Κατασκευή ιστοσελίδων βασισμένη στην εμπειρία του χρήστη

Κατασκευή ιστοσελίδων βασισμένη στην εμπειρία του χρήστη

Κατασκευή ιστοσελίδων – εμπειρία του χρήστη

Οι επιχειρήσεις έχουν πλέον αντιληφθεί ότι η παροχή μιας ποιοτικής εμπειρίας χρήστη αποτελεί ένα ουσιαστικό, σταθερό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που δημιουργεί την εντύπωση που έχει ο χρήστης για όσα έχει να προσφέρει μια εταιρία, η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που διαφοροποιεί την εταιρία από τους ανταγωνιστές της και η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που καθορίζει αν ο πελάτης θα μείνει πιστός στην εταιρία.

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και απόδοση της επένδυσης

Μπορεί να μην πουλάτε κάτι από τον ιστότοπό σας. Το μόνο που παρέχετε είναι πληροφορίες για την εταιρία σας. Ίσως φαίνεται ότι εσείς έχετε το μονοπώλιο των πληροφοριών αυτών, αν κάποιος τις χρειάζεται θα πρέπει να τις πάρει από εσάς. Δεν έχετε να αντιμετωπίσετε τον ανταγωνισμό που έχει να αντιμετωπίσει ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο. Ωστόσο δεν έχετε την πολυτέλεια να αμελήσετε το ζήτημα της εμπειρίας του χρήστη.

Αν η τοποθεσία σας στον διαδίκτυο περιέχει κατά κύριο λόγο πληροφορίες (περιεχόμενο) τότε ένας από τους κύριους στόχους του ιστοτόπου σας είναι να μεταδώσει αυτές τις πληροφορίες όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται. Δεν αρκεί απλώς να τις ανεβάσετε εκεί. Θα πρέπει να παρουσιάσετε με κάποιον τρόπο που να βοηθά τους ανθρώπους να τις αφομοιώσουν και να τις κατανοήσουν. Διαφορετικά οι χρήστες μπορούν να μην μάθουν ποτέ ότι προσφέρετε την υπηρεσία η το προϊόν το οποίο ψάχνουν. Και αν τελικά καταφέρουν να βρουν αυτές τις πληροφορίες, είναι πιθανόν να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι αν ο ιστότοπός σας είναι τόσο δυσλειτουργικός, το ίδιο δύσκολοι θα είστε ενδεχομένως και εσείς στη συνεργασία σας.

Ακόμη και αν η τοποθεσία σας στον ιστό περιέχει κατά κύριο λόγο αλληλεπιδραστικά εργαλεία που οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να κάνουν κάποιες δουλειές (όπως να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια ή να διαχειριστούν τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς), η αποτελεσματική επικοινωνία αποτελεί ουσιαστικό παράγοντα στην επιτυχία του προϊόντος σας. Ακόμα και το πιο ισχυρό εργαλείο του κόσμου θα αποτύχει αν οι χρήστες δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν πώς να το κάνουν να δουλέψει.

Με απλά λόγια, αν οι χρήστες σας έχουν μια άσχημη εμπειρία, δεν θα σας επισκεφθούν ξανά. Αν έχουν μια αποδεκτή εμπειρία με τον ιστότοπό σας αλλά μια καλύτερη εμπειρία με τον ιστότοπο του ανταγωνιστή σας, θα επισκεφθούν ξανά τον ανταγωνιστή σας και όχι εσάς. Τα χαρακτηριστικά και οι λειτουργίες είναι πάντα σημαντικά, αλλά η εμπειρία του χρήστη έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στην καταναλωτική πίστη των πελατών. Οι εξελιγμένες τεχνολογίες και τα εταιρικά μηνύματα δεν θα κάνουν τους πελάτες να σας επισκεφθούν δεύτερη φορά. Μια καλή εμπειρία του χρήστη θα το κάνει και δεν θα έχετε πολλές δεύτερες ευκαιρίες για να επανορθώσετε.

