Πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Facebook;

ALL POSTS

Πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Facebook; Πλήρης οδηγός

Οι διαφημίσεις στο Facebook αποτελούν έναν άκρως αποδοτικό τρόπο προβολής για μια επιχείρηση, η οποία έχει τη δυνατότητα – αξιοποιώντας τα εργαλεία που προσφέρει η πλατφόρμα – να προσελκύσει ένα ιδιαίτερα στοχευμένο κοινό.

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ωστόσο διαφημιστικών εκστρατειών στο Facebook δεν είναι μια απλή υπόθεση. Απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία, αν θέλει κανείς να πετύχει το βέλτιστο αποτέλεσμα με το μικρότερο δυνατό κόστος.

Ακριβώς χάρη στα ψηφιακά εργαλεία που προσφέρει το Facebook, ένα brand μπορεί να «τρέχει» διαφημίσεις που θα απευθύνονται σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό, με προκαθορισμένα χαρακτηριστικά – φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, επάγγελμα, ενδιαφέροντα – ορίζοντας το επιθυμητό κάθε φορά budget και έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα ανά πάσα στιγμή να ελέγχει την αποδοτικότητα μιας διαφημιστικής καμπάνιας, προχωρώντας σε αντίστοιχες παρεμβάσεις.

Ο ανταγωνισμός ωστόσο στην περίπτωση των Facebook Ads είναι υψηλός, καθώς ολοένα και περισσότερα είναι τα brands που επενδύουν σε αυτό το πολυδύναμο ψηφιακό εργαλείο.

Κατά συνέπεια, για να καταφέρει μια διαφήμιση να αποδώσει το προσδοκώμενο αποτέλεσμα πρέπει να έχει σχεδιαστεί με ευλαβική προσοχή και να ακολουθεί τα σύγχρονα trends.

Αυτό ωστόσο που απασχολεί τους περισσότερους επαγγελματίες είναι αναμφίβολα το budget. «Πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Facebook;» είναι το κύριο ερώτημα που θέτουν οι περισσότεροι, κάθε φορά που απευθύνονται σε ένα agency και ζητούν αντίστοιχες υπηρεσίες.

Ο οδηγός που ακολουθεί θα σας βοηθήσει να δώσετε απάντηση σε αυτό το ερώτημα, σφαιρικά και ολοκληρωμένα.

1. Ξεκινήστε καθορίζοντας τον στόχο
1.1 Προωθήστε τη σελίδα σας
1.2 Προωθήστε μια ανάρτηση
1.3 Αυξήστε την επισκεψιμότητα
1.4 Αυξήστε την αλληλεπίδραση
1.5 Ζητήστε μια ενέργεια
2. Διαμορφώστε ένα αντίστοιχο budget
2.1 Daily Budget
2.2 Life Budget
2.3 Πόσα να ξοδέψετε
3. Δώστε βαρύτητα στο δημιουργικό κομμάτι
4. Κατανοήστε τον τρόπο λειτουργίας
5. Μελετήστε την αποδοτικότητα
6. Επενδύστε με συνέπεια και συνέχεια

Πρακτικά και κατά μια απλουστευμένη έννοια η απάντηση στο ερώτημα «πόσο κοστίζει μια διαφήμιση στο Facebook;» είναι ιδιαίτερα σύντομη και περιεκτική: εσείς θα αποφασίσετε! Πρόκειται για μια απόφαση που είναι διαφορετική για κάθε επιχείρηση και επί της ουσίας δεν υπάρχει μια γενική απάντηση που να μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε brand.

Αντίθετα, η κάθε επιχείρηση χαράζει τη δική της στρατηγική και επενδύει σε αντίστοιχες ενέργειες που εκτιμά πως θα αποφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένα – καθοριστικά – βήματα που αν τα ακολουθήσετε πιστά θα καταλήξετε στην πιο έξυπνη απόφαση σχετικά με τα χρήματα που πρέπει να δαπανήσετε για μια Facebook Ad.

