Ποιες είναι οι μεγάλες αλλαγές που δρομολογεί η Google

ALL POSTS

Ποιες είναι οι μεγάλες αλλαγές που δρομολογεί η Google

H Google, ο τεχνολογικός κολοσσός που θεωρείται κατά πολλούς ως ο απόλυτος κυρίαρχος του διαδικτύου, αλλάζει. Αυτό φυσικά δεν είναι κάτι καινούργιο. H Google είναι μια εταιρία που αλλάζει διαρκώς, δεν επαναπαύεται και προσπαθεί συνέχεια να βελτιώνεται και να εφαρμόζει καινοτόμες τεχνολογίες.

Ωστόσο μέσα στο 2023 αναμένονται ορισμένες μεγάλες αλλαγές στην κορυφαία μηχανή αναζήτησης, οι οποίες όπως είναι φυσικό θα επηρεάσουν όλες τις ιστοσελίδες που λειτουργούν στο διαδίκτυο. Πρόκειται για αλλαγές που θα τροποποιήσουν σημαντικά τα αποτελέσματα που λαμβάνουν οι χρήστες κάθε φορά που πραγματοποιούν μια αναζήτηση στην Google, με την εταιρία να αποσκοπεί στο να βελτιώσει την εμπειρία των χρηστών, προσφέροντας μεγαλύτερη συνάφεια.

Η Google άλλωστε μέσα στο 2022 «έτρεξε» χιλιάδες διαδικτυακά… πειράματα, και προχώρησε σε τροποποιήσεις του αλγορίθμου της, ενώ μέσα στο 2023 προβλέπεται πως θα προστεθεί ένας εξίσου μεγάλος αριθμός νέων λειτουργιών.

Ο τρόπος με τον οποίο η εν λόγω μηχανή αναζήτησης σκανάρει τις ιστοσελίδες δεν μπορεί φυσικά να περάσει απαρατήρητος. Όσο πιο ψηλά εμφανίζεται ένα website στη λίστα αποτελεσμάτων των αναζητήσεων των χρηστών, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχει να αυξήσει σημαντικά τον αριθμό των επισκεπτών του και συνεπακόλουθα και τα έσοδά του.

Ποιες είναι οι μεγάλες αλλαγές που δρομολογεί η Google και πως επηρεάζουν αυτές την κατάταξη των ιστοσελίδων;

Το γλωσσάρι της επιτυχίας

Ο ρόλος του SEO & Οι μεγάλες αλλαγές στο Google Search

1 – Το multisearch
2 – Αποτελέσματα «κοντά μου»
3 – Προτεραιότητα στις απαντήσεις
4 – Έμφαση στο mobile search
5 – Στο επίκεντρο το content

Το γλωσσάρι της επιτυχίας

Το πρώτο πράγμα ωστόσο που πρέπει να διευκρινιστεί είναι ο τρόπος με τον οποίο λειτουργεί η Google και γιατί είναι σημαντικές οι αλλαγές που συντελούνται για το κάθε brand.

Ας δούμε λοιπόν κάποιες βασικές έννοιες που περιγράφουν με τρόπο παραστατικό γιατί μια επιχείρηση που θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική οφείλει να παρακολουθεί στενά τις τροποποιήσεις στο Google Search.

Κατάταξη Google: Είναι η σειρά με την οποία η Google εμφανίζει τις ιστοσελίδες, αξιολογώντας μια σειρά από επιμέρους χαρακτηριστικά τους.

Ωστόσο, οι σελίδες που εμφανίζονται ψηλά στην κατάταξη έχουν περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν επισκέπτες, ενώ αυτές που βρίσκονται «χαντακωμένες» χαμηλά στη σχετική λίστα, χάνουν και έναν σημαντικό αριθμό νέων επισκεπτών. Είναι σημαντικό λοιπόν να γνωρίζει ένα brand τα κριτήρια με τα οποία βαθμολογεί η Google τις ιστοσελίδες και να προσπαθεί διαρκώς να βελτιώνει το score του.

