On-Page SEO για ηλεκτρονικά καταστήμα

ALL POSTS

On-Page SEO για ηλεκτρονικά καταστήμα – Πλήρης οδηγός

Το On-Page SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα μπορεί να σας βοηθήσει έτσι ώστε το κατάστημά σας να καταταγεί υψηλότερα,  να αυξήσει την επισκεψιμότητα, και να μετατρέψει περισσότερους επισκέπτες σε πελάτες σας.

Οι άνθρωποι συνήθως ξεκινούν την έρευνά τους για προϊόντα που τους ενδιαφέρουν με μια αναζήτηση (συνήθως στο Google).

Για να λάβουν μια ενημερωμένη απόφαση αγοράς, συνήθως:

– Συγκρίνουν τιμές και χαρακτηριστικά.
– Διαβάζουν κριτικές.
– Αναζητούν συμβουλές.

Εάν το ηλεκτρονικό σας κατάστημα σας δεν είναι ορατό όταν οι άνθρωποι αναζητούν τα προϊόντα που πουλάτε, χάνετε πιθανούς πελάτες και κέρδη.

Ας εξετάσουμε μερικές από τις σημαντικότερες έννοιες για τη βελτίωση του on-page SEO και την απόκτηση πολύτιμης οργανικής επισκεψιμότητας.

Έρευνα & βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών βασική παράμετρος για  το On-Page SEO για ηλεκτρονικά καταστήμα

Αν θέλετε να σας βρουν οι άνθρωποι, πρέπει να χρησιμοποιήσετε τις σωστές λέξεις.
Αν θέλετε μεγαλύτερη προβολή στις μηχανές αναζήτησης, πρέπει να χρησιμοποιείτε τις σωστές λέξεις.

Παρατηρείτε κάποιο μοτίβο;

Πρέπει να βελτιστοποιήσετε το eshop σας τόσο για τους ανθρώπους όσο και για τις μηχανές αναζήτησης.

Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε πολλά χρήσιμα εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών.

Για παράδειγμα, το Ahrefs Keywords Explorer παρέχει προτάσεις λέξεων-κλειδιών για οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα ή μηχανή αναζήτησης. Μπορείτε να παρακολουθείτε και να διαχειρίζεστε τις μετρήσεις που αντικατοπτρίζουν πόσο αποτελεσματικά οι λέξεις-κλειδιά σας ταιριάζουν με τα ερωτήματα των χρηστών.

Ορισμένα άλλα δωρεάν εργαλεία έρευνας λέξεων-κλειδιών περιλαμβάνουν τα Google Trends, Keyword Shitter, Google Correlate, Wordtracker Scout και Google Search Console.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να χρησιμοποιήσετε τις λέξεις-κλειδιά που θα βρείτε:

– Τοποθετήστε τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά στους τίτλους σελίδων, στις επικεφαλίδες, στις υποκεφαλίδες, στα κείμενα παραγράφων, στις περιγραφές προϊόντων, στα ονόματα αρχείων εικόνων και στο κείμενο alt, στον τίτλο και την περιγραφή μετα-στοιχείων και στις διευθύνσεις URL.

– Τοποθετήστε όλες τις λεπτομέρειες (έξοδα αποστολής, κριτικές χρηστών, πολιτική επιστροφών) στη σελίδα του προϊόντος. Εάν ο πελάτης πρέπει να εγκαταλείψει τη σελίδα για να αναζητήσει επιπλέον πληροφορίες, είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψει εντελώς τον ιστότοπο.

– Παρέχετε στους χρήστες πραγματική αξία γράφοντας ένα χρήσιμο κείμενο περιγραφής του προϊόντος. Αποφύγετε το περιττό γέμισμα λέξεων-κλειδιών, το οποίο μπορεί να φανεί ύποπτο στη Google.

Δείτε ακόμη ένα χρήσιμο άρθρο:

Keyword strategy: Πως θα επιλέξετε τις σωστές λέξεις κλειδιά για το SEO σας

Περιεχόμενο ηλεκτρονικού καταστήματος

Σελίδα προϊόντος

Να θυμάστε ότι οι άνθρωποι, όχι η Google, αγοράζουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας, επομένως είναι ζωτικής σημασίας να βελτιστοποιήσετε τις σελίδες ηλεκτρονικού εμπορίου σας ώστε να ικανοποιούν τις προθέσεις των χρηστών.

