5 αρχές μάρκετινγκ για το SEO

ALL POSTS

5 αρχές μάρκετινγκ για το SEO για να μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητά του

5 αρχές μάρκετινγκ για το SEO. Γνωρίστε στο άρθρο αυτό πώς να προσαρμόζεστε στο εξελισσόμενο ψηφιακό τοπίο και να διασφαλίζετε στο μέλλον την οργανική επιτυχία του brand σας με αυτά τα 5 βασικά δομικά στοιχεία του μάρκετινγκ.

Δεν είναι ασυνήθιστο για τους επαγγελματίες του SEO να βρεθούν σε έναν ρόλο με ελάχιστη έως καθόλου εκπαίδευση στην παραδοσιακή θεωρία του μάρκετινγκ.

Ωστόσο, καθώς το οργανικό τοπίο γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο και κατακερματισμένο, η ανάγκη κατανόησης και ενσωμάτωσης διαχρονικών αρχών μάρκετινγκ στη στρατηγική SEO σας δεν ήταν ποτέ πιο κρίσιμη.

Από την βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης στην οργανική βελτιστοποίηση

Το να βασίζεστε μόνο στις μηχανές αναζήτησης δεν είναι πλέον αρκετό για να μεγιστοποιήσετε την οργανική σας έκθεση σε πιθανούς πελάτες.

Σήμερα, οι χρήστες ανακαλύπτουν πληροφορίες στο διαδίκτυο από διάφορες πηγές.

Με την έλευση της αναζήτησης με βάση την Τεχνητή Νοημοσύνη και την επέκταση των πληρωμένων τοποθετήσεων αναζήτησης, περιηγούμαστε σε ένα έδαφος όπου τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης συρρικνώνονται και οι μηχανές αναζήτησης είναι μόνο ένα μέρος ενός απίστευτα πολύπλοκου ταξιδιού του πελάτη μας – αγοραστή.

Πλατφόρμες όπως το TikTok (που χρησιμοποιείται από το 40%+ των χρηστών Gen Z ως μηχανή αναζήτησης), το Pinterest και το Reddit παρουσιάζουν ευκαιρίες για πρόσθετη οργανική εμβέλεια εκτός της αναζήτησης Google – πράγμα που σημαίνει ότι η στρατηγική σας πρέπει να εξελιχθεί από τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης σε οργανική βελτιστοποίηση πολλαπλών πλατφορμών.

Αυτή η αλλαγή απαιτεί μια ολιστική κατανόηση του μάρκετινγκ που υπερβαίνει τους αλγορίθμους και καταδύεται βαθιά στη συμπεριφορά των καταναλωτών, τον στρατηγικό σχεδιασμό και τη μακροπρόθεσμη οικοδόμηση της μάρκας.

Σε αυτό το άρθρο, θα καλύψουμε πέντε βασικές έννοιες μάρκετινγκ που όχι μόνο συμπληρώνουν, αλλά μπορούν να επαναπροσδιορίσουν και να αναβαθμίσουν την απόδοσή σας στην αναζήτηση.

1. Έρευνα 3Cs (the customers, the competitors and the corporation)

3cs-model

Η έρευνα 3Cs είναι μια θεμελιώδης πτυχή του μάρκετινγκ που μπορεί να αξιοποιηθεί για την ενίσχυση της οργανικής στρατηγικής σας. Σημαίνει την οικοδόμηση μιας βαθύτερης κατανόησης της εταιρείας σας, των πελατών σας και της συνολικής κατηγορίας ή του κλάδου.

Ας εμβαθύνουμε σε κάθε έναν από αυτούς τους τομείς και ας διερευνήσουμε τη σημασία τους για το SEO.

