Social media marketing για ξενοδοχεία

ALL POSTS

Social media marketing για ξενοδοχεία – Ο απόλυτος οδηγός

Τα social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας με αποτέλεσμα καθημερινά οι άνθρωποι να μπαίνουν σε αυτά για να πουν τη γνώμη τους, να συνδεθούν με τους φίλους και την οικογένειά τους, να ενημερωθούν, να ψυχαγωγηθούν ή και ακόμη να κάνουν τις αγορές τους.

Πλατφόρμες όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter είναι αυτήν την στιγμή τα ποιό δημοφιλή με εκατομμύρια χρήστες.

Για επιχειρήσεις όπως τα ξενοδοχεία, αποτελεί μια καταπληκτική ευκαιρία να προσεγγίσουν πιθανούς επισκέπτες – πελάτες και να αναπτύξουν την επωνυμία τους (brand name).

Tο άρθρο μας παρακάτω θα σας καθοδηγήσει στο τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιήσετε τα social media προς όφελος του ξενοδοχείου σας.

Social media marketing για ξενοδοχεία: Τι πρέπει να γνωρίζετε

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι ένα μεγάλο ποσοστό χρηστών είναι ενεργό καθημερινά. Το Instagram έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως , ενώ το Facebook έχει σχεδόν 3 δισεκατομμύρια! Το Twitter  έχει 340 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες.

Αυτό σημαίνει ότι σε καθημερινή βάση, υπάρχει ένα τεράστιο κοινό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να το προσεγγίσει η επιχείρησή σας, να το επηρεάσει και να αποκτήσετε επισκέπτες.

Η επιρροή είναι μια λέξη-κλειδί εδώ, επειδή όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε λειτουργία ταξιδιού, πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να ενημερώσουν τους φίλους τους σχετικά με το πού να πάνε, πού να μείνουν και τι να αγοράσουν. Μια έρευνα της Expedia διαπίστωσε ότι το 30% των Αμερικανών επηρεάζονται ή εμπνέονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όταν κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι.

Όσον αφορά το ίδιο το ταξίδι, το 97% των χρηστών λένε ότι θα μοιραστούν δημοσιεύσεις των διακοπών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι αναρτήσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν τις αποφάσεις που λαμβάνουν άλλοι χρήστες σχετικά με τα δικά τους επερχόμενα ταξιδιωτικά σχέδια, με 2 στους 5 να παραδέχονται ότι οι ταξιδιωτικές εικόνες στα social media επηρεάζουν τις επιλογές τους.

Επομένως, είναι πολύ λογικό να έχετε ισχυρή παρουσία στις πλατφόρμες που αφιερώνουν οι πιθανοί επισκέπτες σας πολύ χρόνο κατά τα στάδια σχεδιασμού και λήψης αποφάσεων του ταξιδιού τους. Αν δεν το πιστεύετε – να ξέρετε ότι σχεδόν το 50% των ξενοδόχων κατατάσσουν ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως τις δύο πρώτες προτεραιότητες πωλήσεων και μάρκετινγκ.

Ακόμα κι αν δεν ξοδεύετε χρήματα σε διαφημίσεις ή προσφορές, μπορείτε να δημιουργήσετε μεγάλο αριθμό από ακόλουθους για τη σελίδα της επιχείρησής σας και να αλληλεπιδράσετε έντονα με την ταξιδιωτική σας κοινότητα. Με τις απευθείας online κρατήσεις να αυξάνονται ετησίως , ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε!

Πώς να δημιουργήσετε μια στρατηγική social media marketing για το ξενοδοχείο σας

Από πού ακριβώς να ξεκινήσω όμως θα αναρωτιέστε; Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής για τα social media απαιτεί χρόνο, έρευνα και προγραμματισμό, καθώς και ένα βαθμό δοκιμής και λάθους. Δεν υπάρχει η ίδια στρατηγική που να λειτουργεί για κάθε ξενοδοχείο, καθώς κάθε ξενοδοχείο είναι διαφορετικό.

Η τοποθεσία, το μέγεθος, οι υπηρεσίες, η αγορά-στόχος, η τιμή και πολλά άλλα θα παίξουν ρόλο στον τρόπο με τον οποίο απεικονίζετε και διαφημίζετε το ξενοδοχείο σας στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων.

Ομοίως, κάθε πλατφόρμα μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι επίσης διαφορετική – όσον αφορά τους αλγόριθμους, τον τρόπο που τους χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες, τι περιμένουν οι χρήστες από το περιεχόμενο και τις δυνατότητες που είναι διαθέσιμες στις επιχειρήσεις.

