SEO Social Email Marketing

ALL POSTS

SEO Social Email Marketing: Κάντε το σωστά με 10 ορθές πρακτικές

SEO Social Email Marketing οι τρείς (3) πυλώνες μιας digital marketing στρατηγικής

SEO Social Email Marketing αποτελούν τρεις ιδιαίτερα σημαντικούς άξονες κάθε online και digital marketing στρατηγικής. Πρόκειται για τρία πολύτιμα εργαλεία τα οποία εάν αξιοποιηθούν ορθά θα αποφέρουν άμεσα και ορατά αποτελέσματα σε μία επιχείρηση, η οποία θα δει τον αριθμό των πελατών της να αυξάνεται και τα έσοδα από την online παρουσία της να διογκώνονται. Όπως με κάθε digital marketing ενέργεια έτσι και στην περίπτωση αυτών των τριών υπάρχουν μία σειρά από νευραλγικής σημασίας παράγοντες που οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας εάν θέλουμε να δούμε τα σωστά αποτελέσματα.

Εάν και πρόκειται για τρεις ξεχωριστούς τομείς του ψηφιακού μάρκετινγκ, υπάρχει σαφής σύνδεση και αλληλεπίδραση μεταξύ τους και φυσικά μία σειρά από ορθές πρακτικές που μπορούμε να τις ακολουθήσουμε τόσο για το SEO όσο και για το Social και Email Marketing.

Το SEO αποτελεί ένα ισχυρό όπλο με το οποίο μπορούμε να προωθήσουμε μία ιστοσελίδα online και να προσελκύσουμε οργανική επισκεψιμότητα για τον ιστότοπό μας. Το Social Media Marketing με τη σειρά του θα μας βοηθήσει να χτίσουμε μία ισχυρή παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να προσελκύσουμε πιθανούς επισκέπτες – πελάτες για την ιστοσελίδα μας και φυσικά να αναπτύξουμε έναν ακόμη δίαυλο ανοιχτής επικοινωνίας με το κοινό μας.

Από τη μεριά του το Email Marketing μας επιτρέπει να σχεδιάζουμε και να δημιουργούμε email καμπάνιες με τις οποίες θα επικοινωνούμε μία σειρά από προσωποποιημένα μηνύματα στο κοινό μας, ενώ μπορούμε παράλληλα να δημιουργήσουμε μία δική μας βάση δεδομένων, με το πελατολόγιο μας, στο οποίο να ανατρέχουμε κάθε φορά που θέλουμε να μεταδώσουμε άμεσα και πολύ συγκεκριμένα ένα μήνυμα.

Το Digital Marketing αποτελεί σημαντικό παράγοντα επιτυχία μετά την κατασκευή ιστοσελίδων και περιλαμβάνει όλα τα παραπάνω εργαλεία, και ακολουθώντας τα σύγχρονα trends μπορούμε να «εκτοξεύσουμε» την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας και να αυξήσουμε τα έσοδα της επιχείρησής μας.

1. Συγκεκριμένο κοινό
2. Κατάλληλες λέξεις κλειδιά
3. Πρωτότυπο περιεχόμενο
4. «Χτίστε» την αξιοπιστία
5. Κρατήστε το κοινό σας
6. Έμφαση στις ανάγκες!
7. Ελκυστικό περιεχόμενο
8. Δώστε βάση στα στατιστικά
9. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό
10. Θέστε τις βάσεις για «viral» περιεχόμενο

1. Συγκεκριμένο κοινό

Για να πετύχει μία SEO, Social ή Email Marketing στρατηγική το πρώτο πράγμα που χρειαζόμαστε είναι να έχουμε μία σαφή στόχευση ως προς το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.

Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε το κοινό μας, τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους [δημογραφικά, ηλικιακά, οικονομική κατάσταση, ενδιαφέροντα κλπ] για να μπορέσουμε να «μιλήσουμε στη γλώσσα του». Όσο πιο καλά γνωρίζουμε τους αποδέκτες των μηνυμάτων μας τόσο πιο άμεση και σωστή είναι η σχέση επικοινωνίας που αναπτύσσουμε μαζί τους.