Έρευνα για την εταιρεία

Τι είναι
Η έρευνα εταιρείας έχει να κάνει με την κατανόηση της επιχείρησής σας (ή της επιχείρησης των πελατών σας) εκ των έσω. Θα πρέπει να εμβαθύνει στην εσωτερική σας κατανόηση των εξής:

Στόχοι – Τι προσπαθείτε να επιτύχετε ως επιχείρηση και πώς μπορεί να υποστηρίξει το μάρκετινγκ.
Κοινό – Σε ποιους απευθύνεστε και γιατί.
Τοποθέτηση – Τι κάνει την επιχείρησή σας να ξεχωρίζει στα μάτια των δυνητικών πελατών.
Η αγορά – Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετωπίζετε και ποιες ευκαιρίες βλέπετε στο μέλλον;

Γιατί έχει σημασία για το SEO
Οπλισμένοι με μια βαθύτερη κατανόηση της αγοράς και των τάσεων που διαμορφώνουν το μέλλον της αγοράς, θα είστε σε θέση να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στην παραγωγή περιεχομένου (content marketing) που θα έχει καλύτερη απήχηση στους δυνητικούς αγοραστές.

Έρευνα πελατών

Τι είναι
Περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών, των αναγκών και των συμπεριφορών του κοινού-στόχου σας μέσω ποιοτικής (π.χ. συνεντεύξεις βάθους) και ποσοτικής (π.χ. έρευνες) έρευνας.

Γιατί έχει σημασία για το SEO
Έχοντας καλύτερη κατανόηση του ποιους στοχεύετε, μπορείτε να δημιουργήσετε περιεχόμενο που έχει απήχηση σε αυτό το κοινό, βελτιώνοντας τη συνολική οργανική εμβέλεια για σχετικά θέματα και ενισχύοντας τα ποσοστά εμπλοκής και μετατροπής.

Παραδείγματα και οφέλη
Με την κατανόηση των αναγκών και των σημείων που ενδιαφέρουν το κοινό σας, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο σχετικό περιεχόμενο, να οδηγήσετε περισσότερα κλικ στον ιστότοπό σας και να οικοδομήσετε την παρουσία της μάρκας σας.

Έρευνα κατηγορίας

Τι είναι

Η έρευνα κατηγορίας είναι η κατανόηση της ευρύτερης αγοράς, των ανταγωνιστών, των τάσεων και των πιθανών ευκαιριών ή απειλών εντός του κλάδου.

Γιατί έχει σημασία για το SEO
Η κατανόηση του τοπίου του κλάδου σας επιτρέπει να εντοπίζετε κενά και ευκαιρίες που μπορεί να έχουν παραβλέψει οι ανταγωνιστές.

Παραδείγματα και οφέλη
Σε βασικό επίπεδο, η ανάλυση των προφίλ backlink των ανταγωνιστών μπορεί να αποκαλύψει ευκαιρίες για νέους backlinks, ενισχύοντας την αυθεντία του ιστότοπού σας.

Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε εργαλεία όπως το SimilarWeb για να αξιολογήσετε τα δίκτυα και τα κανάλια στα οποία επενδύουν οι ανταγωνιστές σας και τα οποία αποδίδουν τα καλύτερα αποτελέσματα οργανικά:

Εμβαθύνοντας στην έρευνα 3Cs, θα αποκτήσετε βαθύτερες γνώσεις που ευθυγραμμίζουν το SEO με την ευρύτερη επιχειρηματική στρατηγική, παρέχοντας μεγαλύτερη αξία στις μάρκες με τις οποίες συνεργάζεστε.

2. Τμηματοποίηση και στόχευση

market segmentation and targeting

Η τμηματοποίηση περιλαμβάνει τη διάσπαση της συνολικής αγοράς (π.χ. κάθε παίκτης γκολφ στον πλανήτη) σε μικρότερα, πιο διαχειρίσιμα τμήματα (π.χ. παίκτες γκολφ άνω των 50 ετών).

Η στόχευση επικεντρώνεται στην επιλογή των πιο προσοδοφόρων τμημάτων που θα ακολουθηθούν με βάση την προσαρμογή στην αγορά, το μέγεθος και το δυναμικό ανάπτυξης.

Κατανοώντας ποια τμήματα πελατών είναι πιο σημαντικά για την επιχείρησή σας, μπορείτε να δημιουργήσετε εξαιρετικά στοχευμένες οργανικές στρατηγικές και να εστιάσετε τις προσπάθειές σας στο σωστό κοινό.

