Τι είναι το Digital Marketing

ALL POSTS

Τι είναι το Digital Marketing: Ένας χρήσιμος οδηγός

Δείτε στο άρθρο μας παρακάτω τι είναι το Digital Marketing και γιατί εκτός από ένα πολύτιμο εργαλείο είναι και ιδιαίτερα απαραίτητο για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του διαδικτύου.

Το Digital Marketing, γνωστό και ως online marketing, είναι μια σειρά από προωθητικές ενέργειες που στόχο έχουν να εδραιώσουν ένα brand, να το κάνουν γνωστό αξιοποιώντας το διαδίκτυο και όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας και να αυξήσουν τα έσοδά του.

Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το e-mail marketing, τις διαφημίσεις στο διαδίκτυο αλλά και ευρύτερα την διαδικτυακή επικοινωνία και προώθηση. Είναι πολύ πιθανό το online marketing να συνδυάζεται με offline πρακτικές διαφήμισης, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, ενώ τα τελευταία χρόνια καταγράφει αλματώδη άνοδο και εξελίσσεται διαρκώς.

Σχεδιάζοντας μια ολοκληρωμένη και πολυδιάστατη Digital Marketing στρατηγική, ένα brand αποσκοπεί στο να προσελκύσει το ενδιαφέρον των καταναλωτών, να χτίσει μια ισχυρή εταιρική ταυτότητα, να κάνει γνωστά στο ευρύ κοινό τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρει και φυσικά να αυξήσει τα έσοδα του.

Γιατί είναι σημαντικό το Digital Marketing;

Το ψηφιακό ή διαδικτυακό μάρκετινγκ προσφέρει τη δυνατότητα σε μια επιχείρηση να προσεγγίσει ένα ιδιαίτερα μεγάλο κοινό, στο οποίο δεν θα μπορούσε να απευθυνθεί διαφορετικά, χρησιμοποιώντας μόνο παραδοσιακές μεθόδους προώθησης.

Ταυτόχρονα, χαρακτηρίζεται από μεγάλη αποδοτικότητα, μιας και με το ελάχιστο δυνατό κόστος μπορεί κανείς να πετύχει μεγιστοποίηση εσόδων, αρκεί να γνωρίζει πως να σχεδιάσει μια ολοκληρωμένη ψηφιακή στρατηγική αλλά και πως να διαχειριστεί σωστά τα κατάλληλα εργαλεία.

Τα αποτελέσματα από κάθε ενέργεια είναι άμεσα μετρήσιμα και ορατά και έτσι κανείς μπορεί να γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια το πόσο πετυχημένη ή μη είναι μια προωθητική καμπάνια που “τρέχει” στο διαδίκτυο.

Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά του online marketing που το κάνουν να ξεχωρίζει;

Ακρίβεια στη στόχευση

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του online marketing είναι πως προσφέρει μεγάλη ακρίβεια στη στόχευση του κοινού. Σχεδιάζοντας μια διαδικτυακή καμπάνια, ένα brand μπορεί να προσεγγίσει ένα ευρύ αλλά πολύ συγκεκριμένο κοινό, το οποίο είναι πιο πιθανό να προχωρήσει σε αγορές και κατά συνέπεια αυξάνεται και η αποδοτικότητα των προωθητικών ενεργειών.

Πρακτικά, το Digital Marketing επιτρέπει να προσδιορίσουμε και να στοχεύσουμε σε ένα πολύ συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό και να δημιουργήσουμε διαφημίσεις με εξατομικευμένα μηνύματα, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες να δουν τις διαφημίσεις μας μόνο αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται για αυτό που προσφέρουμε, πετυχαίνοντας έτσι περισσότερες πωλήσεις.

Για παράδειγμα, αξιοποιώντας σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία του διαδικτυακού μάρκετινγκ, μπορούμε να σχεδιάσουμε διαφημιστικές εκστρατείες που απευθύνονται σε ένα κοινό με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως φύλλο, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, ενδιαφέροντα και μόρφωση.

Μετρήσιμα αποτελέσματα

Σε αντίθεση με το offline marketing, το ψηφιακό επιτρέπει σε ένα brand να δει με ακρίβεια και σε πραγματικό χρόνο τα αποτελέσματα της κάθε προωθητικής ενέργειας. Τα digital tools δίνουν πρόσβαση σε πληροφορίες όπως πόσα άτομα είδαν μια διαφήμισή μας, πόσοι απ’ αυτούς προχώρησαν σε αγορές αλλά και σε ποια είδη κοινού δεν έχει μεγάλη απήχηση η καμπάνια μας.

Με τον τρόπο αυτό, ανά πάσα στιγμή μπορούμε να προχωράμε σε αλλαγές, και να προσαρμόζουμε την digital marketing στρατηγική μας, βελτιώνοντας ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματά της.

Μικρότερο κόστος

Ένα ακόμη ιδιαίτερα θετικό χαρακτηριστικό του digital marketing είναι πως το κόστος διαμορφώνεται με βάση τις ανάγκες του εκάστοτε brand, και κατά συνέπεια δεν έχει σημασία πόσο μικρή ή μεγάλη είναι μια επιχείρηση μιας και όλοι μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν μια ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ.

Μάλιστα, ακριβώς επειδή πρόκειται για ενέργειες με μεγάλη αποδοτικότητα, μπορεί κανείς να δει άμεσα αποτελέσματα χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσει μια περιουσία και έτσι το κόστος για μια digital marketing στρατηγική παραμένει χαμηλό συγκριτικά με άλλες παραδοσιακές μεθόδους διαφήμισης.

