Πως θα προωθήσω το e-shop μου

ALL POSTS

Πως θα προωθήσω το e-shop μου αποτελεσματικά;

Αναρωτιέσαι πως θα προωθήσεις το e-shop σου αποτελεσματικά; Διάβασε αυτό τον οδηγό που θα σε βοηθήσει να σχεδιάσεις βήμα, βήμα τη στρατηγική σου!

1 – SEO
2– Marketing περιεχομένου
3 – Email marketing
4 – Social media marketing
5 – Συνεργασίες
6 – Online διαφήμιση
7 – Βελτίωσε το e-shop σου

Το να διατηρείς ένα e-shop σημαίνει αυτομάτως πως θα πρέπει διαρκώς να επιστρατεύεις νέες μεθόδους προκειμένου να αυξήσεις τους επισκέπτες και τα έσοδά σου. Η δημιουργία ενός eshop είναι μια σχετικά βατή διαδικασία. Αυτό ωστόσο που απαιτεί συστηματική μελέτη και παρεμβάσεις είναι η προώθηση ενός e-shop.

Ακόμα και εάν η διαδικτυακή επιχείρησή σου «ανθίζει», δεν θα πρέπει να επαναπαυτείς. Ο χώρος του ψηφιακού εμπορίου άλλωστε είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικός. Διαρκώς προκύπτουν νέες συνθήκες, ενώ η τεχνολογία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς.

Ένα e-shop που σήμερα είναι επιτυχημένο, μπορεί αύριο (κυριολεκτικά) να βρεθεί στον πάτο.

Είναι σημαντικό συνεπώς να έχεις μια καλή αντίληψη των τάσεων που επικρατούν στο e-commerce και φυσικά να «τρέχεις» μια ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική.

Εύλογα, μπορεί να αναρωτιέσαι «πως θα προωθήσω το e-shop μου;»

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προβάλλεις το ψηφιακό κατάστημά σου και να προσελκύσεις νέους πελάτες. Από το SEO μέχρι την επιστράτευση διαφημιστικών εκστρατειών και τις συνεργασίες με influencers.

Στη διάθεσή σου έχεις πολλές επιλογές – ενώ διαρκώς κάνουν την εμφάνισή τους και νέες μέθοδοι προβολής ενός e-shop.
Το ποιες θα επιλέξεις ωστόσο εξαρτάται από το διαθέσιμο budget, τους στόχους που θέτεις για το e-shop σου και την ευρύτερη digital marketing στρατηγική που εφαρμόζεις.

Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να λάβεις υπόψη σου όταν σχεδιάζεις τη στρατηγική προώθησης της online επιχείρησή σου είναι το ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Γνωρίζοντας όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το κοινό που θες να προσελκύσεις, μπορείς στη συνέχεια να επιστρατεύσεις και τα αντίστοιχα ψηφιακά εργαλεία που θα σε βοηθήσουν, στον μέγιστο βαθμό.

Στόχος κάθε ψηφιακής επιχείρησης είναι το να προσελκύσει νέους επισκέπτες και να αυξήσει τα έσοδά της.

Ας δούμε τις πιο αποδοτικές μεθόδους προώθησης ενός e-shop που θα σε βοηθήσουν να πετύχεις αυτούς τους στόχους!

1 – SEO

seo προώθηση e-shop

Το SEO (Search Engine Optimization) είναι ο «βασιλιάς» των αναζητήσεων. Πρόκειται για μια εξαιρετικά αποτελεσματική μέθοδο προώθησης ενός e-shop και προσέλκυσης επισκεπτών.

Πρακτικά, το SEO περιλαμβάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που μας επιτρέπουν να δημιουργούμε ιστοσελίδες «φιλικές» προς τις μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για παρεμβάσεις – σε τεχνικό σκέλος όσο και στο κομμάτι του περιεχομένου – που επιτρέπουν σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google να διαβάζουν καλύτερα το e-shop μας.

Με το SEO μπορείς να κάνεις την online επιχείρησή σου να εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα της Google και κατά συνέπεια να πολλαπλασιάσεις τους επισκέπτες και τα έσοδά σου.

Λάβε υπόψη σου ωστόσο πως το SEO δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί κατάρτιση και βαθιά γνώση του αντικειμένου. Χρειάζεται χρόνο, επιμονή, υπομονή και συνέπεια.

Τα αποτελέσματα ωστόσο από μια ολοκληρωμένη SEO στρατηγική μπορεί να είναι θεαματικά και να σε βοηθήσουν να ανεβάσεις το e-shop σου στην κορυφή!

