Δημιουργία ιστοσελίδων και keywords

ALL POSTS

Δημιουργία ιστοσελίδων και keywords: Πώς να επιλέξετε τα σωστά!

Δημιουργία ιστοσελίδων και keywords – Πώς οι λέξεις κλειδιά μπορούν να «στείλουν» μία ιστοσελίδα στην πρώτη σελίδα της Google

  • Keyword research
  • Πώς επιλέγω τα σωστά keywords
  • Που τοποθετώ τα keywords
  • Μπείτε στο μυαλό των… χρηστών
  • Πώς βελτιώνω το keyword ranking
  • Online διαφήμιση και keywords
  • SEO στρατηγική για καλύτερα αποτελέσματα

Η δημιουργία ιστοσελίδων είναι γεγονός πως έχει αλλάξει πλήρως τα τελευταία χρόνια, με τις νέες τεχνολογίες και τα ψηφιακά εργαλεία να παρέχουν δυνατότητες που στο παρελθόν φάνταζαν αδύνατες. Τα σύγχρονα websites είναι εξοπλισμένα με πολυμεσικές εφαρμογές και παρέχουν μία πιο εύκολη εμπειρία πλοήγησης στους χρήστες, επιτρέποντας σε κάποιον να εντοπίσει πολύ γρήγορα την πληροφορία που αναζητά.

Είτε πρόκειται για ιστοσελίδες που αφορούν ηλεκτρονικά καταστήματα είτε για websites προβολής μίας εταιρίας, ενός brand ή ενός προσώπου, τα keywords τα οποία χρησιμοποιούνται κατά το στάδιο της σχεδίασης διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.

Τα keywords είναι οι λέξεις κλειδιά που βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να αντιληφθούν το περιεχόμενο ενός ιστοτόπου, να το κατηγοριοποιήσουν και να το αντιστοιχήσουν με τις αναζητήσεις των χρηστών. Μηχανές αναζήτησης όπως η Google, διαθέτουν αλγόριθμους και μία προηγμένη τεχνολογία που είναι σε θέση να «διαβάζουν» μία ιστοσελίδα και να αντιλαμβάνονται το περιεχόμενο της, και έτσι κάθε φορά που ένας χρήστης επιχειρεί να ψάξει αντίστοιχες πληροφορίες στο διαδίκτυο την παρουσιάζουν.

Μέσα από τα keywords μπορούμε να αυξήσουμε την οργανική επισκεψιμότητα μίας ιστοσελίδας, τον αριθμό των χρηστών δηλαδή που καταλήγουν στον ιστότοπό μας από κάποια μηχανή αναζήτησης, χωρίς να χρειαστεί να «τρέξουμε» αντίστοιχες διαφημιστικές εκστρατείας. Πρακτικά πρόκειται για ένα κομμάτι της SEO (Search Engine Optimization) στρατηγικής μας, μέσω της οποίας βοηθάμε τις μηχανές αναζήτησης να προσεγγίσουν με μεγαλύτερη ακρίβεια το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας και να αυξήσουν το οργανικό traffic προς αυτή.

Πριν δημιουργήσουμε μία ιστοσελίδα είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένο να προχωρήσουμε σε ένα ολοκληρωμένο keyword research, ώστε να εντοπίσουμε τις λέξεις κλειδιά που θέλουμε να στοχεύσουμε. Ταυτόχρονα, εάν πρόκειται για μία ιστοσελίδα που διαθέτουμε ήδη αλλά θέλουμε να την προσαρμόσουμε στα σύγχρονα δεδομένα, μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία keyword ανάλυση, μελετώντας ποιες λέξεις κλειδιά αποδίδουν και ποιες όχι και αντίστοιχα να προσαρμόζουμε τη στρατηγική μας.

Η σωστή επιλογή των κατάλληλων keywords είναι κάτι παραπάνω από σημαντική. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως όσο πιο ψηλά εμφανίζεται μία ιστοσελίδα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης τόσο πιο πολλές πιθανότητες έχει να προσελκύσει νέους επισκέπτες. Συνήθως άλλωστε όταν ένας χρήστης ψάχνει πληροφορίες στο διαδίκτυο, καταλήγει σε κάποια από τις ιστοσελίδες που του εμφανίζει η Google στην πρώτη σελίδα της.