1. Ξεκινήστε καθορίζοντας τον στόχο

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να καθορίσετε τον στόχο της διαφημιστικής εκστρατείας σας. Για ποιον λόγο θέλετε να προχωρήσετε σε μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook;

Στόχος σας είναι να προσελκύσετε περισσότερους followers στη σελίδα της επιχείρησής σας; Να προωθήσετε μια συγκεκριμένη ανάρτηση; Να λάβετε μηνύματα από τους χρήστες του Facebook ή μήπως να πείσετε τους χρήστες να προβούν σε μια αγορά κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Η ίδια η πλατφόρμα διαθέτει αντίστοιχες επιλογές, που σας επιτρέπουν να καθορίζετε εξ’ αρχής τον στόχο της διαφημιστικής καμπάνιας σας.

Ωστόσο δεν πρόκειται απλώς για μια απόφαση με πρακτικό ενδιαφέρον, αλλά και ουσιαστικό. Κάθε προωθητική ενέργεια πρέπει να έχει έναν ξεκάθαρο στόχο εξ’ αρχής, ώστε να μπορείτε στη συνέχεια να ελέγχετε το εάν αυτός ο στόχος έχει επιτευχθεί, σε ποιο βαθμό και με ποιο κόστος.

1.1 Προωθήστε τη σελίδα σας

Έχοντας ως στόχο να προωθήσετε τη σελίδα σας η διαφήμισή σας θα διαμορφωθεί με τρόπο ώστε να προβάλλεται στους χρήστες και να τους πείθει να πατούν το κουμπί «Follow» και να μετατρέπονται σε ακόλουθούς σας.

1.2 Προωθήστε μια ανάρτηση

Αν στόχος σας είναι να προωθήσετε μια συγκεκριμένη ανάρτησή σας τότε χρειάζεστε μια Facebook Ad η οποία θα αυξήσει την αλληλεπίδραση των χρηστών με το posts σας. Θα τους παροτρύνει δηλαδή να αφήσουν κάποιο σχόλιο, να κάνουν κοινοποίηση ή να επιλέξουν κάποια από τις διαθέσιμες «αντιδράσεις» στην ανάρτησή σας.

1.3 Αυξήστε την επισκεψιμότητα

Παράλληλα, στόχος μιας διαφημιστικής εκστρατείας στο Facebook μπορεί επίσης να είναι το να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα ή το eshop σας. Η διαφήμιση που θα σχεδιάσετε θα προτρέπει τους χρήστες να εγκαταλείψουν το Facebook και να ακολουθήσουν κάποιο link που θα τους οδηγεί στο website σας. Στόχος είναι να πειστούν όσο το δυνατόν περισσότεροι χρήστες να κάνουν κλικ στο αντίστοιχο link σας.

1.4 Αυξήστε την αλληλεπίδραση

Αν πάλι στόχος σας είναι το να χτίσετε μια σχέση αλληλεπίδρασης με το κοινό σας και να δεχθείτε περισσότερα μηνύματα από τους χρήστες του Facebook, η διαφήμισή σας θα προσαρμοστεί ώστε να τους παροτρύνει να σας στέλνουν μηνύματα.

1.5 Ζητήστε μια ενέργεια

Αντίστοιχα, στόχος μιας διαφημιστικής εκστρατείας μπορεί να είναι το να πείσετε τους χρήστες να προβούν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια που θέλετε, όπως για παράδειγμα μια αγορά ή το να κατεβάσουν μια εφαρμογή. Σε αυτή την περίπτωση η διαφήμισή σας θα προσαρμοστεί ώστε να καταφέρετε να πείσετε όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες να ολοκληρώσουν μια επιθυμητή ενέργεια.

2. Διαμορφώστε ένα αντίστοιχο budget

Έχοντας καθορίσει τον στόχο της διαφημιστικής καμπάνιας σας μπορείτε στη συνέχεια να προσδιορίσετε το επιθυμητό budget που είστε πρόθυμοι να δαπανήσετε.

Γενικά στο Facebook διακρίνουμε δύο είδη διαφορετικών budgets: το daily και το lifetime.

2.1 Daily Budget

Σε αυτή την περίπτωση ορίζετε ένα συγκεκριμένο ποσό που είστε πρόθυμοι να ξοδεύετε κάθε ημέρα για τη διαφήμισή σας στο Facebook.