Οφέλη του SEO

• Περισσότερους οργανικούς επισκέπτες
• Έμφαση σε συγκεκριμένες λέξεις – κλειδιά
• Κερδίζεις τους ανταγωνιστές
• Εμφανίζεσαι στην πρώτη σελίδα της Google

2 – Marketing περιεχομένου

Για να προωθήσετε την επιχείρησή σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω του marketing περιεχομένου, επικεντρωθείτε στη δημιουργία και διανομή πολύτιμου και σχετικού περιεχομένου για να προσελκύσετε και να διατηρήσετε πελάτες.

Δημοσιεύστε αναρτήσεις σε ιστολόγια που συζητούν για τα προϊόντα σας ή θέματα σχετικά με τον κλάδο σας. Στοχεύστε σε τουλάχιστον δύο δημοσιεύσεις την εβδομάδα. Χρησιμοποιήστε ένα εργαλείο SEO για να εντοπίσετε τους βασικούς όρους αναζήτησης για τους οποίους θα βελτιστοποιήσετε τις αναρτήσεις σας.

3 – Email marketing

email marketing

Το email marketing είναι μια ακόμα αποτελεσματική μέθοδος για να αυξήσεις επισκέπτες και πωλήσεις στο e-shop σου.

Σήμερα, τα μεγαλύτερα brands του πλανήτη επενδύουν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά στο email marketing και αυτό δεν μπορεί να περνάει απαρατήρητο.

Συλλέγοντας τα προσωπικά emails των πελατών ή των υποψήφιων πελατών του e-shop σου μπορείς να αναπτύξεις μια άμεση επικοινωνία μαζί τους.

Σχεδιάζοντας και αποστέλλοντας ενημερωτικά, ελκυστικά μηνύματα απευθείας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους αυξάνεις τις πιθανότητες οι πελάτες σου να ανταποκριθούν στο κάλεσμα και να προβούν σε νέες αγορές.

Πρόκειται για ένα ψηφιακό εργαλείο που μπορεί να κάνει «θαύματα». Μελετώντας το μονοπάτι που ακολουθούν οι επισκέπτες του e-shop σου, μπορείς για παράδειγμα να προωθείς ενημερωτικά emails σε αυτούς που εγκαταλείπουν μια αγορά λίγο πριν την ολοκληρώσουν. Να τους προσφέρεις ένα κίνητρο για να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν την αγορά τους ή να συγκεντρώνεις στοιχεία για τους λόγους που την εγκατέλειψαν, ώστε να προβαίνεις σε διορθωτικές κινήσεις.

Το email marketing, μεταξύ άλλων, σου επιτρέπει να στέλνεις προσωποποιημένα μηνύματα, τα οποία σου δίνουν τη δυνατότητα να χτίσεις μια σχέση εμπιστοσύνης με τους πελάτες σου, με διάρκεια στον χρόνο.

Οφέλη του email marketing

• Ελκυστικά μηνύματα απευθείας στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των πελατών σου
• Προσέλκυση πελατών που άφησαν στη μέση μια αγορά
• Έρευνα κοινού και συλλογή πληροφοριών
• Παροχή κινήτρων για περισσότερες αγορές
• Άμεση επαφή με τους πελάτες σου

4 – Social media marketing

social media marketing και προώθηση eshop

Τα social media είναι ένα πολύτιμο εργαλείο που έχεις στη διάθεσή σου για να προωθήσεις αποτελεσματικά το e-shop σου.

Μέσω αυτών μπορείς να χτίσεις μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα. Να προσελκύσεις νέους πελάτες και να αναπτύξεις μια άμεση επικοινωνία με το κοινό σου.

Παράλληλα, πλατφόρμες όπως το Instagram και το Facebook σου επιτρέπουν να διαθέτεις προς πώληση, άμεσα, τα προϊόντα σου.

Αξιοποίησε τα social media ads για να αυξήσεις επισκέπτες και έσοδα για το e-shop σου. Το μυστικό βρίσκεται στο να δημιουργείς ελκυστικές διαφημίσεις και φυσικά να στοχεύεις στο κοινό που είναι πιο πιθανό να προβεί σε αγορές.