Πριν κάνετε το πρώτο βήμα θα πρέπει να ορίσετε τους στόχους σας

Πριν ασχοληθείτε με το Digital Marketing, θέστε σαφείς και μετρήσιμους στόχους. Θέλετε να:

  • αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας,
  • να δημιουργήσετε προοπτικές(leads),
  • να αυξήσετε τις πωλήσεις
  • ή να βελτιώσετε το brand awareness για την εταιρεία σας;

Ο ορισμός των στόχων σας θα διαμορφώσει τις κατάλληλες στρατηγικές σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Κατασκευή Ιστοσελίδας:

Μια καλά σχεδιασμένη και χρηστικλη ιστοσελίδα είναι το θεμέλιο των προσπαθειών σας για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα σας είναι φιλική προς το χρήστη και βελτιστοποιημένη για τις μηχανές αναζήτησης (SEO) για να προσελκύσετε οργανική επισκεψιμότητα.

Τα βασικά είδη του Digital Marketing

Στο ψηφιακό μάρκετινγκ μπορεί κανείς να συναντήσει μια μεγάλη γκάμα από διαφορετικά μεταξύ τους – ή και αρκετά παρεμφερή – είδη και πρακτικές, που εάν αξιοποιηθούν με τον κατάλληλο σχεδιασμό και τη σωστή οργάνωση, θα αποφέρουν θεαματικά αποτελέσματα στα ταμεία μιας επιχείρησης.

Τα κυριότερα ωστόσο είδη του digital marketing συνοψίζονται στα ακόλουθα:

SEO(Search Engine Optimization): Πρόκειται για μια σειρά από πρακτικές που βελτιώνουν το περιεχόμενο ενός brand στο διαδίκτυο και το κάνουν ορατό στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας έτσι τις πιθανότητες οι χρήστες του διαδικτύου να αλληλεπιδράσουν μαζί του.

Βελτιστοποίηση SEO: Τα 7 βήματα για να ανεβείτε στην Google

Διαφήμιση Πληρωμής Ανά Κλικ (PPC)-Google Ads: Διεξάγετε πληρωμένες διαφημιστικές καμπάνιες σε πλατφόρμες όπως το Google Ads και τα κοινωνικά μέσα. Το PPC σας επιτρέπει να στοχεύετε σε συγκεκριμένο κοινό και να πληρώνετε μόνο όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας.

Μάρκετινγκ Περιεχομένου ή Content Marketing: Δημιουργήστε αξία, σχετικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στα ενδιαφέροντα του κοινού σας. Το περιεχόμενο μπορεί να περιλαμβάνει άρθρα, βίντεο, infographics, e-books, κλπ. που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσελκύσουν και να κρατήσουν πελάτες.

Social Media Marketing: Αφορά τις προωθητικές ενέργειες, διαφημίσεις αλλά και ευρύτερα το content που “ανεβαίνει” στα social media. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα ισχυρό όπλο στο online marketing, καθώς μέσω αυτών ένα brand μπορεί να χτίσει την εταιρική του ταυτότητα, να γίνει ευρύτερα γνωστό στο καταναλωτικό κοινό και να αλληλεπιδράσει πιο άμεσα με πιθανούς πελάτες.

Social media marketing: Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες

Influencer Marketing: Συνεργαστείτε με influencers στον κλάδο σας για να φτάσετε στο κοινό τους και να κερδίσετε εμπιστοσύνη. Οι influencers μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας σε ένα ευρύτερο κοινό.

E-mail marketing: Από τα βασικά είδη του digital marketing δεν θα μπορούσαν φυσικά να απουσιάζουν οι εκστρατείες προώθησης μέσω e-mail. Πρόκειται για διαφημιστικά μηνύματα που φτάνουν στους χρήστες του διαδικτύου μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους, τα οποία επίσης εάν σχεδιαστούν ακολουθώντας χρήσιμα tips και τα trends του online marketing, είναι δυνατό να αποφέρουν άμεσα – και σημαντικά – κέρδη για κάθε brand.

Email marketing: 4 χρυσοί κανόνες για αυξημένες πωλήσεις

Όλα τα παραπάνω είναι πολύ καλά αλλά θα πρέπει να συνοδεύονται από Ανάλυση και Παρακολούθηση Δεδομένων(μόνο τότε έχουν νόημα και αξία όλες οι ενέργειές σας): Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Analytics για να μετρήσετε την απόδοση των καμπανιών σας. Αναλύστε τα δεδομένα για να πάρετε ενημερωμένες αποφάσεις και να βελτιστοποιήσετε τις στρατηγικές σας.

Το Digital Marketing είναι μια σειρά από ιδιαίτερα αποδοτικές ενέργειες που μπορούν να βοηθήσουν ένα brand να αυξήσει τον κύκλο των εμπορικών δραστηριοτήτων του, να αποκτήσει περισσότερους πελάτες αλλά και να δημιουργήσει μια σχέση εμπιστοσύνης, σιγουριάς και ασφάλειας.

Εάν μάλιστα αναλάβει ένας επαγγελματίας τον σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης digital marketing στρατηγικής, τότε τα αποτελέσματα θα είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά.

Ολοκληρώνοντας το άρθρο μας για το τι είναι το Digital Marketing

Να είστε ανοιχτοί να δοκιμάζετε νέες τακτικές μάρκετινγκ και να πειραματίζεστε με διαφορετικές στρατηγικές. Το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι δυναμικό, και αυτό που λειτουργεί σήμερα μπορεί να μην λειτουργεί αύριο.

Ελάτε μαζί μας επίσης για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες Κατασκευής ιστοσελίδων & Κατασκευής eshop. Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Δείτε ακόμη:

Digital Marketing και εξαγωγές: Δείτε πως θα τις αυξήστε

Υπηρεσίες Digital marketing: Απογείωσε την επιχείρησή σου

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!