KPIs metrics: Δείτε τι είναι και ποιες οι καλύτερες πρακτικές τους

Κάθε εταιρικός στόχος και στρατηγική για να είναι επιτυχημένα πρέπει να είναι απολύτως μετρήσιμα. Εδώ έρχονται τα Key Performance Indicators, ή αλλιως KPIs metrics. Τα KPIs metrics είναι οι μετρήσιμοι ποσοτικοποιημένοι παραγοντες που θα σας δείξουν αν μια καμπάνια, project, ενέργεια, πέτυχε τους στόχους της ή όχι. Μπορεί για παράδειγμα να είναι το πόσα email ή τηλέφωνα παραγγελιών δεχτήκατε σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πόσες εγγραφές στο newsletter σας, πόσα likes πήρατε ή ότι άλλο εσείς θεωρείτε επιτυχημένο αποτέλεσμα.

Ας δούμε παρακάτω τί εννοούμε KPIs metrics όταν μιλάμε για social media marketing.

Οι κατηγορίες των KPIs στα social media που κρίνουν την επιτυχία ή όχι μιας καμπάνιας ή παρουσίας είναι:

● Reach

● Engagement

● ROI

● Loyalty

Ας τα πάρουμε όμως ένα ένα :

1 ) Reach :

Στην κατηγορία Reach περιλαμβάνονται:

● Follow,ο αριθμός των follow που δέχεστε

● Ο αριθμός εμφανίσεων των δημοσιεύσεών σας.

● Το πόσες φορές αναφέρθηκε το brand σας από τους χρήστες στα social media.

● Πόσοι άνθρωποι μιλούν για εσάς σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας.

Πολλές φορές το Reach θεωρείται σαν vanity metric αν θέλουμε να μετρήσουμε πωλήσεις, όμως είναι εξαιρετικό μέτρο σύγκρισης αν το ζητούμενο είναι η εταιρική αναγνωρισιμότητα. Τι είναι το vanity metric? Με τον όρο Vanity metric εννοούμε ένα μέγεθος με εξαιρετικά μεν νούμερα τα οποία όμως πρακτικά δε σημαίνουν και πολλά.

2 ) Engagement:

Στην κατηγορία engagement που είναι και η κύρια κατηγορία KPIs περιλαμβανονται :

● Likes: Πόσα like παίρνουν οι δημοσιεύσεις σας. Αυτό είναι μεν vanity metric αλλά θα σας δείξει κατά πόσο αρέσει στο κοινό σας το περιεχόμενο που δημοσιεύετε στα social media.

● Comments: Πόσα σχόλια γίνονται σε κάθε σας ανάρτηση;

● Sharings:Πόσες φορές γίνεται share το περιεχόμενό σας; Αυτό θα σας δείξει κατά πόσον το κοινό σας ενδιαφέρεται για μια δημοσίευση που κάνατε.

● Rates:Με τι βαθμό σας βαθμολογούν οι follower σας?Ποια είναι η γνώμη τους για εσάς και τα προϊόντα σας. Tο engagement που έχετε στα social media θα σας δώσει μια πολύ καλή πρώτη εικόνα σχετικά με την απόδοσή της στρατηγικής σας και με το πως το κοινό σας αλληλεπιδρά με εσάς. Γιατί πολύ απλά το σημαντικότερο όλων είναι το κοινό σας.

3 ) Return of Investment (ROI):

Το ROI αποτελεί για μια επιχείρηση έναν από τους κρισιμότερους παράγοντες που πρέπει να εξετάζονται λεπτομερώς κι αυτό γιατί μιλάμε στην ουσία για την οικονομική απόδοση της στρατηγικής σας στα social media, τις πωλήσεις που έχετε και τα έσοδα που εισπράττεται ή που αναμένεται να εισπράξετε.

Τι περιλαμβάνεται εδω?

Οι απευθείας πωλήσεις που προέρχονται από τα social media, όπως η απευθείας αγορά ενος προϊόντος, η εξαργύρωση κάποιου εκπτωτικού κουπονιού κλπ.

● Ποσοστό εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Για παράδειγμα πόσοι από τους επισκέπτες σας έκαναν sign up στο newsletter σας? Πόσοι κατέβασαν το νέο σας ebook? Πόσοι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για μια free trial δοκιμή των υπηρεσιών σας?

Κόστος υποστήριξης ανα πελάτη: Εδώ εννοούμε το πόσο σας κοστίζει η διαρκής και έγκαιρη εξυπηρέτηση των πελατών σας στα social media, σε χρόνο, χρήμα, και ανθρώπινο δυναμικό.

Lifetime value. Εδώ μιλάμε ίσως για έναν από τους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν το ROI σας και είναι τα έσοδα που αναμένεται να έχετε από ένα πελάτη για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο συνήθως τριετίας.

4 ) Retention and Loyalty:

Οταν προσεγγίζετε τους πελάτες σας ανθρωποκεντρικά και όχι μόνο σαν πώληση, όταν θέλετε να παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση και να κερδίσετε αναγνώριση και την αγάπη του κοινού σας τότε πρέπει να πάρετε υπ όψιν τους εξής παράγοντες:

Customer reviews and ratings – είναι ένας καταπληκτικός τρόπος να μάθετε τί γνώμη έχουν οι πελάτες σας για εσάς και την επιχείρηση σας.

Πόσα προβλήματα επιλύθηκαν ή όχι θα σας δείξει κατα πόσο είναι αποτελεσματικό το τμήμα customer service σας.

S.L.A (Service level agreement ): Το S.L.A είναι η δέσμευση σας στο πόσος χρόνος συγκεκριμένα θα περνάει μέχρι να απαντάτε σε κάποιο σχόλιο ή αίτημα που κάνει ένας follower σας.

Time to resolution:

Πόσος χρόνος περνάει μέχρι να επιλύσετε ένα πρόβλημα;

Customer satisfaction:

Κατά πόσον οι πελάτες σας είναι ικανοποιημένοι από εσάς?

Είναι πολύ σημαντικό να τονίσουμε πως τα KPIs θα πρέπει να επανεξετάζονται κάθε 6 μήνες τουλάχιστον για έναν πολύ σημαντικό λόγο.

Γιατί η τεχνολογία και τα social media εξελίσσονται καθημερινά και μαζί με αυτά εξελίσσεται και η επιχείρησή σας μαζί με τους εταιρικούς σας στόχους.

Στην WEBONE με την πολυετή μας εμπειρία, τα εξειδικευμένα μας στελέχη και την προσήλωση μας στο λεπτομερή σχεδιασμό της προβολής σας στα social media, είμαστε σε θέση να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε για εσάς τη στρατηγική marketing που θα εκτοξεύσει τις πωλήσεις και την εταιρική σας αναγνωρισιμότητα.

Ελάτε στη WEBONE για να κατασκευάσουμε την ιστοσελίδα σας και να σχεδιάσουμε μαζί την επόμενη επιτυχημένη στρατηγική σας.

Μοιραστείτε το άρθρο