10 αρχές για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα στο διαδίκτυο

Μια ιστοσελίδα δεν είναι πλέον απλά ένα online φυλλάδιο. Είναι ένα σημαντικό, πολύπλευρο εργαλείο πώλησης για την επιχείρησή σας, η οποία θα πρέπει να βελτιστοποιηθεί για να παράγει πωλήσεις και κέρδη. Εάν έχει κατασκευαστεί σωστά, θα προσδώσει αξιοπιστία και κύρος στην επιχείρησής σας και θα βοηθήσει να επωφεληθείτε από τις ευκαιρίες μάρκετινγκ.

Κρατήστε τις ακόλουθες 10 αρχές για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα στο μυαλό σας κατά τη δημιουργία της εταιρικής σας ιστοσελίδας.

1. Λύνει το πρόβλημά τους

Όταν οι επισκέπτες έρχονται στην ιστοσελίδα σας, ψάχνουν να πάρουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις τους ή πιο συγκεκριμένα, να λύσουν ένα πρόβλημά τους. Οι επισκέπτες θα πρέπει να αναγνωρίσουν-εντοπίσουν τον πόνο τους με εύκολο και κατανοητό τρόπο.

Προσεγγίστε τους επισκέπτες στο site σας, εξηγώντας πώς αυτό που τους προσφέρετε είναι η λύση στο πρόβλημά τους.

Αυτή η έννοια είναι το βασικό δομικό στοιχείο γιατί θα πρέπει να υπάρχουν τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας. Μόλις έχετε καταλάβει τι πραγματικά θέλουν οι πελάτες σας, μπορείτε να αναπτύξετε ένα ισχυρό μήνυμα που σας τοποθετεί ως την καλύτερη λύση στα μάτια τους.

2. Δεν είναι για εσας

Μην το παρακάνετε και μιλάτε ασταμάτητα για τον εαυτό σας. Η ιστοσελίδα σας δεν θα πρέπει να είναι ένα μακροσκελές αφιέρωμα το οποίο περιγράφει και αναφέρει όλους τους τρόπους που η εταιρεία σας είναι καταπληκτική.

Στο τέλος θα κουράσει τους επισκέπτες του site σας με αποτέλεσμα να το εγκαταλείψουν.

Για να συμμετάσχει το κοινό σας, βάλτε τον εαυτό σας στα παπούτσια των επισκεπτών σας και προσδιορίστε τι είναι σημαντικό για αυτούς. Διαμορφώστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας για να τους είναι χρήσιμο, παρέχετέ τους πρακτικές πληροφορίες που θα τους βοηθήσουν και με αυτόν τον τρόπο θα σας θεωρούν ειδικό και αυθεντία στον τομέα σας. Το γεγονός αυτό είναι που θα μετατρέψει τους επισκέπτες σε πελάτες σας!

3. Ας είμαστε ειλικρινείς

Οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας θα αισθανθούν αν είστε αυθεντικοί. Αν πιστεύετε ότι είστε ειλικρινής, είναι πιο πιθανό να σας εμπιστευθούν και να αγοράσουν από εσάς. Ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν εταιρική ξύλινη γλώσσα και stock φωτογραφίες είναι βαρετές. Είναι επίσης αναποτελεσματικές επειδή αποτυγχάνουν να δημιουργήσουν έναν δεσμό με τον επισκέπτη.

Μια καλή ιστοσελίδα χρησιμοποιεί απλή κατανοητή γλώσσα μαζί με κανονικές πραγματικές φωτογραφίες. Με τον τρόπο αυτό αντανακλά την προσωπικότητα της εταιρείας σας και χτίζει το εμπορικό σας σήμα (brand name).

4. Συμπεριλάβετε την ενασχόλησή σας με τα social media

Οι σημερινοί καταναλωτές είναι απαιτητικοί. Θέλουν τα γεγονότα, και θέλουν κάτι περισσότερο – τι γνώμη του κόσμου για εσάς. Παρέχετε μαρτυρίες και σχόλια από τρίτους, όπως τους πελάτες και τους προμηθευτές, που υποστηρίζουν τους ισχυρισμούς σας για την ποιότητα και την εξυπηρέτηση που προσφέρεται..

Ακόμα καλύτερα είναι μελέτες περιπτώσεων (case studies) στις οποίες μπορείτε να εξηγήσετε το πρόβλημα του πελάτη σας και να καταδείξετε πώς το προϊόν ή η υπηρεσία σας ήταν η λύση τους.

5. Κρατήστε το φρέσκο

Έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι ημέρες όπου θα μπορούσατε να δημιουργήσετε την ιστοσελίδα σας και να την ξεχάσετε. Κρατήστε την ιστοσελίδα σας ενημερωμένη, με σωστές πληροφορίες σχετικές με την εταιρεία σας και τον κλάδο σας.

Προσθέστε ένα blog, άρθρα, ακόμα και βίντεο για να είναι η ιστοσελίδα σας μια πολύτιμη πηγή τόσο για τους πιθανούς όσο και για τους ήδη πελάτες σας.