SEO score: Το Search Engine Optimization (SEO) score είναι ένας χαρακτηριστικός δείκτης, στον οποίο στηρίζεται η Google – και άλλες μηχανές αναζήτησης – προκειμένου να κατατάξει μια ιστοσελίδα. Όσο πιο υψηλό είναι αυτό το score, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες το εκάστοτε website να σκαρφαλώσει στην πρώτη σελίδα της Google, και μάλιστα στις πρώτες 3-4 θέσεις, που θεωρούνται και οι πιο περιζήτητες.

Πέναλτι: Η Google ωστόσο επιβάλει και ποινές σε όσες ιστοσελίδες επιχειρούν με αθέμιτα μέσα να την… ξεγελάσουν, προκειμένου να ανέβουν ψηλά στα αποτελέσματα των αναζητήσεων. Η ίδια αξιοποιεί άλλωστε ιδιαίτερα προηγμένο λογισμικό και καινοτόμες τεχνολογίες που εντοπίζουν, αργά ή γρήγορα, τους παραβάτες επιβάλλοντας μάλιστα πέναλτι τα οποία μπορούν να επιφέρουν ιδιαίτερα δυσμενείς επιπτώσεις στην επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας. Είναι σημαντικό συνεπώς το να ακολουθεί κανείς πιστά τους κανόνες που θέτει η ίδια η Google και να μην επιστρατεύει αθέμιτα μέσα που θα επιφέρουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

Ο ρόλος του SEO

Το SEO συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατάταξη των ιστοσελίδων και το 2023. Επενδύοντας στην παραγωγή περιεχομένου το οποίο θα είναι πρωτότυπο, ποιοτικό και φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης μια ιστοσελίδα αυξάνει αισθητά τις πιθανότητές της να αναρριχηθεί ψηλά στη λίστα των αποτελεσμάτων της Google.

Αυτό ωστόσο που πρέπει να έχει κατά νου ένα brand είναι πως το SEO είναι μαραθώνιος. Απαιτεί υπομονή και επιμονή, καλή οργάνωση και προγραμματισμό. Αντίστοιχα, και αυτό εξελίσσεται διαρκώς, και επομένως μια ιστοσελίδα οφείλει να προσαρμόζεται στις νέες τάσεις του SEO ώστε να παραμένει ελκυστική για τις μηχανές αναζήτησης.

Το πιο συνετό είναι να αναθέτει κανείς τέτοιου είδους εργασίες σε επαγγελματίες, με αποδεδειγμένη εμπειρία, που μπορούν να αναλάβουν την SEO στρατηγική και να παραδώσουν μετρήσιμα αποτελέσματα για κάθε ενέργεια που φέρουν εις πέρας.

Οι μεγάλες αλλαγές στο Google Search

Το 2023 θα είναι μια χρονιά κατά τη διάρκεια της οποίας η Google έχει αναγγείλει μια σειρά από μεγάλες αλλαγές τόσο στο κομμάτι του Google Search όσο και σε άλλες υπηρεσίες που προσφέρει, όπως για παράδειγμα τα Google Analytics. Οι αλλαγές ωστόσο γίνονται προς όφελος της εμπειρίας που θέλει να προσφέρει η εταιρία στους χρήστες, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν θα ευνοηθούν και οι επιχειρήσεις που διατηρούν ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο.

Ας δούμε τις μεγάλες καινοτομίες στις οποίες επενδύει η Google για το 2023:

1 – Το multisearch

multisearch-google

Το multisearch φαίνεται πως ήρθε για να μείνει, καθώς η Google ήδη επενδύει πολλά σε αυτή τη νέα μορφή αναζήτησης. Η οπτική αναζήτηση είναι ένα από τα εργαλεία που θέτει σε προτεραιότητα η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης για το 2023. Πρακτικά, οι χρήστες θα μπορούν να ψάχνουν πληροφορίες πραγματοποιώντας αναζητήσεις ταυτόχρονα με εικόνα και κείμενο. Με τον τρόπο αυτή η Google θα μπορεί να «διαβάζει» με μεγαλύτερη ακρίβεια αυτό που ψάχνουν οι χρήστες και φυσικά να τους το εμφανίζει.