Τμηματοποίηση αγοράς

Τι είναι
Η τμηματοποίηση περιλαμβάνει τη διαίρεση της ευρείας αγοράς σε μικρότερες, διακριτές ομάδες με βάση χαρακτηριστικά όπως δημογραφικά, ψυχογραφικά, συμπεριφορά ή γεωγραφκά.

Η στόχευση περιλαμβάνει την επιλογή των τμημάτων στα οποία θα εστιάσετε με βάση τη δυνητική τους αξία και την ευθυγράμμιση με την επιχείρησή σας.

Γιατί έχει σημασία για το SEO

Ο διαχωρισμός του κοινού σας σε τμήματα σας επιτρέπει να προσαρμόσετε τις στρατηγικές SEO σας ώστε να ικανοποιήσετε τις συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις κάθε ομάδας.

Αυτό οδηγεί σε πιο σχετικό περιεχόμενο και καλύτερη εμπλοκή με το περιεχόμενο που δημιουργείτε.

Η εστίαση στα πιο προσοδοφόρα ή σχετικά τμήματα εξασφαλίζει ότι οι προσπάθειες SEO σας κατευθύνονται εκεί όπου θα έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο.

Παραδείγματα και οφέλη

Δημογραφική τμηματοποίηση: Εάν στοχεύετε σε μια συγκεκριμένη δημογραφική ομάδα, όπως για παράδειγμα οι μικρότερες εταιρίες μεταφορικών, θα είστε σε θέση να δημιουργήσετε περιεχόμενο με βάση τις ανάγκες αυτού του κοινού, οι οποίες θα διαφέρουν σημαντικά από τις ανάγκες των μεγαλύτερων μεταφορικών εταιρειών.

Γεωγραφική τμηματοποίηση: Εάν η επιχείρησή σας εξυπηρετεί πολλές τοποθεσίες, η δημιουργία σελίδων προορισμού που αφορούν συγκεκριμένες τοποθεσίες για βασικές περιοχές μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη στην τοπική αναζήτηση και να οδηγήσει σε πιο στοχευμένη επισκεψιμότητα.

Αυτή η αρχή θα σας επιτρέψει να προχωρήσετε πέρα από μια προσέγγιση ενός μεγέθους για όλους σε μια πιο διαφοροποιημένη, εξατομικευμένη στρατηγική που ευθυγραμμίζεται με τις μοναδικές ανάγκες και επιθυμίες διαφορετικών τμημάτων πελατών.

3. Τοποθέτηση

brand positionig

Η τοποθέτηση της μάρκας αφορά τη δημιουργία μιας μοναδικής, θετικής εικόνας της μάρκας σας στο μυαλό του πελάτη.

Είναι το θέμα που θα πρέπει να λειτουργεί ως χρυσή τομή σε όλες τις δραστηριότητες μάρκετινγκ.

Τι είναι

Η τοποθέτηση είναι η αντίληψη που σκοπεύετε να έχουν οι πελάτες σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Η επιτυχημένη τοποθέτηση περιλαμβάνει τον καθορισμό των στοιχείων που σας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό και των λόγων για τους οποίους θα πρέπει να επιλέξουν τη μάρκα σας έναντι του ανταγωνισμού, γεγονός που θα πρέπει να οδηγήσει σε σαφέστερα μηνύματα που εμφανίζονται στις καμπάνιες και τα δημιουργικά στοιχεία.

Γιατί έχει σημασία για το  SEO

Η αποτελεσματική τοποθέτηση ενισχύει το brand σας, την εμπιστοσύνη και την αξιοπιστία.

Ο τρόπος με τον οποίο τοποθετείτε την επωνυμία σας μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις οργανικές επιδόσεις σας, να φέρει περισσότερη επώνυμη επισκεψιμότητα μέσω της αναζήτησης και να οδηγήσει σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής για την υπάρχουσα επισκεψιμότητα του ιστότοπου.