Όπως συμβαίνει με όλες τις δραστηριότητες μάρκετινγκ που αναλαμβάνετε στο ξενοδοχείο σας, τα πρώτα σας βήματα πρέπει να αποκρυσταλλωθούν σε μερικά βασικά σημεία:

  • Ποιους θέλετε να στοχεύσετε; (ταυτότητα επισκεπτών)
    Το ιδανικό κοινό του ξενοδοχείου σας φυσικά, αλλά μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένοι και να προσπαθήσετε να στοχεύσετε άτομα σε διαφορετικά σημεία στην πορεία τους για αγορές ή ακόμα και να προσπαθήσετε να τραβήξετε την προσοχή νέων, πιο πολύτιμων κοινού.
  • Ποιο είναι οι στόχοι σας; (ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι)
    Θέλετε απλώς να δημιουργήσετε αναγνωρισιμότητα για την επωνυμία σας και να δημιουργήσετε ένα κοινό ή χρησιμοποιείτε ενεργά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να αποκτήσετε κρατήσεις;
  • Πώς θα παρακολουθείτε τα αποτελέσματα;
    Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε στενά τον αντίκτυπο που έχει στην επιχείρησή σας ό,τι κάνετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να κάνετε προσαρμογές και να βελτιώσετε τη στρατηγική σας.
  • Ποιος είναι ο προϋπολογισμός σας;
    Θα χρειαστείτε ένα ποσό για τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Εάν είστε ξεκάθαροι σε όλα αυτά, μπορείτε στη συνέχεια να αποφασίσετε σε ποιες πλατφόρμες θέλετε να δραστηριοποιηθείτε. Θα πρέπει να αφιερώσετε χρόνο και να έχετε τους πόρους για την παραγωγή του περιεχομένου που θα ανεβάσετε και θα μοιραστείτε.

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι ο λογαριασμός σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια ευκαιρία να εντυπωσιάσετε τους επισκέπτες πριν καν μείνουν στο ξενοδοχείο σας, επομένως βεβαιωθείτε ότι το περιεχόμενό σας είναι θετικό και δείχνει ότι καλύτερο έχει να προσφέρει ο προορισμός σας.

Οι καλύτερες πλατφόρμες για μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Ακόμα κι αν μπορούσατε να έχετε παρουσίαση σε όλες τις πλατφόρμες των social media, πιστεύουμε ότι δεν θα άξιζε τον κόπο, καθώς πολλές δεν είναι απαραιτήτες και οι καλύτερες για το κατάλυμά σας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να πετύχετε σε καμία πλατφόρμα με τη σωστή στρατηγική, αλλά σίγουρα πρέπει να επιλέξετε τις πλατφόρμες σας με σύνεση.

Μερικές από τις ποιό δημοφιλής πλατφόμες των social media:

  • Τικ Τοκ
  • YouTube
  • Pinterest
  • Reddit
  • LinkedIn
  • Twitter
  • WhatsApp
  • WeChat
  • Facebook
  • Instagram

Όλες αυτές οι πλατφόρμες έχουν μεγάλο κοινό, αλλά μερικές από αυτές είναι πολύ εξειδικευμένες. Για παράδειγμα, το WeChat είναι αποκλειστικό στην Κίνα, ενώ το LinkedIn είναι κυρίως δημοφιλές στους επαγγελματίες που εργάζονται, επομένως αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής σας.
Είναι το περιεχόμενό σας κατάλληλο; Το κοινό στόχος σας θα αλληλεπιδράσει μαζί σας;

Εάν μόλις ξεκινάτε, είναι ένα ασφαλές στοίχημα να δουλέψετε σε αποδεδειγμένα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα θέλετε να εστιάσετε το μεγαλύτερο μέρος της προσοχής σας στο Facebook και το Instagram, με το YouTube να παίζει επίσης ρόλο, δεδομένου του πόσο δημοφιλές έχει γίνει το βίντεο.
Ας δούμε τα ποιο γνωστά και δημοφιλή:

Μάρκετινγκ στο Facebook

Το Facebook εξακολουθεί να είναι το μεγάλο κανάλι όσον αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μπορεί σχεδόν να είναι ένας δεύτερος ιστότοπος και μηχανή αναζήτησης όλα σε ένα για το ξενοδοχείο σας. Η πιθανή σας απήχηση στο Facebook είναι τεράστια.

Αυξάνεται εκθετικά μόνο όταν αρχίσετε να χρησιμοποιείτε πληρωμένη διαφήμιση για να στοχεύσετε συγκεκριμένα είδη κοινού. Μπορείτε επίσης να κάνετε απευθείας κρατήσεις στο Facebook μέσω μιας ηλεκτρονικής μηχανής κρατήσεων και του κουμπιού «Κράτηση τώρα».

