Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022

ALL POSTS

Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022

Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022 δημιουργήθηκε για να σας προσφέρει έξυπνες, πρακτικές και αποδοτικές ιδέες για τη δημιουργία περιεχομένου, που θα σας βοηθήσουν να «απογειώσετε» την επιχείρησή σας ή να αυξήσετε τους επισκέπτες στο e-shop σας ή απλά να κερδίσετε περισσότερους followers στα social media, ακολουθώντας όλες τις νέες τάσεις που θα κυριαρχήσουν στον κλάδο του ψηφιακού marketing το 2022.

Η δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου, που θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε digital marketing στρατηγική.

Το περιεχόμενο, γνωστό και ως content, διαθέτει πολλές μορφές, ωστόσο έχει έναν και μόνο στόχο: το κοινό. Το να δημιουργήσει κανείς content που θα γίνει… viral, θα μαγνητίσει τους χρήστες του διαδικτύου και θα τους κάνει να ενδιαφερθούν για ένα brand, μία ιστοσελίδα ή ένα e-shop, σίγουρα δεν είναι εύκολη διαδικασία. Απαιτεί στρατηγική μελέτη, καλή οργάνωση, δημιουργικότητα αλλά και φαντασία, ενώ όλα αυτά πρέπει να συνδυάζονται από τη σωστή αξιοποίηση των digital tools που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο.

Το content έχει χαρακτηριστεί – και όχι άδικα – ως ο «Βασιλιάς» του διαδικτύου, μιας και αποτελεί την «καρδιά» κάθε ιστοσελίδας, τη κινητήριο ενέργεια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλά και ευρύτερα όλων των ιστοτόπων και εφαρμογών που διαθέτουμε. Τι νόημα θα είχε άλλωστε μια ιστοσελίδα… λευκή; Ή ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο δεν θα υπήρχε τίποτα «καινούργιο» ή μια εφαρμογή στο κινητό μας τηλέφωνο χωρίς φωτογραφίες, πολυμέσα, κείμενο και γραφικά στοιχεία;

Βασικές Θεματικές Ενότητες

1. Ανακυκλώστε περιεχόμενο
2. Κάντε ερωτήσεις!
3. Δημιουργήστε «micro-content»
4. «Τρέξτε» διαγωνισμούς
5. Ακολουθήστε τα trends
6. Κερδίστε τους με ένα newsletter
7. Προσφέρετε «δωρεάν» υλικό
8. Μην «αντιγράφετε» άλλους
9. Δείξτε πως είστε… άνθρωποι
10. Χρησιμοποιήστε τα προϊόντα σας

Τι είναι το content marketing;

Το content marketing είναι μια σειρά από ενέργειες που στόχο έχουν τη δημιουργία και μετέπειτα διανομή ελκυστικού περιεχομένου, το οποίο θα διατηρήσει «αναμμένο» το ενδιαφέρον του κοινού για μία επιχείρηση, μία ιστοσελίδα ή ένα app. Ως περιεχόμενο νοείται καθετί που αναρτούμε στο διαδίκτυο, όπως φωτογραφίες, πολυμέσα, κείμενα, είτε μεμονωμένα είτε συνδυαστικά.

Στόχος του content marketing είναι το να καλλιεργηθεί μια σχέση επικοινωνίας με το κοινό, το οποίο δεν θα λάβει απλώς περιεχόμενο που θα βρει ενδιαφέρον, αλλά θα πειστεί παράλληλα να προβεί και σε ενέργειες, όπως την αγορά ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας.

Βασικό χαρακτηριστικό του content marketing είναι η συνέπεια και η συνέχεια. Το κοινό πρέπει να αντιληφθεί πως αυτός που παράγει το περιεχόμενο είναι «ειδικός» στο αντικείμενο, κατέχει την κατάλληλη τεχνογνωσία αλλά και πως προσφέρει content ανά τακτά χρονικά διαστήματα.

Γιατί το Content Marketing είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας

Tips για content marketing για το 2022

Το content marketing, όπως και ευρύτερα το digital marketing, αλλάζει διαρκώς. Εξελίσσεται και ακολουθεί νέα trends, τα οποία προκύπτουν μετά από «δοκιμές», και καταγράφουν τις τάσεις του κοινού. Σίγουρα δεν είναι εύκολο το να δημιουργήσει κανείς ελκυστικό περιεχόμενο. Πολλές φορές θα έχετε αναρωτηθεί «τώρα τί να δημοσιεύσω στα social media;» ή ακόμη και «γιατί ένα τόσο ωραίο post μου δεν παίρνει likes;».