Αυτό πρακτικά σημαίνει για τις ιστοσελίδες πως θα πρέπει να δώσουν ακόμη μεγαλύτερη βαρύτητα στις εικόνες που έχουν συμπεριλάβει στο περιεχόμενό τους αλλά και στις λεκτικές περιγραφές που χρησιμοποιούν. Επενδύοντας σε υψηλής ποιότητας και ευκρίνειας φωτογραφίες, ένα website θα έχει περισσότερες πιθανότητες να βρεθεί ψηλά στα αποτελέσματα του multisearch των χρηστών.

Αντίστοιχα, όσο περισσότερες και πιο ακριβείς είναι οι πληροφορίες που συνοδεύουν μια φωτογραφία, και βοηθούν τη μηχανή αναζήτησης να αντιληφθεί το περιεχόμενό της, τόσο καλύτερα θα είναι και τα αποτελέσματα στις αναζητήσεις.

2 – Αποτελέσματα «κοντά μου»

multisearch-near-me

 

Η Google αναμένεται μάλιστα να επενδύσει αρκετά και στο multisearch «κοντά μου». Οι χρήστες θα μπορούν για παράδειγμα να κάνουν μια αναζήτηση με μια φωτογραφία παπουτσιών και τη λέξη «κατάστημα», και θα λαμβάνουν στα αποτελέσματα – μεταξύ άλλων – καταστήματα υπόδησης σε κοντινή απόσταση.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για ένα brand να μεριμνήσει ώστε να συμπεριλάβει ακριβή στοιχεία τοποθεσίας στον ιστότοπό του καθώς και κάθε άλλο δυνατό μέσο που θα κατευθύνει τους χρήστες και θα τους επιτρέπει να εντοπίζουν ένα φυσικό κατάστημα γρήγορα και απλά.

3 – Προτεραιότητα στις απαντήσεις

how-to-google

Μια ακόμη σημαντική αλλαγή στην οποία προχωράει στο 2023 η Google είναι το ότι «αναβαθμίζει» τις σελίδες που παρέχουν απαντήσεις σε τυχόν απορίες των χρηστών. Με απλά λόγια δίνει προτεραιότητα στο “how to – content”. Οι χρήστες άλλωστε χρησιμοποιούν το Google Search ιδιαίτερα συχνά προκειμένου να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήματα που ξεκινούν με το λεγόμενο “how to”, ψάχνοντας τρόπο να κατασκευάσουν ή να επιδιορθώσουν κάτι.

Εμπλουτίζοντας μια ιστοσελίδα με τέτοιου είδους περιεχόμενο, αυξάνονται και οι πιθανότητες το website να ανέβει ψηλότερα στα αποτελέσματα των χρηστών και φυσικά να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες. Δεν είναι απαραίτητο το περιεχόμενο να είναι σε μορφή κειμένου, καθώς η Google εμφανίζει αρκετά ψηλά πλέον και τα βίντεο.

Για παράδειγμα ένα eshop που διαθέτει προς πώληση ανατομικά παπούτσια, θα μπορούσε να δημιουργήσει άρθρα – οδηγούς που θα βοηθούν τους αναγνώστες να μάθουν το «πως θα επιλέξουν το κατάλληλο ζευγάρι ανατομικών», ενώ αντίστοιχα θα μπορούσε να προχωρήσει και στην παραγωγή βίντεο τα οποία θα τους βοηθούν να μάθουν το «πως θα ξεχωρίσουν τα αυθεντικά ανατομικά από τα μαϊμού».