Ας δούμε ορισμένα έξυπνα tips που μπορείς να συμπεριλάβεις στη social media marketing στρατηγική σου:

1. Αξιοποίησε τα hashtags

Τα hashtags μπορούν να βοηθήσουν τις αναρτήσεις σου να προσελκύσουν περισσότερους χρήστες. Φρόντισε λοιπόν να τα αξιοποιήσεις σωστά και να επιλέξεις αυτά που ταιριάζουν με το δικό σου e-shop. Παράλληλα, δημιούργησε hashtags τα οποία θα αφορούν τη δική σου online επιχείρηση, ώστε να μπορούν οι πελάτες σου να σε βρίσκουν πιο εύκολα και φυσικά να τα χρησιμοποιούν και οι ίδιοι όταν θέλουν να πουν κάτι για το δικό σου brand.

2. Δημιούργησε ελκυστικό περιεχόμενο

Το περιεχόμενο που θα επιστρατεύσεις για τα social media του e-shop σου θα πρέπει να είναι ελκυστικό και να χαρακτηρίζεται από ποικιλία. Δημιούργησε έξυπνα γραφικά, με ελκυστικά σλόγκαν. Φτιάξε βίντεο τα οποία θα είναι σύντομα και θα μεταφέρουν συγκεκριμένα μηνύματα. Μη φοβάσαι να πειραματιστείς με διαφορετικά είδη περιεχομένου, ώστε να δεις τι είναι αυτό που λειτουργεί καλύτερα στη δική σου περίπτωση.

3. Διατήρησε συνέπεια και συνέχεια

Τα social media σου θα πρέπει να διακρίνονται από συνέπεια και συνέχεια. Οι αναρτήσεις σου θα πρέπει να είναι συχνές και καλά σχεδιασμένες. Δες ποιες ώρες και ημέρες το κοινό σου είναι πιο ενεργό στα social media και δημιούργησε ένα calendar ώστε να προβαίνεις σε αναρτήσεις κάθε φορά που έχεις περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσεις επισκέπτες για το e-shop σου.

4. Χτίσε σχέσεις εμπιστοσύνης

Μην χρησιμοποιείς τα social media του e-shop σου απρόσωπα. Χτίσε σχέσεις εμπιστοσύνης με το κοινό σου και αξιοποίησε τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσεις γέφυρες επικοινωνίας μαζί του.

Φρόντισε ώστε να απαντάς σε σχόλια και μηνύματα και φυσικά να είσαι πάντα εκεί για να δίνεις λύσεις και να παρέχεις βοήθεια σε τυχόν απορίες ή προβλήματα.

5 – Συνεργασίες

Για να προωθήσεις το e-shop σου αποτελεσματικά θα χρειαστείς και συνεργασίες. Ανέπτυξε σχέσεις με influencers ή media, που μπορούν να σε βοηθήσουν να προσελκύσεις το κατάλληλο κοινό για την online επιχείρησή σου.

Αυτό που θα πρέπει να αναλογιστείς στις συνεργασίες σου είναι το κατά πόσο πρόκειται για μια πραγματικά ωφέλιμη προωθητική κίνηση. Προσπάθησε να επιλέξεις για παράδειγμα influencers, το κοινό των οποίων έχει άμεση σχέση με το κοινό του δικού σου e-shop.

Σήμερα, στο TikTok μπορείς να βρεις χρήστες που έχουν ένα μεγάλο – και φανατικό κοινό – το οποίο τους ακολουθεί. Θα μπορούσες να αναπτύξεις συνεργασίες και να προωθήσεις το e-shop σου, ώστε να αυξήσεις την επισκεψιμότητά του και φυσικά να χτίσεις ένα ισχυρό brand name στον ψηφιακό κόσμο.

6 – Online διαφήμιση

Αν υπάρχει ένας αποτελεσματικός τρόπος για να προωθήσεις το e-shop σου, τότε αυτός αναμφίβολα είναι η online διαφήμιση.

Μπορεί φυσικά να έχεις «τρέξει» στο παρελθόν διαφημίσεις στο διαδίκτυο χωρίς να λάβεις τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Για αυτό είναι σημαντικό η online διαφήμιση του e-shop σου να γίνεται με τον κατάλληλο τρόπο.

Από τα social media ads, μέχρι τα Google Ads στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά ψηφιακά εργαλεία που μπορείς να αξιοποιήσεις για να προωθήσεις μια online επιχείρηση. Θα πρέπει ωστόσο να τα αξιοποιήσεις σωστά.

Στοχεύοντας στο κατάλληλο κοινό και επιλέγοντας ελκυστικά, πρωτότυπα και έξυπνα διαφημιστικά μηνύματα, αυξάνεις την αποτελεσματικότητα της online διαφήμισής σου.