Ξεκινήστε αξιολογώντας τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σας. Η ανάλυσή σας μπορεί να ρίξει φως στο ποιοι παράγοντες αξίζουν προσοχή.

Χρήσιμο tips

Για να βελτιώσετε το SEO της σελίδας σας, σκεφτείτε να αφαιρέσετε τα μη διαθέσιμα προϊόντα από το ευρετήριό σας. Όταν παραμένουν στην ευρετηρίαση για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτές οι σελίδες μπορούν τελικά να βλάψουν την κατάταξή σας.

Σελίδες κατηγορίας προϊόντων

Οι ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών κατατημάτων συχνά δίνουν τη μεγαλύτερη προσοχή στις σελίδες προϊόντων, τις σελίδες προορισμού και την αρχική σελίδα των ιστοτόπων τους, ξεχνώντας ότι οι σελίδες κατηγοριών στον κατάλογό τους πρέπει επίσης να είναι εξαιρετικές, επειδή επηρεάζουν άμεσα τις μετατροπές και την κατάταξη στην αναζήτηση.

Εάν στους χρήστες του διαδικτύου δεν αρέσει η εμφάνιση μιας σελίδας κατηγορίας, δεν θα ανοίξουν καν τις σελίδες προϊόντων και όλες οι προσπάθειες SEO σας θα είναι μάταιες.

Ακολουθούν ορισμένες βασικές μετρήσεις που πρέπει να παρακολουθείτε για να διατηρείτε τις σελίδες κατηγοριών σας βελτιστοποιημένες:

– Conversion rate: Ο λόγος που συγκρίνει τον αριθμό των πωλήσεων με τον αριθμό των επισκεπτών του ιστότοπου.

-Engagement: Ο χρόνος που περνούν οι επισκέπτες στις σελίδες του ιστότοπου. Όσο περισσότερο χρόνο περνούν οι άνθρωποι βλέποντας το περιεχόμενό σας, τόσο πιο πιθανό είναι να αγοράσουν κάτι.

– Click-through rate: Οι μεταβάσεις από τις σελίδες της κατηγορίας στις σελίδες προϊόντων.

– Revenue per visitor: Η αναλογία μεταξύ των εσόδων σας και του αριθμού των επισκεπτών. Αυτή η μέτρηση είναι ακόμη πιο σημαντική από το ποσοστό μετατροπής. Είναι προτιμότερο να έχετε λιγότερους πελάτες που αγοράζουν ακριβά προϊόντα παρά πολλούς πελάτες που αγοράζουν φθηνά προϊόντα.

Blog

Πριν από μια δεκαετία, το blogging θεωρούνταν κυρίως ως μια ασήμαντη προσθήκη, αλλά σήμερα, αυτό το ισχυρό εργαλείο χρησιμοποιείται ενεργά από τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ένα blog μπορεί να βοηθήσει το eshop σας να παρέχει πολύτιμες πληροφορίες στους πελάτες, να κερδίσει την αφοσίωσή τους και να οικοδομήσει ισχυρές σχέσεις. Επίσης, ενσωματώνοντας δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά στα άρθρα του blog, θα προσελκύσετε περισσότερες επισκέψεις από τις μηχανές αναζήτησης.

Ακολουθούν ορισμένα κριτήρια για υψηλής ποιότητας περιεχόμενο βελτιστοποιημένο για SEO:

– Θα πρέπει να περιλαμβάνει ισχυρά ερωτήματα που φέρνουν τις σελίδες σας στην κορυφή της κατάταξης αναζήτησης.

Οι αναρτήσεις σας θα πρέπει να απαντούν σε ερωτήσεις που θέτουν συχνά οι πελάτες σας: πώς να χρησιμοποιήσετε κάποια προϊόντα, πώς να επιλέξετε ανάμεσα σε διάφορες παρόμοιες υπηρεσίες, πώς να παρατείνετε τη διάρκεια ζωής των αντικειμένων που αγοράσατε κ.λπ.

