seo tips 2022 WEBONE

ALL POSTS

SEO tips για το 2022

Seo tips χρήσιμα και πρακτικά για να αυξήσετε την οργανική επισκεψιμότητα της ιστοσελίδα σας

Το SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί ζωτικής σημασίας παράγοντα για μία ολοκληρωμένη και πετυχημένη διαδικτυακή παρουσία κάθε επιχείρησης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε κάθε digital marketing στρατηγική και μεγάλα παγκόσμια brands επενδύουν στη βελτίωση του SEO score τους και στη δημιουργία περιεχομένου που θα ανταποκρίνεται στις «επιταγές» των μηχανών αναζήτησης, αλλά και ευρύτερα στις βασικές αρχές λειτουργίας του διαδικτύου.

Το SEO είναι βέβαιο ότι θα παραμείνει ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων για κάθε online marketing στρατηγική και το 2022, διατηρώντας και αυξάνοντας τη δυναμική που έχει ήδη αποκτήσει. Οι μηχανές αναζήτησης τροποποιούν συχνά τους αλγορίθμους λειτουργίας τους, αναπροσαρμόζοντας το τι θεωρούν κάθε φορά σημαντικό, ωστόσο μία ολοκληρωμένη SEO στρατηγική μπορεί να φανεί ένα πολύτιμο όπλο για κάθε επιχείρηση που θέλει να αυξήσει τον αριθμό των χρηστών που επισκέπτονται το eshop ή την ιστοσελίδα της και φυσικά να πολλαπλασιάσει τα κέρδη της.

Ακολουθώντας τις νέες τάσεις στο SEO και εφαρμόζοντας μία σειρά από χρήσιμα tips, κάθε επιχείρηση – όσο μικρή ή μεγάλη και εάν είναι – μπορεί να αρχίσει άμεσα να βλέπει διαφορά. Ήδη έχουν διαμορφωθεί τα κύρια trends που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2022 και τα οποία δεν πρέπει να απουσιάζουν από καμία ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική!

Τι είναι το SEO;

Το SEO είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που βελτιώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης «διαβάζουν» έναν ιστότοπο. Στόχος του SEO είναι να συμβάλει στο να αυξηθούν οι οργανικές επισκέψεις μίας ιστοσελίδας (κατακτώντας την πρώτη σελίδα της Google) και βοηθάει τις επιχειρήσεις να αποκτήσουν άμεσα κέρδη, προσελκύοντας πιθανούς πελάτες.

Για να το πετύχει κανείς αυτό πρέπει να «επενδύσει» χρόνο και μελέτη στο SEO, βρίσκοντας τις σωστές λέξεις κλειδιά στις οποίες πρέπει να επικεντρωθεί, και να δημιουργήσει σχετικό περιεχόμενο. Παράλληλα, απαιτούνται μία σειρά από τεχνικές ενέργειες, ώστε η ιστοσελίδα να «φορτώνει» γρήγορα και να διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία που θα βοηθήσουν μία μηχανή αναζήτησης να την τοποθετήσει στη σωστή – κάθε φορά – κατηγορία.

Μηχανές αναζήτησης όπως η Google δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο SEO και πόσο «φιλική» προς τους αλγορίθμους τους είναι μία ιστοσελίδα, για αυτό είναι πολύ σημαντικό κάθε επιχείρηση να βελτιώνει διαρκώς το SEO score της ιστοσελίδας ή του eshop της, αν βρεθεί (ή να παραμείνει) στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης των χρηστών.

Δείτε: Keyword strategy: Πως θα επιλέξετε τις σωστές λέξεις κλειδιά για το SEO σας

1. Εστιάστε στο on-page SEO

Το on-page SEO αποτελεί και το 2022 τον πιο εύκολο και αποτελεσματικό τρόπο να παραμείνει μία ιστοσελίδα ψηλά στις αναζητήσεις των χρηστών. Πρόκειται για όλα εκείνα τα στοιχεία που περιλαμβάνει μία ιστοσελίδα – όπως τίτλοι, επικεφαλίδες, εικόνες κλπ. – τα οποία μπορείτε να βελτιώσετε για να είναι πιο εύκολα ορατά και «ευανάγνωστα» στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google.