Ας υποθέσουμε για παράδειγμα πως διαθέτουμε ένα eshop με προϊόντα τεχνολογίας. Αν το κοινό μας ενδιαφέρεται περισσότερο για νέες συσκευές κινητών τηλεφώνων τότε μπορούμε να προσαρμόσουμε τη στρατηγική μας και τα αντίστοιχα μηνύματά μας σε αυτή ακριβώς την ανάγκη.

Σε περίπτωση ωστόσο που δεν ξέρουμε σε ποιο κοινό απευθυνόμαστε μπορεί να καταλήξουμε να προβάλλουμε διαφημίσεις για νέα tablets ή για αξεσουάρ σταθερών υπολογιστών σε ένα κοινό που μπορεί μεν να ενδιαφέρεται για προϊόντα τεχνολογίας, ωστόσο να αναζητά smartphones τελευταίας τεχνολογίας.

Όσο πιο συγκεκριμένο είναι το κοινό μας, και όσο πιο καλά γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά του, τόσο πιο αποτελεσματικές γίνονται οι SEO, Social & Email Marketing στρατηγικές μας.

2. Κατάλληλες λέξεις κλειδιά

Γνωρίζοντας καλά το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε πρέπει να επιλέξουμε και τις αντίστοιχες λέξεις κλειδιά στις οποίες θα στοχεύσουμε. Στο παραπάνω παράδειγμα με το eshop τεχνολογίας, εάν σχεδιάζουμε μία διαφήμιση στα social media ή πρόκειται να γράψουμε ένα άρθρο για να βελτιώσουμε το SEO score μας θα στοχεύσουμε σε λέξεις κλειδιά όπως «νέα smartphones» ή «το καλύτερο smartphone» ή «καινούργια κινητά».

Οι λέξεις κλειδιά, τα keywords διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην SEO, Social ή Email Marketing στρατηγική μας.

Είναι πολύ σημαντικό να αναζητήσουμε τις κατάλληλες κάθε φορά λέξεις που θέλουμε να επικεντρωθούμε και να προχωρήσουμε στην παραγωγή περιεχομένου με βάση αυτά ακριβώς τα keywords. Προσοχή: πρέπει να αποφεύγουμε την υπερβολική χρήση των ίδιων keywords, καθώς αυτό μπορεί να αποφέρει ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιθυμητά.

Δείτε ακόμη: Keyword strategy: Πως θα επιλέξετε τις σωστές λέξεις κλειδιά για το SEO σας

3. Πρωτότυπο περιεχόμενο

Εάν θέλουμε η SEO, Social ή Email Marketing στρατηγική μας να αποδώσει τα μέγιστα θα χρειαστούμε αναμφίβολα ποιοτικό και πρωτότυπο περιεχόμενο. Έχοντας κατασταλάξει σε ένα συγκεκριμένο κοινό και αφού επιλέξουμε τις κατάλληλες λέξεις κλειδιά στις οποίες θα στοχεύσουμε, προχωράμε στη δημιουργία περιεχομένου, το οποίο θα χαρακτηρίζεται ως μοναδικό και ποιοτικό.

Στην περίπτωση του SEO, οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη βαρύτητα στο κατά πόσο το περιεχόμενο μας είναι μοναδικό και χαρακτηρίζεται από υψηλή ποιότητα ενώ στην περίπτωση μίας Social Marketing στρατηγικής, όσο πιο ιδιαίτερο και αυθεντικό είναι το περιεχόμενο που θα χρησιμοποιήσουμε τόσο πιο εύκολα θα ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό.

Το ίδιο ισχύει και για το Email Marketing. Καθημερινά στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μας λαμβάνουμε δεκάδες emails με προωθητικό υλικό και διαφημίσεις, αρκετά εκ των οποίων μάλιστα ακολουθούν ένα κοινό μοτίβο ή έχουν ακριβώς το ίδιο κείμενο και φωτογραφίες.