Μερικά πράγματα που πρέπει να έχεις πάντα κατά νου όταν «τρέχεις» online ads:

Budget: θα πρέπει να έχεις ένα συγκεκριμένο budget για κάθε προωθητική ενέργεια, το οποίο φυσικά να είναι ρεαλιστικό και να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του brand σου.

Κοινό – στόχος: θα πρέπει να έχεις ένα συγκεκριμένο κοινό στο οποίο θα απευθύνεται η κάθε προωθητική ενέργεια. Δεν μπορείς με μια διαφήμιση να προσελκύσεις όλο τον… πλανήτη. Στόχευσε το κοινό που σε ενδιαφέρει κάθε φορά.

Κανάλια προβολής: διάλεξε τα σωστά κανάλια, στα οποία βρίσκεται το κοινό που θες να προσελκύσεις. Αν ψάχνεις έφηβους για παράδειγμα θα χρειαστείς διαφημιστικές εκστρατείες στο TikTok ενώ αν σε ενδιαφέρει να προσελκύσεις άλλους επιχειρηματίες τότε θα πρέπει να στραφείς σε πλατφόρμες όπως το LinkedIn.

Απόδοση: δες την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών σου και μελέτησε προσεκτικά τα στατιστικά στοιχεία της κάθε προωθητικής ενέργειες. Έτσι θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις τι αποδίδει και τι όχι και να προβείς σε διορθωτικές κινήσεις.

7 – Βελτίωσε το e-shop σου

Η προώθηση ενός e-shop ξεκινάει ωστόσο και από το ίδιο, το ψηφιακό κατάστημά σου. Φρόντισε ώστε το e-shop σου να είναι εύχρηστο και λειτουργικό. Ένα φιλικό προς τον χρήστη ψηφιακό κατάστημα είναι αυτό που ψάχνουν πάντα οι επισκέπτες ενός e-shop.

Θα πρέπει οι πελάτες σου να μπορούν να βρουν εύκολα αυτό που αναζητούν. Να προχωρούν με απλές κινήσεις, και γρήγορα, σε μια αγορά. Να νιώθουν ασφάλεια όταν ψωνίζουν στο e-shop σου και φυσικά να μπορούν να λάβουν άμεση ενημέρωση για τυχόν απορίες που έχουν για προϊόντα ή υπηρεσίες.

Είναι σημαντικό λοιπόν να έχεις δημιουργήσει ένα ψηφιακό περιβάλλον που εξασφαλίζει όλα τα παραπάνω.

Με τον τρόπο αυτό οι ίδιοι οι επισκέπτες θα μείνουν σίγουρα ικανοποιημένοι από τις αγορές τους, θα επιστρέψουν για νέες αγορές και είναι πολύ πιθανό να προτείνουν το e-shop σου και σε άλλους χρήστες.

Το digital marketing εξελίσσεται διαρκώς. Για να παραμείνει ένα e-shop ανταγωνιστικό και να προσελκύει νέους πελάτες θα πρέπει να προσαρμόζεται στις νέες τάσεις. Να υιοθετεί νέες στρατηγικές και φυσικά να αξιοποιεί στο έπακρο τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία.

Μην ξεχνάς πως το e-shop σου λειτουργεί όπως ακριβώς και ένας «ζωντανός οργανισμός». Χρειάζεται φροντίδα, ώστε να συνεχίσει να εξελίσσεται και να παραμένει… ζωντανό!

Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας “πως θα προωθήσω το e-shop μου αποτελεσματικά¨

Τελικά, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος προώθησης της επιχείρησής σας στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ο συνδυασμός έξυπνου SEO, ελκυστικού μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στοχευμένων διαφημίσεων, συνεργασιών με φορείς επιρροής και άριστης εξυπηρέτησης πελατών.

Τα κλειδιά της επιτυχίας είναι η συνέπεια, η δημιουργικότητα και η διασφάλιση ότι τα μηνύματα, τα γραφικά και τα προϊόντα σας έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο σας. Με τη σωστή στρατηγική προώθησης που εφαρμόζεται επιμελώς, η επιχείρησή σας ηλεκτρονικού εμπορίου μπορεί να ανθίσει.

Διαβάστε ορισμένα ακόμη χρήσιμα άρθρα:

Πώς μπορείτε να αυξήσετε τις παραγγελίες από το eshop σας;

Ανακατασκευή eshop: Πώς να «φρεσκάρετε» το e-shop σας

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!