Παραδείγματα και οφέλη

Με την κατανόηση των μοναδικών σημείων πώλησης και των θεμάτων που διαφοροποιούν την επωνυμία σας από τον ανταγωνισμό, μπορείτε να εστιάσετε στην αύξηση του περιεχομένου σύμφωνα με αυτά τα θέματα, ώστε να διασφαλίσετε τη μεγιστοποίηση της οργανικής προβολής για να στηρίξετε τη μοναδική τοποθέτηση της επωνυμίας σας.

Για παράδειγμα, η τοποθέτηση της μάρκας Red Bull περιστρέφεται γύρω από το “giving you wings”.

Αυτό υπερβαίνει κάθε δραστηριότητα μάρκετινγκ στην οποία επενδύει ως μάρκα.

Θέλει να είναι συνώνυμο του ενθουσιασμού και της ανάληψης ρίσκου και έχει πετύχει αυτή την προσπάθεια μέσα από διάφορες καμπάνιες.

Από οργανική άποψη, η κατανόηση αυτής της τοποθέτησης μπορεί να δώσει πληροφορίες για το περιεχόμενο, τις δημόσιες σχέσεις και τις ευκαιρίες co-branding και να διασφαλίσει ότι οποιεσδήποτε προτάσεις περιεχομένου που προωθείτε είναι ευθυγραμμισμένες με την τοποθέτηση του εμπορικού σήματος της εταιρείας σας.

4. Σχεδιασμός μέσων ενημέρωσης

Εξελίξεις όπως το Search Generative Experience της Google, η άνοδος των κοινωνικών πλατφορμών ως μηχανών αναζήτησης και η αυξανόμενη επιρροή των δημιουργών στις οργανικές επιδόσεις αναδεικνύουν την πολυπλοκότητα του σημερινού οργανικού τοπίου.

Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός των μέσων ενημέρωσης σημαίνει την επιλογή των σωστών καναλιών αλλά και την κατανόηση του πότε και πώς να τα χρησιμοποιήσετε.

Είτε πρόκειται για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είτε για πληρωμένα, είτε για οργανική αναζήτηση, η επίτευξη της μέγιστης δυνατής έκθεσης της μάρκας σας οπουδήποτε κι αν βρίσκονται οι πελάτες σας στο διαδίκτυο είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη σε ένα τόσο πολύπλοκο οικοσύστημα.

Ο σχεδιασμός μέσων ενημέρωσης συνδέεται παραδοσιακά με τη διαφήμιση. Ωστόσο, στο πλαίσιο του SEO και της οργανικής αναζήτησης, είναι εξίσου σημαντικός.

Τι είναι
Ο σχεδιασμός μέσων ενημέρωσης για οργανική αναζήτηση περιλαμβάνει τον εντοπισμό και την αξιοποίηση διαφόρων διαδικτυακών καναλιών, όπως οι μηχανές αναζήτησης, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ιστότοποι τρίτων και άλλα, για τη διανομή και την προώθηση περιεχομένου σε δυνητικούς πελάτες, όπου κι αν βρίσκονται στο διαδίκτυο.

Γιατί έχει σημασία για το SEO

Ο αποτελεσματικός σχεδιασμός των μέσων ενημέρωσης διασφαλίζει ότι το περιεχόμενό σας φτάνει στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή. Δεν πρόκειται για τη δημιουργία περιεχομένου υψηλής ποιότητας, αλλά για τη διασφάλιση ότι το περιεχόμενο αυτό θα προβληθεί και θα ασχοληθεί με αυτό.

Παραδείγματα και οφέλη

Επιλογή καναλιών: Ο προσδιορισμός των σημείων όπου το κοινό-στόχος σας περνάει χρόνο στο διαδίκτυο βοηθά στην επιλογή των σωστών καναλιών. Εάν το κοινό-στόχος σας είναι επαγγελματίες, πλατφόρμες όπως το LinkedIn μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική χρήση του χρόνου σας από άλλες.