Ένα πρωτότυπο μήνυμα, ένα έξυπνο και ιδιαίτερο σλόγκαν και ένα σύντομο άρθρο με tips και πολύτιμες πληροφορίες, αρκούν για να κάνουν το δικό μας email να ξεχωρίσει και φυσικά να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού μας.

Δείτε ακόμη: Email marketing: 4 χρυσοί κανόνες για αυξημένες πωλήσεις

4. «Χτίστε» την αξιοπιστία

Το πρωτότυπο και αυθεντικό περιεχόμενο είναι αυτό που θα σας βοηθήσει να καθιερωθείτε στη συνείδηση του κοινού σας ως «ειδικοί» και να αποκτήσετε την αξιοπιστία που χρειάζεστε. Κάθε SEO, Social & Email Marketing ενέργεια σας συνεπώς πρέπει να αποτελεί τμήμα μίας ευρύτερης στρατηγικής που θα αποσκοπεί στο να δημιουργήσετε ένα ισχυρό brand και να εδραιωθείτε στον κλάδο σας.

Με τον τρόπο αυτό όταν οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες σχετικές με το brand σας στις μηχανές αναζήτησης θα εμφανίζεστε ψηλά στα αποτελέσματα ενώ όταν λαμβάνουν ένα email από εσάς θα το ανοίγουν με μεγάλη προθυμία, γνωρίζοντας πως σε αυτό θα βρουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται και που σχετίζονται με τα άμεσα ενδιαφέροντά τους.

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με την παρουσία σας στα social media, καθώς δημιουργώντας λογαριασμούς με κύρος και αξιοπιστία θα αυξάνετε συνεχώς τον αριθμό των χρηστών που σας ακολουθούν και που αλληλοεπιδρούν με τα posts σας.

Δείτε ακόμη:
Ο απόλυτος οδηγός Content Marketing για το 2022

5. Κρατήστε το κοινό σας

Δεν αρκεί απλώς να χρησιμοποιήσετε SEO, Social ή Email Marketing πρακτικές για να προσελκύσετε το κοινό σας, αλλά να το κρατήσετε και να δημιουργήσετε μία σχέση εμπιστοσύνης μαζί του. Υπάρχουν έξυπνα tips που μπορεί να σας βοηθήσουν να κεντρίσετε το ενδιαφέρον των χρηστών του διαδικτύου γρήγορα, ωστόσο αυτό που αποτελεί την καλύτερη πρακτική είναι το να δημιουργήσετε μία σταθερή σχέση επικοινωνίας.

Για αυτό είναι πολύ σημαντικό να επενδύσετε σε μία στρατηγική που θα καλύπτει τις ανάγκες του κοινού σας, θα ανταποκρίνεται πλήρως στα ενδιαφέροντά του και θα περιλαμβάνει την δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου, με συνέπεια και συνέχεια.

Εάν το κοινό σας γνωρίζει ότι θα βρει ένα ενδιαφέρον άρθρο στην ιστοσελίδα σας κάθε μήνα ή κάθε εβδομάδα, θα συνεχίσει να την επισκέπτεται. Το ίδιο ισχύει και με τα emails σας, που εάν αυτά έχουν όντως ενδιαφέρον και έχουν σχεδιαστεί προσφέροντας πολύτιμη γνώση και πληροφορίες τότε κάθε φορά που θα φτάνουν στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των αναγνωστών σας, αυτοί θα σπεύδουν να τα διαβάσουν.

Για τον λόγο αυτό είναι πολύ σημαντικό να σχεδιάζετε μία SEO, Social & Email Marketing στρατηγική σε βάθος χρόνου, και όχι πρόσκαιρα και επιφανειακά, και να αναπτύσσετε μία πιο ολοκληρωμένη επικοινωνία με το κοινό σας.

6. Έμφαση στις ανάγκες!

Όσο πιο «προσωποποιημένο» είναι το μήνυμα που στέλνετε μέσα από την digital marketing στρατηγική σας τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών σας. Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθείτε τις ανάγκες του κοινού σας και να σχεδιάσετε κάθε προωθητική ενέργεια σας με στόχο να καλύψετε αυτές ακριβώς τις ανάγκες.