Οι απαντήσεις στα εν λόγω ερωτήματα σχετίζονται άμεσα με την content marketing στρατηγική που ακολουθεί ένα brand, αλλά και το κατά πόσο μία επιχείρηση είναι έτοιμη να προσαρμοστεί στις ανάγκες του κοινού της.

Ας δούμε μερικές έξυπνες και πρακτικές ιδέες για τη δημιουργία περιεχομένου, που θα σας φανούν κάτι παραπάνω από πολύτιμες το 2022!

1. Ανακυκλώστε περιεχόμενο

Είναι εύκολο, γρήγορο και κυρίως οικονομικό. Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να «αντιγράψετε» [κατά μία έννοια] τον εαυτό σας. Η ανακύκλωση δεν είναι απλώς μια τάση που κερδίζει έδαφος στη μάχη για τη σωτηρία του πλανήτη μας, αλλά και ένα πολύτιμο όπλο που μπορεί να «σώσει» κάθε επιχείρηση. Ανακυκλώστε το περιεχόμενο σας και αξιοποιήστε εκ νέου υλικό που έχετε στα χέρια σας για να αναζωπυρώσετε το ενδιαφέρον των χρηστών.

Εάν έχετε γράψει ένα άρθρο για παράδειγμα, μπορείτε να το μετατρέψετε σε μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση, χρησιμοποιώντας τα key points, και να τη δημοσιεύσετε είτε στην ιστοσελίδα σας είτε στα social media. Αντίστοιχα, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα banner ή ένα infographic με τα στοιχεία που υπάρχουν στο εν λόγω άρθρο και αυτόματα να αποκτήσετε μια ελκυστική και συνάμα ενδιαφέρουσα ανάρτηση για τη σελίδα σας στο Facebook.

Για παράδειγμα: Εάν έχετε γράψει [είτε εσείς, είτε κάποιος επαγγελματίας στον οποίον το έχετε αναθέσει] ένα άρθρο για τα προϊόντα που αγοράζουν συνήθως οι καταναλωτές στις εκπτώσεις ή ένα άρθρο με συμβουλές για το τί πρέπει να προσέξει κανείς όταν ψωνίζει online, μπορείτε να αντλήσετε την κύρια ιδέα του άρθρου και κάποια βασικά στοιχεία και να δημιουργήσετε ένα banner για τα social media και έτσι να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των χρηστών.

Το ίδιο μπορείτε να κάνετε και με φωτογραφίες σας. Επί παραδείγματι, συλλέξτε φωτογραφίες που έχετε αναρτήσει στα social media κατά καιρούς και δημιουργήστε ένα θεματικό βίντεο – παρουσίαση [π.χ. «η χρονιά που πέρασε» ή «αστείες στιγμές από την αποθήκη μας»] το οποίο στη συνέχεια να δημοσιεύσετε στα social media.

2. Κάντε ερωτήσεις!

Δυσκολεύεστε να βρείτε την κατάλληλη ιδέα για ένα post; Δεν είστε σίγουροι αν αυτό που σκέφτεστε πως θα ανεβάσετε στο διαδίκτυο έχει ενδιαφέρον για το κοινό σας; Μην φοβάστε! Ρωτήστε τους. Οι ερωτήσεις εκτός του ότι θα σας αποφέρουν πολύτιμα insights τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε ποικιλοτρόπως, αποτελούν και ένα πρώτης τάξεως content, στο οποίο οι χρήστες παρουσιάζουν μεγάλα ποσοστά αλληλεπίδρασης.

Οι χρήστες του διαδικτύου άλλωστε είναι σίγουρα πρόθυμοι να εκφράσουν την άποψή τους, ενώ αν τους ρωτήσετε κάτι και στη συνέχεια ακολουθήσετε τη γνώμη τους ή τη λάβετε σοβαρά υπόψη σας, τότε αναμφίβολα θα το εκτιμήσουν.

Για παράδειγμα: Μπορείτε να ρωτήσετε τους χρήστες σας στα social media εάν θα προτιμούσαν να λάβουν ένα εκπτωτικό κουπόνι ή βρίσκουν πιο ενδιαφέρουσα την προοπτική του να συλλέγουν πόντους και να τους αξιοποιούν όπως αυτοί νομίζουν. Μπορείτε επίσης να στραφείτε και σε πιο «προσωπικές» ερωτήσεις όπως για παράδειγμα «τι σχέδια έχετε για τις γιορτές που έρχονται;

Εμείς ετοιμάζουμε τα νέα μας προϊόντα» και να αναρτήσετε φωτογραφίες από το στάδιο παραγωγής της εταιρίας σας. Εναλλακτικά, μπορείτε να «τρέξετε» online δημοσκοπήσεις είτε για ένα προϊόν που μόλις κυκλοφορήσατε είτε για μια αλλαγή που σκοπεύετε να κάνετε.