Ορισμένοι εύκολοι τρόποι για να βελτιώσετε το on-page SEO της ιστοσελίδας σας είναι το να χρησιμοποιείτε τις λέξεις κλειδιά (keywords) του brand σας, στην αρχή των τίτλων και των επικεφαλίδων που επιλέγετε. Αν το eshop σας διαθέτει προς πώληση γυναικεία παπούτσια, είναι αυτονόητο πως οι λέξεις κλειδιά «γυναικεία παπούτσια» θα βρίσκονται στην αρχή της επικεφαλίδας στη σχετική κατηγορία και όχι «χαντακωμένες» κάπου στο τέλος.

Παράλληλα, δημιουργήστε περιεχόμενο με μεγάλη έκταση, όπως μεγάλα κείμενα ή άρθρα άνω των 1.800 λέξεων. Εάν η ιστοσελίδα σας διαθέτει κατηγορία blog, όπου ανεβάζετε άρθρα [μία πρακτική ιδιαίτερα αποτελεσματική για το SEO], φροντίστε ώστε να άρθρα σας να είναι πρωτογενή αλλά και πάνω από 1.800 λέξεις, ενώ είναι κάτι παραπάνω από αναγκαίο το να χρησιμοποιήσετε τίτλους, υπότιτλους και μικρές προτάσεις.

Τέλος, για καλύτερο on-page SEO score αποφύγετε την υπερβολική χρήση των keywords σας, μίας και αυτό θα αποφέρει ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Μία ιδανική αναλογία είναι η κάθε λέξη κλειδί να χρησιμοποιείται 2 με 3 φορές ανά σελίδα.

Δείτε περισσότερα για το On-Page Optimization: On page optimization – SEO: Δείτε τις ενέργειες που πρέπει να κάνετε

2. Μην παραμελείτε το τεχνικό κομμάτι

Το SEO απευθύνεται σε μηχανές αναζήτησης, και πιο συγκεκριμένα στον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί η κάθε μηχανή αναζήτησης. Συνεπώς το να διαθέτετε μία ιστοσελίδα χωρίς «λάθη» και όσο το δυνατόν πιο καλά τεχνικά δομημένη, είναι κάτι στο οποίο πρέπει να στρέψετε την προσοχή σας το 2022.

Το λεγόμενο technical SEO διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο, μίας και οι μηχανές αναζήτησης – όσο καλό και εάν είναι το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας – παρουσιάζουν την τάση να «υποβαθμίζουν» έναν ιστότοπο όταν υστερεί τεχνικά.

Σε αυτό θα χρειαστείτε τη συνδρομή ενός προγραμματιστή και μίας εταιρίας που ασχολείται με την κατασκευή ιστοσελίδων, ώστε να προχωρήσουν στον έλεγχο της σελίδας σας και να διαπιστώσουν τυχόν προβλήματα αλλά και «ευκαιρίες» βελτίωσης.

Τα βασικά που πρέπει να ελέγξετε είναι:
-Όλες οι σελίδες σας είναι «ασφαλείς» και διαθέτουν πιστοποιητικά ασφαλούς πλοήγησης
-Η ιστοσελίδα σας φορτώνει γρήγορα
-Ο ιστότοπός σας είναι φιλικός προς κινητές συσκευές
-Το περιεχόμενο που έχετε είναι πρωτογενές, ανήκει σε εσάς και δεν αποτελεί προϊόν «λογοκλοπής»
-Τα links που υπάρχουν στον ιστότοπό σας λειτουργούν κανονικά