Για να βρεθεί κανείς στην πρώτη σελίδα της Google χρειάζεται να επενδύσει σε μία ολοκληρωμένη keyword στρατηγική, αξιοποιώντας όλα τα SEO tools αλλά ταυτόχρονα να «τρέξει» και μία αντίστοιχη εκστρατεία online διαφημιστικής προβολής.

Keyword research

Keyword Research
Αρχικά, στο πρώτο στάδιο της δημιουργίας μιας ιστοσελίδας ξεκινάμε πάντα με το keyword research, ώστε να φτιάξουμε μία πρώτη λίστα με λέξεις κλειδιά τις οποίες θα τοποθετήσουμε μέσα στον ιστότοπό μας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ολοκληρώσει κανείς ένα keyword research, σίγουρα ωστόσο ο πλέον αποδοτικός είναι να αναθέσουμε αυτή την υπηρεσία σε έναν επαγγελματία του είδους που ασχολείται με το web development και το digital marketing.

Ωστόσο μπορούμε να πούμε πως ως ένα βαθμό τα πρώτα keyword στα οποία οφείλουμε να στρέψουμε το ενδιαφέρον μας είναι οι λέξεις κλειδιά που σχετίζονται με αυτό καθ’ αυτό το brand μας, αλλά και τις υπηρεσίες που περιλαμβάνονται στην ιστοσελίδα μας.

Αν για παράδειγμα δημιουργούμε μία ιστοσελίδα για ένα δικηγορικό γραφείο σαφώς οι λέξεις κλειδιά που θα δώσουμε βάση είναι η επωνυμία του δικηγορικού γραφείου, το όνομα του δικηγόρου, οι υπηρεσίες που προσφέρει ή ενδεχομένως η εξειδίκευση που διαθέτει [αν πρόκειται για ένα γραφείο για παράδειγμα με μεγάλη εμπειρία στην έκδοση διαζυγίων, το κληρονομικό δίκαιο, το αστικό δίκαιο κλπ.] καθώς και κάθε άλλη υπηρεσία που μπορεί να αφορά το εν λόγω γραφείο.

Με τον τρόπο αυτό η ιστοσελίδα που θα δημιουργήσουμε θα αντικατοπτρίζει στο 100% την ταυτότητα του δικηγορικού γραφείου και του αντίστοιχου δικηγόρου, και έτσι κάθε φορά που κάποιος χρήστης ψάχνει αντίστοιχες πληροφορίες για αυτό το brand στις μηχανές αναζήτησης, αυτές θα τον οδηγούν στην δική μας ιστοσελίδα.

Ωστόσο οι λέξεις κλειδιά στις οποίες θα δώσουμε βαρύτητα κατά τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν πρέπει να περιορίζονται απλώς στο brand μας, αλλά να καλύπτουν και ένα ευρύτερο κύκλο σχετικών δραστηριοτήτων.

Αν για παράδειγμα δημιουργούμε μία ιστοσελίδα για έναν επαγγελματία ηλεκτρολόγο, τότε keywords όπως «συμβουλές ασφαλείας» ή «αιτίες βραχυκυκλώματος» θα μπορούσαν να αποτελούν επίσης μέρος του σχεδιασμού μας.

Είναι συνετό λοιπόν να χρησιμοποιούμε πολύ συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά στην ιστοσελίδα μας αλλά και λέξεις που σχετίζονται ευρύτερα με τον κλάδο ή τον τομέα στον οποίο απευθύνεται ο ιστότοπός μας, για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.

Πώς επιλέγω τα σωστά keywords

πως επιλέγω τα σωστά keywords
Το ερώτημα λοιπόν που εύλογα προκύπτει είναι πως μπορεί κάποιος να επιλέξει τα κατάλληλα για την κάθε ιστοσελίδα keywords.

Οι λέξεις κλειδιά χωρίζονται σε keywords και longtail keywords, ενώ υπάρχουν και τα key-phrases που επίσης συναντάμε στις ιστοσελίδες. Τα keywords είναι συνήθως μία δύο λέξεις οι οποίες τοποθετούνται μέσα σε έναν ιστότοπο σε κομβικά σημεία, όπως οι τίτλοι και οι κατηγορίες.