3. Δημιουργήστε «micro-content»

Οι μηχανές αναζήτησης είναι γεγονός πως εκτιμούν ιδιαίτερα τα μεγάλα άρθρα και τη συγκέντρωση πληροφορίων. Τι γίνεται όμως με τους χρήστες στα social media; Οι περισσότεροι αναζητούν κάτι «γρήγορο», που δεν θα τους κουράζει και θα έχει ενδιαφέρον για αυτούς. Το micro-content θα σας φανεί ιδιαίτερα πολύτιμο. Δημιουργήστε αναρτήσεις μερικών μόλις σειρών με κάποια βασικά στοιχεία γύρω από ένα θέμα και δώστε τη δυνατότητα στους χρήστες να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες – εφόσον το επιθυμούν – στην ιστοσελίδα σας.

Για παράδειγμα: Εάν έχετε δημιουργήσει ένα βίντεο με το πως μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει ένα προϊόν σας, μπορείτε να αναρτήσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ένα teaser, ένα σύντομο μέρος του βίντεο, και στη συνέχεια να τοποθετήσετε το link για αυτούς που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Με τον τρόπο αυτό επαναχρησιμοποιείτε το περιεχόμενό σας [στην προκειμένη περίπτωση το βίντεο] με διάφορους τρόπους, δεν κουράζετε τους χρήστες και κεντρίζετε το ενδιαφέρον τους ώστε να αναζητήσουν περισσότερες πληροφορίες.

4. «Τρέξτε» διαγωνισμούς

Ένας διαγωνισμός έχει πάντα ενδιαφέρον για τους χρήστες και θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τα ποσοστά αλληλεπίδρασης τους με το brand σας. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως όλοι οι διαγωνισμοί είναι πετυχημένοι ή πως πρέπει να ακολουθείτε την «παραδοσιακή» συνταγή.

Μπορείτε να επιστρατεύσετε τη φαντασία σας αλλά και να αξιοποιήσετε τις σύγχρονες τάσεις, όπως αυτή των «διαγωνισμών φωτογραφίας», όπου ένα brand καλεί τους χρήστες να αναρτήσουν στα social media φωτογραφίες με τα προϊόντα του και στη συνέχεια κληρώνει δώρα στους τυχερούς. Έτσι επιβραβεύετε όσους αγοράζουν τα προϊόντα σας, αλλά ταυτόχρονα τους μετατρέπετε σε online διαφημιστές σας που σας βοηθούν να κάνετε γνωστό το brand σας σε περισσότερα άτομα.

Για παράδειγμα: Εάν πουλάτε ρούχα ζητήστε από τους πελάτες σας να αναρτήσουν φωτογραφίες τους που φορούν κάποιο ρούχο που έχουν αγοράσει από εσάς, να κάνουν tag τη σελίδα σας στα social media ή να χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο hashtag. Δεν είναι λίγα τα brand που προσφέρουν αυτόματα έκπτωση σε όσους χρήστες παίρνουν μέρος σε τέτοια challenge, πυροδοτώντας μια σειρά από αναρτήσεις και πετυχαίνοντας φυσικά το να γίνει η επιχείρησή τους ευρύτερα γνωστή.

5. Ακολουθήστε τα trends

Οι χρήστες βρίσκονται στο διαδίκτυο και σίγουρα υπάρχουν θέματα που τους απασχολούν. Τα θέματα αυτά συνήθως αλλάζουν ενώ η νέα τάση που ακολουθούν πολλά brands είναι το να αξιοποιούν τα trends και ευρύτερα τα θέματα επικαιρότητας, και να προσαρμόζουν το περιεχόμενό τους.

Δεν χρειάζεται να… ανακαλύψετε τον τροχό! Μπορείτε να παίρνετε ιδέες από άλλα μεγάλα brands και να τις προσαρμόζετε στη δική σας εταιρική ταυτότητα ή να βλέπετε τα θέματα που απασχολούν έντονα τους χρήστες του διαδικτύου και να αποφασίζετε εάν και πώς μπορείτε να τα σχολιάσετε.

Για παράδειγμα: Εάν στα trends βρίσκεται μία απότομη αλλαγή του καιρού και η επιχείρησή σας προσφέρει είδη όπως ομπρέλες, αδιάβροχα ή μπότες, μπορείτε να δημιουργήσετε μια ανάρτηση που θα σχολιάζει με χιούμορ την αλλαγή του καιρού και παράλληλα θα ενημερώνει πως εσείς έχετε τη λύση και είστε «παντός καιρού».