Δεν είναι μόνο ένα ισχυρό εργαλείο για να προσεγγίσετε ταξιδιώτες, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα μέρος όπου η οικογένεια και οι φίλοι συγκεντρώνονται για να μοιραστούν ιστορίες και περιεχόμενο από τα ταξίδια τους, επηρεάζοντας άλλους στη διαδικασία λήψης της απόφασης για τον προορισμό τους.

Είναι σημαντικό να δημιουργήσετε ένα ισχυρό προφίλ στο Facebook και στο οποίο μοιράζεται όλο το περιεχόμενό σας, ειδικά αν έχετε διαθέσιμο ένα blog ή μια υπέροχη συλλογής εικόνων. Πρέπει να δώσετε στο κοινό πρόσβαση σε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σε μία τοποθεσία.

Μάρκετινγκ στο Instagram

Όσον αφορά την κοινή χρήση εικόνων και βίντεο που σχετίζονται με ταξίδια, δεν υπάρχει πιο δημοφιλής πλατφόρμα από το Instagram. Στους ταξιδιώτες αρέσει να επιμελούνται φωτογραφίες με τέλεια κορνίζα, να γράφουν καταπληκτικούς λεζάντες και να χρησιμοποιούν όμορφα hashtags – επιτρέποντας σε άλλους ταξιδιώτες να εμπνέονται με τη σειρά τους. Είναι απολύτως λογικό να γίνετε μέλος αυτής της κοινότητας, να μοιράζεστε το δικό σας προορισμό και να συνδεθείτε με πιθανούς επισκέπτες.

Η απόδειξη βρίσκεται, με μια έρευνα που δείχνει ότι το Instagram είναι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης για το 48% των ανθρώπων που θέλουν να επιλέξουν προορισμούς για επίσκεψη και το 35% το χρησιμοποιεί για να εμπνευστεί και να μάθει για νέα μέρη.

Το Instagram διαθέτει επίσης πλέον λειτουργίες που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να περιλαμβάνουν τα κουμπιά “Κράτηση” και “Κράτηση” στο προφίλ τους και μπορείτε να δημιουργήσετε το προφίλ σας με τον ίδιο τρόπο που κάνετε στο Facebook.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας στο Instagram:

  • Να χρησιμοποιείτε πάντα hashtag – Αυτές οι αναρτήσεις βλέπουν 12,6% περισσότερη αφοσίωση από αυτές που δεν έχουν hashtag
  • Ορίστε ετικέτες τοποθεσίας – Και πάλι, η συμπερίληψη μιας τοποθεσίας μπορεί να ενισχύσει την αφοσίωση σας έως και 79%
  • Δημιουργήστε ή χρησιμοποιήστε χώρους στο ξενοδοχείο σας για selfies ή ευκαιρίες φωτογραφιών – θέλετε οι καλεσμένοι σας να μοιράζονται όσο το δυνατόν περισσότερα
  • Ενθαρρύνετε τη χρήση των δικών σας επώνυμων hashtag από τους επισκέπτες – αυτό θα σας βοηθήσει όταν πρόκειται να εργαστείτε με παράγοντες επιρροής και επίσης να παρακολουθείτε πόσα άτομα μιλούν για το ξενοδοχείο σας ή μοιράζονται το περιεχόμενό σας
  • Δώστε έμφαση στην ποιότητα και στη γνώση του κοινού σας – ο αλγόριθμος του Instagram δείχνει περιεχόμενο σε άτομα με βάση το πόσο ενδιαφέρεται πιστεύει ότι θα το βρουν
  • Έχετε ποικιλία – Επισημάνετε τα καλύτερα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου σας, ζητήστε από το προσωπικό να βγάζει selfie στα παρασκήνια και χρησιμοποιήστε τον προορισμό σας για να επωφεληθείτε από το περιεχόμενό σας
  • Αναδημοσίευση – Το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες είναι δωρεάν δημοσιότητα για την επιχείρησή σας, επομένως βεβαιωθείτε ότι αναγνωρίζετε και αναδημοσιεύετε οτιδήποτε παρουσιάζουν οι καλεσμένοι σας

Μάρκετινγκ στο YouTube

Το YouTube είναι ένα πολύ δυναμικό μέσο -κανάλι και μας δείχνει ξεκάθαρα τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι δημιουργούν και καταναλώνουν περιεχόμενο βίντεο για διασκέδαση, ψυχαγωγία, και ενημέρωση σε σημείο που πιθανώς έχει μεγαλύτερη επιρροή από την τηλεοπτική διαφήμιση.