6. Να είστε ένα ανοικτό βιβλίο

Οι μελέτες δείχνουν ότι όσο περισσότερες πληροφορίες παρέχετε, τόσο πιο πιθανό είναι να δημιουργήσετε πωλήσεις. Μια λεπτομερής περιγραφή του προϊόντος με φωτογραφίες, για παράδειγμα, θα έχει σχεδόν πάντα καλύτερες επιδόσεις από μια σύντομη περιγραφή χωρίς εικόνες.

Οι άνθρωποι στο διαδίκτυο θέλουν πληροφορίες. Έτσι θα πρέπει να τους δώσετε τις πληροφορίες που θέλουν και να είστε διαφανείς. Θα πρέπει ταυτόχρονα να σταματήσετε να ανησυχείτε για το αν ο ανταγωνισμός σας θα το δει. Αν κρύβετε πράγματα από τους ανταγωνιστές, σας τότε πιθανόν να μην μπορούν να σας βρουν και οι πελάτες σας. Και αυτό δεν προωθεί καθόλου τις πωλήσεις σας.

7. Ο καθένας μας αγαπά το δωρεάν

Προσφέρετε μια δωρεάν ενημερωτική έκθεση ή ένα δωρεάν κουπόνι σε αντάλλαγμα για τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στους επισκέπτες σας. Εάν σας δώσουν τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, θα έχετε την ευκαιρία να μείνετε σε επαφή μαζί τους και να τους πείσετε ότι είστε η λύση στο πρόβλημά τους.

8. Συμπεριλάβετε μια παρότρυνση για δράση (call to action)

Όπως και στις πωλήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, θα πρέπει να ζητήσετε την πώληση. Αν δεν την ζητήσετε, δεν θα πουλήσετε. Δημιουργήστε μια ισχυρή πρόταση και πείτε τους υποψήφιους πελάτες σας τι πρέπει να κάνουν για το επόμενο βήμα δηλαδή  το οποίο μπορεί να είναι: επικοινωνήστε μαζί μας, κάντε κλικ σε αυτό το σύνδεσμο, εγγραφείτε, αγοράστε, κ.λπ. Πάρτε τους επισκέπτες σας από το εικονικό χέρι τους και οδηγήστε τους προς τα εμπρός που είναι η πώληση.

Δείτε περισσότερα για το call to action και τις landing pages

9. Δημοσιεύστε όλα τα στοιχεία επικοινωνίας

Να είναι εύκολο για τους υποψηφίους πελάτες σας να επικοινωνήσουν μαζί σας. Τοποθετήστε τον αριθμό τηλεφώνου σας και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε τέτοια θέση που θα είναι εύκολα ορατά, κατά προτίμηση σε κάθε σελίδα του site σας. Περιλαμβάνετε και τα δύο. Αυτό δίνει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε μαζί σας με όποιο τρόπο προτιμάνε.

Στη ιστοσελίδα σχετικά με εσάς (company profile, about page) και στη σελίδα επικοινωνία, θα πρέπει να δώσετε την ταχυδρομική σας διεύθυνση. Οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν πού βρίσκεται η επιχείρησή σας, ακόμη και αν δεν έχουν καμία πρόθεση να την επισκεφτούν. Μια φυσική διεύθυνση παρέχει την ασφάλεια και την νομιμότητα και βοηθά στο να εμπνεύσει εμπιστοσύνη.

Όσο για τις φόρμες επικοινωνίας, κανείς δεν θέλει να τις συμπληρώνει. Όχι μόνο είναι χρονοβόρες, αλλά επίσης ζητούν και πληροφορίες που ο επισκέπτης δεν θέλει να σας δώσει ακόμα. Αν επιμένετε να χρησιμοποιήσετε μια φόρμα στην ιστοσελίδα σας, προσφέρετε ακόμα τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας και τον αριθμό τηλεφώνου, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να επιλέξουν τη μέθοδο που θα έρθουν σε επαφή μαζί σας.

10. Το τέλειο μπορεί να μην είναι δυνατόν, όμως, θα προσπαθούμε συνεχώς για την βελτίωσή του

Η πραγματικότητα είναι ότι ακόμη και με όλη τη σκληρή δουλειά, χρόνο και χρήμα που έχετε επενδύσει στην ιστοσελίδα σας, να εξακολουθεί να μην είναι τέλεια. Είναι πιο σημαντικό όμως να έχετε το site σας στο διαδίκτυο δείχνοντας και προβάλλοντας την επιχείρησή σας από ό, τι να είστε εκτός διαδικτύου, επειδή θα αγωνιάτε για την κάθε του λεπτομέρεια. Στη συνέχεια, τελειοποιείστε τυχόν τομείς που χρειάζονται βελτίωση.

Επικοινωνήστε μαζί μας για να κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα που επικοινωνεί σωστά με το κοινό σας

Μοιραστείτε το άρθρο