– Εκτός από το κείμενο, τα άρθρα σας θα πρέπει να περιλαμβάνουν όμορφες και χρήσιμες φωτογραφίες για να διασπάσουν τα τμήματα του κειμένου και να κρατήσουν τους αναγνώστες απασχολημένους.

– Τα άρθρα σας θα πρέπει να περιέχουν συνδέσμους προς τις σελίδες προϊόντων και κατηγοριών του καταλόγου σας.

– Θα πρέπει να διορθώνετε και να επεξεργάζεστε διεξοδικά το περιεχόμενό σας για γραμματικά λάθη, καθώς και για παρωχημένες πληροφορίες.

Δείτε ένα ακόμη χρήσιμο άρθρο:

Η δημιουργία blog σημαντική παράμετρος για το SEO

Τίτλος και περιγραφή ιστοσελίδας

Ο τίτλος και η περιγραφή είναι σύντομα αλλά σημαντικά στοιχεία. Σας δίνουν ευνοϊκή προβολή στις μηχανές αναζήτησης, επειδή οι χρήστες του διαδικτύου τα βλέπουν όταν επιλέγουν ανάμεσα σε μια σειρά από παρόμοιες πηγές.

Ο μετα-τίτλος και η περιγραφή σας θα πρέπει να συνοψίζουν εν συντομία το θέμα της σελίδας με τρόπο που να κάνει τους χρήστες να θέλουν να την επισκεφθούν και να την εξερευνήσουν περαιτέρω.

H tags – ετικέτες

Οι ετικέτες επικεφαλίδων (H1, H2, H3 κ.ο.κ.) είναι εξαιρετικά σημαντικές, καθώς αποτελούν τη δομή των άρθρων σας. Όταν επισκέπτονται  blogs και σελίδες προϊόντων, οι χρήστες του διαδικτύου εξετάζουν πρώτα τις επικεφαλίδες και, μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, αποφασίζουν αν το υλικό αξίζει την προσοχή τους.

Επίσης, οι επικεφαλίδες είναι πολύτιμες από άποψη SEO. Η Google δίνει μεγαλύτερη προσοχή σε αυτές τις ετικέτες από ό,τι στο κείμενο του σώματος.

Έχοντας κατά νου αυτές τις δύο αποχρώσεις, συντάξτε ετικέτες H που αντικατοπτρίζουν μια ιδέα για κάθε τμήμα κειμένου και περιλαμβάνουν σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Κριτικές

Μπορεί να διεξάγετε μια κορυφαία διαφημιστική εκστρατεία και να εξυμνείτε την εταιρεία σας μέσα από όλα τα διαθέσιμα κανάλια πληροφόρησης, αλλά οι υποψήφιοι πελάτες θα εξακολουθούν να προσεγγίζουν το εμπορικό σήμα σας με σκεπτικισμό, υποψιαζόμενοι ότι δίνετε έμφαση στα πλεονεκτήματα των προϊόντων σας μόνο και μόνο για να πετύχετε υψηλές πωλήσεις.

Οι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται άλλους καταναλωτές και το 91% όλων των καταναλωτών εμπιστεύονται τις διαδικτυακές κριτικές όσο και τις προσωπικές συστάσεις από φίλους ή συγγενείς.

Η ανάρτηση πολλών θετικών κριτικών στις σελίδες των προϊόντων σας μπορεί να αποδώσει πολλά. Τα αρνητικά σχόλια δεν θα έχουν τόσο μεγάλο αντίκτυπο, αρκεί να αποτελούν μειοψηφία.

Ας είμαστε ειλικρινείς, κάθε προϊόν έχει κάποια μειονεκτήματα και η απουσία δυσαρεστημένων αγοραστών μπορεί να φανεί ύποπτη.

Οι γνώμες των πελατών είναι πιο χρήσιμες για το on-page SEO από ό,τι νομίζετε.

Οι κριτικές παρέχουν πρωτότυπο, φρέσκο και συνεπές περιεχόμενο που είναι χρήσιμο τόσο για τις μηχανές αναζήτησης όσο και για τους δυνητικούς πελάτες. Για να μην αναφέρουμε ότι οι κριτικές συχνά περιέχουν σχετικές λέξεις-κλειδιά, οι οποίες έρχονται ως πρόσθετο μπόνους.

