Τεχνολογία

Καλώς ή κακώς αν θέλουμε να έχουμε επιτυχημένη παρουσία στο internet θα πρέπει να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε πως λειτουργούν κάποια πράγματα στο background. Αυτό ισχύει για τον απλό blogger όσο και για τον κολοσσό των online media. Η ανάθεση όλων των τεχνολογικών ζητημάτων στον web developer και στο support team κατά την γνώμη μας δεν επαρκεί. Εξάλλου θα ήταν αδύνατον να διαπραγματευτεί κάποιος συμφωνίες για τοποθέτηση banners στην ιστοσελίδα του αν δεν γνωρίζει τι είναι το impression! Πέρα από την πλάκα όμως δεν είναι δυνατόν κάποιος να αναπτύξει την παρουσία του στο web αν δεν γνωρίζει την τεχνολογία και τις νέες τάσεις που υπάρχουν εκεί έξω.

Είναι πολύ δύσκολο για κάποιον να είναι ειδικός και στους 3 προαναφερθέντες πυλώνες της online στρατηγικής στο web (εμπειρία πλοήγησης του χρήστη, επιχειρηματικότητα, τεχνολογία). Έτσι λοιπόν προτείνουμε δύο λύσεις:

  • Πρώτον είναι απαραίτητη η γνώση και η εκμάθηση των νέων τεχνολογιών.
  • Δεύτερον είναι αναγκαία η ικανότητα εύρεσης των κατάλληλων συνεργατών που θα σας οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων σας.

Η χάραξη της online στρατηγικής για την κατασκευή των ιστοσελίδων σας είναι ένα project το οποίο χρειάζεται χρόνο αλλά και μια ομάδα επαγγελματιών να δουλέψει αποκλειστικά για αυτό.

Αν θέλετε να σας βοηθήσουμε επικοινωνήστε μαζί μας για να πετύχουμε τους στόχους σας

Μοιραστείτε το άρθρο