3. Επενδύστε στο περιεχόμενο

Εάν θέλετε να πετύχετε καλό SEO score για την ιστοσελίδα σας μέσα στο 2022 τότε αναμφίβολα πρέπει να επενδύσετε στο «καλό» περιεχόμενο. Οι χρήστες άλλωστε του διαδικτύου αναζητούν πάντα κάτι που θα έχει ενδιαφέρον για αυτούς και θα τους «πείσει» να προχωρήσουν σε μία αγορά ή ακόμη και στο να μεταβούν από μια ιστοσελίδα στην άλλη. Δεν αρκεί απλώς να προσελκύσετε επισκέπτες στη σελίδα σας μέσα από μία μηχανή αναζήτησης, αλλά να τους μετατρέψετε και σε πελάτες, και αυτό ακριβώς μπορεί να κάνει το περιεχόμενο, γνωστό και ως content.

Δημιουργήστε ένα βιβλίο οδηγό με τις υπηρεσίες – προϊόντα που προσφέρει η επιχείρησή σας, γράψτε μία σειρά από άρθρα με πληροφορίες για το πως μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει τα αγαθά που διαθέτετε προς πώληση, φτιάξτε βίντεο – οδηγούς όπου θα παρουσιάζετε βήμα, βήμα το πως μπορεί κάποιος να επωφεληθεί από τις υπηρεσίες σας. Αυτές είναι μόλις μερικές από τις ιδέες για περιεχόμενο που μπορείτε να επιστρατεύσετε για να δημιουργήσετε μία ελκυστική ιστοσελίδα που θα έχει ενδιαφέρον για τους επισκέπτες.

Δείτε ακόμη: Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022

4. Μην ξεχνάτε τα links

Οι μηχανές αναζήτησης «λατρεύουν» τα links και αυτή είναι μία τάση που πρέπει να έχετε κατά νου και το 2022, εάν θέλετε η SEO στρατηγική σας να έχει αποτέλεσμα. Τα links βοηθούν τους χρήστες να περιηγηθούν από μια σελίδα σε άλλη, ενώ παράλληλα συμβάλουν στο να μπορεί μία μηχανή αναζήτησης να «καταλάβει» καλύτερα το περιεχόμενο μίας σελίδας.

Αρχικά, επενδύστε στα λεγόμενα internal links, τους συνδέσμους που οδηγούν από τη μία σελίδα σας στην άλλη. Εάν ανεβάσετε για παράδειγμα ένα άρθρο για συμβουλές διακόσμησης στο eshop σας (το οποίο διαθέτει προς πώληση έπιπλα και διακοσμητικά), μπορείτε να τοποθετήσετε links σε συγκεκριμένες λέξεις του άρθρου, οι οποίες θα παραπέμπουν στην αντίστοιχη κατηγορία της ιστοσελίδας σας.

Έτσι εάν πατήσει κάποιος χρήστης πάνω στη λέξη έπιπλα μπάνιου, θα μεταφέρεται αυτόματα στη σχετική κατηγορία του eshop σας. Αυτό ωστόσο δεν βοηθάει μόνο τους χρήστες, στο να μεταβαίνουν εύκολα και γρήγορα από μία σελίδα σε άλλη, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης οι οποίες «αντιλαμβάνονται» τη σχέση ανάμεσα στη λέξη κλειδί (στην προκειμένη περίπτωση έπιπλα μπάνιου) με την αντίστοιχη σελίδα.

Παράλληλα, μπορείτε να στραφείτε και στη δημιουργία links με άλλες ιστοσελίδες. Το backlinking, όπως είναι γνωστό, είναι μία πρακτική που θα κυριαρχήσει και το 2022 στο SEO. Πρακτικά, προσεγγίζετε άλλες ιστοσελίδες και συνάπτετε συνεργασίες μαζί τους, ώστε να τοποθετούν links που θα παραπέμπουν στη δική σας σελίδα. Όσο περισσότερες είναι οι σελίδες που παροτρύνουν τους επισκέπτες τους να μεταβούν στον δικό σας ιστότοπο, τόσο καλύτερο SEO score πετυχαίνετε.