Η ενθάρρυνση των χρηστών να αφήνουν κριτικές είναι λίγο πολύ ένας στόχος μάρκετινγκ.

Έλεγχος περιεχομένου – Γιατί θα πρέπει να γίνεται

Δεν θα μάθετε ποτέ αν το περιεχόμενό σας είναι πραγματικά αποτελεσματικό αν δεν το αξιολογήσετε.

Η τακτική ανάλυση και η ενημέρωση των ξεπερασμένων πληροφοριών θα σας βοηθήσει να επιτύχετε το άριστο αποτέλεσμα.

Επιλέξτε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή για να αναθεωρήσετε όλο το δημοσιευμένο περιεχόμενό σας. Αυτό θα μπορούσε να είναι μία φορά  το χρόνο.

Παρακολουθήστε τη συμπεριφορά του κοινού-στόχου σας όσον αφορά τα σχόλια, τα κλικ, τον μέσο χρόνο ανάγνωσης και άλλες μετρήσεις.

Αναλύστε τις ερωτήσεις που θέτουν συχνά οι πελάτες στην ομάδα υποστήριξης πελατών σας και χρησιμοποιήστε τις ως θέματα για τα άρθρα του ιστολογίου σας.

Επίσης, αν παρατηρήσετε κάποιες ενδιαφέρουσες λύσεις περιεχομένου στους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας, φροντίστε να τις αξιοποιήσετε.

Εικόνες

Η βελτιστοποίηση των εικόνων είναι μια έξυπνη επένδυση του χρόνου σας, καθώς έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει σημαντικά την ταχύτητα της σελίδας σας.

Ακολουθούν τα πιο κρίσιμα σημεία που πρέπει να έχετε κατά νου όταν εργάζεστε με εικόνες:

– Τέλεια μορφή: PNG και GIF για μεγάλες επιφάνειες με συμπαγή χρώματα, JPG για φωτογραφίες.

– Συμπίεση: Υπάρχει μια ποικιλία δωρεάν ή επί πληρωμή εργαλείων και διαδικτυακών υπηρεσιών για τη συμπίεση των εικόνων σας.

– Αισθητική: Οι εικόνες των προϊόντων πρέπει να είναι ελκυστικές, να ξυπνούν θετικά συναισθήματα και να διεγείρουν τους χρήστες του διαδικτύου να κάνουν μια παραγγελία. Είναι καλύτερο να επιστρατεύσετε την υποστήριξη ενός επαγγελματία φωτογράφου για να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας από την καλύτερη δυνατή οπτική γωνία.

– SEO: Ενσωματώστε λέξεις-κλειδιά στο κείμενο alt, ειδικά στο κείμενο που περιβάλλει τις εικόνες.

User Experience-Εμπειρία χρήστη

Ο έλεγχος και η βελτίωση της ευχρηστίας είναι ένα βασικό καθήκον για κάθε ειδικό SEO.

Η δουλειά σας είναι να κάνετε μια ακριβή ανάλυση, συμπεριλαμβάνοντας τους ακόλουθους παράγοντες:

– Πόσο χρόνο ξοδεύει ο μέσος χρήστης στη σελίδα;

– Ποιο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης;

– Πόσο καλά αποδίδουν τα CTAs; – Ποιες σελίδες επισκέπτονται περισσότερο;

Παρακάτω, παραθέτουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία που επηρεάζουν την εμπειρία χρήστη.

Πλοήγηση – Navigation

Θα πρέπει να είναι εύκολο για τους πελάτες να βρίσκουν τις πληροφορίες και τα προϊόντα που χρειάζονται. Βεβαιωθείτε ότι το μενού σας είναι βολικό, διαισθητικό και παρέχει τις συντομότερες διαδρομές προς τις διάφορες ενότητες. Όταν ο ιστότοπός σας είναι ευχάριστος και εύχρηστος, οι επισκέπτες θα παραμείνουν εκεί περισσότερο.

Internal Links

Η εσωτερικές συνδέσεις θα  πρέπει να είναι καλά μελετημένες για τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου.

Υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι για τη χρήση της εσωτερικής σύνδεσης:

– Να απλοποιήσετε την πλοήγηση στον ιστότοπο για τους χρήστες και να τους προσφέρετε ελκυστικό περιεχόμενο που σχετίζεται με τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν.