Σκεφτείτε πως εάν ένα email που φτάνει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο σας ξεκινάει κάπως έτσι «Καλησπέρα [το όνομά σας], σε ευχαριστούμε που αγόρασες πρόσφατα το Χ προϊόν από το eshop μας και ελπίζουμε να το έχεις απολαύσει! Σου ετοιμάσαμε μία λίστα με αντίστοιχα προϊόντα που μπορεί να βρεις ενδιαφέροντα και τα οποία μπορείς να προμηθευτείς με έκπτωση 15% μέχρι τέλος του μήνα».

Σίγουρα οι πιθανότητες να το διαβάσατε, να το βρείτε ενδιαφέρον αλλά και να ακολουθήσετε ένα link που σας παραπέμπει στο αντίστοιχο eshop είναι τεράστιες. Μάλιστα, κάθε φορά που θα λαμβάνετε αντίστοιχα emails από τον ίδιο αποστολέα, αυξάνεται αισθητά η πιθανότητα να τα ανοίξετε και να προχωρήσετε σε αντίστοιχες ενέργειες.

Όσο πιο προσωποποιημένο είναι ένα μήνυμα που περιλαμβάνεται στην SEO, Social & Email Marketing στρατηγική μας τόσο καλύτερα θα είναι τα αποτελέσματα των προωθητικών ενεργειών μας.

7. Ελκυστικό περιεχόμενο

Σίγουρα το να δημιουργήσετε αυθεντικό και ποιοτικό περιεχόμενο είναι πολύ σημαντικό τόσο για την SEO στρατηγική σας όσο και για τις Social & Email Marketing ενέργειες σας. Ωστόσο το περιεχόμενο που δημιουργείτε πρέπει να είναι εξίσου ελκυστικό.

Συμπεριλάβετε multimedia, όπως φωτογραφίες, βίντεο, διαδραστικούς χάρτες αλλά και VR tools εάν είναι δυνατόν για να κάνετε το περιεχόμενο σας πιο ενδιαφέρον και φυσικά να προσελκύσετε περισσότερους χρήστες. Ένα post στα social media που συνοδεύεται από ένα σύντομο βίντεο είναι σίγουρα πιο ελκυστικό και αναμφίβολα είναι πιο πιθανό να προσελκύσει περισσότερους χρήστες.

Το ίδιο ισχύει και για ένα αυθεντικό, πρωτότυπο άρθρο που έχει δημιουργηθεί με χρήσιμες πληροφορίες αλλά και data. Εάν απλώς τα παραθέσετε υπό τη μορφή κειμένου είναι πολύ πιθανό το άρθρο σας να γίνει κουραστικό ή μονότονο. Εάν ωστόσο προσθέσετε infographics ή πίνακες για τα data που έχετε συλλέξει, επιστρατεύσετε φωτογραφίες ή και βίντεο τα οποία θα κάνουν πιο εύκολη και ξεκούραστη την ανάγνωση του άρθρου σας, τότε σίγουρα θα προσελκύσετε και περισσότερους χρήστες.

8. Δώστε βάση στα στατιστικά

Ένα από τα πλεονεκτήματα που χαρακτηρίζουν την SEO, Social & Email Marketing στρατηγική που θα εφαρμόσουμε είναι και το γεγονός ότι μπορούμε να μετρήσουμε τα αποτελέσματα κάθε ενέργειάς μας, να μελετήσουμε τα στατιστικά στοιχεία των προωθητικών μας δράσεων και να προσαρμόσουμε αντίστοιχα τη στρατηγική μας. Τα στατιστικά είναι ένα πολύτιμο όπλο που πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο.