Δείτε ακόμη: Δημιουργία συνδέσμων (links) στο site σας. Παράγοντας επιτυχίας στο SEO

5. «Κρατήστε» τους επισκέπτες

Εάν οι χρήστες επισκεφθούν την ιστοσελίδα σας, μείνουν σε αυτή μερικά δευτερόλεπτα και επιστρέψουν αμέσως πίσω στη μηχανή αναζήτησης αυτό σίγουρα δεν είναι καλό για το SEO score σας. Και το 2022 παραμένει πολύ σημαντικό το να διατηρήσετε τους χρήστες που φτάνουν στη σελίδα σας μέσω μίας μηχανής αναζήτησης για όσο το δυνατό περισσότερο χρόνο.

Με τον τρόπο αυτό δείχνετε πως οι επισκέπτες έχουν βρεθεί στον σωστό ιστότοπο και πως βρήκαν αυτό ακριβώς που αναζητούσαν. Για να το πετύχετε αυτό θα χρειαστείτε αναμφίβολα ελκυστικό περιεχόμενο αλλά και μία ιστοσελίδα φιλική προς τους χρήστες.

Εάν για παράδειγμα ο ιστότοπός σας δεν είναι συμβατός με κινητές συσκευές, μόλις τον επισκεφθεί ένας χρήστης από το κινητό του τηλέφωνο, θα τον εγκαταλείψει στα επόμενα δευτερόλεπτα. Το ίδιο θα συμβεί εάν αργεί να φορτώσει η σελίδα σας ή εάν δεν είναι καλά οργανωμένες οι πληροφορίες που υπάρχουν μέσα σε αυτή, με αποτέλεσμα ο χρήστης να χάνεται και να χάνει και την υπομονή του.

Δημιουργώντας μία ιστοσελίδα ή ένα eshop που φορτώνει γρήγορα, μπορεί κανείς να το επισκεφθεί από κάθε συσκευή (laptop, κινητό, tablet) με την ίδια άνεση και μπορεί εύκολα να βρει όλες τις κατηγορίες και τις πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμες, πετυχαίνετε καλύτερο SEO score και πολλαπλασιάζονται οι πιθανότητες οι χρήστες να παραμείνουν για αρκετή ώρα μέσα στην ιστοσελίδα σας, αλλά και να μετατραπούν σε «μόνιμους» επισκέπτες.

Δείτε ακόμη: Mobile friendly website ο πλήρης οδηγός κατασκευής 

6. SEO σε βίντεο και φωτογραφίες

Οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, παρουσιάζουν αποτελέσματα στις αναζητήσεις των χρηστών και υπό τη μορφή βίντεο ή φωτογραφιών [μεταξύ άλλων]. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να έχετε κατά νου όταν σχεδιάζετε την SEO στρατηγική σας για το 2022, βελτιώνοντας τον τρόπο με τον οποίο «διαβάζουν» οι μηχανές αναζήτησης βίντεο και φωτογραφίες σας.

Ξεκινήστε τοποθετώντας τα keywords στα οποία στοχεύετε κάθε φορά στις φωτογραφίες και τα βίντεο σας. Εάν πρόκειται για φωτογραφία, μεριμνήστε ώστε να υπάρχει το λεγόμενο alt text, το κείμενο που εμφανίζεται σε περίπτωση που δεν μπορεί να «φορτώσει» η φωτογραφία σας, και τοποθετήστε έξυπνες λέξεις κλειδιά μέσα σε κάθε περιγραφή φωτογραφίας.

Όσο πιο καλά έχετε περιγράψει μία φωτογραφία, τόσο πιο εύκολα θα «καταλάβει» η μηχανή αναζήτηση το τί ακριβώς απεικονίζει αυτή και θα την κατατάξει αντίστοιχα στις αναζητήσεις των χρηστών. Το ίδιο ισχύει και για τα βίντεο, με τις λέξεις κλειδιά να τοποθετούνται πάντα στην αρχή του τίτλου κάθε βίντεο, ενώ μία λεπτομερής περιγραφή μπορεί να σας βοηθήσει να πετύχετε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα στις αναζητήσεις.