Προσοχή ωστόσο: είναι καλό να παρακολουθείτε τα trends και να δημιουργείτε content επίκαιρο, χωρίς όμως να ξεφεύγετε και διατηρώντας πάντα τη σοβαρότητα του brand σας αλλά και το ύφος της εταιρικής σας ταυτότητας. Ένα «κακό χιούμορ» για ένα σοβαρό trend, μπορεί να σας οδηγήσει σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα.

6. Κερδίστε τους με ένα newsletter

Ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, όπου ο καθένας μας «βομβαρδίζεται» καθημερινά από εκατοντάδες posts, φωτογραφίες, άρθρα, βίντεο. Είναι φυσικό και επόμενο πολλές φορές ένα ωραίο περιεχόμενό σας να «χάνεται» και να μην φτάνει πάντα στο κοινό σας. Το newsletter έρχεται για να αντιμετωπίσει αυτό ακριβώς το πρόβλημα. Δημιουργήστε ελκυστικά email τα οποία θα παρουσιάζουν τα πιο σημαντικά μηνύματα που έχετε για το κοινό σας και σχεδιάστε προσεκτικά την email marketing στρατηγική σας, ώστε τα μηνύματα να φτάσουν στο σωστό ηλεκτρονικό ταχυδρομείο την κατάλληλη ώρα.

Για παράδειγμα: Μπορείτε μέσω A/B test να βρείτε την κατάλληλη ημέρα και ώρα για να στέλνετε τα ενημερωτικά emails σας, ενώ παράλληλα θα έχετε βεβαιωθεί πως οι αποδέκτες έχουν δώσει τη συγκατάθεσή τους για να λαμβάνουν ενημερώσεις από εσάς. Σχεδιάστε ένα όμορφο template και επιστρατεύστε τη φαντασία αλλά και τη δημιουργικότητά σας ώστε οι τίτλοι, οι φωτογραφίες και το κείμενο που θα χρησιμοποιήσετε να είναι ελκυστικά και να πείθουν τους αποδέκτες σας να προβούν σε μια επιθυμητή ενέργεια.

Email marketing: 4 χρυσοί κανόνες για αυξημένες πωλήσεις

7. Προσφέρετε «δωρεάν» υλικό

Δημιουργήστε ένα ελκυστικό περιεχόμενο για τους χρήστες και δώστε τους τη δυνατότητα να το αποκτήσουν δωρεάν. Μπορείτε να φτιάξετε για παράδειγμα μια σειρά από βίντεο με συμβουλές για το πως να κάνει κάποιος κάτι ή βίντεο στα οποία θα μοιράζεστε τις γνώσεις σας πάνω σε ένα αντικείμενο.

Εναλλακτικά, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο, που θα μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν οι χρήστες ή να διοργανώσετε ένα δωρεάν webinar. Εφαρμόζοντας κάτι από τα παραπάνω θα αυξήσετε την αξιοπιστία σας, καθώς αυτόματα οι χρήστες αντιλαμβάνονται πως είστε γνώστες του αντικειμένου με το οποίο ασχολείστε, ενώ παράλληλα θα έχετε τη ευκαιρία να προσελκύσετε νέους χρήστες που στη συνέχεια – πιθανόν – να μετατρέψετε και σε πελάτες σας.

Για παράδειγμα: Εάν διαθέτετε μαγαζί με ηλεκτρολογικά υλικά, μπορείτε να δημιουργήσετε έναν πρακτικό οδηγό με συμβουλές ασφαλείας, στον οποίο θα υπάρχουν χρήσιμες οδηγίες αλλά και tips για τους καταναλωτές. Κάθε φορά που κάποιος τον κατεβάζει, θα λαμβάνει πολύτιμες πληροφορίες από εσάς, θα μαθαίνει το brand σας, ενώ μέσα στο βιβλίο μπορείτε να συμπεριλάβετε τυχόν υπηρεσίες ή προϊόντα που προσφέρετε και έτσι να πείσετε τους χρήστες που κατεβάζουν το βιβλίο σας να προβούν και σε αγορές.

8. Μην «αντιγράφετε» άλλους

Το περιεχόμενο που αναρτάτε στην ιστοσελίδα ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσής σας πρέπει πάση θυσία να είναι πρωτότυπο. Να το έχετε δημιουργήσει εσείς ή να έχετε αναθέσει σε κάποιον επαγγελματία τη δημιουργία του αποκλειστικά για εσάς. Σε διαφορετική περίπτωση είναι σίγουρο πως δεν θα αντικατοπτρίζει το ύφος και την ταυτότητα του brand σας στο 100%, αλλά και πως θα μπερδεύει τους χρήστες.