Σχεδιασμός της μορφής περιεχομένου: Διαφορετικές πλατφόρμες ενδέχεται να απαιτούν διαφορετικές μορφές περιεχομένου. Μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική μέσων ενημέρωσης θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη δημιουργία σύντομων αποσπασμάτων βίντεο για το Instagram, άρθρων μεγάλης διάρκειας για το ιστολόγιό σας και ελκυστικών βίντεο για το YouTube, όλα από ένα βασικό κομμάτι περιεχομένου.

Ενσωμάτωση πολλαπλών καναλιών: Ένα συνεκτικό σχέδιο μέσων ενημέρωσης διασφαλίζει ότι τα μηνύματά σας είναι συνεπή σε όλα τα κανάλια. Η χρήση συνεπούς γλώσσας και οπτικού υλικού ενισχύει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας και οδηγεί σε καλύτερα αποτελέσματα.

Παρακολούθηση και βελτιστοποίηση: Ο καλός σχεδιασμός μέσων ενημέρωσης περιλαμβάνει επίσης την παρακολούθηση της απόδοσης των διαφόρων καναλιών και την ετοιμότητα προσαρμογής της στρατηγικής σας.

5. Μέτρηση της πλήρης διαδρομής του πελάτη (customer journey & funnel)

customer journey funnel

Η μέτρηση αυτή υπερβαίνει τις παραδοσιακές μετρήσεις SEO, όπως η κατάταξη και η επισκεψιμότητα.

Εξετάζει ολόκληρο το ταξίδι του πελάτη, από την ευαισθητοποίηση έως τη μετατροπή, για να κατανοήσει πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενό σας και πώς αυτό οδηγεί σε πωλήσεις.

Γιατί έχει σημασία για το  SEO

Ενώ το παραδοσιακό SEO επικεντρώνεται συχνά στην αύξηση της επισκεψιμότητας και τη βελτίωση της κατάταξης, πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι προσπάθειες αυτές συμβάλλουν στους συνολικούς επιχειρηματικούς στόχους.

Παραδείγματα και οφέλη

Ευαισθητοποίηση: σας βοηθά να καταλάβετε τι προκαλεί το αρχικό ενδιαφέρον.

Εξέταση: Η ανάλυση της συμπεριφοράς στο χώρο, όπως τα ποσοστά κλικ στις σελίδες προϊόντων, οι λήψεις περιεχομένου και ο αριθμός των σελίδων που προβάλλονται κατά μέσο όρο, θα εντοπίσει πού μπορούν να γίνουν βελτιώσεις στο ταξίδι του χρήστη.

Μετατροπή: Προσδιορισμός των καναλιών και των σελίδων που οδηγούν σε πραγματικές πωλήσεις ή εγγραφές.

Η επιτυχής οργανική βελτιστοποίηση απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση που υπερβαίνει το πλήρες ταξίδι του αγοραστή.

Θέτοντας τους σωστούς βασικούς δείκτες απόδοσης (KPIs) και μετρώντας τις επιδόσεις, μπορείτε να δείτε πώς οι προσπάθειές σας συμβάλλουν σε κάθε στάδιο της διαδρομής του πελάτη, επιτρέποντας πιο στοχευμένες, ευέλικτες και αποτελεσματικές στρατηγικές.

Δείτε ακόμη: KPIs metrics: Δείτε τι είναι και ποιες οι καλύτερες πρακτικές τους

Ολοκληρώνοντας τις 5 αρχές μάρκετινγκ για το SEO – Συμπέρασμα

Οι πέντε αρχές που αναφέρθηκαν παραπάνω αποτελούν βασικά δομικά στοιχεία για να διασφαλίσετε μελλοντικά τη στρατηγική σας για το οργανικό SEO.

Αποτελούν μια ουσιαστική γέφυρα μεταξύ των διαχρονικών αρχών του παραδοσιακού μάρκετινγκ και του δυναμικού κόσμου του ψηφιακού μάρκετινγκ, προσφέροντας ένα πλαίσιο που θα σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι η μάρκα σας είναι προετοιμασμένη για επιτυχία, ανεξάρτητα από τις τελευταίες τεχνολογικές τάσεις που επηρεάζουν την αναζήτηση.

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!