7. Βελτιώστε το Google My Business

Εάν διαθέτετε ήδη προφίλ στο Google My Business φροντίστε ώστε να βελτιώσετε το περιεχόμενο του για να γίνει όσο το δυνατόν πιο «σύγχρονο» και να παραμείνει σχετικό με την επιχείρησή σας. Τοποθετήστε keywords στην περιγραφή της επιχείρησής σας και εμπλουτίστε με όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες γύρω από την τοποθεσία σας, τα προϊόντα που διαθέτετε αλλά και τους τρόπους επικοινωνίας.

Ένα προφίλ στο My Business όπου υπάρχει μόνο ένα τηλέφωνο επικοινωνίας, μία δύο εικόνες και ελάχιστες πληροφορίες για αυτή καθ’ αυτή την επιχείρηση, είναι καταδικασμένο να παραμείνει «χαμηλά» στις αναζητήσεις των χρηστών, τη στιγμή που ένα ανανεωμένο και πλήρως ενημερωμένο προφίλ μπορεί να αναρριχηθεί στις πρώτες θέσεις.

Δείτε ακόμη: Περισσότερες πληροφορίες για το Google My Business – Τι μπορείτε να κάνετε

8. SEO παντού!

Το SEO δεν είναι «προνόμιο» μόνο των ιστοσελίδων. Όταν σχεδιάζετε την SEO στρατηγική του 2022 πρέπει να έχετε κατά νου πως πρόκειται για ένα πολύτιμο όπλο που μπορείτε να αξιοποιήσετε σε όλες τις online πλατφόρμες σας.

Βελτιώστε το περιεχόμενο που διαθέτουν τα social media προφίλ της επιχείρησής σας, ώστε να αυξήσετε τις πιθανότητες να προσελκύσετε οργανική επισκεψιμότητα διά μέσω αυτών. Οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν στα αποτελέσματά τους και τα social media pages, και συνεπώς όσο πιο SEO friendly είναι οι πληροφορίες που διαθέτουν οι σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο περισσότερους επισκέπτες κερδίζετε.

Το ίδιο ισχύει για βίντεο που φιλοξενείτε σε πλατφόρμες όπως το YouTube ή το Vimeo. Μεριμνήστε ώστε να τοποθετήσετε links σε όλα τα προφίλ σας στα social media που θα παραπέμπουν στη σελίδα σας, καθώς έτσι κερδίζετε έξτρα backlinks, τα οποία θα βοηθήσουν το SEO score σας.

Για να είναι πετυχημένη η SEO στρατηγική σας πρέπει να είναι σφαιρική και να «αγκαλιάζει» κάθε online παρουσία σας. Τα περισσότερα – αν όχι όλα – μεγάλα brands διαθέτουν ειδικό τμήμα που ασχολείται αποκλειστικά με το SEO, επενδύοντας χρόνο, χρήμα και προσωπικό σε αυτό το ιδιαίτερα αποδοτικό όπλο.

Αντίστοιχα, ένα μικρό brand μπορεί να στραφεί σε επαγγελματίες του digital marketing που διαθέτουν SEO εμπειρία και μπορούν να καθοδηγήσουν μία επιχείρηση για το πως να αναρριχηθεί ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και να κερδίσει νέους επισκέπτες – πελάτες.

Τελειώνοντας…

Το 2022 το SEO θα συνεχίσει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στο digital marketing, προσφέροντας τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να αυξήσει τα έσοδά της, και αποτελεί αναμφίβολα κάτι στο οποίο αξίζει κάθε brand να επενδύσει.

Σε κάθε περίπτωση η ομάδα μου και εγώ είμαστε εδώ για να λύσουμε κάθε απορία σου σχετικά με το SEO του website σου και θα χαρούμε πολύ να κάνουμε και ένα review της σελίδας σου προκειμένου να σε συμβουλέψουμε για τα επόμενα βήματα. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να μας το ζητήσεις.

Δείτε ακόμη:

Προώθηση Ιστοσελίδων και 5 SEO πρακτικές για καλύτερη online παρουσία

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!