Η πλατφόρμα ορίζει ένα κατώτατο όριο, ωστόσο ανάλογα με τις δυνατότητες του κάθε brand αλλά και τον προσδοκώμενο στόχο, είναι καλό να ορίζετε το δικό σας ημερήσιο budget.

Συνήθως σε αυτή τη λογική καταφεύγουν οι επιχειρήσεις που σχεδιάζουν μια διαφημιστική εκστρατεία που θα «τρέχει» για μεγάλο χρονικό διάστημα ή μέχρι να επιτευχθεί ο επιθυμητός στόχος.

Για παράδειγμα, μπορείτε να ορίσετε πως είστε πρόθυμοι να ξοδεύετε κάθε μέρα 2 ευρώ, σε μια διαφήμιση στο Facebook που θα στοχεύει στο να αυξήσετε τους followers σας και η οποία θα παραμένει διαρκώς ενεργή.

2.2 Lifetime Budget

Σε αντίθεση με το daily, το lifetime budget αφορά έναν προκαθορισμένο προϋπολογισμό για διαφημιστική δαπάνη, για όσο διάστημα διαρκεί η καμπάνια σας.

Ορίζετε εξ’ αρχής ένα συγκεκριμένο ποσό που είστε πρόθυμοι να ξοδέψετε για να πετύχετε το στόχο σας και η διαφήμισή σας «τρέχει» χωρίς να ξεπεράσετε το budget.

Συνήθως, σε αυτή την περίπτωση έχετε για παράδειγμα μια συγκεκριμένη προσφορά που θέλετε να προωθήσετε για ένα διάστημα 15 ημερών ή ενός μήνα και έχετε προκαθορίσει το ποσό που έχετε τη δυνατότητα να ξοδέψετε για μια αντίστοιχη Facebook Ad.

2.3 Πόσα να ξοδέψετε

Το πόσα χρήματα ωστόσο θα δαπανήσετε, όποιο είδος budget και εάν προτιμήσετε, είναι μια καθαρά προσωπική απόφαση.

Αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι θα χρειαστείτε ένα σεβαστό χρηματικό ποσό, αν θέλετε να δείτε αντίστοιχα σοβαρά αποτελέσματα, καθώς και το ότι η διαφήμιση στο Facebook είναι μια επένδυση και ως τέτοια πρέπει να την αντιμετωπίσετε.

Όσο περισσότερα χρήματα επενδύετε σε διαφημιστικές εκστρατείες, τις οποίες ωστόσο σχεδιάζετε και υλοποιείτε σωστά, τόσο αυξάνετε και το κέρδος σας.

Μην ξεχνάτε πως οι Facebook Ads προσφέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα και μια σειρά από αναλυτικά και λεπτομερή στατιστικά στοιχεία, που σας επιτρέπουν να προβαίνετε σε αλλαγές απολαμβάνοντας ακόμη καλύτερα αποτελέσματα για την καμπάνια σας.

3. Δώστε βαρύτητα στο δημιουργικό κομμάτι

Για να είναι μια διαφήμιση στο Facebook ωστόσο αποδοτική δεν αρκεί να δώσουμε βαρύτητα μόνο στο πόσα χρήματα θα ξοδέψουμε, αλλά και στο δημιουργικό κομμάτι και το πόσο ελκυστική είναι η καμπάνια που σχεδιάζουμε.

Επενδύστε σε έξυπνα λεκτικά, πρωτότυπα γραφικά και πολυμέσα όπως τα βίντεο. Σχεδιάστε μια διαφημιστική εκστρατεία που θα περιλαμβάνει ελκυστικά μηνύματα.

Στόχος σας άλλωστε είναι να κεντρίσετε την προσοχή των χρηστών και να τους πείσετε να προχωρήσουν σε μια ενέργεια προς όφελος του brand σας.

Αν η διαφήμιση που «τρέχετε» στερείται έμπνευσης και δημιουργικότητας, τότε είναι πολύ πιθανό τα χρήματα που δαπανάτε – όσο μεγάλο και εάν είναι το budget που διαθέτετε – να μην αποδίδουν καρπούς.