Τα longtail keywords είναι συνήθως συνδυασμοί 3 ή και περισσότερων λέξεων κλειδιών, που συναντάμε μαζί και συνήθως τοποθετούνται μέσα σε ένα κείμενο, μία περιγραφή, μία επικεφαλίδα ή ένα άρθρο στον ιστότοπό μας. Τα key-phrases από την άλλη είναι ολόκληρες φράσεις κλειδιά.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε πριν προχωρήσετε στη δημιουργία μίας ιστοσελίδας είναι ένα ολοκληρωμένο και σε βάθος keywords research. Συγκεντρώνοντας όσο περισσότερες λέξεις κλειδιά σχετικές με τον ιστότοπό σας, μπορείτε στη συνέχεια να προσδιορίσετε αυτές που έχουν τη μεγαλύτερη συνάφεια με το αντικείμενό σας και στις οποίες θέλετε – τουλάχιστον σε πρώτη φάση – να δώσετε μεγαλύτερη βαρύτητα.

Μπορείτε να κάνετε μία έρευνα σε άλλες «ανταγωνιστικές» ιστοσελίδες και να εντοπίσετε τα keywords που αυτές χρησιμοποιούν, ώστε να πάρετε ιδέες ή ακόμη και να στοχεύσετε στις ίδιες ακριβώς λέξεις κλειδιά για να κερδίσετε μερίδιο από τους επισκέπτες τους.

Έχοντας φτιάξει τη λίστα με τις λέξεις κλειδιά που σας ενδιαφέρουν μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία της ιστοσελίδας σας, τοποθετώντας αυτά ακριβώς τα keywords σε κομβικά σημεία.

Που τοποθετώ τα keywords

Λέξεις κλειδιά υπάρχουν σχεδόν παντού μέσα σε μία ιστοσελίδα. Ωστόσο αυτό που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι δεν πρέπει να «υπερφορτώνετε» έναν ιστότοπο με 2-3 ή και 5 μόνο συγκεκριμένες λέξεις, αλλά να τις χρησιμοποιείτε με σύνεση και πάντα με μέτρο.

Τα keywords πρέπει να τοποθετηθούν στις κατηγορίες και τις επιμέρους υποσελίδες της ιστοσελίδας που δημιουργείτε. Συνήθως κάθε keyword γίνεται και μία κατηγορία, αλλά αυτό προκύπτει από το είδος της ιστοσελίδας σας και το κατά πόσο είναι κάτι τέτοιο εφικτό.

Λέξεις κλειδιά τοποθετούμε επίσης και στις φωτογραφίες. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη σημασία στα keywords που υπάρχουν στις φωτογραφίες μίας ιστοσελίδας, καθώς αυτές ακριβώς οι λέξεις κλειδιά βοηθούν μία μηχανή αναζήτησης να «διαβάσει» μία φωτογραφία και να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται.

Στο παραπάνω παράδειγμα με την ιστοσελίδα ενός δικηγορικού γραφείου, αν δημοσιεύσουμε μία φωτογραφία ενός δικηγόρου χωρίς σχετική περιγραφική και χωρίς να προσθέσουμε ως keyword το όνομα του δικηγόρου, καμία μηχανή αναζήτησης δεν θα μπορέσει να αντιληφθεί πως πρόκειται για μία φωτογραφία στην οποία απεικονίζεται ο εν λόγω δικηγόρος.

Αντιθέτως, τοποθετώντας τα κατάλληλα keywords κάθε φορά που κάποιος χρήστης ψάχνει το όνομα του δικηγόρου σε μία μηχανή αναζήτησης όπως η Google, θα του εμφανίζεται η εν λόγω φωτογραφία και φυσικά είναι πολύ πιθανό να πατήσει πάνω της και να οδηγηθεί στην ιστοσελίδα του δικηγορικού γραφείου.

Κάθε σημείο στο οποίο τοποθετούμε τα keywords σε μία ιστοσελίδα πρέπει να αποφασίζεται με σύνεση και κατόπιν σχετικής στρατηγικής.
Μία νέα τάση που κερδίζει συνεχώς έδαφος είναι το να δημιουργείται μία ειδική κατηγορία με «άρθρα» στις ιστοσελίδες, όπου ανεβαίνουν κείμενα τα οποία έχουν συνταχθεί με βάση συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται αισθητά η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας.