4 – Έμφαση στο mobile search

google-mobile-search

Το ότι η Google δίνει μεγάλη βαρύτητα στο mobile search σίγουρα δεν είναι κάτι καινούργιο. Ωστόσο μέσα στο 2023 αναμένεται να γενικευτεί η τάση που δίνει προτεραιότητα στις σελίδες που φορτώνουν ταχύτερα. Κάθε φορά που κάποιος χρήστης πραγματοποιεί μια αναζήτηση στην Google το πιο πιθανό είναι πως θα λάβει διαφορετικά αποτελέσματα (για την ίδια αναζήτηση) στον υπολογιστή απ’ ότι στο κινητό τηλέφωνο. Αυτό γίνεται επειδή στο mobile search η δημοφιλής μηχανής αναζήτησης φορτώνει πρώτα τα websites που είναι πιο ελαφριά σε μέγεθος, και αυτό αναμένεται να γενικευτεί μέσα στο 2023.

Είναι ιδιαίτερα σημαντικό συνεπώς να φροντίσει ένα brand να κατασκευάσει μια ιστοσελίδα η οποία θα χαρακτηρίζεται από υψηλή ταχύτητα φόρτωσης στις κινητές συσκευές. Με τον τρόπο αυτό θα διατηρήσει μια καλή βαθμολογία από την Google και θα εμφανίζεται ψηλά στη λίστα κατάταξης της.

5 – Στο επίκεντρο το content

“Το μάρκετινγκ περιεχομένου δεν προσελκύει απλώς νέους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, αλλά τους δελεάζει, επίσης, να επιστρέψουν.” Πηγή Google

google-content-eeat

Μέσα στο 2023 η Google αναμένεται να δώσει αυξημένη σημασία και στο content που παράγεται με προτεραιότητα τον χρήστη και όχι τις μηχανές αναζήτησης. Η Google άλλωστε έχει αναπτύξει τόσο πολύ τις τεχνολογίες και τους αλγορίθμους που χρησιμοποιεί που είναι ιδιαίτερα δύσκολο, έως απίθανο, να την ξεγελάσει κανείς. Αυτό που πραγματικά χρειάζεται ένα website για να αναρριχηθεί ψηλά στις αναζητήσεις των χρηστών είναι να διαθέτει ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο. Κείμενα, φωτογραφίες και άλλα οπτικοακουστικά μέσα που έχουν παραχθεί προκειμένου να ενημερώσουν ή να ψυχαγωγήσουν τον χρήστη και φυσικά να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.

Παράγοντας περιεχόμενο το οποίο θα έχει χρηστική αξία και θα προσφέρει κάτι σημαντικό στους χρήστες ένα website αυξάνει αισθητά τις πιθανότητες να βρεθεί στην πρώτη σελίδα της Google. Ζητούμενο άλλωστε είναι οι χρήστες που θα επισκεφθούν μια ιστοσελίδα ακολουθώντας έναν σύνδεσμο της Google να βρουν πράγματι αυτό που αναζητούν (και αυτό που τους υποσχέθηκε το website), και να συναντήσουν περιεχόμενο που θα είναι χρήσιμο για τους ίδιους και όχι για τις μηχανές αναζήτησης.

Επενδύοντας στο πραγματικά αυθεντικό και με χρηστική αξία περιεχόμενο, ένα website μπορεί να αυξήσει επισκέπτες και έσοδα μέσα στο 2023.

Ολοκληρώνοντας…

Στις μέρες μας όλο και περισσότερες εταιρείες και ιδιώτες καταλαβαίνουν τη σημασία που έχει να βρίσκεται η ιστοσελίδα τους στα πρώτα αποτελέσματα της Google προκειμένου να προσπεράσουν τον ανταγωνισμό τους απολαμβάνοντας περισσότερα κέρδη.

Αν είστε έτοιμοι ελάτε να εφαρμόσουμε της κατάλληλες μεθόδους για να σας οδηγήσουμε στην κορυφή.

Χρήσιμα άρθρα (γιατί η γνώση είναι δύναμη)

Πόσος xρόνος χρειάζεται για να δω αποτελέσματα στο SEO

SEO WordPress: 12 συμβουλές για εξασφαλισμένη οργανική επισκεψιμότητα

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!