Έχει τη δυνατότητα να προβάλετε την επωνυμία σας μπροστά σε μεγάλο όγκο πιθανών επισκεπτών και ήδη γνωρίζουμε ότι το βίντεο είναι πιο ελκυστικό από τις στατικές εικόνες.

Στην πραγματικότητα, το βίντεο αντιπροσωπεύει το 82% του συνόλου της καταναλωτικής κίνησης στο Διαδίκτυο παγκοσμίως. Επιπλέον, το βίντεο είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ζωντανέψετε τον προορισμό σας και το ξενοδοχείο σας, προσελκύοντας τη φαντασία των ταξιδιωτών και εμπνέοντάς τους να κάνουν ένα ταξίδι.

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές σχετικά με τους τύπους περιεχομένου βίντεο που ενδέχεται να παράγετε:

  • Εικονικές περιηγήσεις στο ξενοδοχείο σας
  • Εικονικές περιηγήσεις σε προορισμούς κοντά σας
  • Πλάνα από τα παρασκήνια με το προσωπικό
  • Μαρτυρίες επισκεπτών
  • Μοντάζ οποιωνδήποτε εκδηλώσεων ή εορτασμών πραγματοποιούνται
  • Συμβουλές για ταξιδιώτες.

Κορυφαίες συμβουλές μέσων κοινωνικής δικτύωσης για επιχειρήσεις φιλοξενίας

Σίγουρα βοηθάει να γίνετε παραγωγικοί με το περιεχόμενο που δημιουργείτε και δημοσιεύετε στα social και η ποικιλία είναι το καρύκευμα της ζωής. Θέλετε οι επισκέπτες να ασχολούνται με αυτό που δημοσιεύετε, διαφορετικά ο χρόνος και η προσπάθειά σας πάνε χαμένες.

Μερικές φορές μια εκπληκτική εικόνα είναι αρκετή, αλλά άλλες φορές χρειάζεται να σκεφτείτε έξω από το κουτί για να ενθαρρύνετε την αλληλεπίδραση και την κοινή χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ακολουθούν μερικές δημιουργικές ιδέες για να ξεκινήσετε:

  • Γράψτε άρθρα και μοιραστείτε τα με τους ταξιδιώτες σχετικά με το πού να φάνε, τι να δουν, τι πρέπει να ετοιμάσουν ή για ποιες εκδηλώσεις πρέπει να γνωρίζουν.
  • Μοιραστείτε ενδιαφέροντα στοιχεία ή ιστορία σχετικά με τον προορισμό ή το ξενοδοχείο σας.
  • Διεξάγετε διαγωνισμούς για να δημιουργήσετε ενθουσιασμό και να αυξήσετε την κοινή χρήση, προωθώντας τον διαγωνισμό σας για αρκετές εβδομάδες μέχρι να δοθούν τα βραβεία.
  • Προσπαθήστε να συνεργαστείτε με influencers ή bloggers για να αυξήσετε την απήχησή σας και να κερδίσετε την εμπιστοσύνη περισσότερων ταξιδιωτών.
    Δημιουργήστε συζήτηση κάνοντας ερωτήσεις στους ακόλουθους και ενθαρρύνοντάς τους να πουν τις απόψεις και τα σχόλιά τους. Οι ερωτήσεις σας μπορεί να είναι τόσο διασκεδαστικές ή επίσημες όσο νομίζετε.
  • Συνεργαστείτε με άλλες τοπικές επιχειρήσεις στην περιοχή σας για να εμπλουτίσετε το περιεχόμενό σας, να ενισχύσετε την προβολή και να δημιουργήσετε δελεαστικές προσφορές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Γίνετε τοπική πηγή ειδήσεων και πληροφοριών – εάν συμβαίνει κάτι νέο στην πόλη σας, βεβαιωθείτε ότι οι ακόλουθοί σας και οι καλεσμένοι σας το γνωρίζουν και θα δουν πόσο χρήσιμοι είστε.

Φτάσαμε στο τέλος…

Πστεύουμε να πήρατε αρκετές ιδέες και γνώσεις γύρω από το social media marketing για το ξενοδοχείο σας.  Σχεδιάζουμε βήμα προς βήμα την επόμενη διαφημιστική σας κίνηση με στρατηγική σκέψη και φαντασία!

Ανακαλύψτε τις αντίστοιχες υπηρεσίες της WEBONE και κατακτήστε όλους τους νέους σας στόχους –  Το μόνο που θα πρέπει να κάνετε είναι να επικοινωνήσετε μαζί μας!

Δείτε ακόμη:
Στρατηγικές digital marketing ξενοδοχείων που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε το 2022
Κατασκευή ιστοσελίδων για ξενοδοχεία. Η σημασία του κινητού
Virtual tour για ξενοδοχεία, το απόλυτο hotel trend

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!