Αντίθετα μια διαφήμιση στο Facebook που θα χαρακτηρίζεται από πρωτοτυπία και θα είναι εμπνευσμένη, είναι πολύ πιθανό να μετατραπεί σε ένα «χρυσορυχείο» για κάθε brand, ακόμη και εάν το διαθέσιμο budget είναι αισθητά πιο περιορισμένο.

Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που πρέπει να απευθυνθείτε σε κάποιο agency που θα αναλάβει να μελετήσει το κοινό στο οποίο απευθύνεστε, να εξετάσει το είδος της διαφήμισης που ταιριάζει καλύτερα στο στόχο σας και να δημιουργήσει αυθεντικά και πρωτότυπα διαφημιστικά μηνύματα, που θα αποτελούν πόλο έλξης των χρηστών του Facebook.

Παράλληλα, ένας έμπειρος επαγγελματίας είναι σε θέση να προτείνει δραστικές παρεμβάσεις και αλλαγές, πάντα με γνώμονα τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων κάθε διαφημιστικής εκστρατείας.

Συνεπώς, μπορεί να σας κατευθύνει σχετικά με το εάν για παράδειγμα ένα βίντεο που έχετε ενσωματώσει στη διαφημιστική καμπάνια σας αποδίδει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα ή θα ήταν πιο αποδοτικό να το αντικαταστήσετε με μια στατική εικόνα.

4. Κατανοήστε τον τρόπο λειτουργίας

Οι διαφημίσεις στο Facebook εξελίσσονται διαρκώς. Κάθε τόσο η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης ανακοινώνει την προσθήκη νέων εργαλείων, που προσφέρουν επιπλέον δυνατότητες σε κάθε brand.

Ωστόσο είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσετε τον τρόπο λειτουργίας των διαφημίσεων.

Με απλά λόγια, να αντιληφθείτε κάθε πότε και για ποιον λόγο το Facebook σας χρεώνει για τις υπηρεσίες προβολής που σας προσφέρει.
Όσο πιο μεθοδικά και προσεκτικά σχεδιάσετε τη διαφημιστική εκστρατεία σας τόσο αυξάνετε τις πιθανότητες με το ελάχιστο δυνατό κόστος να πετύχετε το μέγιστο εφικτό αποτέλεσμα.

Είναι εξίσου πιθανό ωστόσο, σε περίπτωση που δεν αντιληφθείτε σωστά τον τρόπο χρέωσης, να κληθείτε να καταβάλλετε ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό, χωρίς να λάβετε και το αντίστοιχο αντίκρισμα.

Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος άλλωστε να απευθυνθείτε σε κάποιο agency και έναν επαγγελματία που γνωρίζει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι αλγόριθμοι του Facebook και θα προχωρήσει σε στοχευμένες και έξυπνες κινήσεις.

5. Μελετήστε την αποδοτικότητα

Για αυτό ακριβώς τον λόγο είναι εξίσου σημαντικό το να είστε σε θέση να μελετήσετε την αποδοτικότητα των διαφημιστικών εκστρατειών σας.

Το Facebook δίνει μεγάλη βαρύτητα στην λεπτομερή αναφορά και έκθεση των στατιστικών στοιχείων που συνοδεύουν κάθε προωθητική ενέργεια.

Ποιο είναι το προφίλ των χρηστών που κάνουν κλικ στη διαφήμισή σας; Προσελκύετε περισσότερους άνδρες ή γυναίκες; Οι χρήστες ανταποκρίνονται καλύτερα στα βίντεο ή στις διαφημίσεις που περιέχουν μόνο κείμενο;

Απαντήσεις σε τέτοιου είδους ερωτήματα μπορείτε να λάβετε μελετώντας προσεκτικά την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών σας.

Ακολούθως μπορείτε να λάβετε πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με το ποιες προωθητικές ενέργειες αποδίδουν καλύτερα και να επενδύσετε σε αυτές, ή να δείτε ποιες δεν αποφέρουν καρπούς και να εξετάσετε τρόπους βελτίωσης.

Ένας έξυπνος και ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος άλλωστε να βελτιώσετε την απόδοση των διαφημιστικών εκστρατειών σας στο Facebook είναι το να «πειραματιστείτε».