Στο παράδειγμα με την ιστοσελίδα για έναν επαγγελματία ηλεκτρολόγο θα μπορούσε κανείς να ανεβάσει άρθρα όπως «Πώς να προφυλάξετε τα παιδιά από τις πρίζες» ή «4 χρήσιμα tips για μικρότερη κατανάλωση ρεύματος». Τα άρθρα γενικά, όπως και τα κείμενα που θα τοποθετήσουμε μέσα στην ιστοσελίδα μας μπορούν να μας βοηθήσουν να αυξήσουμε αισθητά τον αριθμό των χρηστών που επισκέπτονται τον ιστότοπό μας.

Μπείτε στο μυαλό των… χρηστών

Για να βελτιώσουμε την keyword στρατηγική που θα ακολουθήσουμε κατά το στάδιο δημιουργίας της ιστοσελίδας μας μπορούμε να ακολουθήσουμε ένα έξυπνο και πρακτικό τρικ. Να μπούμε στο μυαλό των χρηστών που πραγματοποιούν αναζητήσεις στο διαδίκτυο και πρακτικά να ακολουθήσουμε τα πιθανά μονοπάτια που θα επιλέξουν αυτοί.
Το πιο απλό που μπορούμε να κάνουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε μία μηχανή αναζήτησης, επιλέγοντας διάφορα keywords και συγκρίνοντας τα αποτελέσματα.

Με τον τρόπο αυτό μπορούμε να αντιληφθούμε πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι για έναν χρήστη να εντοπίσει την ιστοσελίδα μας ή ιστοσελίδες ανταγωνιστών καθώς και να εξετάσουμε τις λέξεις κλειδιά που παρουσιάζουν οι μηχανές αναζήτησης ως συναφείς με αυτές που χρησιμοποιούμε εμείς.

Πώς βελτιώνω το keyword ranking

Σίγουρα υπάρχουν λέξεις κλειδιά που θα μας αποφέρουν καρπούς και άλλα keywords που δεν θα είναι τόσο αποτελεσματικά.
Βλέποντας ποια keywords αποδίδουν περισσότερο και ποια όχι μπορούμε να προβούμε σε αναπροσαρμογή της στρατηγικής μας και να αναζητήσουμε τρόπους να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες.

Εάν πρόκειται για μία ιστοσελίδα που προϋπάρχει και την οποία προσαρμόζουμε στο σήμερα, προσθέτοντας νέα σύγχρονα tools, μπορούμε να τοποθετήσουμε keywords εκεί που μέχρι πρότινος δεν υπήρχαν, όπως τις εικόνες, τα βίντεο, κάποιες υποσελίδες κλπ.

Παράλληλα, μπορούμε να επενδύσουμε στην παραγωγή περισσότερου περιεχομένου. Το πιο αποτελεσματικό είναι να εμπλουτίσουμε την ιστοσελίδα που δημιουργούμε με αυθεντικό και ποιοτικό περιεχόμενο. Πρόκειται για κείμενα με περιγραφές στις οποίες θα υπάρχουν σαφείς αναφορές στα keywords που χρησιμοποιούμε. Ταυτόχρονα η δημιουργία άρθρων με τα ίδια keywords θα αποδώσει τα μέγιστα.

Online διαφήμιση και keywords

Όταν δημιουργούμε μία νέα ιστοσελίδα είναι καλό να συνυπολογίσουμε ένα budget για online διαφημιστικές εκστρατείες. Τα online ads μπορούν να μας βοηθήσουν αποτελεσματικά να αναρριχηθούμε ψηλά στις μηχανές αναζήτησης και φυσικά να προσελκύσουμε περισσότερους επισκέπτες που αναζητούν συγκεκριμένα keywords.

Το Google Adwords για παράδειγμα, είναι ένα πολύτιμο εργαλείο προβολής για μία ιστοσελίδα καθώς μπορούμε να σχεδιάσουμε ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες με βάση συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και κάθε φορά που κάποιος χρήστης αναζητεί πληροφορίες με αυτά τα keywords στη Google θα έρχεται άμεσα σε επαφή με την ιστοσελίδα μας.