Βοηθήστε τις μηχανές αναζήτησης να ανιχνεύσουν τον ιστότοπό σας και να εντοπίσουν τα θέματα του περιεχομένου σας.

– Ενθαρρύνετε τους χρήστες να παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπό σας, επισκεπτόμενοι πολλαπλές σελίδες προϊόντων.

Ας υποθέσουμε ότι ένας πελάτης δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένος με ένα στοιχείο στο οποίο έκανε κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google. Θα φύγει αμέσως από την ιστοσελίδα; Όχι απαραίτητα, αν τον προσφέρετε συνδέσμους προς άλλες παρόμοιες επιλογές. Αυτό μπορεί να είναι το πρώτο σας βήμα προς τη μετατροπή των leads.

Τα καλύτερα συμπεράσματα για μια σωστή στρατηγική εσωτερικής διασύνδεσης:

– Προσθέστε συνδέσμους μόνο όπου χρειάζεται.
– Μην τοποθετείτε πάρα πολλούς συνδέσμους με παρόμοιο anchor text (link συνδέσμου).
– Αξιοποιήστε τη δύναμη των breadcrumbs για να βοηθήσετε τους χρήστες να κατανοήσουν την πολυεπίπεδη ιεραρχία του ιστότοπου για καλύτερη πλοήγηση.
– Οι σύνδεσμοι με τα περισσότερα κλικ είναι εκείνοι με ελκυστικές εικόνες. Λάβετε αυτό υπόψη σας, για να κρατήσετε τους χρήστες στον ιστότοπό σας.

Σχετικά προϊόντα – Related Products

Όταν κάποιος είναι έτοιμος να αναλάβει δράση και να αγοράσει κάτι στο eshop σας, γιατί να μην προσφέρετε σχετικά προϊόντα για να αυξήσετε τα έσοδά σας;

Για παράδειγμα, μια μάρκα επίπλων μπορεί να προσφέρει ένα σετ καρεκλών σε έναν πελάτη που αγοράζει ένα τραπέζι.

Ένας ιστότοπος κρατήσεων ξενοδοχείων μπορεί να προσφέρει εκπτωτικές προσφορές για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα.

Οι άνθρωποι εκτιμούν τις χρήσιμες υπηρεσίες που ικανοποιούν όλες τις ανάγκες τους και κάνουν τη ζωή τους ευκολότερη.

Συχνές ερωτήσεις – Σχετικά με εμάς – Σελίδες επικοινωνίας

Όταν βελτιστοποιείτε τις γενικές σελίδες σας, σκεφτείτε το περιεχόμενο των Συχνών Ερωτήσεων. Οι άνθρωποι θα πάνε αλλού αν δεν είστε σε θέση να απαντήσετε στις ερωτήσεις τους.

Ανεξάρτητα από το πόσο περιγραφικές είναι οι σελίδες των προϊόντων/υπηρεσιών σας, οι χρήστες θα εξακολουθούν να έχουν κάποιες ερωτήσεις. Η ύπαρξη μιας κατατοπιστικής σελίδας Συχνών Ερωτήσεων στον ιστότοπό σας μπορεί να σας βοηθήσει να καλύψετε το κενό.

Βεβαιωθείτε ότι καλύπτετε όλες τις βασικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων ασφαλείας του ιστότοπου, των επιλογών αποστολής και των πολιτικών επιστροφής. Η παροχή αυτών των πληροφοριών μπορεί να αυξήσει την εμπιστοσύνη των αγοραστών και να εκτοξεύσει τις πωλήσεις σας στα ύψη.

Αναζήτηση – Search

Γλιτώστε τους πελάτες σας από το να χρειάζεται να περιηγηθούν σε ολόκληρο τον ιστότοπό σας για να βρουν αυτό που χρειάζονται.

Ένα εμφανές πλαίσιο αναζήτησης τους βοηθά να βρουν γρήγορα το προϊόν που αναζητούν.

Ολοκληρώνοντας το On-Page SEO για ηλεκτρονικά καταστήμα

Το On-page SEO μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί αλματωδώς, καθώς και να ενισχύσει την εικόνα της μάρκας σας στον διαδικτυακό χώρο.

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!