Μπορείτε να «τρέξετε» 2-3 διαφορετικές εκστρατείες για να εύλογο χρονικό διάστημα και στη συνέχεια να μελετήσετε την απόδοσή τους.

Κάνοντας συγκρίσεις και αξιολογώντας τα στατιστικά στοιχεία που θα λάβετε από την πλατφόρμα θα είστε σε θέση στη συνέχεια να διαμορφώσετε νέες Facebook Ads με καλύτερη στόχευση και αισθητά βελτιωμένη απόδοση.

6. Επενδύστε στη συνέπεια και συνέχεια

Οι διαφημίσεις στο Facebook μπορούν να παρομοιαστούν με τον μαραθώνιο. Δεν πρόκειται για έναν αγώνα δρόμου, αλλά για ολοκληρωμένες προωθητικές παρεμβάσεις που απαιτούν συνέπεια και συνέχεια.

Όσο περισσότερο επενδύετε στις διαφημιστικές εκστρατείες τόσο θεαματική θα είναι η διαφορά που θα δείτε στην επίτευξη των στόχων σας.

Αν για παράδειγμα έχετε ως στόχο να αυξήσετε το ποσοστό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες σας σίγουρα δεν αρκεί να σχεδιάσετε και να «τρέξετε» μια Facebook διαφήμιση για 1 ή 2 μήνες. Αντίθετα, πρέπει να αντιληφθείτε πως οι διαφημίσεις με στόχο την αύξηση του engagement rate στις αναρτήσεις σας αποτελούν τμήμα της digital marketing στρατηγικής του brand σας.

Το πιο συνετό – και αποτελεσματικό – είναι το να ορίσετε ένα συγκεκριμένο budget που θα παραμένει διαθέσιμο για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Όπως και με την παραδοσιακή διαφήμιση, έτσι και στην περίπτωση των διαφημίσεων στο Facebook, το διαφημιστικό κόστος πρέπει να συμπεριλαμβάνεται στα λειτουργικά κόστη μιας επιχείρησης.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο θα χρειαστείτε μια ολοκληρωμένη καμπάνια, η οποία θα περιλαμβάνει διαφορετικές διαφημιστικές εκστρατείες.

Επενδύστε στο να αξιοποιήσετε τα Facebook Ads με στόχο να ισχυροποιήσετε την παρουσία σας στα social media και παράλληλα να χτίσετε ένα ισχυρό brand name.

Η ανάγκη για προωθητικές ενέργειες δεν σταματάει ποτέ, και αυτό άλλωστε μπορεί να το αντιληφθεί κανείς εύκολα αρκεί να αναλογιστεί το γεγονός πως δημοφιλή και καταξιωμένα brands συνεχίζουν να δαπανούν μεγάλα χρηματικά ποσά στην σχεδίαση και υλοποίηση διαφημίσεων στο Facebook.

Διατηρήστε τη συνέπεια και τη συνέχεια μέσα στον χρόνο και δώστε μεγάλη βαρύτητα στην προσαρμοστικότητα σας σε κάθε trend ή στα νέα εργαλεία που προσφέρει η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.

Επιλογή ενός αξιόπιστου συνεργάτη

Η διαφήμιση στο Facebook αποτελεί μέρος της digital marketing στρατηγικής μιας επιχείρησης, αλλά χρειάζεται μια οργανωμένη ομάδα προκειμένου να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί σωστά σε όλα τα επίπεδα.

Ένα digital marketing agency, όπως η webone, διαθέτει την εμπειρία αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία για να αναλάβει τη προώθηση της εταιρίας σας στο Facebook.

Ενημερώστε μας για τις ανάγκες της επιχείρησής σας σε επίπεδο διαφήμισης και marketing και εμείς θα σας προτείνουμε λύσεις που να ταιριάζουν στις ανάγκες σας.


Η γνώση είναι πηγή για καλύτερες αποφάσεις:

Τι πρέπει να κάνετε για μια επιτυχημένη σελίδα στο Facebook

Στρατηγικές για να πετύχετε την καλύτερη προβολή προϊόντος στα social media

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!