Μάλιστα τα εν λόγω online tools μας επιτρέπουν να βρίσκουμε συναφείς λέξεις κλειδιά στις οποίες μπορούμε επίσης να επενδύσουμε, ενώ κάθε ενέργεια συνοδεύεται από μετρήσιμα αποτελέσματα.

Έτσι κάθε φορά είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι αποδίδει και τι όχι.

SEO στρατηγική για καλύτερα αποτελέσματα

Οι online διαφημίσεις μπορούν να μας βοηθήσουν να αναρριχηθούμε γρήγορα και εύκολα στην πρώτη θέση των αποτελεσμάτων της Google. Ωστόσο για να παραμείνουμε εκεί και να συνεχίσουμε σε βάθος χρόνου να έχουμε μία ικανοποιητική παρουσία στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης πρέπει να αξιοποιήσουμε το SEO.

Τα keywords διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο σε μία SEO στρατηγική, καθώς πάνω σε αυτά στηρίζεται η παραγωγή του αντίστοιχου περιεχομένου, που αποσκοπεί στο να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες.

Το SEO πρέπει να έχει συνέπεια και συνέχεια μέσα στο χρόνο, ενώ τα αποτελέσματα μίας τέτοιας στρατηγικής δεν γίνονται άμεσα ορατά αλλά σε βάθος μερικών μηνών.
Ωστόσο πρόκειται για ένα εργαλείο που μπορεί να μας βοηθήσει να αντιληφθούμε ποια keywords αποδίδουν και ποια όχι, καθώς και το που πρέπει να στρέψουμε την προσοχή μας.
Για παράδειγμα μία SEO στρατηγική μπορεί να μας κατευθύνει ως προς το περιεχόμενο των άρθρων που δημιουργούμε για την ιστοσελίδα μας καθώς και τις περιγραφές που υπάρχουν στον ιστότοπό μας αλλά και τα επιμέρους σημεία στα οποία υπάρχουν τα αντίστοιχα keywords.

Σίγουρα ένας επαγγελματίας που ασχολείται με το SEO και διαθέτει τη σχετική εμπειρία είναι αυτός που μπορεί να μας κατευθύνει σχετικά με τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουμε.

Είναι πολύ σημαντικό ωστόσο κατά το στάδιο της δημιουργίας μίας ιστοσελίδας να λάβουμε σοβαρά υπόψη μας τα keywords στα οποία στοχεύουμε και να μεριμνήσουμε για την ορθή κατανομή τους μέσα στον ιστότοπό μας.

Αξιοποιώντας τις λέξεις κλειδιά και εφαρμόζοντας ταυτόχρονα μία ολοκληρωμένη digital marketing στρατηγική μπορούμε να δούμε μία ιστοσελίδα να κερδίζει σημαντικό έδαφος έναντι των ανταγωνιστών της και να χτίζει μία σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με τους επισκέπτες της. Online tools όπως τα Google Ads ή τα Social Media Ads μπορούν να μας βοηθήσουν δραστικά στο να «καθιερωθεί» μία ιστοσελίδα σε συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και να προσελκύσει ακόμη περισσότερους επισκέπτες.

Ελάτε μαζί μας για να σας προσφέρουμε ολοκληρωμένες υπηρεσίες Digital Marketing (SEO, SEM, Social Media Marketing, Inbound Marketing). Ό,τι δηλαδή χρειάζεστε για να αξιοποιήσετε με επαγγελματικό τρόπο τη νέα εποχή του Internet.

Δείτε ακόμη:
Ποια είναι η σημασία των λέξεων φράσεων(keywords) στο SEO
Keyword strategy: Πως θα επιλέξετε τις σωστές λέξεις κλειδιά για το SEO σας
Δημιουργία ιστοσελίδων τα 7 βήματα της επιτυχίας

Θέλετε να διαβάζετε άρθρα σαν το παραπάνω;

Συμπληρώστε το email σας και τα υπόλοιπα αφήστε τα σε εμάς!

Κάθε βδομάδα στο mailbox σας καινοτόμες ιδέες και προτάσεις για Startups, για να υλοποιήσετε το όραμά σας και να αποκτήσετε μία επιτυχημένη επιχειρηματική διαδρομή!