Εάν για παράδειγμα ορισμένα keywords δεν αποδίδουν καλά, μπορούμε να τα αντικαταστήσουμε με άλλα και να μελετήσουμε τα analytics μας για να δούμε τη στρατηγική που θα εφαρμόσουμε. Ακολούθως, μελετώντας τα στατιστικά των social media μας μπορούμε να εντοπίσουμε τις ημέρες και ώρες που έχουμε μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και να συνεχίσουμε να προχωρούμε σε αναρτήσεις εκείνο το διάστημα για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση της email marketing στρατηγικής μας όπου και πάλι μελετώντας τα analytics στατιστικά που έχουμε στη διάθεσή μας μπορούμε να εντοπίσουμε την κατάλληλη ημέρα και ώρα για να στέλνουμε τα email μας.

9. Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό

Για να πετύχει μία SEO, Social & Email Marketing στρατηγική μας πρέπει να ξεχωρίσουμε από τους ανταγωνιστές μας. Λανσάροντας ένα μοναδικό, προσωπικό στυλ με το οποίο θα κάνουμε αναρτήσεις στα social media, θα μπορέσουμε να διακριθούμε από άλλα παρόμοια posts και φυσικά κάθε φορά που ένας χρήστης θα συναντά δικό μας post θα αντιλαμβάνεται άμεσα πως πρόκειται για το δικό μας brand.

Σχεδιάζοντας email καμπάνιες που θα αντικατοπτρίζουν το ύφος και το στυλ μας, πετυχαίνουμε αντίστοιχα αποτελέσματα και με την email marketing στρατηγική μας. Ένα ιδιαίτερο σλόγκαν ή ένα στυλ γραφής που πραγματικά ξεχωρίζει από τα συνηθισμένα, αρκούν για να κάνουν τα email μας μοναδικά και ταυτόχρονα να ξεχωρίζουν από τα αντίστοιχα που στέλνουν οι ανταγωνιστές μας.

10. Θέστε τις βάσεις για «viral» περιεχόμενο

Όσο πιο μοναδικός είναι ο τόνος γραφής και η γλώσσα που επιλέγετε για το περιεχόμενο σας και όσο πιο έξυπνο και ενδιαφέρον είναι το μήνυμα που επιχειρείτε να στείλετε στο [συγκεκριμένο] κοινό σας, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες το μήνυμα αυτό να μην μείνει σε ένα περιορισμένο κοινό, αλλά να διασκορπιστεί με μεγάλη ταχύτητα στο διαδίκτυο.

Σίγουρα δεν μπορούμε να πούμε πως υπάρχει μία «χρυσή» συνταγή για να γίνει κάτι viral στο διαδίκτυο, ωστόσο σε κάθε περίπτωση ακολουθώντας όλες τις παραπάνω βέλτιστες πρακτικές αυξάνετε τις πιθανότητες το περιεχόμενό σας να φτάσει άμεσα στις οθόνες του κατάλληλου κοινού, το οποίο με τη σειρά του θα το μοιραστεί με άλλους χρήστες στο διαδίκτυο, και μέσα από πολλά shares θα προσεγγίσετε ένα τεράστιο αναγνωστικό κοινό.

Με μία ολοκληρωμένη SEO, Social & Email Marketing στρατηγική μπορούμε να μεταμορφώσουμε την ψηφιακή παρουσία ενός brand, να το βοηθήσουμε να αποκτήσει ένα σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, να στοχεύσει σε ένα πολύ συγκεκριμένο κοινό και να χτίσει μία σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και επικοινωνίας με διάρκεια στον χρόνο. Αρκεί να προηγηθεί φυσικά μία ενδελεχής μελέτη και ένας σωστός προγραμματισμός που θα περιλαμβάνει τις βέλτιστες πρακτικές και όλα τα σύγχρονα trends που μπορούν να αποδώσουν άμεσα καρπούς.

Ελάτε μαζί μας για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες πάνω στην Προώθηση ιστοσελίδων,  Κατασκευής ιστοσελίδων & Κατασκευής eshopDigital Marketing (SEO, Social Media Marketing, E-mail marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet. Η έδρα μας είναι στην Θεσσαλονίκη αλλά μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε σε κάθε σημείο της Ελλάδας.

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!