Για παράδειγμα: Εάν τοποθετήσετε stock φωτογραφίες στην ιστοσελίδα σας είναι πολύ πιθανό τις ίδιες φωτογραφίες να έχουν και κάποιοι από τους ανταγωνιστές σας, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σύγχυση στους καταναλωτές. Το ίδιο ισχύει και με ένα banner ή μια φωτογραφία που θα αναρτήσετε στα social media. Αν οι χρήστες την έχουν δει άλλες 100 φορές, σε διάφορες σελίδες, το πιο πιθανό είναι να την προσπεράσουν χωρίς δεύτερη σκέψη. Αντίθετα, κάτι αυθεντικό, πρωτότυπο και «φρέσκο», πάντα τραβάει την προσοχή όλων.

9. Δείξτε πως είστε… άνθρωποι

Τα brand δεν είναι άψυχες οντότητες [ή τουλάχιστον δεν θα έπρεπε να είναι]. Είναι οι άνθρωποι που τα απαρτίζουν, αυτοί που εργάζονται για να παραμείνουν λειτουργικά αλλά και αυτοί που τα εμπνεύστηκαν και τα δημιουργήσαν. Δημιουργήστε περιεχόμενο που θα δείχνει την ανθρώπινη πλευρά του brand σας.

Για παράδειγμα: Μπορείτε να φτιάξετε μικρά αφιερώματα για το πως ξεκίνησε η εταιρία σας, τα μέλη που την απαρτίζουν, το όραμα σας ή να μοιραστείτε ιδέες σας για το μέλλον. Παράλληλα, μπορείτε να δημοσιεύσετε φωτογραφίες με τους εργαζόμενους σας, να μοιραστείτε μερικές αστείες στιγμές από το γραφείο ή το στάδιο της παραγωγής των προϊόντων σας και να αναδείξετε τυχόν κοινωνικές δράσεις στις οποίες προχωράει το brand σας.

10. Χρησιμοποιήστε τα προϊόντα σας

Ένας [αν όχι ο μοναδικός] λόγος για τον οποίο πετυχαίνουν τον σκοπό τους οι τηλεπωλήσεις, το γνωστό telemarketing, είναι το γεγονός πως παρουσιάζουν στην πράξη πως χρησιμοποιείτε ένα προϊόν. Πρόκειται για μια μέθοδο που σίγουρα πείθει τους καταναλωτές ή τους βοηθάει να αποφασίσουν εάν χρειάζονται ή όχι ένα προϊόν, ενώ μπορεί να σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμη και στην περίπτωση της content marketing στρατηγική σας.

Για παράδειγμα: Μπορείτε να φτιάξετε ένα βίντεο στο οποίο θα δείχνετε πως χρησιμοποιείτε ένα προϊόν σας ή τι μπορεί να κάνει κάποιος με αυτό ή ακόμη και να δώσετε συμβουλές συντήρησης.

Ολοκληρώνοντας  το άρθρο μας “Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022”

Υπάρχουν πολλές ιδέες για τη δημιουργία περιεχομένου, που σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν ένα brand να κρατήσει αναμμένο το ενδιαφέρον των καταναλωτών του. Το βασικό που πρέπει να έχετε κατά νου όταν δημιουργείτε content για την επιχείρησή σας είναι πως αυτό πρέπει πάντα να αντικατοπτρίζει την εταιρική σας ταυτότητα, να είναι πρωτότυπο και φυσικά ελκυστικό! Μην ξεχνάτε πως στόχος σας είναι το κοινό και πως δεν είναι κακό να πειραματίζεστε, να δοκιμάζετε διάφορα trends και να υιοθετείτε αυτό που «κουμπώνει» καλύτερα με τις ανάγκες των δικών σας πελατών.

Στην WEBONE, πιστεύουμε ότι το Content Marketing είναι απαραίτητο για κάθε επιχείρηση που θέλει να προσφέρει στο κοινό του. Αν ενδιαφέρεστε να μάθετε περισσότερα για το CM και πώς αυτό μπορεί να αναβαθμίσει τη δική σας επιχείρηση, επικοινωνήστε μαζί μας για εξατομικευμένη ανάλυση και πραγματικές βελτιώσεις!

Δείτε ακόμη ορισμένα χρήσιμα άρθρα για την καλύτερη ενημέρωσή σας – Η γνώση είναι δύναμη:

Seo tips για το 2022
Προώθηση ιστοσελίδων: Πώς να κατακτήσετε την 1η θέση στην Google
Στρατηγικές digital marketing ξενοδοχείων που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε το 2022

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!