Αν δώσετε προσοχή στην εμπειρία των χρηστών δεν θα ωφεληθείτε μόνο από την καταναλωτική πίστη των πελατών. Οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται για τον οικονομικό απολογισμό τους θέλουν να γνωρίζουν ποιά είναι η απόδοση των επενδύσεών τους. (Return on Investment, ROI). Η απόδοση των επένδύσεων μετριέται συνήθως σε χρήματα:  για κάθε ευρώ που ξοδεύει μια επιχείρηση ποιά είναι η αξία σε ευρώ που παίρνει πίσω; Η απόδοση των επενδύσεων όμως δεν εκφράζεται αναγκαστικά με χρηματικούς όρους. Το μόνο που χρειάζεται είναι μια μέτρηση που να δείχνει ότι τα χρήματα που ξοδεύετε μεταφράζονται σε αξία για την εταιρία σας.

Ποσοστό μετατροπής

Ένα συνηθισμένο μέτρο της απόδοσης των επενδύσεων είναι το ποσοστό μετατροπής. Κάθε φορά που θέλετε να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν το επόμενο βήμα στην σχέση που χτίζετε μαζί τους είτε πρόκειται για κάτι σύνθετο όπως η προσαρμογή του ιστοτόπου σας ανάλογα με τις προτιμήσεις τους είτε κάτι απλό όπως η εγγραφή τους για την λήξη ενημερωτικών δελτίων μέσω email υπάρχει ένα μετρήσιμο ποσοστό μετατροπής. Παρακολουθώντας το ποσοστό των χρηστών που θα μεταφερθούν στο επόμενο επίπεδο μπορείτε να μετρήσετε πόσο αποτελεσματική είναι η τοποθεσία του ιστότοπού σας και αν πραγματικά ικανοποιεί τους στόχους την επιχείρησή σας.

Το ποσοστό μετατροπής αποκτά μεγαλύτερη σημασία στην περίπτωση των εμπορικών τοποθεσίων του ιστού. Πολλοί περισσότεροι άνθρωποι περιηγούνται σε έναν εμπορικό ιστότοπο παρά ψωνίζουν απ´αυτόν. Η ποιοτική εμπειρία του χρήστη είναι ένας ουσιαστικός παράγοντας για τη μετατροπή αυτών των περιστασιακών περιηγητών σε ενεργητικούς αγοραστές. Ακόμα και μία ελάχιστη αύξηση του ποσοστού μετατροπής μπορεί να μεταφραστεί σε δραματική αύξηση των εσόδων σας. Κάποιες φορές μια μεταβολή του ποσοστού μετατροπής μόνο κατά 0,1% αντιστοιχεί σε αύξηση των εσόδων κατά 10% ή και περισσότερο.

Το ενδιαφέρον για τους χρήστες σας

Η τακτική της δημιουργίας ελκυστικών, αποδοτικών εμπειριών για τους χρήστες ονομάζεται σχεδιασμός προσανατολισμένος στο χρήστη. Η ιδέα είναι απλή. Σε κάθε βήμα της ανάπτυξης ενός προϊόντος πρέπει να λαμβάνεται υπόψη το χρήστη.

Ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίον θα πρέπει να σας ενδιαφέρει κατά την κατασκευή των ιστοσελίδων σας η εμπειρία του χρήστη είναι ότι ενδιαφέρει τους χρήστες σας. Αν δεν τους προσφέρετε μαι θετική εμπειρία δεν θα χρησιμοποιήσουν την τοποθεσία σας στον ιστό. Και χωρίς χρήστες το μόνο που θα σας μείνει είναι ένας αραχνιασμένος διακομιστής του ιστού, οποίος θα παραμένει άπραγος να εξυπηρετήσει κάποιο αίτημα που ποτέ δεν πρόκειται να έρθει. Για τους χρήστες που θα έρθουν να σας επισκεφθούν θα πρέπει να φροντίσετε να τους παρέχετε μια εμπειρία συνεκτική, διαισθητική, ίσως ακόμα και ευχάριστη, μια εμπειρία όπου όλα θα λειτουργούν όπως θα έπρεπε.

Δείτε ακόμη:

Κατασκευή ιστοσελίδων: Γνωριμία με τα στοιχεία που αποτελούν τους βασικούς πυλώνες για την εμπειρία του χρήστη

Καθορισμός χρηστών: σε ποιούς απευθύνεται ο ιστοχώρος μας

Κατασκευή ιστοσελίδων: Καθορισμός στρατηγικής

Μοιραστείτε το άρθρο